Er kijkt geen hond televisie op zaterdagavond


De kijkcijfers van zaterdag 1 augustus 2020 (SKO)

Er kijkt op zaterdagavond al weken echt geen hond naar de televisie. Het aanbod is om te huilen, dus laat men de televisie massaal uit. Zo ook gisterenavond. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Richard Groenendijk-quiz Hard Spel was de winnaar op prime time met 729.000 kijkers (21 procent) op NPO 1. Daaraan voorafgaand trok TV Toppers met Anita Witzier nét iets minder kijkers, namelijk 707.000 (22 procent). De concurrentie bleef op afstand.

Naast deze NPO 1-titels waren er alleen maar herhalingen op televisie. Het meest bekeken alternatief was RTL 4 met de combinatie All Together Now (510.000 kijkers en 15 procent) en Praat Nederlands Met Me (373.000 kijkers en 11 procent).

Het brons is voor NPO 2 dankzij de 410.000 kijkers (12 procent) voor Nieuwsuur. The Typist trok erna 340.000 kijkers (11 procent). Verder keken de meeste mensen naar Instinct met 319.000 kijkers (10 procent) op Net5.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met De Beste Liedjes Van: 302.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Helden van hier: 188.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met El Embarcadero: 138.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Terminator 3: 132.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Ghostbusters: 125.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 121.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Half acht nieuws (703.000), Zesuurjournaal (667.000), We zijn er bijna (526.000), RTL Boulevard (473.000), EenVandaag (468.000) en Blauw Bloed (341.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Mijn Sportzomer (592.000), Hart van Nederland (487.000), Studio Sport (464.000) en Shownieuws (427.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.370.000
02. Hard Spel (NPO1) 729.000
03. TV Toppers (NPO1) 707.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 703.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 667.000


06. Mijn Sportzomer (NPO1) 592.000
07. Autosport F1 GP GBR KW (Ziggo) 584.000
08. We zijn er bijna (NPO1) 526.000
09. All together now (RTL4) 510.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 487.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 473.000
12. EenVandaag (NPO1) 468.000
13. Studio Sport (NPO1) 464.000
14. Shownieuws (SBS6) 427.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 410.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.6%
2. RTL4 / 13.7%
3. SBS6 / 9.0%
4. NPO2 / 8.2%
5. NET5 / 5.4%


6. RTL5 / 3.9%
7. Vero / 3.6%
8. RTL7 / 3.2%
9. NPO3 / 2.9%
10. RTL8 / 2.5%


11. Ziggo / 2.4%
12. FS1 / 1.6%
13. RTLZ / 1.5%
14. FOX / 1.4%
15. BBCfirst / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,7%
2. RTL Nederland 23,3%
3. Talpa TV 18,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: BNNVARA

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat SBS 6 ook na de zomer een dagelijkse talkshow met de VI-mannen moet uitzenden?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen