AD-Angela vindt show Katja net gesponsorde dag-tv

Geplaatst op Tue 14 May 2019 om 13:15

Angela de Jong begrijpt er niets van dat het programma Gemaakt in Nederland de primetimeprogrammering van RTL 4 heeft gehaald. Het is totaal niet geschikt voor het hoofdpodium. Dat schrijft ze vandaag in het AD. Gemaakt in Nederland is het eerste programma van Katja Schuurman op RTL 4. Samen met Tijl Beckand maakt ze elke week een uur lang reclame voor een ander Nederlands merk. In de eerste aflevering was dat biermerk Heineken, volgende week is dat Calvé.

De Jong dacht even dat ze per ongeluk overdag in het weekend de tv had aangezet. “Het lijkt ontwikkeld voor de zwaar gesponsorde dagprogrammering in het weekend waar nog een gaatje was tussen de pareltjes Housevision en Van Passie naar Droombaan, wie kent ze niet.

Het was niet om aan te zien, aldus De Jong. “De eerste aflevering van Gemaakt in Nederland was niets anders dan één lange, stomvervelende reclamespot voor Heineken.”

De objectiviteit was volgens haar ver te zoeken. “Beckand acteerde bij elke ketel in de fabriek in Zoeterwoude dat hij Boudewijn Büch was die zojuist de dodo had herontdekt in een ver oerwoud.”

De column van Angela de Jong kunt u lezen op de website van het AD.

Foto: RTL








36 Reacties op “AD-Angela vindt show Katja net gesponsorde dag-tv”


  1. Anti PVV

    AD-Angela vindt weer eens wat.

  2. Roxanne

    Opnieuw een top en terechte reactie van Angela!

  3. Sam

    Voor hoeveel jaar heeft Katja getekend bij RTL? Want ik heb het gevoel dat dit voor haar een pijnlijke ervaring gaat worden.

  4. Meneer Kaktus

    Angela schiet met scherp (en raakt haar doelwit dodelijk)!

  5. Ja toch niet dan?

    Tien minuten gezien in reclameblok VI,het was beschamend slecht.
    Katja spreekt niveau groep 7 Engels en die Tijl…. die mist alles.. niet leuk, kan niet presenteren,heeft dat domme hoofd ook niet bepaald mee…..
    Niveau HouseVision,GlossBubbels.
    Echt iets waar RTL4 zich moet voor kapot schamen.

  6. Bobby Eden

    Tweemaal over the hill typetjes

  7. Mart

    Als je zo de adverteerders bij je kan houden, waarom niet?

    Door die inkomsten kunnen we misschien weer andere programma’s bekijken.

    Ik snap niet wat het probleem is.

  8. Albert

    De maandag van rtl4 liep net aardig met kopen zonder kijken , maar met dossier van de heuvel stelt de hele maandag weer niks voor

  9. Curryworst

    Ben benieuwd hoe Katja Schuurspons en Teiltje B. volgende week spontaniteit en verbazing kunnen veinzen bij zo’n simpel product als pindakaas.
    ‘Wáááát… en jullie maken ook pindakaas met stukjes noot erin?!? Dat meent u niet!. En jullie verkopen het ook in extra grote potten. Wat f a n t a s t i s c h allemaal zeg.’

  10. Remi

    Ik heb het programma gezien gisteravond en ik was inderdaad stómverbaasd.
    … Een reclame-spot voor Heineken op Prime Time RTL.
    Kan dit allemaal zomaar ?

    https://www.youtube.com/watch?v=sbQeY76Cwb8

    Maar, Heineken zet Zandvoort volgend jaar nadrúkkelijk op de kaart !
    Dus het zij ze vergeven ;)

  11. jelle

    Ik heb deze tot op het bot gesponsorde rotzooi uiteraard niet gekeken, maar vraag me gewoon even af: zaten hier nu ook commercial breaks in? Dat lijkt me namelijk wel weer mooi qua Droste-effect: een commercial in een commercial.

  12. Trudy

    Van bier ga je nog meer boeren Angela…..

  13. Pauline

    Waardeloos gesponsord programma en ja hoor Katja ging weer op reis met haar steenkolen Engels. Volgende week naar een ver land Amerika/Azië/Afrika om te kijken hoe de pinda’s van Calvé groeien natuurlijk. Wat een armoe TV met die mislukte ex lama.

  14. Stille

    Touché!

  15. de gelovige

    Actie in Boxtel het is heel eenvoudig gewoon de gummi lat erover dn laten zien dat zij niet de baas zijn.

  16. Bep

    Is er ooit iets een succes geweest met Katja?Ik vraag het me af.Ze is zo ver gekomen door haar uiterlijk niet door haar kwaliteiten, hetzelfde met Birgit de rustiger variant van de familie.

  17. Anouk

    Ik kan nog wel janken om hoe ze memories naar de kl*ten heeft geholpen met haar puberale gedrag.

  18. Heit

    Puberaal gedrag? Lekker nеuken vindt iedereen fijn, Anoukje. Dat jij nou zo’n frigide doos bent…

  19. JanH

    Op 24 april zei ik al: Jatwerk. Het uitstekende origineel heet Gemaakt in Gelderland. Zie: https://www.omroepgelderland.nl/gemaaktingelderland
    Daar ik kan ik nu aan toevoegen: Dat origineel is honderd keer beter (want geen langgerekte reclamespot) en Marlies Claassen is als presentatrice ook honderd keer beter dan Katja Schuurman.

  20. Trudy

    Katja schuurspons heeft weer geld nodig ouwe snuifdoos Angela weer gelijk was een walgelijk programma

  21. Evert Schwanzen Gut

    Beste Angela: Het wordt trouwens ook tijd dat er een ‘krantenartikel recensent” opstaat die alle “parels van de journalistiek” van het AD eens kritisch onder de loupe neemt..

  22. aj

    Beste Angela: Het wordt trouwens ook tijd dat er een ‘krantenartikel recensent” opstaat die alle “parels van de journalistiek” van het AD eens kritisch onder de loupe neemt..

  23. JanH

    @Jelle: dat Droste-effect is al wekelijks te bewonderen in De Grote Tuinverbouwing. Vijftig sponsors onderbroken door… andere reclame.

  24. Remi

    In the factory is volgens mij ook een prime time programma, maar Katja maakt er helaas een slechte mooie van.

  25. Bertus

    Dat Katja zo’n progamma wil maken gewoon een grote reclamecampagne

  26. MediaPrak

    In afl 3 zouden Tijl en La Katja op bezoek bij Droom/Top/Porto Cabin Parken, maar toen werd ome Harrie (Mens) boos. “Zeg, na het pyramidespel huizen debacle in VAE is de verkoop van Polen campingshutjes mijn money maker!” Dus hebben Tijl & Kath maar gekozen voor mega zwijnen/XTC/Crystal Meth stallen in Noord Brabant.

  27. liefkleinhertje

    Die Schuurman moet lekker haar debiele zusje dit laten presenteren die kan er ook niks van maar kost een stuk minder.

  28. Suzan

    Die schreeuwlama denkt dat het programma om hem draait.
    Kan de producent/ regisseur hem niet vertellen dat hij nu alleen maar de presentator is en dat dit programma niet “Tijl in de hoofdrol” heet.

    RTL gooi al die overjarige Lama’s toch de deur uit.
    John de Mol adopteert ze wel want die houdt van platte schreeuwhumor van 20 jaar geleden.

  29. Peter

    Onbegrijpelijk dat RTL haar sterren inzet voor doorzichtige en kritiekloze reclame tv. Er zou eigenlijk bij gezet moeten worden dat het een advertorial is.

  30. Lies

    Zo eens met de column van Angela. Ik moest ook gelijk denken aan de gesponsorde bedrijfsfilmpjes die we in het weekend kunnen aanschouwen.
    Kan RTL niets beters verzinnen op primetime?

  31. Mike

    Katja heeft nog nooit een programma gemaakt wat heeft gescoord. Helemaal nooit. Alles was een flop. Dus.

  32. Makkelijke tv voor ongeinspireerde geldgraaiers

    Lekker makkelijk tv maken. Het is een droevig gebeuren bij RTL.

  33. Dorus

    Heerlijk helder Heineken….

  34. van dam chips

    SKOL BIER IS BETER

  35. ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ

    Wat is er nu mis met Heineken-reclame op prime-time.
    En wat is er mis met een hele lange reclame voor Heineken?
    Behalve dat het verboden is om voor alcoholhoudende dranken te adverteren of zoiets, daar was wel iets mee.
    Enfin, als Angela het zegt dan vinden wij het ook! Proost!

  36. Cathy

    Bij voorbaat kijk ik niet naar die 2 .Waarom krijgen we ze steeds weer te zien .Ze zijn alle twee niet fijn om naar te kijken .

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.