Tv-oorlog: Linda moet ‘kindje’ Weet Ik Veel kapotmaken

Linda de Mol zal het televisieseizoen 2020/2021 met gemengde gevoelens beginnen op haar thuishonk SBS 6. Haar tv-hit Postcode Loterij: Miljoenenjacht komt voor het eerst récht tegenover haar kindje Weet Ik Veel te staan, de door haar zelf bedachte spelshow die ze met pijn in het hart moest achterlaten bij RTL 4 en nu wordt gepresenteerd door Beau van Erven Dorens. Het is de eerste keer dat Linda lijnrecht tegenover een van haar bij RTL 4 achtergebleven formules wordt gezet.

Het eerste Linda-loze seizoen van Weet Ik Veel begon afgelopen maart en trok met Beau aan het roer veel minder kijkers. Daar zal Linda vast blij om zijn geweest. Ze was namelijk flink teleurgesteld in haar oud-collega. “Ik hoorde dat via een appje van Beau en dan heb je toch zoiets van: ja, mmmm. Het is niet fijn.

Linda is uit op wraak en hoopt erop dat ze Beau en haar achtergelaten tv-kindje zal decimeren op de zondagavond. Maar misschien hoopt ze er nog wel meer op om RTL 4 op de zaterdagavond naar huis te spelen.

Op de zaterdag komt Linda met Ik Hou Van Holland namelijk recht tegenover Holland’s Got Talent te staan en bij dat programma zit haar aartsrivaal Chantal Janzen in de jury, die er later in het seizoen met Linda’s oude formule Oh Wat Een Jaar vandoor gaat.

Het is geen geheim dat Linda Chantal echt een kreng vindt. Ze neemt het haar kwalijk dat ze haar show steelt. “Het is pijnlijk en het enige wat ik kan zeggen is dat als de situatie omgekeerd was geweest, ik dat niet gedaan had.

De eerste slag in de weekendstrijd tussen RTL 4 en SBS 6 werd vorig jaar gewonnen door Ik Hou Van Holland op zaterdag (ten koste van Dancing with the Stars) en door Expeditie Robinson op zondag (ten koste van Miljoenenjacht).

Weekendstrijd

RTL 4 en SBS 6 gaan dus een felle weekendstrijd met elkaar voeren. Na Holland’s Got Talent zet RTL 4 BankGiro Miljonairs op het menu en na Ik Hou Van Holland komt SBS 6 met het nieuwe Hit The Road.

Op zondag zet RTL 4 na Weet Ik Veel het serieuze programma Ontvoerd van John van den Heuvel, terwijl SBS 6 na Miljoenenjacht met de nieuwe Rolf Wouters-show Split Screen komt.

Septemberschema’s

De kijker wordt vanaf eind augustus getrakteerd op veel nieuwe programma’s. Het septemberschema van RTL 4 vindt u hier, het septemberschema van SBS 6 hier.

Foto: RTL, Talpa

51 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Opa henk
juli 30, 2020 19:07

En op npo 1? Heel Holland bakt? Dan wordt dit een gevecht om het zilver interessant hoor

Gast
Kanjer.
juli 30, 2020 10:59

WIJ KIJKEN MILJOENENJACHT…ons lievelingsprogramma.!!

Gast
Hans
juli 30, 2020 02:04

Vorig jaar begon rtl 4 zo zwak aan het tv seizoen dat wil je toch hoe dan ook voorkomen nu lijkt mij dat dit weer gebeurt. En dan kom je met Obese op woensdag???. Zelfs met HH van Bv help mijn is klusser scoor je nog hoger prime Time om 20:30.
Trouwens zet Ranking the stars op 4 op woensdag en je scoort gewoon goed. Peter van de Vorst had ik best vertrouwen in maar nu ik de programmering van 4 zie op sommige avonden en hij op zondag komt met 18 afl weet ik veel?.

Sbs maakt er alleen ook niks van. Ja sep/ okt gaan ze scoren op de maandag, donderdag en zondagavond. Maar straks als miljoenenjacht is afgelopen weer gebeurt het zelfde op de zondagavond als vorig jaar. Wat meiland gaat scoren op de maandag en donderdag dat lukt met andere programma’s ook niet in nov/Dec . Op zaterdag word npo de grote winnaar bijrol voor 1 en 4. Sbs gaat wel een betere start maken het nieuwe tv seizoen als rtl 4 maar binnen 1/2 maand scoort 4 wel weer beter als 6 op alle avonden voorspel ik.

Gast
OOK JOHN LUKT HT NIET
juli 29, 2020 22:38

SBS6 wordt nooit wat als ze zo doorgaan. Het ging afgelopen seizoen heel goed met primetime, gaan ze weer terug naar voorheen met de Champions League op SBS6.

De vooravond wordt helemaal ruk. Dit Vindt Nederland kan zo de prullenbak in, nul interesse in dagelijks een uur lang peilingen. Elke dag Mr. Frank Visser, wie verzint het. Twee keer in de week Meiland? Lang leve de Liefde tijdens etenstijd? Ook al zo’n rare keuze.

Ze hadden het zo moeten doen:
17.00 De 5 Uur Show
17.45 Hart van Nederland
18.00 Shownieuws
18.15 50/50
18.45 Hart van Nederland
19.00 Lang leve de Liefde
19.30 Man bijt hond
20.00 Lingo

Gast
AxelF
juli 29, 2020 21:11

Tippie
wo 29 jul 2020 om 16:14

op zich wel leuk. Alleen ben geschokken hoe Rolf X wouters er uit ziet tegenwoordig. Ik zou bijna hem gaan emailen dat hij nog een rollator kan bestellen bij het zilverenkruis.

Tja andere oude formats is best leuk, voor een herhaling op de late uren bv na 2330 tpt 06:00. Maar in de huidge vorm op prime time zou ik niet doen. Zonde van tijd energie en geld.

Gast
Rob
juli 29, 2020 17:00

Obese word de 1e flop op 4 in het nieuwe seizoen ,Na 2-3 afleveringen wisselen ze dat om met 5. Let maar op.. dat ziet iedereen toch al aankomen . Peter van de v denkt echt dat obese nog gaat scoren ????.chantal komt werken Máximaal 600-700 duizend kijkers dan mogen ze blij zijn hoor!. De rest van de week ziet er wel goed uit bij rtl 4 vind ik. Sbs gaat goed starten maar of dat nu zo slim is ???.

Gast
Tippie
juli 29, 2020 16:14

Breng Uhhh… Vergeet je tandenborstel niet!, Wedden, dat..? en Love Letters op SBS6. Net zo groots opgezet als toen.

Gast
Mick
juli 29, 2020 16:12

Lingo weg en élke dag Mr. Frank Visser?

Breng Lingo terug.

Gast
Tvbubble
juli 29, 2020 15:37

Weet ik veel zou in het voorjaar al langer doorgaan maar kon niet meer ivm Corona. Denk dat IHVH en HGT rond 700/800 duizend gaan scoren en WIDM rond 2 miljoen

Gast
Abij
juli 29, 2020 15:10

Van mij hoeft het niet meer ik hou van Holland al zoveel jaar op tv daar ben je toch op uitgekeken! En kom eens met iemand anders die het presenteert iemand die niet van die sterallures heeft het is bij SBS alleen maar de zelfde presentatoren Linda Wendy ENZV .

Gast
Gregor
juli 29, 2020 14:14

Dit gaat ego Beau dik verliezen van Linda.
Vindt zichzelf belangrijker dan zijn studenten.
Goede zet van Talpa

Gast
gtstfites
juli 29, 2020 13:50

@Youri
Wie had er gedacht dat er een 2e seizoen van Weet ik Veel komt in 1 jaar?

Gast
Bart
juli 29, 2020 13:42

De quiz die Linda zelf bedacht heeft. Wat is hier nou zo bedacht aan. Weer vragenrondes en een samenraapsel van dingen uit andere programma’s vermaakt tot zogenaamd iets nieuws. Zoals met alles wat Linda zelf bedenkt.

Gast
Teuntje
juli 29, 2020 12:52

Wha die muts moet stoppen met TV … kan die kop niet meer zien fake mens

Gast
Zomaar een persoon
juli 29, 2020 12:47

@MolTalk – Bron?

Gast
Henk Jan
juli 29, 2020 12:45

slimme tactiek van De Mol, voetbal naar SBS halen, waardoor er minder geld uitgegeven wordt voor nieuwe programma’s, die vaak ook nog mislukken. Op Veronica kunnen dan de bekende series en films weer uitgezonden worden, veel goedkoper dan het voetbal. Gegarandeerd goede kijkcijfers op SBS6 en Veronica is een leuk reclamevehikel, net als Net 5, SBS9, RTL5, – 7 en 8.

Gast
Youri
juli 29, 2020 12:39

Wie is de Mol? en de Avondetappe op de zaterdagavond in september op NPO1. Wie had dat gedacht aan aan het begin van het jaar…

Gast
JobF
juli 29, 2020 12:35

Komt “Echt Waar?!” nog terug op SBS 6? Was toch een redelijk succes vorig jaar na ik hou van Holland. Misschien later in het najaar?

Gast
ZeerNetteHeer
juli 29, 2020 12:33

John en Linda de Mol
Niets was hen te dol
Kochten knollen
En hele volle
Geconfijte appelbollen
Dat leidde tot grote drollen
En dat allemaal in Zwolle
Ja, ik zit hier lekker te trollen!

Gast
gtstfites
juli 29, 2020 12:16

Ik kijk sws Weet ik veel. Ben benieuwd hoe de stoelen gevuld zijn bij de studenten

Gast
Mart
juli 29, 2020 12:08

@Theo

Met je “Molletjes” 🤢🤮

Gast
MolTalk
juli 29, 2020 12:05

*BREAKING!* Linda gaat per 1 januari 2021 zich helemaal terugtrekken uit haar magazine Linda.! In december ook voor het laatst op de cover.

Gast
JobF
juli 29, 2020 11:56

Ik denk dat miljoenenjacht 10 weken lang is omdat het in het voorjaar niet is doorgegaan. En postcode loterij wil wel even veel reclame hebben denk ik. Zou in ieder geval fijn zijn voor SBS 6 : 10 weken 1.5 miljoen kijkers op zondagavond

Gast
Wanny
juli 29, 2020 11:46

Op 5 September start Wie is de Mol op de zaterdagavond. Dus Ik hou van Holland en Holland’s got talent gaan een bijrol spelen in de kijkcijfers.

Gast
mike
juli 29, 2020 11:45

Obese gaat genadeloos floppen op die woensdag. Mensen zijn klaar met dit programma en hoewel ik Angela een topwijf vind, hier bakt ze niet veel van.
Ook gek dat ‘ik weet er alles van VIPS’ 2x per week gaat komen. De zondag met ‘ontvoerd’ wat al slecht scoort, gevolgd door een hh van Rogier en Frank is ook opgegeven. Zal wel komen doordat expeditie robinson uit de schema’s is gevallen. Gok dat RTL oktober pas sterker gaat programmeren wat SBS in september op een sterke voorsprong zal zetten.

Gast
o.p. lichter
juli 29, 2020 11:42

Waneer komt het programma slapen met oma de mol op tv ?

Gast
Rob
juli 29, 2020 11:41

RTL 5 gaat op woensdag hoger scoren om 20:30 dan 4 in sep. Ranking the stars had prima was prima geweest op 4 . Op bv de woensdag of donderdag. Obese en Chantal komt werken gaan tegenvallen. Helemaal Chantal op donderdag met beste zangers op 1 en de meilandjes op 6.

Gast
Theo
juli 29, 2020 11:37

SBS6 vooravond bijna volledig nieuw en corona proof. Knap hoor.

De avonden zien er ook heel gezond uit.

Gast
Jantien Visser
juli 29, 2020 11:36

@Chiel, ik heb dit soort “grote” programma’s nog nooit in de herhalingen op een van de volgende ( middag)dagen kunnen terugvinden. Maar misschien dat ik mij vergiste. We zullen het meemaken.

Gast
Wim
juli 29, 2020 11:34

Miljoenenjacht is 1 vd beste spelprogrammas allertijden. Persoonlijk heb ik nooit een beter spel programma gezien. Dat is dus echt niet de verdienste van linda. Dat het zo goed bekeken wordt.

Gast
Blunder
juli 29, 2020 11:33

Hoezo mr Frank visser 5x per week, 1x per week is toch goed? Hij scoort 1x per week ook niet echt de beste kijkcijfers, dus wat verwachten ze van 5x per week?

En bij rtl
Gaat ik weet er alles van VIP’s nou 2x per week door vanaf september?

Gast
Rob
juli 29, 2020 11:31

Miljoenenjacht is maar 5 afleveringen?.

Sbs schema ziet er aardig goed uit alleen de zondag word al snel weer minder verwacht ik .

Gast
al 50 jaar Avro lid
juli 29, 2020 11:20

Wij kijken al jaren op de Betacam Peton place , Top pop , Èen van de 8, Weekendshow , Televizier , Voor de vuist weg. en we hebben zo elke avond een avondje Avro. Ja onze archieven zijn rijkelijk gevuld en tot aan onze 100e verjaardag kunnen we genieten van Alle VARA- KRO-NCRV-VPRO tv programma`s
uit het verleden. Neen tv kijken we niet alleen het NOS journaal en de actualiteit,sport en nationale uitzendingen zoals prinsjesdag

Gast
CB
juli 29, 2020 11:19

Hello Linda, welcome to the real world.
Het kan zomaar gebeuren dat je inderdaad een dienstopdracht van je chef krijgt, om iets wat JIJ hebt opgebouwd, nu met de grond gelijk te maken. Ik kan erover meepraten :-)

Gast
aammehoela
juli 29, 2020 11:18

Ze zoeken het maar lekker uit. De uiteindelijke winnaar zou gewoon NPO 1 kunnen worden. Hoe dan ook, aanstaand weekend geen tv, hooguit de FA-cup finale kijken in de buitenlucht. Veel te warm om binnen tv te kijken.

Gast
Gerda
juli 29, 2020 11:16

Linda heeft zich gewoon laten misleiden..Niet een zinkend schip verlaten, maar het juist betreden..Jammer Linda, zo is het echte leven

Gast
Matthijs Zelf.
juli 29, 2020 11:15

Tv-oorlog: Linda moet ‘kindje’ Weet Ik Veel kapotmaken”
Hoe verzin je het.

Gast
Ron
juli 29, 2020 11:15

LLDL op 6 van 18.00 tot 18.30 uur. Wat een waardeloze tijd weer. Had het gewoon om 19.30 uur gehouden. En die lange afleveringen zijn enkel maar voor een aantal weken dus.

Gast
Chiel
juli 29, 2020 11:10

@Jantien Visser, dan kijk je de herhaling de volgende middag. Of je koopt een smart tv. Wees blij DAT het leuke programma’s zijn.

Gast
Maurice
juli 29, 2020 11:10

Linda de Mol moet niet blijven zeuren dan had ze bij rtl moeten blijven .
Maar ze moet zo nodig haar broertje helpen.
Het gewoon dat rtl die programma’s bij rtl hield.
De Mol hou op met zeuren en hou je bij sbs6 .
Het is toch een zeurpiet ook al over de vakantie kan ik niet naar Portugal mens hou OP..

Gast
Jantien Visser
juli 29, 2020 11:06

Waarom moet die zgn tv-oorlog zo op het scherpst van de snede worden gevoerd, ten koste van de kijker. Ik heb beide programma’s altijd leuk gevonden en nu moet ik kiezen als kijker? Ik heb geen terugkijk mogelijkheden dus het is alles of niks. Bah! Wel duidelijk dat wij als tvkijkers ondergeschikt zijn bij dit soort kinderachtig gedoe. “Ik heb lekker gewonnen van jou, sliep uit!”

Gast
Chiel
juli 29, 2020 11:06

@Hilke, 12 uur per week!

Gast
Hilke
juli 29, 2020 10:56

5 dagen lang meester Frank??

Gast
JobF
juli 29, 2020 10:53

Sterk schema van SBS 6 weer. Net zoals vorig jaar in september. Alleen de dinsdag en vrijdag zijn twijfelachtig doordat daar 4 nieuwe programma’s staan waarvan je niet weet wat ze gaan halen.

Wie presenteert eigenlijk paleis voor een prikkie nu? Rogier en Frank zijn naar RTL. Is nog niet bekend volgens mij.

2x per week Chateau Meiland en 2x per week Linda betekent dus waarschijnlijk minimaal 3x een miljoen. En dan heb je nog de CL ook wat ook rond de miljoen zit. SBS 6 gaat goede marktaandelen halen denk ik

Gast
Peter de M
juli 29, 2020 10:52

Zou John onlangs nog telefonisch geprobeerd hebben om Linda ‘Oh wat een jaar’ te laten presenteren? Zouden ze dan bij RTL hard gelachen hebben?

Gast
Paulien
juli 29, 2020 10:52

De Mol kan op termijn nooit wedijveren met de
Bertelsmann-forces! Echt onbegonnen werk.

Gast
Frank
juli 29, 2020 10:51

Ik ben benieuwd hoe ze Week ik veel (300 man publiek) en Miljoenenjacht (500 man publiek) gaan maken. Waarschijnlijk met een fractie van deze aantallen.

Gast
Theo
juli 29, 2020 10:50

Goed zo Talpa en de Molletjes

Gast
Adriaan
juli 29, 2020 10:46

En toch is uit de schema’s (mij) nog niet duidelijk hoe het nou met de twee programma’s na 20:30 gaat bij RTL4. Los van Ik weet er alles van, zijn dat toch gewoon programma’s van een uur?

Gast
Mart
juli 29, 2020 10:42

Holland’s Got Talent wordt gewoon gepresenteerd door Humberto toch? Beetje stemmingsmakerij dit artikel hahaha

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen