Akwasi ontkent moordlustige tweets: ‘Media liegen’

Rapper Akwasi ontkent dat hij in 2011 en 2012 moordlustige berichten over Zwarte Piet heeft geplaatst op Twitter. De media liegen. Dat laat zijn management weten aan het AD. GeenStijl-journalist Bart Nijman doorzocht gisteren het twitterarchief van Akwasi en stuitte toen op de moordlustige tweets. Enkele minuten later had Akwasi die snel van zijn account verwijderd. Er waren echter al screenshots gemaakt, de tweets staan nog steeds in Google-cache én er zijn veel retweets te vinden.

Toch ontkent Akwasi nu alles. “We vinden het jammer dat de media wederom leugens verspreidt“, zegt zijn woordvoerder geïrriteerd. “Akwasi is niet verantwoordelijk voor deze tweets en voelt zich ook niet geroepen om zich te verantwoorden.”

Het AD stelt dat de media helemaal niet liegen, maar dat Akwasi liegt. “Akwasi ontkent verantwoordelijk te zijn voor de reeks gewelddadige tweets. Uit internetdata blijkt echter dat de berichten weldegelijk vanuit zijn account zijn verstuurd“, meldt de krant.

Een aantal tweets is Akwasi nog vergeten te verwijderen, waaronder één die door het AD wordt uitgelicht: “Ik haat Sinterklaas met zoveel passion dat als ik een kind had, ik hem/haar zou trainen om Sinterklaas te liquideren. Hypocriete bullshit.

‘We willen er niets over kwijt’

In zijn gisteren ontdekte serie moordlustige tweets zei Akwasi onder meer dat Zwarte Piet ‘dood moet’ en vroeg hij zich af of ‘iemand nou ooit nog een Zwarte Piet gaat knallen’.

Die tweets zijn snel na de ontdekking ervan verwijderd. Of Akwasi dat heeft gedaan? “Verder willen we er niets over kwijt“, zegt de woordvoerder.

PVV-leider Geert Wilders begrijpt er niets van dat types als Akwasi maar overal mee wegkomen. “De Nederlandse rechtsstaat is door en door verrot. De extremist Akwasi komt weg met oproepen tot geweld, maar een politicus die een vraag stelt wordt veroordeeld voor belediging.

Lees ook:
Akwasi: ‘Raar dat men dacht dat ik Piet wilde trappen’ (gisteren)
Akwasi weer onder vuur: ‘Zwarte Piet moet dood man’ (gisteren)

Foto: RTL

68 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Japierabo
september 9, 2020 06:25

Kijk de Netflix serie over wereldcriminelen en dan de aflevering over Robert Kubicka dan word er 4een hoop duidelijk. In Afrika is het hoe zwarter hoe dommer. Er word zelfs geprobeerd om huiden te bleken. En dan het gore lef hebben om hier te komen preken en dat geld ook voor die airfryer.

Gast
Jan Lol
september 7, 2020 10:59

Mag die rotkop van die lul niet zoveel meer in beeld,overaldie klotekopvandie lulgaat me goedvervelen!!!!

Gast
aammehoela
september 6, 2020 20:32

Awkwasi reageert dus net als Trump en Loekasjenko van Belarus. Alle drie deugen ze niet.

Gast
ano@niem.nl
september 6, 2020 18:56

Megalomane leugenaar.

Gast
😷Paulus
september 6, 2020 18:30

😷Akwasi moet vervolg worden wegens het beramen van moord op iemand, wie,waar en wanneer. Het wordt wel een lastige klus voor het Om. 🤔😁

Gast
mies
september 6, 2020 17:59

Ben zo benieuwd. Hoe zal Regressief Links dit weer gaan recht praten?

Gelukkig beschikt ze over de nodige ervaring in het goedpraten:
jarenlange oefening bij het verheerlijken van een fascistische ideologie.

Gast
Momo
september 6, 2020 13:29

Dus wanneer gaat het OM deze kerel nu eens vervolgen???

Gast
Tina
september 6, 2020 12:55

Deze erg vies stinkende zwarte hoop strOnt is gevaarlijk.

Gast
Teuntje
september 6, 2020 12:53

Ach God het ligt weer bij een ander bij die gestoorde Awkwardie

Gast
Bruintje
september 6, 2020 12:35

Allemaal

Gast
Bruintje
september 6, 2020 12:35

@Gerda
Witte mensen en zwarten bestaan niet. We zijn allemasl bruin.

Gast
Donald
september 6, 2020 12:21

Aknazie komt bij de dokter met een kikker op zijn hoofd. Wat is er aan de hand, vraagt de dokter. Nou, zegt de kikker, het begon met een zwart bultje.

Gast
Pullekie
september 6, 2020 11:51

Akwasi ‘onmens’ is net zo vergeetachtig als Rutte en Opstelten en alle andere politici , alleen we weten dat ze allemaal liegen, dat is de overeenkomst!!!

Gast
JasperV
september 6, 2020 11:49

Aquarium liegt alsof het gedrukt staat, waarom zijn zijn tweets dan verwijderd?

Gast
Solaris
september 6, 2020 11:42

Mooi om te zien hoe de gewelddadige BLM en Antifa gestoorden steeds meer door de mand gaan vallen en duidelijk wordt wat voor fascisten het zijn. Ze graven hun eigen graf, de engnekken. Een veroordeling wegens opruiing/oproepen tot geweld door Akwazig zou helemaal de kers op de taart zijn.

Gast
Rotterdammer
september 6, 2020 11:42

Inktzwarte ziel heeft die man… first class huichelaar!!!

Gast
Black Panther
september 6, 2020 11:41

Heeft Boulevard hier een onderwerp over gehad? Of doen ze dat over Derksen omdat VI RTL achter zich gelaten had?

Gast
Peter de Koning
september 6, 2020 11:34

Totaal ongeloofwaardig deze man – heeft zijn eigen graf gegraven- wil nog iemand naar zijn concert in Veendam nog 2 kaarten over – Ga niet naar een concert van een leugenaar opruier die denkt dat hij een verbinder is, het enige wat hij verbind zijn de nieuwe reeks van tegenstanders van dit zielig figuur.

Gast
Gerda
september 6, 2020 11:33

Alsof witte mensen er iets aan kunnen doen, dat ze wit zijn..Alsof zwarte mensen er iets aan kunnen doen, dat ze zwart zijn..
Alsof de geschiedenis en de daaruit voort vloeiende cultuuruitingen, onze schuld zijn..en daarom moeten de witten sterven.. te beginnen bij…ZP en SK…

Gast
Ome Cor
september 6, 2020 11:33

@De Eerlijke
Hij zocht en zoekt de verbinding; als hij zo door gaat, krijgt hij wat hij wil maar dan wel de letterlijke variant.

Gast
Jan
september 6, 2020 11:33

@henk,

Dat zeg ik al maanden. Akwasie is een zwaar psychiatrisch patient die al jaren en jaren oproept tot moord en nog veel meer. TBS is het enige dat past bij deze gek.

Gast
Henk
september 6, 2020 11:30

Akwasie moet opgenomen worden en langdurig in therapie.

Gast
De Eerlijke
september 6, 2020 11:29

Dit is toch verschrikkelijk. We hebben een stel complete barbaren dit land binnengelaten, die ons nu de les willen lezen om hun achterlijke aggressieve en primitieve omgangsvormen over te nemen.
Ik dacht dat dit figuur “de dialoog” zocht, maar zn ware aard is keihard naar boven gekomen nu.

Gast
Jos
september 6, 2020 11:24

Wilders heeft hier deels gelijk, allees wat hij over akwasi zegt. Helemaal mee eens, maar wilders stelde niet alleen een vraag, hij zei vervolgens “dan gaan we dat regelen”. En dan wordt het niet alleen maar een vraag. En dat zou wilders zelf ook moeten weten.

Gast
Gerda
september 6, 2020 11:22

het opvallends is, dat Akwasi anderen opriep en oproept hem te verlossen van zijn kleinzielige obsessie.. Hij is slachtoffer, zielig en daar zijn anderen schuldig aan..Bovendien mogen anderen er dan voor brommen..
Akwasi is i.i.g wel toe aan behandeling, want als je zo gefrustreerd bent over je huidskleur, dat je er mensen voor zou willen liquideren, ben je aan niets anders dan toe aan TBS..

Gast
Aardappelpiet
september 6, 2020 11:16

Ik denk dat Margriet het beste Akwasi hier eens naar kan vragen.

Gast
Corry Jankbal
september 6, 2020 10:52

“Cultuurverrijkers” zouden het zijn. Dat bleek de zoveelste leugen van de omvolkingsmaffia.

Het zijn mensen die onze cultuur willen vernietigen.
Mooi om te zien hoe nu zijn ware aard naar boven komt.
Geweld, geweld, en nog meer geweld.

Gast
Umfufu
september 6, 2020 10:37

Akwarium ontkent wel vaker iets.

Gast
Xavier
september 6, 2020 10:24

Gelukkig staat Boulevard achter hem. Als dat maar geen doorslagschot wordt.

Gast
Pàkme van Agteren
september 6, 2020 10:21

Hij is gehackt of er had gewoon een derde persoon toegang tot zijn account! Niets aan de hand

Gast
Echte woordenkunstenaar
september 6, 2020 10:20

Wie gaat er aangifte doen tegen Akdwasi? Of kun je geen aangifte doen tegen aquaria?

Gast
Willie
september 6, 2020 10:17

Het is een ordinaire terrorist die in het land van zijn roods al aan een boom had gehangen. In dit land heb je en goed gesprek met Rutten.

Gast
Dit is M
september 6, 2020 10:13

Helder

Gast
Johan Derksen
september 6, 2020 10:12

Weten we zeker dat die berichten niet van zwarte Piet afkomstig zijn?

Gast
maatje te groot
september 6, 2020 10:08

Niet alleen een smeerlap maar ook een erbarmelijke lafaard. Nooit heeft hij het gedaan. Wat een walgelijk figuur. Maar ja past wel naadloos bij die andere dwazen van BLM waarvan hij het boegbeeld is..

Gast
Samantha
september 6, 2020 10:06

Beweren dat Zwarte Piet racistisch is en dat ‘blackface’ (zoals Zwarte Piet soms wordt genoemd) weg moet is liegen.

Ik ben het niet vaak met Wilders eens, maar ik ben het er wel over eens dat er te weinig gedaan wordt om ZPiet-tegenstanders aan te pakken.

Gast
Leo knots
september 6, 2020 10:03

Aquarium je bent de zwakste schakel, tot ziens!

Gast
Dries Roel Vink
september 6, 2020 10:02

Schop die Zwarte Piet in zijn gezicht … Meen ik dit nou letterlijk, of niet?

Gast
Gerard
september 6, 2020 10:02

Alles en iedereen heeft het gedaan, behalve Piet himself.

Gast
Mappy
september 6, 2020 10:00

Ook nog een leugenaar. Piet neem die loser mee naar Spanje

Gast
X
september 6, 2020 09:58

Sem, je hebt me net verteld dat dat niet kan. Leg eens uit.

Gast
Annoniemus
september 6, 2020 09:56

De tweets waren wel degelijk van Akwasi , want ineens waren ze verwijdert , zou deze dwaas wel eens zelfmoord overwegen !!!!

Gast
Achtmet
september 6, 2020 09:55

Naar zijn geliefde vaderland sturen ,daar voor het gerecht ,krijgt hij een hete autoband als halsketting om zijn nek !

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
september 6, 2020 09:53

Akwasi is een labiele man. Even het D.S.M.-handboek erbij pakken. Ik kom er later op terug.

Gast
Ben
september 6, 2020 09:50

AarsKwakkie. Wat een lafbek!!!

Gast
critikast
september 6, 2020 09:49

Timmer een kruis voor hem en timmer hem er vervolgens op vast ! Dat zal hem leren onze Zwarte Piet af te kraken.

Gast
Sport 7 kijker
september 6, 2020 09:44

Wat een enge man is Akwasi

Gast
rolah
september 6, 2020 09:36

We moeten echt uitkijken voor deze man /Hij is een gevaar voor ons land .

Gast
Cees
september 6, 2020 09:32

Akwasi… zijn ware aard… een slappe lul !!

Gast
Reaguurder2.0
september 6, 2020 09:30

Typisch, eerst als activist/slachtoffer schreeuwen op de Dam, maar nu ontkennen, liegen en niet thuis geven. Erg zwak… valt erg door de mand.
Links Nederland is erg eng.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen