BNNVARA kiest nieuwe directeur, blijft met geld smijten

Dat het geld bij de publieke omroep nog altijd tegen de plinten klotst bewijst BNNVARA aan de lopende band. Waar de omroep tijdens de coronacrisis nog het dure externe bureau Motivaction inschakelde om aan het personeel te vragen hoe het allemaal gaat, wordt er nu weer een extern bureau ingeschakeld om de omroep te begeleiden bij het aanstellen van een nieuwe algemeen directeur. En dat terwijl binnenskamers al lang besloten is dat Lonneke van der Zee het gaat doen.

Lonneke van der Zee, die de functie nu nog ad interim vervult, wordt dé nieuwe baas van de invloedrijke publieke omroep, zo heeft de Raad van Toezicht vandaag bekendgemaakt in een interne mailing.

Met de deur in huis vallend: wij menen dat Lonneke van der Zee (…) de kandidaat bij uitstek is voor het definitief invullen van deze positie. Dat vinden wij op basis van onze eigen beoordeling en input van anderen.

Ze is gewoon de beste kandidaat, vindt BNNVARA, dat verder geen andere kandidaten heeft. “Ze heeft gezorgd voor stabiliteit en continuïteit in een periode waarin de uitdagingen zeer groot waren en nog steeds zijn.

Al met al een ons-kent-ons-benoeming dus. “Alles bij elkaar opgeteld menen wij als Raad van Toezicht er goed aan te doen om te kiezen voor een interne procedure met Lonneke als enige kandidaat.

Eind goed al goed, zou je zeggen, maar BNNVARA weet er toch weer een peperduur adviesbureau bij te betrekken. “Uiteraard vinden we ook dat het een zorgvuldige procedure moet zijn. Wij laten ons dan ook begeleiden door een extern bureau met een focus op strategie en leiderschap. Zij doen hiertoe een assessment met de kandidaat.

Het is de bedoeling om de procedure nog deze maand af te ronden, waarna Lonneke van der Zee wordt gepresenteerd als hét nieuwe boegbeeld van BNNVARA.

Lees ook: BNNVARA stelt personeel peperdure vraag: ‘Hoe is het?’ (26 mei)

Foto: BNNVARA

21 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Joris
juli 2, 2020 19:15

Het is gatverdammevnet Rusland of Turkije bij die extreem linkse Vara jullie mifen democratisch kiezen maar we hebben slechts 1 kandidaat. Onderzoeksbureau zal wel van een vriendinnetje van Shula R. zijn. Vuuke vieze belastingslurp bende

Gast
Logicus
juli 2, 2020 02:08

Zo te zien een trennie.

Gast
Piet Pannelap
juli 1, 2020 23:44

Lonneke , toch wel goed voor minstens anderhalf €-tonneke!?’

Gast
Joop55
juli 1, 2020 21:49

Paardenkop aan de top!

Verder vindt ik BNNVARA afzakken tot een subsidieslurper first class.

Gast
Tom Tender
juli 1, 2020 20:29

Is zeker het dochtertje van siebe van der zee.
Zo zie je maar weer VRIENDJES POLITIEK.

Gast
Bob
juli 1, 2020 19:35

voor een dame heeft ze een vrij mannelijk uitstraling moet ik zeggen..

Gast
Wat een zielige en tendentieuze kop zeg MC
juli 1, 2020 19:20

Prima gedaan van de BNNVARA verantwoordelijken. Zo doe je dat gewoon. Gedegen onderzoek en begeleiding.

De rechtse droeftoeters die anti NPO zijn vinden het maar niks.

Dat is jammer. Dat John de Mol aan incapabele domme geldgraaitypes als genee, Brard, en al die ander graaiers miljoenen uitgeeft voor gebakken lucht wordt niet bekeken. Dat we dat betalen via Ziggo en en de makers en aanbieders van producten daar hoor je de anti NPO lullo’s niet over.

De NPO maakt prima programma’s, op de Tros en Powned na, en dat moet goed begeleid worden. Onzinnige teksten van geld smijten etc. daar ben ik wars van.

De kift dat het de NPO voor de wind gaat?. Niet meer niet minder.

Gast
Bart
juli 1, 2020 18:22

De NPO stopt alweer met Heimwee TV. Vanaf aanstaande maandag gaat BNNVARA dagelijks anderhalf uur een radio1 programma op tv uitzenden. Echt belachelijk!

Gast
Krezus Jistus
juli 1, 2020 18:19

BNN is ooit opgericht door een zieke, dwarse dwerg – ik denk toch dat hij de `assesmentcut`niet zou halen.

Gast
.WEST*
juli 1, 2020 18:05

@ Zomaar De meeste hier hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt ! En zeker niet hoe ons omroepbestel in elkaar zit, en hoe de NPO functioneert, om maar te zwijgen over het C v d Media

Gast
M.
juli 1, 2020 17:55

Aha Lonneke van der Zee, een multicuturele dame met een lesbi…oh wacht, nee het is weer een blanke normale dame. Lekker inclusief NPO ga zo door.

Gast
Enzo Voorthuijsen
juli 1, 2020 17:42

Met NPO geld tegen de plint klotsen bedoelt MC natuurlijk tegen het plafond klotsen
(op de derde verdieping)

Gast
oja
juli 1, 2020 17:36

Schijn van onpartijdigheid…sneu

Gast
Sigmund
juli 1, 2020 17:12

@Stijn de Jong het is nu ook achter-kamertjes, ze komt zo te lezen niet via dat dure bureau, maar uit de koker vh achterkamertje.

Gast
Nelson
juli 1, 2020 16:47

Goed zo. Achteraf een duur contract afkopen kost meer geld.

Kwaliteit verdient zich vanzelf terug.

Gast
Zomaar
juli 1, 2020 16:46

Er zijn 2 geldstromen, 1 om programma’s te maken, en een zekere inkomen van hun leden en gids.
Dus gemakshalve vaststellen dat de kosten voor de belastingbetalers zijn, is een beetje voorbarig.

Gast
Suckerpunch
juli 1, 2020 16:39

Bnn een invloedrijke zender noemen…. ha. Ha. Haha. Er zijn kinderen op youtube en tiktok die een groter, wereldwijd bereik hebben.

Daarom trekt iedereen tegenwoordig nu aan de noodrem in de trein, netzoals Nicolette kluiver toen?????

Meest belachelijke actie ooit…..

Gast
Curryworst
juli 1, 2020 16:29

Bljft een onmogelijke combi: BNN en VARA.
Een (soort van) jongerenomroep gefuseerd met de verstokte bejaa rde soci alisten van de VARA.
VARA dinosaurus Marcel van Dam ha atte BNN en vond dat ze niet thuishoorde in het omroepbestel.
En zie eens wat er gebeurde.

Gast
Patt y Brar d
juli 1, 2020 16:29

Fijn voor haar, ze heeft er niks van begrepen.
Als ze durft dan kan ze mij inhuren om een floppende tv-format te presenteren. Afsluitend draai ik dan een dikke bolus op directietafel, kan ze dan gaan uitleggen dat het belangrijk is dat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft.
En ik heb zo weer € 1250 euro verdiend.

Gast
Kelly
juli 1, 2020 16:19

Ha ha, dat hoofd. Alsof ze op een komkommer is gaan zitten.

Gast
Stijn de Jong
juli 1, 2020 16:17

Als er geen bureau was ingeschakeld, was het hier weer achterkamertjes- of vriendjespolitiek genoemd. Het is niet snel goed, of het deugt niet.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen