Volgende Talpa-bobo op straat: Menno Koningsberger

John de Mol is rigoureus aan het reorganiseren bij zijn mediabedrijf Talpa Network. Ook de enorme managementlaag wordt niet gespaard: na Ruud de Langen ligt nu ook Menno Koningsberger eruit. Dat blijkt uit een persbericht van Talpa. Menno was sinds juni vorig jaar de marketingdirecteur van Talpa en daarvoor ruim vier jaar lang de algemeen directeur van Talpa Radio. Nu ‘de marketingfunctie bij Talpa Network anders wordt georganiseerd’ staat hij op straat.

Peter de Mönnink, algemeen directeur van Talpa Network, bedankt Menno voor zijn inzet. “Menno heeft als Algemeen Directeur van Talpa Radio ons portfolio aan radiomerken meer dan uitstekend in de markt gezet en uitgebouwd. Menno heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het ontwerp, de ontwikkeling en uitvoering van de audiostrategie van Talpa Network.”

Peter vervolgt: “Op het gebied van marketing zijn we hem zeer erkentelijk voor zijn rol in de ontwikkeling en professionalisering van deze discipline binnen ons bedrijf. We wensen Menno veel succes bij het vervolg van zijn carrière.

Menno zelf laat weten dat hij ‘met trots en veel plezier’ terugkijkt op zijn tijd bij Talpa Network. “Ik denk daarbij onder andere aan het vergroten van het marktleiderschap van de radioportfolio als geheel, de uitrol van de audiostrategie met het platform JUKE en de vele prachtige events die zijn neergezet mede door de enorme inzet van mijn bevlogen collega’s.”

Dat door de coronacrisis de marketingfunctie nu anders binnen Talpa Network wordt georganiseerd, doet niets af aan de mooie tijd bij dit bedrijf. Ik wil al mijn collega’s hiervoor bedanken en wens hen ontzettend veel succes in de toekomst.

Lees ook: Snoeiend Talpa spaart niemand: directeur op straat (11 juni)

Foto: Talpa

40 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Coffee Labs
juli 9, 2020 16:14

Door alle veranderingen moeten ze wel bezuinigen.
Streamingdiensten zijn hier ook wel de oorzaak van.

Gast
Media Master
juni 30, 2020 23:34

TALPA, EEN ZINKEND SCHIP EN WAAR IS DE KAPITEIN? OVERNAME DOOR RTL?

Terwijl bij Talpa overal de vlammen uit het dak slaan horen we niets van de kapitein? Waar is John de Mol? Heeft hij zich verschanst in zijn zomerresidentie in Portugal of is hij aan het detoxen in Thailand? Of zit hij zoals altijd gewoon achter de knoppen in “The Situation Room” in de zwaar beveiligde bunker onder zijn miljoenenvilla in Blaricum?

De kijkcijfers zijn over de hele linie ingestort, NET5 o.l.v. zijn briljante zusje Linda is één groot drama (waar is Merel Westrik?), het management-waterhoofd wordt systematisch uitgedund (wie is de volgende: Marco Louwerens, Erland Galjaard, Peter de Monnink, Paul Römer of Pim Schmitz?), circa 150 miljoen wordt er per jaar in het dode paard gepompt, VI-presentatoren ruziën elkaar de tent uit en het personeel verkeerd in grote onzekerheid. Een jaar lang 20% gekort op de salarissen van het management en directie, tientallen flex-contracten worden niet verlengd en toegezegde riante bonussen worden niet uitgekeerd!

Er is wel enig patroon te ontdekken met de dramatische situatie in 2007 toen John de Mol zijn mislukte zender Talpa TV oftewel TIEN (ook na een lange periode van radiostilte) ineens verkocht had aan RTL. Goed geïnformeerde bronnen fluisteren dat de mediamagnaat opnieuw in het diepste geheim met RTL ic Bertelsmann in gesprek is over een samenwerking of zelfs volledige overname.

En de grote baas zelf…? Die begint gewoon weer opnieuw, een kunstje dat hij als geen ander beheerst en over een paar jaar weer 500 miljoen cashen, knap hoor!

Gast
payroll
juni 30, 2020 23:21

We worden geloof ik in de val gelokt iets van de Vries te zeggen. Ze staat in augustus al weer met een interim programma in een theater.

Gast
Sjoerd
juni 30, 2020 23:12

Zo staat de halve loonlijst van ome John vol met dure mensen die niet heel veel kunnen. De matige inspreker van de smaakpolitie is momenteel de baas is van Talpa communicatie. De goede man is overal mislukt en mag nu Talpa promotioneel naar de klote helpen. Het is een fest zullen we maar zeggen. Met zulke mensen op de payroll moet je niet klagen maar wachten op doomsday.

Gast
Bart
juni 30, 2020 22:53

@FOX Mulder Ja de familie Römer is vreselijk maar hij is wel de juiste man voor de job binnen Talpa.

Gast
René
juni 30, 2020 21:11

Menno Koningsberger was een overbetaalde kwal die je met zijn gladde praatjes liet geloven dat hij werkelijk ergens verstand van heeft.

Gast
Squareyes
juni 30, 2020 21:00

Het enige wat je als leidinggevende goed moet kunnen is: likken naar boven en schoppen naar beneden. Peter de Mönnink is daar een schoolvoorbeeld van. Totaal incompetente mafklapper, die door het Talpa personeel wordt verguisd maar de perfecte marionet en vazal is van John de Mol en zijn nog incompetentere slijmballen staf.

Gast
Fox Mulder
juni 30, 2020 18:39

Paul Römer, de man die Johan Cruijff een dolk in de rug stak tijdens de fluwelen revolutie bij AJAX. Staat vast niet op zijn CV. Deze Paul heeft echt de streken van een Römer. Pas op voor deze enge man die er op uit is om de plek van de Monnik over te nemen.

Gast
Bart
juni 30, 2020 16:53

@MolTalk Ja die ook! Laat Paul Römer daar het roer maar overnemen.

Gast
MolTalk
juni 30, 2020 16:47

Nu Peter de Monnink nog, dat ruimt pas echt lekker op.

Gast
Bart
juni 30, 2020 16:45

Beste Ruud, het programma valt of staat met Derksen, Genee en Gijp. Als een of twee stoppen is dat haast niet te vervangen. Vanwaar die hetze tegen van der Gijp?

Het is overigens een misvatting dat Marco Louwerens nog steeds gaat over het programma en de heren. Hij is nu even bemiddelaar omdat ze ruzie hebben maar voor de rest is hij alleen maar zendermanager van SBS6. De zendermanager van Veronica en waar de 3 heren dus mee te maken hebben is Bastiaan van Dalen.

Nu Erland Galjaard en René Oosterman er nog uit. 2 totaal overbodige kosten posten. Net als ze 3 zendermanagers van NET5. Totale onzin om er daar 3 neer te zetten.

Gast
Youssef
juni 30, 2020 16:19

Hahahaha

Gast
Garry glamour
juni 30, 2020 16:18

Wordt het niet eens tijd dat Erland weggaat ?, ben je gelijk van Verwendy af.En neem dan meteen Roland Molendijk mee.
Het beste zou eigenlijk zijn om SBS en Veronica te verkopen , de oude meuk van RTL scoort niet bij de zenders van de Mol .De kijkers hebben door dat het om de reclame, s gaat en niet over leuke programma,s .
John de Mol is goed het bedenken van formats niet in het opzetten van een tv station .

Gast
Tjeerd
juni 30, 2020 16:12

Jarenlang een topsalaris opstrijken en daarvoor in al die jaren werkelijk he-le-maal niets toevoegen aan de organisatie. Dat is best knap, Menno!

Gast
bo
juni 30, 2020 14:28

@ruud ik geloof dat jij met een kruistocht tegen Gijp bezig bent. Werkelijk bij elk bericht wil je zo graag benadrukken dat Gijp de Judas is. Volstrekt kansloos natuurlijk maar ook een beetje treurig en sneu.

Gast
The Juke of Hazzard
juni 30, 2020 13:47

Juke is, nog, lang geen succes.
Alle online Talpa radio stations beginnen voor het afspelen met reclame, daar zijn veel klachten over.
Mensen, en vooral jongeren, trappen daar niet meer in.

Gast
Kijkcijfers
juni 30, 2020 12:08

NPO 39,7
RTL 29,4
TALPA 16,5

1
JOURNAAL 20 UUR
NPO1
2.045.000
2
VAKANTIEMAN
NPO1
1.614.000
3
MOOISTE MEISJE VAN DE KLAS
NPO1
1.385.000
4
JOURNAAL 18 UUR
NPO1
1.200.000
5
EENVANDAAG
NPO1
1.067.000
6
HALF ACHT NIEUWS
RTL4
967.000
7
IK WEET ER ALLES VAN
RTL4
786.000
8
OP1
NPO1
772.000
9
RTL BOULEVARD
RTL4
756.000
10
M
NPO1
730.000
11
BEAU
RTL4
707.000
12
JOURNAAL LAAT
NPO1
663.000
13
EDITIE NL
RTL4
610.000
14
NIEUWSUUR
NPO2
564.000
15
HART VAN NEDERLAND
SBS 6
557.000
16
TIJD VOOR MAX
NPO1
542.000
17
ZES UUR NIEUWS
RTL4
479.000
18
MARRIED AT FIRST SIGHT SECOND CHANCE
RTL4
445.000
19
2DOC
NPO2
383.000
20
SHOWNIEUWS
SBS 6
352.000
21
BINNENSTEBUITEN
NPO2
338.000
22
SLEEPLESS
RTL7
333.000
23
BIG BANG THEORY
Veronica
330.000
24
GOEDEMORGEN NEDERLAND
NPO1
314.000
25
GORTS WIJNKWARTIER
NPO2
313.000

Gast
Minder of Mirjam
juni 30, 2020 11:16

Juke een success? Wat een JOKE!

Gast
Ruud
juni 30, 2020 11:16

Marco Louwerens blijft. Ze zijn niet gek bij Talpa.

Het programma VI is het kindje van Genee in zijn huidige vorm.

Rat Gijpje en huilebalk Derksen kunnen gillen maar als ze blijven weigeren is het einde contract voor die 2.

Gast
Marjon Keller
juni 30, 2020 11:11

Barend van Deelen (538) en Wijnand Speelman (3FM) zijn in de running om de ochtend van Giel over te nemen

Gast
josja
juni 30, 2020 11:10

als Marco Louwerens gaat, dan gaan de mannen van VI mee. Ik denk niet dat hij wordt ontslagen als programmadirecteur. als dat wel het geval is, vrees ik dat VI ook stopt in de huidige bezetting/constructie. en verwacht ik een overstap van de mannen al dan niet met Wilfred Genee. (naar bijvoorbeeld RTL of misschien NPO?) maar als ze willen cashen dan RTL.

Gast
Televisieman
juni 30, 2020 11:08

Daar kunnen nog wel meer overbetaalde bobo’s eruit die te weinig doen voor zeer veel geld.

Gast
Ik arie ben jij
juni 30, 2020 11:04

Nou Gordon nog e.n snuifje

Gast
WEST*
juni 30, 2020 11:02

@ OPHEFFEN RTL -TALPA ? ja dan gaat NPO in markaandeel en kijkcijfers naar eenzame hoogte, net als vroeger met 8 miljoen kijkers !

en de soc. media ontploft als RTL NEDERLAND als eerste stopt
dan zijn ewe er weer op tegen en komen er akties RTL MOET BLIJVEN!

Gast
Verfrissend en vernieuwend
juni 30, 2020 10:51

Saneren maar die commerciële herhaal zenders als Talpa TV en RTL.
Kijkt bijna geen hond meer na.
Opheffen zou nog beter zijn.

Gast
Eva Liftiers
juni 30, 2020 10:37

Menno deed stiekem eigenlijk helemaal niets, behalve een beetje mailtjes heen en weer schuiven. Hij moest er zelf altijd erg om lachen.

Gast
Frank M
juni 30, 2020 10:32

Wat doe jij zelf eigenlijk marionet Peter de Monnik? Eigenlijk is er onder jouw leiding nooit iets echt geslaagd en ondertussen neem je de meest verkeerde mesen aan.

Gast
WEST*
juni 30, 2020 10:31

ANJA Goh valt me mee dat je het woord nog goed schrijft !

Gast
WEST*
juni 30, 2020 10:29

@ Huismaker Helemaal niet, maar in een tijd van een neergaande economie is het normaal dat bedrijven worden doorgelicht , Doet RTL ook! Wel is het zo dat beide bedrijven genoeg cashflow hebben om hun programma`s voor de winterprogrammering te garanderen !Dan zal blijken waar men dan naar kijkt !
Er is nu geen peil op te trekken . RTL /TALPA zullen voorlopig niet van het scherm verdwijnen gaan zeker nog jaren door! Als je in een crisis geen winsten maakt, dan ga je niet failliet, maar zonder cashflow wel , en dat is zeker niet aan de orde!

Gast
Peter de Mönnink
juni 30, 2020 10:23

Als we heel eerlijk zijn, hebben we geen idee wat Menno Koningsberger in al die jaren nou precies gedaan heeft, behalve een hoop blabla.

Gast
Fox Mulder
juni 30, 2020 10:23

Nee die nu radio aanstuurt is een lekkere. Cijfers van de meeste Talpa zenders gaan sinds maanden over het algemeen alleen maar omlaag.

Gast
Koffiemachine
juni 30, 2020 10:21

Alles veranderd. Talpa moet wel bezuinigen en mensen weghalen. Ergens ook wel logisch met alle streamingdiensten van nu.

Gast
Eva
juni 30, 2020 10:20

Ruud weer lekker bezig met je obsessie voor RTL,morgen weer onder een andere naam.

Gast
Dennis
juni 30, 2020 10:19

@Dylan: Wat een onzin! Je hebt een levendige fantasie.

Gast
Anja
juni 30, 2020 10:19

Talpa ? . Nooit van gehoord.

Gast
Frank M
juni 30, 2020 10:18

Tuurlijk in goed overleg gegaan. Toch?

Gast
Huismaker
juni 30, 2020 10:18

Dat Talpa stort helemaal in. Steeds meer mensen (voornamelijk jongeren) hebben geen zin meer in TV (liedjesprogromma’s, knikkeren, schapen) maar kiezen voor Youtube, Netflix of Themazenders (zoals Sport).

Gast
Lil
juni 30, 2020 10:18

Een Boomsma doen. Veel woorden en toch niets zeggen.

Gast
Dylan
juni 30, 2020 10:17

Goed ingevoerde bronnen bij Talpa:
Ook Marco Louwerens is inmiddels geïnformeerd over zijn ontslag

Gast
Ruud
juni 30, 2020 10:13

Daar kan RTL nog wat van leren.

Niet alleen het klootjesvolk maar ook de bobo’s worden weg gereorganiseerd.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen