Mogelijk ook stekker uit tijdschrift Chantal Janzen

Het lijkt erop dat er nóg een BN’er-blad op omvallen staat. Na het tijdschrift van Wendy van Dijk zou het zomaar kunnen dat het tijdschrift van Chantal Janzen, &C, in rap tempo volgt naar de brandstapel. Dat schrijft weekblad Weekend deze week. De Wendy stopt als printmagazine vanwege aanhoudende verliezen. Aanvankelijk werden die gedragen door uitgeverij TMG, maar die partij stapte eruit, waardoor Wendy die nu zelf moest dragen. Chantal zit in een soortgelijke situatie.

Het tijdschrift van Chantal viel tot eind 2018 onder het mediabedrijf MediaLane van Iris van den Ende, maar sindsdien runnen de RTL 4-ster en haar man Marco Geeratz de toko zélf.

Het liefdespaar boekt echter niet bepaald mooie winsten, weet de Weekend. Het blad wijst op de laatst bekende jaarcijfers, namelijk die van 2018. Ten werd er 52.587 euro verlies geleden. “Een verlies dat ze zelf moeten dragen omdat Marco’s bedrijf Geeratz Participaties bovenaan de kerstboom van BV’s staat waaronder &C valt.”

De ontwikkelingen rond de Wendy, dat voorheen óók samenwerkte met andere uitgevers maar op eigen kracht verder moest, houden volgens de Weekend ‘een zorgelijke toekomstvoorspelling in voor Chantal’. “Volgens de laatste cijfers heeft haar tijdschrift namelijk een nog kleiner bereik dan dat van Wendy.

De Wendy zat financieel gezien pas écht in de puree, aldus Weekend. “De laatst bekende jaarcijfers gaan over 2018 en daarin leed zij een verlies van 187.735 euro. Het valt aan te nemen dat 2019 geen betere tijding heeft gebracht.

Wie is de lachende derde? Linda de Mol. Haar blad boekte in 2018 maar liefst 6 miljoen euro winst.

Foto: RTL

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen