‘Reclameshow Katja toont verschil NPO en RTL aan’

De nieuwe reclameshow van Katja Schuurman op RTL 4 toont het verschil tussen de publieke en commerciële omroep aan. Dat vindt de mediaredactie van Het Parool, is te lezen in de kiosk. RTL 4 zendt sinds maandag elke week een uur durende reclamespot voor een ander bedrijf uit op prime time: in de eerste Gemaakt in Nederland richtten Katja en Tijl Beckand de schijnwerpers op Heineken. Net als AD’s Angela de Jong vindt ook Het Parool dat dit wel héél erg sluikreclame is.

Tv-recensent Han Lips van Het Parool (fictieve naam) vindt het leuk om te weten hoe producten gemaakt worden, maar niet op deze manier. Het dagblad is teleurgesteld in wat RTL 4 hier heeft neergezet.

Het Parool: “Hoewel Lips graag kijkt naar uitlegfilmpjes zoals How It’s Made en Het Klokhuis al twintig jaar maken, was hij bij Gemaakt in Nederland toch wel afgeleid door de ronkende voice-over die nogal op de promotietour was, met onder andere ‘een merk om trots op te zijn’. Het woord helder viel ook opvallend vaak.”

Zo werd weer eens goed geïllustreerd wat het verschil tussen de publieke omroep en de commerciëlen is. Het Klokhuis gaat 8 minuten naar een pindakaasfabriek, RTL in een volgende aflevering een uur naar Calvé.”

Het zal Schuurman allemaal een worst zijn. Die kon op kosten van de bierconsument lekker op vakantie naar Patagonië.

Lees ook:
Eerste RTL 4-show Katja Schuurman slecht van start (vandaag)
AD-Angela vindt show Katja net gesponsorde dag-tv (vandaag)

Foto: RTL

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen