Maxime Meiland baalt van forse imagoschade

Maxime Meiland baalt er enorm van dat ze zo veel imagoschade heeft opgelopen door de onthulling dat haar halve kledinglijn gekopieerd is van AliExpress, de Chinese variant van de Action. Dat geeft de realityster aan op Instagram. De Meilandjes proberen het ijzer te smeden als het heet is: nu ze nog razendpopulair zijn grijpen ze alles aan om te cashen. Zo heeft Maxime nu haar eigen kledinglijn Monciel. Ze riep alles zelf te hebben gedaan, maar is in werkelijkheid een grote copycat.

Het AD zette fijntjes uiteen hoe Maxime de spulletjes van AliExpress met een enorme opslag doorverkoopt via haar eigen webshop. Een valsere start van je ‘eigen kledinglijn’ kun je niet bedenken.

Nu baalt Maxime enorm. “Lieve allemaal, de eerste collectie welke met de samples te zien was in Chateau Meiland zijn inderdaad items welke mijn fabriek mij aanbood. Deze heb ik aangepast qua stof, kleur, knopen en maat.”

Naast die Ali-copycat-items heeft ze nu ook zelf kleding ontworpen. “Omdat deze collectie bedoeld was als voorjaarscollectie maar deze vertraagd was door corona, ben ik met haast een nieuwe collectie gaan maken. Ik weet dat ik de eerste keer de makkelijke weg heb gekozen en dit wou ik verbeteren.”

Maxime baalt enorm van de hele situatie. “Monciel is altijd al een droom voor mij geweest waardoor ik oprecht verdrietig ben en moeite heb met de manier waarop mensen zich nu uiten. Ik hoop dit naast mijn tweede collectie in de toekomst recht te kunnen breien. En dat wellicht Nederlandse vrouwen ooit zullen denken: ‘Dat merk Monciel is te gek’.

Lees ook: Maxime ‘copycat’ Meiland: ‘Ik heb alles zelf gedaan!’ (zaterdag)

Foto: SBS

34 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Koos
juni 30, 2020 23:21

“Ze baalt” hahaha, grapjas.

Gast
Griet
juni 30, 2020 12:47

Zo sneu. Iedereen heeft een oordeel, net of ze de familie personlijk kennen. En dan die persoon die zegt al 20 jaar geen televisie te hebben. Waar baseerd hij zijn mening op?

Gast
Dirk
juni 30, 2020 08:47

@Maria,

De televisie wereld bestaat alleen maar uit oplichters en neppers, dus dan zijn ze daar wel op de juiste plek.

Precies de reden dat ik die televisie al 20 jaar geleden de deur uitgegooid heb, beetje gaan betalen om naar die neppers te kijken, zou echt andersom moeten zijn.

Gast
Annoniemus
juni 30, 2020 06:48

De Meilandjes hangen van list en bedrog aan elkaar en zijn in de eerste leugen niet gebarsten !

Gast
Maria
juni 29, 2020 23:04

Het spreekwoord zegt het al,,al is de leugen nog zo snel,de waarheid achterhaald het wel..en dat zal met die hele familie zo zijn.Want wat een neppers zijn het.

Gast
A.M.
juni 29, 2020 22:39

Nog nooit heb ik haar in de serie iets zien ontwerpen of i.d.en nu is ze opeens modeontwerpster!

Gast
boer
juni 29, 2020 21:09

Grappig die reacties. Bijna alles komt uit China tegenwoordig en wordt hier tegen westerse prijzen met dikke winst verkocht. Vul voor de naam Meiland elke winkelketen maar in. Designed in Europe betekent gewoon Made in China

Gast
dagobert
juni 29, 2020 21:07

wat is dat een waardeloze familie kliek alleen maar liegen en bedriegen .en de mensen die er gewerkt hebben

Gast
Selena
juni 29, 2020 20:32

Ik heb een paar van die side-by-side foto’s gezien en er is echt geen sprake van nieuwe knopen of andere veranderingen die ze beweert te doen

Gast
Wendy de Snuif
juni 29, 2020 19:08

Dat ze niet solliciteert bij golddigger Nikki Plassen,
die weet als geen ander hoe je de kluit moet belazeren🤮
Nikkei heeft alleen een ordinaire grote vismuil en that’s it!

Gast
Talpa medewerkers zijn graaiers van de bovenste plank, weer een erbij
juni 29, 2020 17:42

Hoe is het mogelijk dat John altijd de verkeerde geldgraaier aan zich bindt.

Gast
A
juni 29, 2020 16:26

Eens Arie.
Wát een nepperd. Ik snap niet, dat mensen denken ‘daar kom ik wel mee weg’.
Hoe oneerlijk, en ook hoe dom !
(Nou ja, vandaag een Franse oud-premier veroordeeld. Heeft weliswaar niets met kleding of copieeren te maken, maar ook Hoe oneerlijk en hoe dom … )

Gast
Corry Jankbal
juni 29, 2020 15:43

Ach ja, de hele kledingbranche “inspireert” elkaar, dus wat maakt het uit. Op hoeveel manieren kun je nou een spijkerbroek of T-shirt ontwerpen? Nou dan.
Het is sowieso een lachwekkende industrie die mensen wil dwingen om vier x per jaar een hele nieuwe garderobe te kopen. Brrrrrr

Gast
Koffie
juni 29, 2020 14:58

Ze bedoelt dat een Chinese producent kopieën maakt van wat grote merken tonen op de catwalk, die zij dan weer bijelkaar zet en ‘haar’ collectie noemt. Niet dat zij ook maar een jurk ontworpen heeft, hoogstens een knop bijgezet.

Gast
weinen
juni 29, 2020 14:50

De naam Meiland zegt genoeg.

Gast
Geertje
juni 29, 2020 14:50

Roy Donders met zijn huispakken ging ook fout.

Gast
Dirk
juni 29, 2020 14:29

@Arie,

Idd, maar zo zijn de meeste middenstanders en als ze betrapt worden dan gaan ze gewoon op de Halsema toer over.

Gast
Meneer de Uil 🐦
juni 29, 2020 14:00

@ Arie
ma 29 jun 2020 om 13:51

Helemaal waar!

Gast
Arie
juni 29, 2020 13:51

‘Mijn’ fabriek

Ja joh, direct in bezittelijke voornaamwoorden spreken…..

O ja, het wordt ‘welke’ tot twee keer toe gebruiken als betrekkelijk voornaamwoord is lelijk.

Vaak gebruikt door mensen die zichzelf mooier voordoen dan ze zijn.

Gast
Gerda
juni 29, 2020 13:40

Je blijft toch lachen om dat stel, wat een paljassen he!

Gast
Teuntje
juni 29, 2020 13:28

Maxime vindt zichzelf enorm interessant wil haar vader overtreffen door nog harder te schreeuwen en overdreven te doen geef mij Montana maar dat is pas een lief mens…..

Gast
SL
juni 29, 2020 13:16

Had ze nou oprecht verwacht dat niemand daar achter zou komen, ofzo? Er zijn genoeg goede white-label fabrikanten te vinden maar zij klikt gewoon het eerste de beste aan op een site als AliExpress en denkt dat onder een eigen naam te kunnen verkopen voor woekerprijzen…Dan ben je ook niet bijster intelligent hoor.

Gast
John
juni 29, 2020 13:13

Rogier

Alles is nep bij de Meilands ga er maar van uit met de wijn ook.

Gast
Rogier
juni 29, 2020 13:10

Hoe zou het met die wijn gegaan zijn van de familie? Gewoon een ander etiket erop en met dikke opslag verkocht?

Gast
Ray
juni 29, 2020 13:02

Een actie welke niet zo handig is…

Gast
Tsja
juni 29, 2020 13:00

Stelletje con artists.

Gast
Dirk
juni 29, 2020 12:58

Dat is wat winkeliers doen, opkopen en doorverkopen… what’s new?!

Gast
Stanislav
juni 29, 2020 12:57

Ach Maxieme toch! Laat ze maar kletsen hoor! Ik kom gauw een keertje logeren bij jou in het sjattoow. Krijg je van mij een kindje cadeau.. Kusje

Gast
Ron
juni 29, 2020 12:51

Jammer dat ze hier een ‘Nikkie Plessentje’ doet. Had ik niet achter haar gezocht. Wel weer jammer dat Maxime zo nodig achter al die zichzelfbenoemde mode ontwerpers/influencers wil scharen. Verzin gewoon eens wat nieuws.

Gast
Hermann Boring
juni 29, 2020 12:47

Goedkope vodden dus waar je nog niet dood in gevonden wil worden.

Gast
Rukken moet lukken
juni 29, 2020 12:43

Monciel is dus een samenstelling van mongool + imbeciel.

Gast
Dries Roel Vink
juni 29, 2020 12:42

Meiland is synoniem voor braakneigingen! Walgelijke tv en dito personages.

Gast
Peter de Bruin
juni 29, 2020 12:38

Commerciële zooi. Alles in de verkoop het kasteel wijnen sjaals van Martin en zooi van Alibabah – denk inmiddels dat die familie helemaal niet zo leuk is als ze zich voordoen.

Gast
Trudy
juni 29, 2020 12:34

Ze is in zichzelf als ontwerpster gaan geloven…. Té triest dit…..

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen