‘Tijdschrift Chantal Janzen is een bodemloze put’

Chantal Janzen speelt mooi weer, maar in werkelijkheid is haar tijdschrift verworden tot een bodemloze put: je gooit er geld in, maar het komt nooit meer terug. Althans, dat stelt weekblad Privé. De slechtnieuwsshow over het tijdschrift &C blijft maar doorsudderen: eerder dit jaar stelde Weekend al dat het tijdschrift aan het voorsorteren was op de brandstapel en daar komt de Privé nu over heen. Wijzend op het treurige einde van de Wendy, schrijft het blad: “Dat lot lijkt ook &C beschoren.”

Het tijdschrift van Chantal viel tot eind 2018 onder het mediabedrijf MediaLane, maar sindsdien runnen de RTL 4-ster en haar man de toko zélf. “In 2018 werd al een verlies geleden van 52.587 euro. De cijfers over vorig jaar zijn nog niet bekend, maar wel bekend is dat de gedrukte oplage vorig jaar andermaal daalde“, aldus de Privé.

De oplage staat er volgens de Privé echt niet best voor. “Nu zelfs tot onder de 40.000 exemplaren, waarvan naar verluidt een deel wordt aangeschaft door de Goededoelenloterijen. En die betalen niet de volle mep. Bovendien is ook &C hard getroffen door de coronacrisis die de oplage geen goed doet.”

Chantal moet een flink deel van haar RTL 4-salaris in het blad stoppen. “In bladenland lijkt men zeker te weten dat Chantal en Marco grote bedragen moeten bijpassen.”

De A-status van Linda de Mol lijkt Chantal maar niet te bereiken. “LINDA., het blad van Linda de Mol, boekte in 2018 een winst van maar liefst zes miljoen euro en heeft een gedrukte oplage van boven de 200.000 exemplaren.”

Lees ook: Mogelijk ook stekker uit tijdschrift Chantal Janzen (27 januari)

Foto: RTL

39 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Harry
juli 3, 2020 08:47

Nee, ik laat me niet

uit m’n tent lokken. Ik wacht liever eerst even
af wat Arie, Glennis en Anouk hiervan vinden.

Gast
Bedrijf Disq van Wendy failliet
juli 3, 2020 06:40

Ook al een bodemloze put.
Gisteravond bekend gemaakt.

Gast
Geronimo
juli 2, 2020 23:12

Wat voegt zo’n blad nou toe aan het medialandschap?

Gast
Dominee Bonk
juli 2, 2020 21:58

Ja sorry hoor, Chantal Janzen, dat staat toch voor totale leeghoofdigheid, een intellectuele nul/zéro. Natuurlijk is zij de personificatie van een failliete boedel. Amen, ik ben uw ondersteuning, uw heiland en uw God. Ik bid voor u. 1000 tongkusjes van mij, uw Bonkje , uw domineetje.

Gast
Ronnie
juli 2, 2020 21:12

Pat,
Let op de typefout: hoofddrollen, met dubbel D !
XR

Gast
Carrie
juli 2, 2020 20:13

Het probleem is dat ze bij de start geen goede redactie samenstelden. Chantals stiefdochter mocht mode doen (geen succes), een zeer arrogante nicht met meer praatjes dan talent mocht iets doen als producer enzovoorts. Verder zat er geen duidelijke visie achter. Het is al meer dan een jaar kwakkelen. Enkele goede freelancers hielden de titel in leven. Ik vrees dat het tij inmiddels niet meer te keren is.

Gast
M.
juli 2, 2020 19:59

Joop (hierboven) is gewoon een oude geilneef!

Gast
Jonathan
juli 2, 2020 19:57

Jeroentje, houd jij je mondje even dicht steuntrekkert.

Gast
Liefhebbende Moeder
juli 2, 2020 18:47

Chantal is een stiefmoeder.

Gast
Joop
juli 2, 2020 18:40

Ik ben niet de doelgroep, maar blader er wel eens doorheen in de wachtkamer. Heel veel reclame en veel foto’s en maar slappe verhaaltjes. Net als Linda. Heel weinig voor veel geld.

Gast
Siem
juli 2, 2020 18:20

Nu voor de verandering een witte afzeiken, zal BLM goed doen

Gast
MolTalk
juli 2, 2020 18:17

&C isinderdaad ten dode opgeschreven. Maar ook de Linda daalt al jaren, trouwens en heeft onlangs handenvol personeel ontslagen, omdat
Linda het niet chique vindt om bij de overheid haar hand op te houden.

Gast
M.
juli 2, 2020 18:09

Mooie oneliner Jeroen!

Gast
Jeroen
juli 2, 2020 18:07

Tis een kut blad en het blijft een kut blad

Gast
Siem
juli 2, 2020 18:07

Nee absoluut niet, VI is nog het enigste programma waarbij ik mij meestal kostelijk kan vermaken.
Het was de uitspraak van René in een uitzending enige tijd geleden.
Hij was uitgenodigd door Chantal voor het programma Chantal blijft slapen en René antwoorde dat het goed was maar er mel geneukt moest worden

Gast
Karel van de graaf
juli 2, 2020 18:04

Staat toch geen ene ruk in zo.n stom kutblaadje

Gast
M.
juli 2, 2020 17:59

Siem, is het opnieuw de schuld van Van der Gijp? Ja toch?

Gast
Siem
juli 2, 2020 17:56

Ben het een beetje zat, al die bn’rs elke dag weer op de buis, dan ook nog een tijdschrift. Elke reclameblok komen ze weer voorbij
De goede doelen van al die loterijen verdwijnen voor groot deel in de zakken van de bn’rs
Ze had gewoon met Chantal blijft slapen met René v.d. Gijp in bed moeten duiken, had ze nu een leuk verhaal gehad

Gast
Xxxx
juli 2, 2020 17:39

Precies Chelsey Chantal moet haar “ziel verkopen” om geld te verdienen.

Gast
Chelsey
juli 2, 2020 17:24

Wannabe Britney Spears dacht inderdaad dat ze door middel van Duivelverering even snel blijvend succes en roem zou vergaren, om zo de oplage van haar Fake-blad te kunnen doen toenemen, zodat ze Linda de Mol zou kunnen gaan verslaan? Zo werkt dat niet meid, want jij bent daar gewoonweg niet voor geboren! Een nuchtere Hollandse meid zoals jij zou dat hebben moeten kunnen doorzien? Linda de Mol heeft talent en heeft een lange weg bewandeld waarin zij langzaam maar zeker de weg naar de top heeft weten te bereiken in alles wat ze doet, zonder al die Duivelse fratsen van je waarmee jij voordeel dacht kunnen te behalen! Van Linda de Mol zal jij het dus never nooit kunnen winnen, achterbaks verwend kreng!

Gast
ZeerNetteHeer
juli 2, 2020 17:22

Chantal Janzen d’r kut
Is een bodemloze put
Als je daar iets in gooit
Komt het niet terug, nooit!

Gast
Britt Scholte Lover
juli 2, 2020 17:13

Je hebt al zoveel van die vrouwen bladen: JAN, CHANTAL, WENDY, LINDA, MATTHIJS etc om gek van te worden en er staat alleen maar reclame in!

Gast
Klik hier!
juli 2, 2020 17:08

Klik maar op mijn naam dan kun je zien dat Chantal ook lucifer de duivel aanbidt

Gast
Patries van de Pies
juli 2, 2020 17:04

Wacht maar als mijn blad uitkomt de oplage zal mega zijn

Gast
By the way
juli 2, 2020 17:00

Als je niks probeert, wordt het sowieso niks.

Redactioneel is het overigens niet al te geweldig met de &C: weinig content op de website, relatief veel hergebruik van content, weinig diepgang.

Onduidelijk of dit nou bedoeld is voor puberende meisjes, de zelfbewuste jonge (carriere-)vrouw of de moeder die haar spaarzame vrije uurtjes wil vullen met lekker leesvoer… Of nog wat anders?

Gast
Dij Enkletser
juli 2, 2020 16:57

Tja, niet geschoten, is áltijd misssss

Gast
Marianne
juli 2, 2020 16:53

Veel te duur gemaakt allemaal. En dat winkeltje en die koffiebar lopen ook voor geen meter.

Gast
Richard Otto
juli 2, 2020 16:43

40.000 lijkt weinig maar er zijn genoeg grote titels te noemen die daar zwaar onder zitten waaronder Nieuwe Revu en Panorama

Gast
Robert
juli 2, 2020 16:41

Dat is toch die leugenaar met nep kin?

Gast
Xxx
juli 2, 2020 16:40

Wat doet zij zogenaamde illuminati tekens geven in haar blad met haar hand voor d’r oog en met pedofiele vlinders op haar mond
Enge sekte

Gast
Kuis
juli 2, 2020 16:39

Een vrouw met een hobby. Hartstikke leuk.

Gast
&C staat als een huis
juli 2, 2020 16:39

GerritDekzeil
do 02 jul 2020 om 16:20

Onzin inderdaad.

Topblad. Verkoopt als een malle.

Gast
Huismaker
juli 2, 2020 16:38

TIP: Chantal, gewoon een eigen kanaal beginnen. Eventueel via Youtube. Reclame, mensen uit je omgeving interviewen, 2 keer per week voor “klantenbinding”. Of zit je vast met een één of ander wurgcontract ?

Gast
televiesiegekkie
juli 2, 2020 16:21

Van de Prive moet je het hebben. pff

Gast
Suckerpunch
juli 2, 2020 16:21

Chantal Jansen die Rutger “zomaar” onder spuugde omdat hij wat vragen stelden aan haar… Die Chantal toch?

Gast
GerritDekzeil
juli 2, 2020 16:20

“Bovendien is ook &C hard getroffen door de coronacrisis die de oplage geen goed doet”

Want omdat iedereen verplicht thuis moest blijven werden er minder tijdschriften verkocht? Is dat niet gek? Je zou toch eerder verwachten dat er dan meer tijdschriften in de losse verkoop verkocht zouden worden om de verveling tegen te gaan?

Gast
Gondorf
juli 2, 2020 16:19

Haha, faalhaas die C.Janzen!

Gast
Patty Brard
juli 2, 2020 16:10

Chantal moet eens een voorbeeld aan mij nemen

Mijn boek wordt verfilmd met een aantal hele grote wereldberoemde acteurs in de hoofdrollen en ik ga een heel goed verkochte online-cursus ‘figuurpoepen-op-de-salontafel’ organiseren. Die staat nu al in de top 10 van Videoland. Het succes herhaalt zich keer op keer en alles waar ik me mee bezig houdt verandert in het bruine goud.

Gast
In 2021 gaat de stekker er zeker uit
juli 2, 2020 16:05

Weer een zogenaamde BN’er die een ervaring rijker is en een illusie armer.
Inclusief alle marketing meisjes die Chantal in luchtkastelen liet geloven.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen