John de Mol: ‘Ik ben een traditionele tv-jongen’

Het hippe crossmediale verhaal dat John de Mol donderdag hield tijdens de presentatie van zijn nieuwe mediaconcern Talpa Network steekt een beetje af bij zijn imago als oude-media-reus. Zijn mediabedrijf, met daarin onder meer Radio 538 en de SBS-zenders, loopt online momenteel nog achter op de concurrentie. Het is dan ook niet zijn ambacht, gaf de mediatycoon gisteren toe in RTL Boulevard. “Ik ben best wel een traditionele tv-jongen“, vertelde hij aan de showrubriek op RTL 4.

De Mol blijft echter niet hangen in de oude wereld. “Gelukkig heb ik mij omringd met heel veel mensen die van al die andere markten en al die technieken heel veel begrijpen en ook nog het vermogen hebben om het mij in Jip-en-Janneke-taal uit te leggen. Samen denk ik dat ik dat ik dat heel goed kan invullen.”

Talpa Network is groots gepresenteerd, maar is eigenlijk niet meer dan een nieuwe vlag voor alle huidige radio-, tv- en online-activiteiten van zijn bedrijf. Hoe dan ook: het straalde wel ambitie uit.

Maar wilde De Mol eigenlijk niet wat rustiger aan doen? “Het is voornamelijk mijn eigen familie die me herinnert aan het feit dat ik af en toe wel eens zeg van: ‘Misschien moet ik het eens wat rustiger aan gaan doen.’ Maar met deze plannen gaat daar voorlopig niets van terechtkomen.

Lees ook:
John de Mol noemt zijn mediaconcern Talpa Network (donderdag)
Peter R. de Vries keert terug op de buis bij SBS 6 (donderdag)
Talpa maakt van SBS 6 proeftuin van de wereld (vrijdag)
John de Mol wil van Mark Rutte ruimte om te vechten (vrijdag)
Shownieuws enorm onder indruk van Talpa-presentatie (vrijdag)
John de Mol over Linda, NPO, TMG en voetbalrechten (vrijdag)

Foto: RTL

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen