Rob Goossens uit kritiek op kijkcijferflop Kees Tol

Rob Goossens vindt dat De Hit Kwis, de nieuwe dagelijkse zomerquiz van NPO 1, geen programma is voor de publieke omroep. Het heeft geen publieke waarde. Dat zei de tv-kenner gisterenavond in RTL Boulevard. De Hit Kwis van het presentatieduo Kees Tol en Romy Monteiro begon maandag, maar is nu al één van de grootste vooravondflops ooit op NPO 1. Door heel Nederland zappen massa’s kijkers weg als de gemaakt gezellige quiz in beeld komt: het is een enorm fiasco.

Rob vindt het sowieso niet bij de publieke omroep passen. “Ik was echt een beetje verbaasd door De Hit Kwis, omdat het eigenlijk niet echt een publieke-omroep-programma is, vond ik om heel eerlijk te zijn.”

Voor Kees is het drama op drama, want hij werd vorige maand nog uit de vooravond van SBS 6 gehaald vanwege lage kijkcijfers. Maar ook voor Romy is het moeilijk, stelt Rob.

Met Romy wil het óók maar niet lukken, legt hij uit. “Ik heb toch een beetje medelijden met Romy Monteiro, die het ene na het andere avontuur toch een beetje ziet mislukken. Ze wilde de nieuwe Whitney Houston worden, maar toen kwam Glennis Grace. Daarna mislukte DanceSing, de theatertour in Nederland ook en dit ook.”

Ik hoop dat het voor haar nog wat gaat worden.”

Lees ook: Kijkcijferhorror Kees Tol: SBS 6 hijgt NPO 1 in de nek (vandaag)

Foto: RTL

31 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Paal met Haar
juli 29, 2020 19:42

Rob Goossens echte naam is Drol met Haar (geen familie)

Gast
Andrew
juli 29, 2020 19:34

Het format is van de BBC en is daar in eigen land redelijk goed ontvangen, al was het daar wekelijks op de vroege zaterdagavond te zien.

Gast
kick out gerrit
juli 29, 2020 15:34

Vind uberhaupt bij al die quizjes opvallend veel donkere mensen zitten bij kandidaten. Worden we opeens “woke” ?

Gast
John
juli 29, 2020 13:54

Gelukkig dat boulevard zoveel waarde heeft!!!
Maar dan wel voor de roddelaars.

Gast
Teuntje
juli 29, 2020 12:54

Tol is shit die engerd kan niks niet zingen niet dansen niet presenteren en vind zichzelf enorm geestig

Gast
Stefie
juli 29, 2020 12:53

Ja Gerrard, helemaal mee eens. Daarom kijk ik nooit naar die commerciële troep.

Gast
Bert
juli 29, 2020 12:48

Kerst sTol en Romige Monzarella

Gast
Gerard
juli 29, 2020 11:56

Ze gaan nu ook, net als bij de commerciële, vreselijk veel lachten. Vooral vrolijk zijn en om de meest lullige dingen bijna blauw aanlopen van het lachen. Als het maar vrolijkheid uitstraalt.
Bah……..

Gast
Arie B
juli 29, 2020 11:25

Uit de Kast met Kees Stol lijkt mij enig. Ik boycot het wel.

Gast
aammehoela
juli 29, 2020 11:22

De hitkwis is ontstaan omdat de Olympische Zomerspelen zijn uitgesteld. Anders zaten we middenin de Spelen en waren enkel de Spelen en nabeschouwingen geweest. Vanwege het tijdverschil zaten we in de vooravond waarschijnlijk opgescheept met veel bla-bla over de Nederlandse medailles. Hoe dan ook, een vervolg lijkt me uitgesloten. Toch ook wel typisch dat een programma over grote gezinnen hoger scoort dan “betweter M” en de Hitkwis.

Gast
Gerda
juli 29, 2020 11:20

Fijn dat DSM er nog is. Maarten en Phillip hebben geen onzin nodig, dat zijn gewoon vaklui

Gast
Gerda
juli 29, 2020 11:13

Max
wo 29 jul 2020 om 10:28 Al die jongelui, zijn net sprekende poppen..dik in de make-up en elke week naar de mond-hygiënist..Eenheidsworst..

Gast
Adonis
juli 29, 2020 11:01

Vraag me echt af WIE zijn goedkeuring heeft gegeven om die Hitkwis op deze manier wekenlang te gaan programmeren op NPO1?? Zag al na enkele minuten dat deze zwaar overdreven geforceerde vrolijkheid (net zoals altijd ook bij The Big Music Quiz) alleen maar averechts gaat werken voor de gunst vd kijkers. Is er geen pilot door de producent vooraf gemaakt welke wordt beoordeeld?? In de basis ligt ’t niet eens zozeer aan Kees & Romy (al heeft dit laatste “ideale schoondochter”-type helaas niet altijd door dat ze ditmaal geen programma voor uitsluitend kinderen maakt).

Echt heel jammer want naar ’n “normale, volwassen, authentieke” muziekquiz (zoals bv Top 2000 a GoGo) zou ik, en waarschijnlijk vele anderen, echt met heel veel plezier gaan kijken! In mijn ogen kan NPO1 dit tijdslot de komende weken nu veel beter benutten door ’t uitzenden van programma’s die eerder op NPO2 & 3 met veel waardering zijn uitgezonden en alsnog ’n groter publiek verdienen. Denk hier bv ook aan “Brieven aan Andalusië”. Juist door ’t Spaanse sfeertje uiterst geschikt voor deze periode & won dit jaar zelfs de Nipkowschijf.

Ook vond ik ’t maandag echt de omgekeerde wereld te zien dat op SBS ’t zeer mooi oprecht gemaakte programma “Het zal me ’n zorg zijn” werd uitgezonden & de Hitkwis op NPO1. Als Angela de Jong niet op vakantie was geweest, weet ik vrij zeker dat ze in haar column direct had gepleit dit zo snel mogelijk om te draaien (wat praktisch uiteraard dus niet gaat lukken :-) Hoe dan ook “Het zal me ’n zorg zijn” verdiend mijn inziens echt ’n groter publiek en had veel beter gepast bij de NPO ipv die HitKwis(in deze vorm).

Gast
ton
juli 29, 2020 10:57

Ik vind Romy d’r moeder mooier!

Gast
Guttegut
juli 29, 2020 10:36

Alleen wegzappen en kritiek hebben op Romy omdat ze een kleurtje heeft hè!

Gast
man pan
juli 29, 2020 10:35

Onzin, diegene die dit programma naar een hoger niveau kan tillen moet de Nobel prijs krijgen. Idee, concept en uitvoering van programma is te dom voor woorden.
Dat disco decor, beetje met de kont wiebelen als ze de vragen stellen, wtf heeft dit bedacht…

Gast
Matthijs Zelf.
juli 29, 2020 10:32

Kind.

Gast
Max
juli 29, 2020 10:28

Romy heeft al eerder een quiz gehad met Jan Smit, dat was ook een drama! Waarom krijgt dat mens een podium? Het is een slecht voorbeeld van de autocue generatie, ophoepelen dus!

Gast
Curryworst
juli 29, 2020 10:22

maar wie ben ik om te oordelen ik ben zelf zo nep dat gordon een heilige lijkt vergeleken met mij

Gast
Theo
juli 29, 2020 10:20

Als ik Robje Goossens zijn kleuterklas stemmetje hoor zap ik weg.

Gast
Lilly Labiamus
juli 29, 2020 10:18

Breedbekkikkertje Romy en die roze paling zijn meer iets voor de daluurtjes van SBS.

Gast
Curryworst
juli 29, 2020 10:17

Dat die quiz zo gemaakt gezellig is komt omdat alles aan Romy Monteiro zo gemaakt is.
Met haar eeuwige plastic grijns en blije toontje.

Gast
René
juli 29, 2020 10:15

Weet Rob meer over Romy’s theatertour die opeens mysterieus werd afgelast?

Gast
Nana Mouskouri
juli 29, 2020 10:12

Romy is vooral erg blij met zichzelf

Gast
Wendy's dealertje
juli 29, 2020 10:11

Romy moet gewoon gaan solliciteren bij de plaatselijke super, al het andere is gedoemd te mislukken.

Gast
Dikkie Dik
juli 29, 2020 10:10

En ineens kan Romy Monteiro ook presenteren?
Ze is al net zo’n grote flop als Kees Tol!

Gast
Wilfred Gemeen
juli 29, 2020 10:08

Als Romy Monteiro iedere keer een sexy jurkje aantrekt ga ik kijken. Prachtige vrouw!

Gast
Hilke
juli 29, 2020 10:06

Kees is nog leuk, maar Romy doet zo gemaakt gezellig, vreselijk.. Ze ziet er ook nog eens uit alsof ze oververmoeid is.

Gast
René
juli 29, 2020 10:05

Vind Romy een heel leuke vrouw maar het programma is erg rommelig. Er is zelfs een ronde waarbij de kandidaten over de muziek heen titel en artiest moeten noemen. Ze worden daarbij audiotechnisch niet versterkt t.o.v. de muziek. Totaal onverstaanbaar dus.

Gast
Peter de Koning
juli 29, 2020 10:05

Goed zo Rob, mee eens vooral Tol is 3 keer nix.

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
juli 29, 2020 10:04

Het is me ook van een ontstellend laag niveau.

Ophoepelen met dit soort rommel, NPO.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen