Shownieuws brengt Ferd Grapperhaus verder in nauw

De media laten Ferd Grapperhaus maar niet met rust na zijn omstreden bruiloft twee weekenden geleden. Vlak na het feest bracht Shownieuws een bordesfoto naar buiten waarop te zien is dat Ferd en zijn gasten zich niet aan de coronaregels hielden en nu komt het SBS 6-programma met een reeks nieuwe foto’s, waarop te zien is dat de justitieminister en zijn gasten zich ook op andere momenten niet aan de afstandsregels hielden. Gaat Shownieuws de minister dan alsnog de kop kosten?

Shownieuws-deskundige Evert Santegoeds: “Ik heb nog meer slecht nieuws, want er zijn nog meer foto’s opgedoken. Geen nieuwe foto’s, maar niet eerder gepubliceerde foto’s. Die zie je hier en die zijn op de receptie gemaakt. Daar zie je toch ook dat het niet alleen dat moment is waarop het staatsieportret gemaakt wordt. Dit is tijdens een lunch verderop en daar staan ze ook niet op 1,5 meter afstand. Er staan ook oudere mensen tussen.”

De minister loopt steeds achter de feiten aan, vindt Evert. “Eerst was er afstand gehouden en toen kwam die bordesfoto en toen zei hij dat het verder helemaal goed was gegaan en nu komen deze foto’s. Zo langzamerhand kun je je afvragen of het wel verstandig was om dat huwelijk door te laten gaan.”

De foto’s zijn nu ook gepubliceerd op de website van De Telegraaf. “Shownieuws liet beelden zien dat de veelal vijftig plus bezoekers ook op andere momenten dan de officiële groepsfoto erg dicht bij elkaar stonden. Ook is de CDA-minister te zien terwijl hij de hand schudt van een bezoeker. Verder omhelst hij zijn schoonmoeder.

Zelf onthult De Telegraaf dat twee van de vier kinderen van de minister in juli corona hebben gehad. Zij waren ook aanwezig bij het huwelijk. Op de bruiloft waren ze klachtenvrij, benadrukt Ferd tegenover de krant.

Lees ook: Op1 keert zich tegen Ferd Grapperhaus: ‘Onhoudbaar’ (gisteren)

Foto: SBS

41 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
123
september 2, 2020 23:26

Eer aan zichzelf houden, en opstappen. Ik wil graag bij m’n ouders en schoonouders op bezoek, maar moet dat minutieus bespreken, om te zorgen dat zij (allemaal risicogroep) niet besmet raken. Ik krijg door deze houding van Gabberhouse het idee dat ik mij óók niet meer aan de regels hoef te houden, terwijl ik – anders dan Gabberhouse en half NL – dat wel deed en doet!

Ik blijf voornemens om mij aan de regels te houden, puur en alleen vanwege mijn ouders en schoonouders. Maar als hij niet zichzelf in de spiegel kan aankijken, en dan denken “Ik ben m’n geloofwaardigheid kwijt, ik moet m’n taak neerleggen.”, dan ga ik mij ook niet meer aan de regels houden. En dat voor iemand die links stemt. Dat zegt wel genoeg over het draagvlak in NL op dit punt, denk ik.

Gast
Marco
september 2, 2020 23:00

Wraak van shownieuws op de Coronamaatregelen. Zielig om fotografen op Engelse wijze politici, maar kunnen ook anderen zijn, te bespieden. Voor de volle 100% riooljournalistiek waar dit soort bladen van bestaan. Zullen we Evert eens gaan bespieden?

Gast
Waarom worden mijn berichten tegengehouden?
september 2, 2020 21:07

Juist positief zou ik zeggen. Die (volstrekt arbitraire) afstandsregel is nergens voor nodig en an sich ook nog eens helemaal niet medisch bewezen.
Direct mee stoppen en doorgaan met het oude normaal.

Gast
Ome Cor
september 2, 2020 18:19

Is er dan geen enkele competente man/vrouw te vinden in Nederland voor de functie van minister van Justitie?
Allemaal brekebeentjes en kneuzen: Grapperhaus, Opstelten, van der Steur etc. Ferme en wollige taal en maar liegen en draaien: ze zijn geen knip voor de neus waard. En maar denken dat het volk het allemaal niet doorziet.
Idem voor de staatssecretarissen: Teeven, Harbers. Broekers-Knol spant helemaal de kroon. Mijn rechterteen is een stuk slimmer dan deze eh….. omhooggevallen nitwit.

Gast
Schijt aan
september 2, 2020 16:09

Oke die Rutte, grapperhaus. Wat een rampfiguren zeg, ja oppleuren die lui. Mooie praatjes,maar verder heb je niks aan ze. Laat ze maar op de blaren zitten, ze komen er altijd goed mee weg. Strak lekker wachtgeld en solliciteren hoe maar. Zo iets moet de gewone burger op ze werk doen!!! Dan als je goed pech hebt kan je de soos in.

En ja die shownieuws ellendelingen zijn echt NSB’RS. Maar ook weer van die gevallen, doe je t bij hun dan is t niet eerlijk. Daarom als je bn’r bent let op met wat je doet, en zet niet alles die kut sociale eerder asociale media. Want ze pakken je 🖕

Gast
Fidan
september 2, 2020 14:53

Er kan maar 1 conclusie zijn: grapperhaus moet aftreden!

Gast
Mark
september 2, 2020 13:41

Shownieuws wel spraakmakender dan RTLB. Vorige week hadden ze ook al de primeur en dat was gelijk wereldnieuws in NL: stond gelijk boven aan NOS Teletekst 101 en opening van het Journaal. En gisteren wederom bovenaan TT 101 en in het NOS Journaal. Met vermelding van SBS Shownieuws erbij. Gratis reclame voor SBS 6!

Gast
Toan
september 2, 2020 12:49

Wát een engerd is die Santegoeds! Denkt z’n roddelblaadje voor deze week weer lekker te vullen! Die anderhalve meter is een lachertje geworden! Ik kom nèt terug van winkelcentrum Keizerswaard in Rotterdam, en hoewel alles keurig is aangegeven qua looprichting, sjeest iedereen links en rechts, voor en achter je heen! Ga daar de BOA’s op af sturen in plaats hier oeverloos te blijven zeiken over Grappie!!!!

Gast
Ernestine
september 2, 2020 12:08

Evert Santegoeds heeft de dag van zijn leven, het was al een ranzig mannetje maar nu nog NSBer erbij. Wie zou zijn volgende skoop zijn? Waar blijft de hoofdredacteur van de Telegraaf in deze, volgens gaat hij over de inhoud van de krant, blijkbaar heeft hij een hekel aan Grapperhaus, met het plaatsen van deze rotzooi! Schande

Gast
Blinde Herdershond
september 2, 2020 12:04

Ik zou de bijbel van CDA-er Grapperhaus wel eens willen inzien. Daar moet wel iets in staan als ‘Gij zult liegen en bedriegen’.

Gast
Ernestine
september 2, 2020 12:03

Kom net uit Amstelveen, niks geen 1,5 mtr. Waarom wordt daar niet gekeken .supermarkt idem dito. Gisteren 25 ouderen op 20cm aan de wandel in het park. Waar blijft snitch Edwin Mulders?🤢

Gast
Blinde Herdershond
september 2, 2020 12:03

Lol, je hoort Rutte gewoon stampvoeten en vloeken. Hahaha.

Gast
Minder of Mirjam (de echte)
september 2, 2020 11:42

Ferd mag best blijven maar dan ook met strafblad. Ook de gasten incl VVD Ankie Broekers-Knol

Niet met 2 maten meten.

Beste oplossing is: wel boete maar geen strafblad.

Gast
Ronnie
september 2, 2020 11:36

Ze hadden die foto allang, maar even een paar dagen wachten en dan publiceren om het vuurtje weer op te stoken. Wedden dat er nog meer foto’s gaan komen.

Gast
Pullekie
september 2, 2020 11:23

@Ron , welterusten je snapt er geen reet van !

Gast
Ron
september 2, 2020 11:18

Het is niet alleen Grapperhaus, het is wat te makkelijk om hem de zwarte piet toe te schuiven in deze. Het is die hele ridicule maatregel. Liefst helemaal die 1,5 meter eruit, en als ze het dan zo nodig toch willen gewoon terug brengen naar 1 meter afstand. Werkt veel beter en is natuurlijker en levert horeca ondernemers ook gelijk meer speelruimte op, en elke andere branche die hier mee te maken heeft. In Frankrijk gaat dit prima.

Gast
HBaz
september 2, 2020 10:51

Zijn er geen foto’s gemaakt van Marokkaanse dealers die coke af komen leveren?

Gast
Teuntje
september 2, 2020 10:49

OPtyfen met die kaaldaai

Gast
Klaas Flink
september 2, 2020 10:39

Joh, hou nou toch op, alsof de hele rest wel alles op 1.5 meter houdt, onzin. Maak je druk om iets anders, dit slaat werkelijk helemaal nergens op. Volg die Santegoed maar een weekje, kom je ook thuis met van die foto’s.

Gast
Belastingdienst
september 2, 2020 10:39

Ferd heeft mooi laten zien hoe onbetrouwbaar hij is en hoe onbetrouwbaar de overheid is.

Gast
Mink Vaillant
september 2, 2020 10:35

Ik vind het sneu voor de man. Maar ook erg dom. Als je iedere dag roept dat anderhalve meter essentieel is, hou je er dan ook aan. Zeker op de dag waarop alle aandacht op je is gericht. Overigens is die anderhalve meter inderdaad de beste manier om het virus klein te houden, dus al die mensen die roepen dat het onzin is: denk nou eens na. En aan een ander.

Gast
rekkin
september 2, 2020 10:33

@Portland

“zodat we weer mogen ademhalen”

O boehoe, Calimero zit weer te janken.

Gast
Kuis
september 2, 2020 10:15

Alle bezoekers van die bruiloft krijgen een aantekening op hun strafblad neem ik aan?

Gast
Annoniemus
september 2, 2020 10:14

GRAPPERHAUS ………Out !!!!

Gast
Peter de Koning
september 2, 2020 09:53

Als je de persconferentie volgt dan kun je de aanwijzingen toch niet serieus nemen. Rutte ja Jij heeft zijn excuus aangeboden of dat zijn acties kan rechtvaardigen. Of aftreden of niet meer verantwoordelijk voor dit dossier. Dit gaat zo niet meer.

Gast
Wanny
september 2, 2020 09:30

Die 1,5 meter moeten we erin houden. Is een stuk beter dan dat massaal kort op elkaar zitten.

Gast
Leo knots
september 2, 2020 09:28

Of deze man moet aftreden, of en wellicht nog beter einde 1,5 meter samenleving!

Gast
Wanny
september 2, 2020 09:24

Denk dat Rutte nu wel klaar is met Grapperhaus. Die wordt naar de uitgang gedirigeerd.

Sowieso dom om dat huwelijk door te laten gaan. Hij had beter moeten weten.

Gast
Curryworst
september 2, 2020 09:15

Hoe vernederend voor een minister om steeds verder in het nauw gedreven te worden door een showbizzroddelprogramma.
Zowel bij Op1 als Jinek lieten de parlementair verslaggevers weten dat Grapperhaus een geloofwaardigheidsprobleem heeft.

Bij Rutte zal ondertussen het stoom wel uit de oren komen.

Gast
Jantje met de pet
september 2, 2020 09:14

Grapoerhaus stapt vandaag op.

Gast
ome H
september 2, 2020 09:04

Leuke scoop van Evert

Gast
Telegraaf en Talpa
september 2, 2020 09:00

NSB’ers van 2020

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
september 2, 2020 08:59

Haha, wat een werkwijze bij Shownieuws.

Eerst een foto publiceren die een storm aan reacties oplevert. Als de wind is gaan liggen en de minister het lijkt te overleven, publiceren ze alsnog de rest van de foto’s die al twee weken op de plank liggen.

Beetje sneu, maar zo werkt het bij de campingzender.

Gast
König Willi Bratwurst
september 2, 2020 08:58

Máxima al 1.5 meter.
Niet minima al.

Gast
De Amsterdamse wortels zijn VI-King wortels (Tribe of Dan)
september 2, 2020 08:57

De Fer is een fantastische kerel die laat zien hoe het moet. Nu nog even de rest van 1,5 meter fobisch nederland. En laat de handzeep ook maar staan als je handen al schoon zijn.

Gast
Ali B
september 2, 2020 08:57

Het zijn net nsb- ers die shownieuws flikkers!

Gast
Portland
september 2, 2020 08:49

Goed dat Ferd laat zien dat die anderhalve meter in de praktijk gewoon niet werkt, dat het onnatuurlijk is. Laat hier iets positiefs uit voortvloeien voor ons allen, zodat we weer mogen ademhalen en een beetje natuurlijke weerstand kunnen gaan opbouwen tegen dit virus, naast een eventueel vaccin/medicijn.

Gast
WEST*
september 2, 2020 08:42

Wanneer stapt die mafkees op?

Gast
Minder of Mirjam
september 2, 2020 08:38

Al is de leugen nog zo………

Goed werk Talpa!

Gast
Steward
september 2, 2020 08:38

@Dries: Gebruik anders hoofdletters

Gast
Dries Roel Vink
september 2, 2020 08:32

Grapoerhaus is net als Rutte volstrekt ongeloofwaardig.
Advies aan beiden: WEGWEZEN!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen