Story-Guido slaat terug naar Quote-Sander

Story-baas Guido den Aantrekker en Quote-baas Sander Schimmelpenninck zijn zo’n beetje elkaars tegenpolen: Guido vindt hem neerbuigend, Sander vindt zijn collega domrechts. De twee delen regelmatig sneren naar elkaar uit op Twitter en Guido haalde een paar maanden geleden ook de Volkskrant-column van Sander, nadat hij een Story-oorlog tegen Femke Halsema had aangekondigd. Sander vond die oorlogsverklaring buitengewoon lachwekkend.

Sander schreef: “Zelden in de geschiedenis van de mensheid steeg er een kleinere hoeveelheid macht naar iemands hoofd.

Best een geinige uitspraak. “Ja, maar naar verluidt wel ‘geleend’ van een Engelse schrijver“, reageert Guido in een interview met Villamedia.

Guido is niet zo onder de indruk van de schrijfkunsten van Sander. “Ik denk ook dat Sander met het Prisma Deftige Woordenboek op schoot zijn columns tikt. Hij wil graag goed meekomen in de grachtengordel, ondanks zijn in die kringen dubieuze baan als hoofdredacteur van Quote.”

Wat Guido écht niet leuk vindt aan Sander is zijn dedain naar de gewone man. “Sander trapt vooral heel erg naar de gewone mensen. Dat vind ik niet zo leuk aan hem. Hij heeft het ook helemaal niet nodig.”

Maar is hij nou domrechts zoals Sander beweert?  “Ik ben, het zal je niet verbazen, eerder rechts dan links. De laatste keren heb ik op CDA’er Pieter Omtzigt gestemd.

Deze week haalde Sander overigens ook uit naar Guido’s tv-programma Shownieuws. Hij vindt dat een ‘kutprogramma‘.

Foto: SBS, NPO

30 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Het Ware Woord
augustus 3, 2020 12:35

Tim ‘Personen met karakter kunnen ook tegenwind verdragen’. Tja, karakter… Denk jij serieus dat dit een gefrustreerd menneke gaat lukken dat hitsig over een nét VIJFTIEN geworden meisje roept dat zij ‘de lekkerste’ is?! Zélfs het adagium ‘noblesse oblige’ blijkt te hoog gegrepen voor dit sneue graafje…

Gast
Het Ware Woord
augustus 3, 2020 10:14

Wyatt VERVOLG: te buiten gaan aan vulgair schelden en érger, laatdunkend áfgeven op degenen met een andere mening dan een Quote-roeptoeter. Sandertje heeft kennelijk nog steeds niet door dat wij in een vrij land leven, waar links én rechts zijn mening mag uiten!! Helaas lijkt hem het aloude ‘noblesse oblige’ niet bijgebracht te zijn… Degeneratie van de adel, vrees ik. Geen geld meer en naar blijkt óók geen manieren, a useless breed, hahaha

Gast
Wilfred Degens
augustus 3, 2020 09:40

Sander staat op het ogenblik wel erg vaak op het nationale podium. Zomaar ineens? Nee joh, dat is sinds hij een personal coach heeft aangeschaft!! Hij moet nu van hem stoer gaan praten, wat hij eigenlijk niet is, en zich vooral “indrukwekkend” laten portretteren en filmen. Ja boeren burgers en buitenlui, Sandertje is op zijn ros Bijaard geklommen. We kunnen nu niet meer zo snel aan hem ontkomen.

Gast
Het Ware Woord
augustus 3, 2020 08:49

Wyatt • Je hebt gelemaal gelijk: die dwerg, oeps… ik bedoel ‘verticaal uitgedaagde’ (met dank aan Jan D.) moet zijn poenblaadje aan de man zien te brengen en zich niet

Gast
Veelgeplaagde NanoJort
augustus 2, 2020 22:47

Gelezen op GeenStijl, meesterlijk:

“Wie een graaf wil zijn over een ander, eindigt zelf in een metersdiep konijnenhol”.

Gast
Roy
augustus 2, 2020 19:18

Het zijn van de narcistische trekjes die lilliputter Sander heeft. Hautain, altijd gelijk willen hebben, geen tegenspraak dulden, mensen met een andere mening zijn dom en maakt nooit fouten.

Gast
Bea
augustus 2, 2020 19:16

Die hysterische narcistische pedodwerg Sander Schimmelpenninck neem ik niet meer serieus.

Cancelen die lachwekkende domme deugkneus.

Gast
S. Anderhalfje
augustus 2, 2020 17:34

Sander is een kleine botterik, maar dat meent de adel zich te kunnen permitteren.

Gast
wowwow
augustus 2, 2020 14:51

Waarschijnlijk is Sander flink gepest door “rechtse” figuren en heeft nu een afkeer van alles wat hij denkt rechts te zijn.

Gast
Matthijs Zelf.
augustus 2, 2020 14:33

Schimmelpenninck is het product van jarenlang bezuinigen op de psychiatrie.

Gast
Ikke
augustus 2, 2020 14:14

Allebei niks, erg arrogant en verder oerdom.

Gast
Lonny
augustus 2, 2020 13:14

Whahahaha!

Jezelf rechts noemen en vervolgens zeggen dat je op Pieter Omtzigt gestemd hebt.

Wie de politiek een beetje recentelijk gevolgd heeft, met name de “kindertoeslag-affaire” (Google maar even), dan weet je dat die Pieter Omtzigt zich daarin als een pitbull heeft vastgebeten om gerechtigheid te krijgen voor alle gedupeerden.

Als jij dus opkomt voor de zwakkere dan wel benadeelden dan ben je eerder politiek links dan rechts.

Dus die Guido lult zoals gewoonlijk weer, want hij wéét niet eens wat (politiek) rechts of links is.

En dan mag Sander volgens Guido dan neerkijken op “de gewone man” (definitie graag!), wat ben je voor een (roddel)kneus als je je graag verlekkerd in het (liefdes)leven van een BN’er!

Begrijp me niet verkeerd: ik ben absoluut geen fan van welke BN’er dan ook, maar ook die categorie heeft recht op enige privacy wanneer ze willen.

En als meneer Guido geen roddels meer kan scoren over het beoogde slachtoffer, dan probeert ‘ie het wel via (schoon)familie, vrienden of buren — de GEWONE MAN (m/v) dus — die meestal NIET op publiciteit zit te wachten!

Kortom: FLIK·KER OP, GUIDO ! Ga écht eens wat zinnigs doen met je leven!

Gast
HBaz
augustus 2, 2020 12:08

Doe mij dan Sander maar. Die Guido is gewoon een eikel.

Gast
HEINO
augustus 2, 2020 12:08

Ja het klopt dat die pedofiele dwerg Sander op gewone mensen neerkijkt,oke met zijn 1,50 m is dat wel moeilijk, maar hij heeft het altijd over tokkies en dom rechts,echt een eng griezelig mannetje, dat geilt op kleine 15 jarige meisjes,die bij zijn lengte passen.

Gast
Brabants boerke
augustus 2, 2020 12:06

Een grote arrogante slijmbal, dat is
Sander Schimmel. Een kwallebal die elke keer te
terecht gewezen moet worden.
Niks geen presentator, gewoon een van de straat
geraapt schoffie.

Gast
Tim
augustus 2, 2020 11:44

@Joost

Hou op met dat trieste gecancel.

Personen met karakter kunnen ook tegenwind verdragen.

Gast
joost
augustus 2, 2020 11:42

Een viezerik van 36 jaar heeft over een meisje van 15 jaar, die hij de “lekkerste”vindt.

Kan iemand het regelen dat wij die smoel van die pedofiel
Sandertje Schimmelpennick niet meer op TV zien svp ?

Gast
Geronimo
augustus 2, 2020 10:33

@Chelsey
Halalsema is niet in staat om onpartijdig haar werk te doen. Ze is gewoon ongeschikt als burgemeester. Sowieso heb ik liever geen communisten in een bestuur.

Gast
Onze Held Geert
augustus 2, 2020 10:33

Beide voegen niets toe, aandachttrekker en schimmelpiel denken het alleenrecht op de waarheid te hebben.
Dom rechts vs Terroristisch links, beide walgelijke personen.

Gast
Wyatt
augustus 2, 2020 10:29

Sinds wanneer is dom rechts de gewone man? Die roddelboer moet gewoon dimmen zo’n blad runnen en dan lef hebben over mensen te zeiken.

Gast
AxelF
augustus 2, 2020 09:45

Ik zou zeggen Sander nodig Guido eens uit bij een Live uitzending en praat daar eens over.

Gast
J. Bloemheuvel
augustus 2, 2020 09:03

Oh, heet het ding G. den aantrekken?
Hier wordt het ding net eventjes anders genoemd,
zonder Aan maar met ………!

Gast
Tim
augustus 2, 2020 08:58

# Team Guido

Gast
WEST*
augustus 2, 2020 08:32

dramatische lage kijkcijfers voor alle zenders

Hoe zou dat toch komen ?

Er zijn weer diverse mogelijkheden

Iedereen kijkt naar Netflix

Of zijn het tv kijken zat

Het was mooi weer

We hebben een hekel aan onderbrekingen

kijken nooit NPO
kijken nooit RTL
kijken nooit SBS6 …
of…
geen tijd om tv te kijken , want moet die leuke stukjess van WEST lezen en oplossen

Nou u oplossingen naar postcode 1200 AC NR 5 HILVERSUM

De 10 winnaars krijgen als prijs een dagreis naar het mediapark ( eigen vervoer ) incl parkeerkaart en rondleiding langs de gebouwen toren 1, 2, 3, Talpa RTL STUDIO 22 MAX NEP UNITED BEELD EN GELUID VARA BNN VPRO
Tegen extra betaling van 10 euro kunt u de rondleiding uitbreiden om andere mediabedrijven van buiten te zien Alleen die een pasje hebben mogen ook naar binnen

SUCCES

Gast
Jan de 💩
augustus 2, 2020 08:27

Wie draait er nog een bolus ?

Gast
Klaas Flink
augustus 2, 2020 08:26

Guido heeft een ander nodig om zichzelf te profileren. Sander heeft wel gelijk, het is een kutprogramma. Guidootje den Aandachtstrekker

Gast
Chelsey
augustus 2, 2020 08:17

Femke heeft erkend dat ze fouten heeft gemaakt en heeft daarvoor oprecht excuses gemaakt. Een oorlogje tegen haatpredikant Akwasi O. en Jezus 2.0 Arie B. is dan urgenter lijkt mij.

Gast
Beau
augustus 2, 2020 08:09

Hoe staat het eigenlijk met Guido’s oorlogje tegen Femke. Ook niks meer van vernomen, toch? Grootheidswaanzin.

Gast
Jan de 💩
augustus 2, 2020 08:09

Ik draai er nog éen .

Gast
Walter
augustus 2, 2020 08:04

Wanneer is de kleuterklasvakantie voorbij?

Neem Robje Goossens ook mee.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen