SBS 6-vrijdag weer op zwart als The Voice terugkeert

SBS 6 boekt momenteel veel succes met de vrijdagavondshow We Want More, maar toch kiest de zender er niet voor om het amusementsprofiel op deze avond te continueren. Als concurrent RTL 4 op 28 augustus weer van start gaat met The Voice Senior dan zal SBS 6 daar een filmherhaling tegenover zetten. Hoewel de uitzendschema’s nog kunnen veranderen, lijken RTL en SBS voor te sorteren op een late seizoensstart. Eind augustus staan de zenders nog bomvol met herhalingen.

RTL 4 frist vanaf 17 augustus weer behoorlijk op dankzij de terugkeer van Eva Jinek, maar verder zijn het vooralsnog herhalingen die de klok slaan bij de commerciëlen.

Een uitzendoverzicht van de laatste week van augustus:

Maandag

  • NPO 1: Max Vakantieman / Denkend aan Holland
  • RTL 4: Voor Hetzelfde Geld / Jinek
  • SBS 6: Wij emigreren HH / Het zal mij een zorg zijn

Dinsdag

  • NPO 1: Opsporing Verzocht / Opgelicht?!
  • RTL 4: Uitstel van Executie HH / Jinek
  • SBS 6: Paleis voor een Prikkie HH / Waar is de Mol HH

Woensdag

  • NPO 1: Van Onschatbare Waarde / MAX Masterclass
  • RTL 4: Rooijakkers over de vloer HH / Jinek
  • SBS 6: Steenrijk Straatarm HH / Flirty Dancing HH

Donderdag

  • NPO 1: Mindf*ck / Quiz met ballen
  • RTL 4: Iedereen had het erover HH / Jinek
  • SBS 6: Films

Vrijdag

  • NPO 1: Ik Vertrek / De Rijdende Rechter
  • RTL 4: The Voice Senior
  • SBS 6: Films

Zaterdag

  • NPO 1: Theo Maassen
  • RTL 4: Holland’s Got Talent / BankGiro Miljonairs
  • SBS 6: Films

Zondag

  • NPO 1: Musical Sing-a-long / Het A-woord
  • RTL 4: Weet Ik Veel / Ontvoerd
  • SBS 6: Frank Visser HH / BBC Wildlife

Foto: SBS

31 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Tonny p
juli 3, 2020 15:31

Er zijn ook kijkers die helemaal niks met the voice hebben…dus kan daar makkelijk een goed programma tegenover staan.

Gast
J
juli 3, 2020 12:21

@Rob: Joling en de Buitenlanders is (groots en deels) opgenomen. Is van dit voorjaar naar het najaar verschoven. Ik gok ook The Voice Senior ipv Marco.

Gast
Rob
juli 3, 2020 11:09

SBS gaat dus op vrijdag en zaterdagavond films uitzenden in sep ?.
Alleen op zondag 5 weken miljoenenjacht …

Wat gaat Gerard Joling Doen behalve jury lid in THE Mask singer ?

Gast
J
juli 3, 2020 09:28

@Britt Scholte Lover:

Er hebben afgelopen maanden wel meer mensen bij RTL geen programma gehad vanwege de corona crisis. Lieke zal sowieso wel weer The Voice Senior gaan doen.
Geraldine werkte aan Geraldines Camper, waarin ze familie ruzies oplost. Geen idee of dat nog door gaat. Verder beiden niks over bekend. Zelfde geldt voor Nicolette Kluijver.

Gast
Harry
juli 3, 2020 07:51

Al zonden de commerciëlen de hele

avond stilstaand beeld uit, dan nòg
zou het gedresseerde kijkvee trouw
wachten op de reclamebreak om rap
te plassen en wat lekkers te pakken.

Gast
Britt Scholte Lover
juli 2, 2020 23:40

Wat gaat Lieke van lexmond en geraldine kemper eigenlijk doen bij rtl 4 ? zijn groots binnen gehaald maar zitten al een hele tijd zonder programma!

Gast
M.
juli 2, 2020 22:59

@J

Ik ga morgen gelijk cola en chips in huis halen voor deze nieuwe FLOP van SBS6.

Gast
J
juli 2, 2020 22:49

Jan Versteegh presenteert een nieuwe humoristische landenquiz voor SBS6:
Iedereen Is Van De Wereld. Opnames zijn deze week.

Gast
JobF
juli 2, 2020 20:16

Ze gaan denk ik gewoon met programma’s die normaal op dinsdag en woensdag staan komen op vrijdag. Daar is nu ruimte voor door de CL. Tegenover de Voice is het gewoon niet handig om met dure programma’s te komen.

Gast
Bart
juli 2, 2020 19:35

@J Ja dat weet ik maar dan nog willen ze tegenover The Voice geen ander groots programma zetten. Als ze niet uitgaan van eigen kracht gaat het natuurlijk iets worden. Misschien moeten ze het eens proberen met Miljoenenjacht op de vrijdag.

Gast
J
juli 2, 2020 19:26

SBS6 komt in ieder geval met Crisis in de Tent vanaf woensdag 26 augustus 21:30

Gast
J
juli 2, 2020 19:23

RTL4 houdt de nieuwupdate er ook in + een reclame blok extra bij Jinek / Beau

20:30 Programma X
21:30 Programma Y
22:00 RTL Nieuws Update
22:05 Jinek / Beau
22:06 Reclame
22:10 Jinek / Beau
22:40 Reclame
22:45 Jinek / Beau
23:18 Reclame
23:25 RTL Nieuws

Gast
J
juli 2, 2020 19:22

@Peter R & Bart: The Voice wordt door ITV gemaakt. Dat heeft toen Talpa Producties overgenomen. Talpa Producties maakte geen programma’s meer voor RTL in de laatste fase (op The Voice na). ITV maakt The Voice, MAFS, MAFS Second Change, Verslaafd, Love Island, Voor Hetzelfde Geld…..

Gast
Bart
juli 2, 2020 19:19

@Peter R Dat maakt het ook zo’n rare situatie. Of je moet met een betere en grotere talentenjacht komen dan The Voice. Of kosten wat het kost The Voice naar SBS6 halen. Op deze manier gaat het niets worden met SBS6. Ligt aan meer dingen maar dit is er een van.

Gast
Peter R
juli 2, 2020 18:06

Verassend …
Door welke productie maatschappij word the Voice ook alweer gemaakt!!!
…… Talpa….
Daar ga je dan dus als SBS/Talpa niet een ander goed lopend programma qua kijkcijfers tegenover zetten !!!!!

Gast
Steeds minder kijkers Voice
juli 2, 2020 17:45

Ga zo niet door Peter en Sven.
Maar ja, als je blijkbaar geen alternatief kunt maken……

Gast
Fikkie
juli 2, 2020 17:43

Dacht dat ZWART uit den boze was, althans bij extreem links. Zwart is een kleur, net zoals wit dat is. Ja ik weet het is mierenneuken op het droge, maar wilde dat toch even gezegd hebben. En trouwens niet alleen Black Lives Matters, ALL live matters.

Gast
Bart
juli 2, 2020 17:23

Dan kan net zo goed te stekker er uit bij SBS. Knal eerst die flapdrol van een René Oosterman er eens uit.

Gast
johm
juli 2, 2020 17:09

Hopen dat de voice ook dit seizoen weer minder kijkers trekt, de dalende lijn is al tijden zichtbaar

Gast
Dartsfan
juli 2, 2020 16:48

Champions league staat er niet in, mindfck is herhaling.

Gast
Aardappelpiet
juli 2, 2020 16:24

Mag je dan nog wel zeggen van Arie Boosma? SBS6 vrijdag op zwart?

Ik weet zeker dat Arie verkapt racisme ruikt als het woord “zwart” wordt gebruikt….

Gast
Niet weer The Voice. Net gestopt begin juni.
juli 2, 2020 16:09

Je zou bijna denken dat ze bij RTL van armoede niet meer weten Wat het is om nieuwe tv programma’s te ontwikkelen.

Het enige dat ze nog kunnen is uitmelken en herhalen.

Gast
hagahaha
juli 2, 2020 15:44

Laatste twee afleveringen van We want More gaan naar zondag !
Wederom gaat SBS6 weer schuiven, goed voor de kijkcijfers

Gast
ferd
juli 2, 2020 15:40

Nee hoor want RTL komt met nieuwe ontvoerd op 30 augustus

Gast
Robert
juli 2, 2020 15:37

Dit schema komt zeker van Rob Goossens?

Gast
Brian
juli 2, 2020 15:37

Balen voor Jinek, voor de kijker zal het lastig worden haar te vinden als er allemaal herhalingen worden uitgezonden vooraf aan haar programma. Hopelijk knapt het vanaf september wat verder op en komen er meer nieuwe programmas op tv.

Gast
Gerda
juli 2, 2020 15:37

Jinek de boel opfrissen?

Gast
Talpa is het lachertje in medialand
juli 2, 2020 15:36

Een nep commerciële omroep past zich aan aan een echte commerciële omroep.

Gast
JobF
juli 2, 2020 15:34

Hier klopt vrij weinig van. 21/28 augustus staan nog leeg in de schema’s en jullie benoemen de CL niet.

Gast
Cen-zuur!
juli 2, 2020 15:33

Het A-woord. Alsof het al niet irritant genoeg is dat steeds meer Nederlanders dat domme censurerende taalgebruik overnemen van die preutse Amerikanen, vernoemen we er ook nog een tv-programma naar. Dat is niet het k-woord, maar ronduit kut!

Gast
Johan
juli 2, 2020 15:24

Off topic op ATV 5 die akwasi en begint al over wiite nederlanders hup Amsterdam haha

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen