Snoeiend Talpa spaart niemand: directeur op straat

Niet alleen het ‘gewone’ personeel, maar ook de sterren en directeuren lijken niet veilig tijdens de reorganisatie die Talpa Network momenteel doorvoert. De grote baas John de Mol heeft besloten dat Ruud de Langen, die aan het roer staat van Talpa Social, het videoplatform KIJK en de creatieve afdelingen, eruit gaat. De PR-afdeling spint het als een eigen beslissing van De Langen, maar het is duidelijk dat het om een besparing gaat: er komt geen opvolger in zijn functie als Chief Creative Officer.

De Langen zelf zegt in het persbericht dat hij niet past bij de nieuwe fase die Talpa ingaat. “Mede door de coronacrisis gaat Talpa Network nu een nieuwe fase in, die niet meer goed aansluit bij mijn ambities.

Hij ligt er al na twee jaar uit. “De afgelopen twee jaar heb ik mooie dingen gedaan. Een creatieve organisatie neerzetten middels de acquisitie van Brandnewtelly. Dat resulteerde in een aantal opvallende effectieve campagnes. We hebben het VOD-platform KIJK nieuw leven ingeblazen met meer dan een verdubbeling van bereik als resultaat.”

De tv-bobo vervolgt: “De samenwerking met jong talent in het Social team maakte me duidelijk dat er nog veel goeds te verwachten is.  Werken bij Talpa Network was eervol. Ik heb een spannende en leerzame tijd gehad met hele leuke collega’s en ben daar zeer dankbaar voor. Het is nu tijd om deze mooie ervaringen mee te nemen in mijn oriëntatie op een nieuwe uitdaging.

Peter de Mönnink, als CEO van Talpa Network de marionet van John de Mol, zegt: “Ruud heeft een sleutelrol vervuld in de almaar uitdagende wereld van creatie om consumenten te bereiken en met merken te verbinden. Creativiteit is één van die disciplines waarin juist de persoon het verschil maakt. Ruud heeft die rol met verve ingevuld en daarmee een stevig fundament gelegd onder de creatieve proces aanpak binnen Talpa Network.”

Wij zijn Ruud zeer erkentelijk. Zijn unieke inzichten, drive en passie voor creatie en krachtige stem in de samenwerking met klanten hebben zowel intern alsook extern geleid tot een verdere professionalisering en versterking van de positionering van ons bedrijf in de Nederlands mediabranche.

Foto: Talpa-persbericht

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen