Jan Slagter boos op Volkskrant-ster Sheila Sitalsing

Omroep MAX-baas Jan Slagter is er niet van gediend dat Volkskrant-ster Sheila Sitalsing hem wegzet als een oud fossiel. Dat laat hij blijken op Twitter. Jan Slagter zat maandag in de talkshow Op1 om in de bres te springen voor Veronica Inside. Hij gaf aan zich te ergeren aan de extremen in het racismedebat, maar staat wel open voor de verhalen van de gewone niet-witte mensen. Als voorbeeld noemde hij een zwarte meneer die bij aankomst op Schiphol steevast voor controle vreest.

Sheila Sitalsing maakte daar een cynische opmerking over. “Jan Slagter (102) hoorde voor het eerst in z’n leven dat zwarte mannen altijd controle krijgen op Schiphol. Hij is geschokt. ‘Die verhalen moeten verteld.’ Die verhalen worden verteld sinds er vliegtuigen zijn, vriend. Next: Jan hoort over pesterijen met Zwarte Piet. Hij is geschokt.

De Volkskrant-diva heeft natuurlijk gelijk dat Jan Slagter onder een steen lijkt te hebben geleefd – de verhalen over etnisch profileren worden al jaren verteld – maar doet tegelijkertijd aan ageshaming en dat is niet zo vriendelijk.

Jan Slagter, in werkelijkheid 66 jaar oud, is teleurgesteld in Sheila. “Dank u wel voor uw bijdrage! Daar schieten we echt wat mee op. Ik wens u een hele prettige dag toe“, zegt hij.

Actrice Miryanna van Reeden vindt het ook niet lief van Sheila. “Waarom lullig doen over zijn leeftijd“, merkt ze op.

Sheila daarop: “Psst, factcheck: dat is zijn leeftijd niet, het is de leeftijd van zijn ideeën.

Foto: NPO

62 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Sookie Stackhouse
juni 25, 2020 07:24

MC stop toch eens met dat kinderachtige geleuter over ster, diva etc…en ga een lesje schrjjven volgen!

Gast
AxelF
juni 25, 2020 03:20

Waarom hebben donkere mensen het alleen recht op die kleur?
Nederlandse wetgeving is toch zo dat iedereen mag zijn ongeacht ras kleur geaardheid en godsdienst?

Wat ik ook storend vind is dat een bepaalde persoon die volgens dat persoon namens de hele afdeling spreekt. Als of dat persoon de keizer is van dat gemeenschap.

Gast
Israëliet
juni 24, 2020 23:47

Slagter haat Sheila Sitalsing alleen omdat ze Israëliet is en haar leven lang heeft verzet jegens de antisemitische Europeaan en arabier.

Gast
Jaap Aap
juni 24, 2020 23:37

Wat een kansloos wijf, met haar bejaarde grafkop. Pot en ketel….

Gast
Dij Enkletser
juni 24, 2020 22:44

ikke
wo 24 jun 2020 om 12:44

Eensch

Gast
Dij Enkletser
juni 24, 2020 22:42

Deep throat
wo 24 jun 2020 om 13:27

Haha,je hebt gelijk !!
het woord Wit in het Engels ,betekenis :Wijs,Vernuft,Gevat enz.

Gast
Fidan
juni 24, 2020 22:27

Sheila schrijft geweldige columns en Jan Slagter is sympathiek maar wereldvreemd en naïef.

Gast
Lies
juni 24, 2020 22:24

“Psst, factcheck: dat is zijn leeftijd niet, het is de leeftijd van zijn ideeën.”
Met je psssst… als of je een andere leerling aanstoot tijden de les en samen in een deuk ligt om het jasje van de leraar. Gadverdamme wat had ik vroeger een hekel aan dat soort gedrag. Lekker samen gniffelen.

Gast
Lies
juni 24, 2020 21:15

Discriminatie, op basis van leeftijd of huidskleur… schoolplein niveau. Elkaar de maat nemen is het nieuwe normaal mensen. BN-ers voorop. Wen er maar aan. Diep triest.

Gast
Actries van Houten
juni 24, 2020 21:08

Wat doet actrice Miryanna van Reeden tegenwoordig eigenlijk, behalve mooi wezen op de VHS-videobanden van Westenwind en zich een slag in de rondte twitteren?

Gast
Jaap
juni 24, 2020 21:04

Sheila verbind in deze discussie niet. Mevr heeft nog niets bereikt alleen kan ze zich redelijk verworden en wordt áls excuus Truus gebruikt. Qua prestatie kunt u niet in de schaduw staan van Slagter. Wijze reactie van Slagter.

Gast
B
juni 24, 2020 18:40

Sheila is ook al een woordkunstenaar.

Gast
A.M.
juni 24, 2020 17:38

Jeetje, gaat die Sheila zich er ook nog mee bemoeien, waren er maar meer zulke mensen als Jan Slagter!

Gast
Corry Jankbal
juni 24, 2020 17:28

Altijd sneu en een zwaktebod om mensen af te serveren op hun leeftijd. In plaats van in te gaan op wat ze zeggen. Triest mens, die Sheila Sitalsing.
Logisch juist om ethnisch te profileren, omdat bepaalde minderheden buitensporig vaak crimineel actief zijn. In vrijwel alle landen waar ze zich bevinden.

Gast
Thomas
juni 24, 2020 16:48

Sheila Sitalsing is getint, ik ben blank, Sheila is geen slavin uit 1800, ik geen slaveneigenaar uit 1800, Sheila is hoog opgeleid, ik ook, Sheila kan maar geen afscheid nemen van het verleden, het enige verschil tussen haar en mij is een getinte huidskleur en dat zit haar blijkbaar dwars, waarom toch, wees er trots op.

Gast
oma
juni 24, 2020 16:32

De hamvraag is natuurlijk WAAROM werden ze er altijd uitgepikt op schiphol
Die vraag wordt nou NOOIT gesteld aan de bewuste personen.

Gast
Groene Piet
juni 24, 2020 15:39

Die ouwe Slagter flikt ’t ‘m toch iedere keer weer. Net als de onvermijdelijke Angela de J. en Peter R de V etc. Altijd maar aandacht voor die man; aandacht die er net zo goed niet had kunnen zijn, want het gaat alweer vrijwel nergens over. Hij lijkt een aandachtsmagneet – voor MC dan zeker. Sterk hoor

Gast
anonymous
juni 24, 2020 14:58

Sheila, met die lelijke kop waar mijn tv meteen van kapot springt als zij weer eens op de buis is.
De excuus allochtoon van de volkskrant die eigenlijk niets kan.

Gast
Televisieman
juni 24, 2020 14:51

Lees de comments (bijv Ohmy 13.21 of Hindoe Harry die deze mevrouw meteen mevr Roti noemt) en je ziet dat er genoeg onverdraagzame mensen zijn. Ook in ons mooie Nederland. En wat Jan Slagter betreft is het toch opvallend dat een grote succesvolle omroepbaas tot aan afgelopen zaterdag nog nooit van etnisch profileren had gehoord. Op zijn minst apart te noemen. Sheila verwoordt dit op haar “grappige” manier maar heeft dus wel gelijk.

Gast
Deep throat
juni 24, 2020 14:40

Iemand@ Nee, dat heet langeharenisme. Ik word er ook altijd uitgepikt omdat ik wallen heb. Dat heet dikkewallenisme. Was ik maar wat bruiner dan kan ik ze eindelijk aanklagen.

Gast
Mr. Theo
juni 24, 2020 14:38

Wat is er nou mis met etnisch profileren als alle harde cijfers en signalen dit rechtvaardigen?

Gast
Van Halen
juni 24, 2020 14:37

Jan Slagter is zijn echte naam, nou dan weet je het wel, altijd boos op iedereen behalve op zichzelf.Niemand reageert meer op jan want die is toch boos,ook als het nergens voor nodig is of dat het nergens op slaat, jan is boos,altijd boos,erg he

Gast
iemand
juni 24, 2020 14:35

Ik heb blanke vrienden en een van ons wordt er iedere keer uitgepikt alleen omdat hij als man lang haar heeft. Echt overal waar hij gaat of staat wordt hij gecontroleerd hij is trouwens programmeur en rijdt in een dure auto. Paar jaar geleden kwamen we met zijn allen terug van vakantie op Schiphol werd hij door zwarte marechaussee er weer uit gehaald en moest zijn bagage uitpakken en uitleggen wat hij hier kwam doen. Hij is nog nooit zo kwaad geweest omdat hij zich moet voor een zwarte marechaussee moest uitleggen wat hij in Nederland kwam doen hoe ironisch. Dus hij kan ook klagen over racisme of geldt dat niet.

Gast
Kees van Wonderen
juni 24, 2020 14:21

Heel wat goede ideeën zijn stokoud, dus ik snap dat “het is de leeftijd van zijn ideeën” niet helemaal…

Gast
Gert van der Vliesboombesje
juni 24, 2020 14:20

@Xxxxxx zoek een hobby en dat is niet reageren op alles wat beweegt op deze pagina’s

Gast
Gerdien
juni 24, 2020 14:18

Spin off na spin off wat is iedereen hysterisch op dit moment

Gast
chris?
juni 24, 2020 13:56

Jan Slagter heeft te lange tenen. Bemoei je met je omroep MAX

Gast
Grace
juni 24, 2020 13:52

Raar mens die S

Gast
X
juni 24, 2020 13:51

@Xxxx: Ik ben 58 maar jongeren mochten in onze jeugd niks zeggen is grote kolder. De tijd waar jij het over hebt is de jaren 50, de zogenaamde stille generatie. Daarna kwamen jongeren in opstand in de jaren 60. Onze jeugdjaren begonnen in de jaren 70 met bv punk, hardrock en onze ouders naar Gert en Hermien luisteren. We lagen topless op het strand. We gebruikten hasj en wiet. En ik ben nog wel in het oosten opgegroeid, waar indertijd Herman Brood in kleine kroegen en zaaltjes optrad. Dus speak for yourself.

Gast
Hindoe Harry
juni 24, 2020 13:35

@XXXXxxx Bedankt voor jouw input. Weer iemand die denkt dat het nodig is om anderen te corrigeren. Met het woord ”gozer” is niets mis en staat los voor het respect dat ik persoonlijk heb voor de heer Slagter. Misschien moet je eens wat meer andere mensen om je heen hebben om te realiseren dat zulke woorden ook liefkozend bedoeld kunnen zijn. Een fijne dag.

Gast
Ad
juni 24, 2020 13:32

Sitalsing, dat is toch die relvrouw die, wanneer er maar een mini stukje van een bananenschil ligt bij rechts, onmiddellijk breaking news is bij Buitenhof om haar polariserend geluid er over uit te braken.

Gast
Deep throat
juni 24, 2020 13:27

Oewitte man@ ‘Niet-witte man’ is inderdaad een racistische term, maar omdat racistische activisten dit woord gebruiken is het ‘woke’. Bovendien lijkt het op nitwit. Zij weten niet dat wit wijs(heid) betekent en zwart het negatiefste woord ter wereld is. Echte nitwits dus.

Gast
dirk
juni 24, 2020 13:21

Er helpt maar een ding.
Niet meer op de gevestigde politieke kliek in regering en linkse opposite stemmen.
Even voor een ander Nederland gaan stemmen, op pvv of fvd, het kán niet anders.
Dan is het probleem opgelost en worden we wellicht weer eens Nederland.

Gast
Xxxxx
juni 24, 2020 13:21

Cees. De tijdgeest is uit de fles. Mensen zijn veel te spraakzaam geworden. Is niet altijd goed. Jongeren laten zich niets meer zeggen. is niet goed! Ik ben van een generatie dat je helemaal niks mocht zeggen en alles maar moest accepteren zoals het ging. Ze zeggen tijden veranderen. De tijden veranderen niet. De klok loopt nog net als altijd. Maar het brain in de hersenen van mensen verandert. Dat is niet altijd goed. Zeggen wat je denkt kan ook hele negatieve gevolgen hebben. Ik weet niet of de wereld daar wel zo goed van wordt.

Gast
ohmy
juni 24, 2020 13:21

Hij reikt de hand toe naar niet blank en wat doet mevrouw met kleur? Sneren. Wees liever dankbaar en doe normaal. Niet raar dat mensen sinds een aantal weken racistisch worden.

Gast
Xxxxx
juni 24, 2020 13:17

Scott 0. Daarom heb ik afgelopen jaar nog een vast contract gekregen voor onbepaalde tijd? En dat op toen 58 jarige leeftijd. Dus je verhaal klopt niet helemaal.

Gast
joost
juni 24, 2020 13:14

@arie; eens met je.

Maar mij valt ook op , dat als die meneer Akwasi, van autochtone afkomst dus, op de Dam staat te gillen, dat als hij in november een zwarte piet tegen komt hij – Akwasi hem/haar dan in het gezicht zal schoppen. Je zult er maar staan met je kind b.v.
Dát hoorde ik op onze Nederlandse TV. Aanzetten tot haat en geweld.
Het openbaar ministerie doet en durft niks !!
Of zouden ze bezig zijn de voorgedrukte aangifte formulieren tegen die Akwasi te laten drukken?
Ziet U wat er echt fout zit in dit land?
Als onze bange overheid niks doet, zal het terroriseren nog veel erger worden.

Gast
Cees
juni 24, 2020 13:14

Nadenken is er niet meer bij, je moet de tijdgeest aanvoelen. Anders ben je een oud fossiel. Het publieke debat zakt op deze manier steeds verder af.

Gast
Xxxxx
juni 24, 2020 13:12

Scott 0. Je hebt het over leeftijdsdiscriminatie. Ik ben sinds maandag 59 jaar.
Ben nog steeds volop aan het werk. Nagenoeg me ziekmelden dan moet ik me bijna dood voelen! Ken genoeg “jonge broekjes” die zich om de haverklap ziekmelden. Dan heb jij het over dat werkgevers met de sterkste door willen gaan?

Gast
Huib
juni 24, 2020 13:12

Shiela schrijft kwaadaardige stukjes in de volkskrant.

Gast
Xxxxx
juni 24, 2020 13:09

Hindoe Harry. Meneer Slagter noem je een “gozer”. Hij heeft inmiddels een respectabele leeftijd van geloof 69 jaar. Denk niet meer dat hij onder die categorie van GOZER valt. Zeg meneer Slagter. Is wat netter! Weet dat netheid hier ver te zoeken is maar probeer het! Staat beter en beleefder!

Gast
Lachgas
juni 24, 2020 13:06

Leeftijdsdiscriminatie!
En geen vrijheid van meningsuiting.
Klaar ben je!!!

Gast
scott_0
juni 24, 2020 13:05

Is toch mooi, witte en niet-witte. En leeftijdsdiscriminatie is gewoon een natuurlijk verschijnsel. Je wilt met de sterkste verder.

Gast
Xxxxx
juni 24, 2020 13:05

Ik kijk er niet van op dat zwarte mensen vaker op Schiphol worden aangehouden dan de “witte” “blanke” mens. Ze zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit dan is het niet meer dan logisch. Dat hebben ze zelf veroorzaakt. Ik snap wel dat de donkere onschuldige mens daar de dupe van is. Snap ook dat dat helemaal niet leuk is als je onschuldig bent. Maar dat hebben ze “te danken” aan hun soortgenoten. Maar wel of niet gekleurd. Als ik niks te verbergen heb mogen zij me elke keer staande houden ook als blanke. Dus snap niet wat de zwarte mens dan weer moet zeuren. Je moet je pas zorgen maken als je iets te verbergen heb.

Gast
arie
juni 24, 2020 13:04

Het valt mij op, dat veel mensen van autochtone afkomst op onze staatsomroep te horen en te zien zijn en vaak negatief zijn over ons land.
De NPO is een partijdige omroep, die het links radicale activisme steunt en promoot.
Daar zullen we nog veel kwaliteit van leven voor moeten inleveren, let maar op !
Is nou Baudet de enige politicus inde 2ekamer die ziet en zegt dat het thans helemaal fout gaat in Nederland.
We laten ons terroriseren door een club linkse activisten, waar men in den Haag blijkbaar bang voor is.
Wel een linkse demonstratie op de Dam, maar geen sociaal rechtse op Malieveld etc.? Gaan we die kant op ?
Het is zelf zo erg aan het worden dat de activisten die zeggen dat alle witte lieden in dit land discrimineren, dat we schuldig zijn aan de slavernij van eeuwen geleden, dat ze onze geschiedenis niet wensen te accepteren, woorden uit onze Nederlandse taal die zij niet dulden, standbeelden die weg moeten.
Let wel het is maar een heel grote minderheid nietwaar. Die willen van alles nu voor het zeggen hebben en de partijdige NPO is hun sponsor.
Ik ben het nu wel helemaal zat.
Zelf een heel aardig praat-en sportprogramma, Voetbal Inside, waar mensen veel plezier aan hebben, weten ze nu kapot te maken. Wie regelt het dat we weer eens normaal gaan doen? Nederland is een ( te) tolerant land met een samenleving die, net als ik , niet van racisme en discriminatie houden. Dus maak een einde aan het verdienmodel van anti Nederlanders.

Gast
Hindoe Harry
juni 24, 2020 13:04

En met emotie bedoel ik primitief gedrag.

Gast
Hindoe Harry
juni 24, 2020 13:03

Jan Slagter is een oprechte gozer en heb me nog nooit aan hem gestoord. Het enige wat deze man bracht in het hele debat is een beetje relativering. Maar dat woord zullen ze in dictatoriaal Suriname wel niet kennen, bepaalde groepen (Afrikanen, latino’s, aziaten) zijn altijd geneigd om door te schieten in emotie. (Moord, coups, corruptie, bedrog)

Nee mevrouw Roti, een ander geluid is niet altijd raar of verkeerd

Gast
John
juni 24, 2020 13:01

Als mensen zoals zij zo blijven praten wordt ’t nooit beter.

Gast
Oewitte man
juni 24, 2020 12:59

Fijn om te lezen dat ook hier de term ‘niet-witte’ mensen valt.
Dus je hebt witte mensen en de rest, niet-witte mensen.
Net als tijdens de Ap artheid: blankes en nie-blankes.

Gast
idioot
juni 24, 2020 12:59

ik maak bij dirsscrimineren geen verschil. Gewoon bij iedereen

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen