Rob Kamphues vreest voor roemloze tv-aftocht

Jarenlang was Rob Kamphues het gezicht van één van de succesvolste tv-shows van de NPO: De Reünie. Er keken soms miljoenen mensen naar, maar uiteindelijk vertrok Rob omdat hij méér wilde. Nu rommelt hij wat aan in de marge bij Ziggo Sport. Het is een beetje het Jochem van Gelder-syndroom: hij dacht door het succes van Praatjesmakers dat hij helemaal hot was, maar bleek in zijn zoektocht naar méér toch een C-ster te zijn. Rob vreest nu een beetje voor een roemloze aftocht.

Rob wordt in september 60 jaar oud, zijn bekendheid is sterk afgenomen en de vergetelheid lonkt. “Ook confronterend: de gedachte dat ik aan het laatste deel van mijn drieluik bezig ben“, zegt hij in het AD.

De presentator denkt dat hij 90 jaar wordt, maar wordt door sommigen al afgeschreven. “Bij de bank deden ze moeilijk over mijn nieuwe hypotheek, omdat ik nog maar een paar jaar tot mijn pensioen heb. En mijn kinderen pesten me dat de 60plus-pas voor mij klaarligt.”

Straks kan hij vrij reizen, maar hij vreest nu al voor het enkeltje terug vanaf het Media Park. “Ik wacht natuurlijk op dat telefoontje van Jan Slagter om bij Omroep MAX aan de slag te gaan“, grapt hij.

Rob hoopt nog een paar jaar door te kunnen modderen bij Ziggo Sport. “Nee, in alle gekheid: bij Ziggo kun je lang door, Jack van Gelder zit er ook nog steeds.

Jack van Gelder is negen jaar ouder dan Rob, namelijk 69. Of 124 naar de maatstaven van Sheila Sitalsing.

Foto: Ziggo Sport

39 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
BRAAK
juni 25, 2020 20:55

Hij is een talentloze loser, ga heen minkukel!

Gast
AxelF
juni 25, 2020 03:04

Rob wie?

Gast
A. Tempelman
juni 25, 2020 01:24

Kamphues deed Reunie ook al veel te vet. Laat-ie maar een boek schrijven!

Gast
Luchtbuks Ria
juni 25, 2020 01:03

Wat een gezeik om zo’n kale neet.

Gast
Harry
juni 24, 2020 23:54

Count your blessings, Robbie…

Anders laten ze je straks samen met
Natasha Harlequin een talkshow
presenteren. Dàt moet je vrezen!!

Gast
Pakalu Papito
juni 24, 2020 23:38

Een vergeten semi-BN’er uit de categorie Ad Melkert, Cindy Pielstroom, Marco Bakker…staan nog wel een paar oude filmpjes van hem ergens in de krochten van het internet.

Gast
Jaap Aap
juni 24, 2020 23:35

Dat ie maar net z’n irritante kop van de tv blijft.

Gast
Umfufu
juni 24, 2020 20:53

Toch nog goed nieuws vandaag.

Gast
scott_0
juni 24, 2020 19:52

Ik zag die kampheus laatst op TV zijn dochter op te vrijen. Bleek het zijn vriendin te zijn.

Gast
Youp
juni 24, 2020 18:00

Rob is net zo´n weekdier als die Joris Linsen bijgenaamd lutser.
Dat soort nontalenten konden het jaren volhouden bij de staatsomroep en goed hun zakken vullen en dan in de media roepen dat ze oh zo goed en oh zo links waren.
Rob is, was en blijft een droplul.

Gast
Job Krampkruis
juni 24, 2020 17:26

Voor de liefhebbers is het leuk dat de F1 uitgebreid bij Ziggo te zien is, maar jammer dat het één grote popiejopie toestand is onder leiding van die Kamphues. Vervelend ventje die veel te veel in zichzelf is gaan geloven.

Gast
Ferry
juni 24, 2020 17:18

Rob is een lulletje lampekatoen. Nobody.

Gast
🐝 Ingrid
juni 24, 2020 17:17

Rob doet het verder leuk bij Formule 1 café,maar wat is het een koffieleut programma geworden. Steeds hoor je verhalen van de “ oud “ coureurs over hun race . Ze horen zichzelf zo graag . Stop met dit geleuter en ga het inhoudelijk weer over de formule 1 hebben….

Gast
Teuntje
juni 24, 2020 17:15

Zijn eigen kind niet erkennen is dat Robbie wat een schande de man moet zich schamen

Gast
Lady
juni 24, 2020 17:10

Hij presenteert dan ook wel dramatisch slecht. Altijd die te harde namaak lach. Te pas en te onpas. En dan heeft hij ook nog eens die alpha mannetjes naast zich die het hoogste woord willen hebben en kraaien om aandacht. Eigenlijk is het een verschrikkelijk programma. Gelukkig dat ze de race zelf met rust laten. Totdat het sein op groen gaat, kijk ik wel naar RTL Duitsland.

Gast
pepe
juni 24, 2020 16:37

Kamphues kan een beetje over F1 lullen maar overal komen en in racen heel slecht heeft die man het niet

tenzij je het nodig hebt om overal herkent te worden natuurlijk

Gast
Ronnie
juni 24, 2020 16:22

Moddert wat aan op Ziggo Sport? Als er een race is, zijn hij en de andere presentator van vrijdag t/m zondag te zien, bij zo ongeveer de meest prestigieuze sportevenementen van de wereld. Valt wel mee toch?

Gast
Sandpiper Money
juni 24, 2020 16:11

Wie???

Gast
Roel Driesvink
juni 24, 2020 15:59

Rob heeft in tv-land de reputatie van een vervelende en lastige man. Helpt ook niet echt als je nog grote ambities hebt..

Gast
Abnormaal
juni 24, 2020 15:59

Zijn programma bij Ziggo is echt verschrikkelijk. Heeft weinig met F1 te maken en is de grote Max Verstappen fanboy show, waar zij zich gedragen alsof hij al 9x F1 kampioen is geworden.

Gast
Piet Pannelap
juni 24, 2020 15:56

Amber Brantsen kan hem wel vervangen

Gast
Nathalie
juni 24, 2020 15:44

Kamphues ging niet weg omdat hij meer wilde, maar omdat hij niet te hanteren was.

Gast
Guttegut
juni 24, 2020 15:32

Ik dacht Co Stompe op de foto stond !!

Gast
Kuis
juni 24, 2020 15:27

Niemand mist hem als hij niet meer op TV is. Zelfs Olav Mol niet.

Gast
Curryworst
juni 24, 2020 15:14

Rob Kamphues is toch vooral bekend van die affaire waarbij zijn scharrel zwanger raakte van hem maar hij zijn kind niet wilde erkennen. En aandrong op a bo rtus.
En dat voor iemand van de KRO.

Nu heeft kale Robbie een chickie van 30 jaar aan de haak geslagen.

Gast
Minder of Mirjam
juni 24, 2020 14:45

Rob Kamphues heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt hoe hij tekeer ging tegen Rutger Castricum van (toen nog) GeenStijl.

Zoek maar op Dumpert.

Gast
Sander
juni 24, 2020 14:44

Ik dacht dat er stond: Jack van Gelder is 90 jaar 😂

Gast
Bep
juni 24, 2020 14:43

Bye Rob….

Gast
man pan
juni 24, 2020 14:41

#TeamAmber

Gast
Keta Minek [de echte]
juni 24, 2020 14:39

Ik vind F1 café een vermakelijk programma, alhoewel ze daar ook beetje van het VI kunstje herhalen last krijgen. Het zijn iig mensen met echt passie voor de sport. Bij VI vraag je je af of Derksen en Gijp voetbal eigenlijk wel leuk vinden. Alleen die vreeeeeselijke Jack Plooij moeten ze dumpen. Wat een eigengeiler is dat zeg. Zo eentje die de hele tijd om zijn eigen slechte grappen lacht en popie jopie probeert te doen. Dat Rob bijna 60 is verbaast me wel echt trouwens. Zou hem absoluut niet geven.

Gast
Stijn
juni 24, 2020 14:32

“Moet ik iemand bellen Rutger?”
Rob :’)

Gast
Weet u nog?
juni 24, 2020 14:31

Ik ken hem alleen van die keer dat hij zijn eigen kind niet wilde erkennen.

Gast
Lilly Labiamus
juni 24, 2020 14:27

Je bent al lang in de vergetelheid geraakt, Robbie. Wat babbelen op een marginale zender over autootjes. Nou. Tel uit je verlies.

Gast
Curryworst
juni 24, 2020 14:26

De Reünie, waar er altijd een klas tussenuit gepikt werd met een paar leerlingen die een groot drama hebben meegemaakt.
Net zoals Het Mooiste Meisje Van De Klas. De dame in kwestie moet minstens één of andere vorm van k@ n ker hebben overleefd voordat ze aan het programma kan meedoen.

Gast
Wendy's dealertje
juni 24, 2020 14:24

Het is een beetje de Ronald Molendijk van Ziggo.

Gast
Linda Pietersen
juni 24, 2020 14:23

Wie ?!?

Gast
Albert Verhinderd
juni 24, 2020 14:21

Rob Kamphues, die kennen we van… euh…

Gast
Boris
juni 24, 2020 14:21

Maakt de Formule 1 samen met zijn vriendjes Coronel, Mol en Plooij tot een hel bij Ziggo Sport. Geen kritiek op Verstappen, onprofessioneel tegenover bijvoorbeeld Renault en vooral weinig inhoud. Doodzonde dat er van een groot potentieel zoiets dramatisch is gemaakt.

Gast
shrink
juni 24, 2020 14:20

En is Rob Kamphues al aan de tweede leg begonnen met een fris en fruitig jong blondje (m/v)? Want dat helpt als je je uitgerangeerd voelt.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen