Wim Kieft: ‘Arie Boomsma kijkt neer op VI-kijkers’

Wim Kieft merkt dat Arie Boomsma heel erg neerkijkt op de zo’n 800.000 kijkers van Veronica Inside. Hij vindt het ongepast hoe hij hen wegzet als Tokkies. Dat zegt de voetbalanalist, die vaste gast is in VI, in De Telegraaf. Kieft denkt dat Arie even flink zijn gram wil halen na alle beledigingen aan zijn adres van de afgelopen jaren. “Nu ziet hij z’n kans schoon om zich te profileren en op te roepen tot een advertentieboycot. Lekker opportunistisch gedrag“, zo noemt de voetbalkenner het.

Een enorme kijkersgroep wordt door Arie neergezet als minderwaardig, vindt Kieft. “Kijkers van VI worden neergezet als tokkies, racisten en Wilders-stemmers.”

Volgens Kieft komen de VI-kijkers ‘uit alle lagen van de bevolking’. “Het is een belediging als je ziet hoe minderwaardig die worden weggezet door sommige types in de media.”

Naast de door Arie Boomsma geïnitieerde advertentieboycot, is er ook nog de boycot van Oranje. Die komt volgens Kieft bij Memphis Depay vandaan. “De spelers van het Nederlands elftal staan unaniem achter de boycot. Zogenaamd.”

Vertel mij hoe dat gaat met spelers onderling. Depay eist actie, aanvoerder Virgil van Dijk gaat erin mee en iedereen voelt de verplichting zich achter het statement te scharen om de groepseenheid niet te ondermijnen.”

Kieft hoopt dat VI na de zomer gewoon terugkeert. “Als de stof is neergedaald en de boel wat is gesust, moeten zij er met elkaar wel uitkomen.”

De column van Wim Kieft kunt u hier lezen.

Foto: Veronica

57 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Xxxx
juni 30, 2020 06:04

Sinds Kieft van de drugs en drank af is zegt hij goede en verstandige dingen. Ik mag hem wel.

Gast
Chelsey
juni 30, 2020 05:58

Volgens Jezus 2.0 is de kijker van VI een minderwaardige tokkie? Wannabe Jezus is zoals zijn uitspraken, gedragingen en handelingen al sterk doen vermoeden een Nep Christen! Een radicale Christen die zijn wil op venijnige wijze wil opleggen aan een ander. Desnoods door zijn inkomstenbron af te sluiten om hem het zwijgen op te leggen. Arie B. is gewoon een voorlopertje van de AntiChrist, een Nepper dan Nep Christen! Niet veel meer dan een Nep-opgepompt onzeker ijdeltuitje met ontzettend veel honger naar macht. Narcistisch tot en met dus deze verdwaalde aandachtsgeile domineeszoon! Met zo’n verloren zoon zal zijn vader zich haast gaan dood schamen!

Gast
Harry
juni 30, 2020 00:03

Die laffe actie van Oranje zegt alles over de

mentale weerbaarheid van deze oelewappers
en niks over Johan Derksen. Dit belooft
weinig goeds voor het E.K. in 2021…

En wat Arie B. betreft:

Bij sommige mensen is nou eenmaal
alleen de lichaamstaal ontwikkeld…

Gast
Geronimo
juni 29, 2020 22:54

Arie Boomsma is geen echte christen. Hij is ijdel, zaait verdeeldheid en zit van top tot teen vol met plakplaatjes. Arie Boomsma is een duivelskind.

Gast
critikast
juni 29, 2020 22:41

@azijnzeiker
Als je mijn post goed leest zou je je niet hoeven afvragen voor wie ik kies. Lezen is een vak !

Gast
roelof
juni 29, 2020 22:33

Ard vind het onzin dat Arie er van langs krijgt omdat Arie het;ALLEEN; maar aan de adverteerders heeft kenbaar gemaakt en meer niet,dit is hetzelfde als dat vroeger iemand naar de Gestapo ging om een onderduikadres van Joden of verzetsmensen aan te geven en dan zegt; Is niet mijn fout dat ze opgepakt zijn,ik heb het alleen maar aangegeven en het is aan de Gestapo wat ze verder met die informatie doen, mij treft geen enkele blaam.
Zo gek en doorgeslagen zijn we in dit land.

Gast
De feiten
juni 29, 2020 22:29

Linkse fascisten proberen iedereen met een tegengeluid monddood te maken. Iedereen die niet in hun ideologie meegaat is een Wilders/Baudet stemmer of een rechtse Tokkie. Een tussenweg bestaat niet.

Gast
Wim
juni 29, 2020 22:19

Meest mooiste en tevens ontroerendste mooiste meisje van de klas zojuist gezien.

Gast
Geert
juni 29, 2020 22:15

Ari Boomsma is gek op zichzelf,hij moet eerst leren nadenken voor hij
Wat roept.

Gast
azijnzeiker
juni 29, 2020 21:47

critikast zo te lezen durf jij niet te kiezen?, laat mij je op weg helpen. Bedreigingen vs foute grapjes vs Judas Genee. Stel je moet er 1 kiezen welke is dat en waarom. zo wel de + punten als de – punten, lees ik graag. Heb ik je met die keuzes op weg geholpen?.

Gast
critikast
juni 29, 2020 21:32

Ik ben een trouwe kijker van VI. En ik ben geen racist, ik discrimineer niet, stem links en leef af en toe een beetje rechts, ben financieel onafhankelijk en heb bakken met geld verdiend door keihard te werken. Heb een universitaire opleiding en kan ondanks al deze “mankementen” genieten van de inhoud van VI. Van ‘aangever” Genee, de eigengereide Van Der Gijp, de man met het grootste hart van de BN-ers Derksen, de altijd serieuze Wim Kieft, de heerlijke halve Belg Boskamp, de dwarsligger Nijhuis en de kenner Christ Woerts. En zeker van Telegraafjournalist Valentijn Driessen. Een heerlijke verzameling betweters bij elkaar die spugen op het begrip BN-er.
En Arie Boomsma meent de Verlosser te moeten uithangen? Door zijn NSB-gedrag wordt ons, klootjesvolk , een uitstekend, eigenwijs televisieprogramma onthouden. Bedankt Boomsma, pek en veren zijn nog niet besteed aan je !

Gast
dagobert
juni 29, 2020 21:05

ik wil een totale boycot van die verbasterde kerk n.e.u.k.er en van die sportschool van hem

Gast
aammehoela
juni 29, 2020 21:02

Arie Boomsma, wat vind die eigenlijk van Quatar. Overigens ben ik anti- Baudet. Noem het altijd Forum voor Dictatuur. Kijk dus af en toe VI en ben het regelmatig eens met Johan Derksen. Die Depay spoort ook niet, Awkwasi is alleen uit op onrust zaaien en die Boomsma is net zo irritant als Awkwasi en Baudet. Die laatste met het ontkennen van het veranderen van het klimaat.

Gast
Ik
juni 29, 2020 20:35

Opzeggen dat abonnement bij Arie!!! Wie wil daar nog sporten bij die mafkees. Spek zijn zakken niet!!

Gast
Chris2
juni 29, 2020 20:00

Correctie, kolen belasting moet zijn kolenboer.

Gast
Yvonne
juni 29, 2020 19:16

Arie Boomsma hahahaha. Inkt, oorbel, haarimplantaat, hij is zo bezig met zichzelf. De grootste narcist van Nederland.

Gast
Chris2
juni 29, 2020 18:54

Zware piet bestaat niet, tenzij Piet kolenbelasting is .

Gast
Gea
juni 29, 2020 18:37

Arie Boosma is een christelijke achterbakse nsb’er en ja die kijken neer op mensen ook op zwarte piet.

Gast
Rieks folgerrs
juni 29, 2020 18:04

En allemaal stinken we er in ,wim kieft geeft de kontkruipende voorzet,nieuw seizoen gewoon weer aan tafel , inclusief de lagere school humor….

Gast
chris?
juni 29, 2020 17:34

Nou RAAF, Ik denk dat de meeste reageerders nooit een boek gelezen hebben, misschien een boek van Kief of Gijp. Geen hoogstaande literatuur dus.

Gast
chris?
juni 29, 2020 17:30

800.000 kijkers ? nee 5 á 6 honderd duizend.

Gast
Rins
juni 29, 2020 17:00

Wyatt is een hypocriete tokkie.

Gast
Wyatt
juni 29, 2020 16:33

Dat werkloos Schultenbrau zuipend tuig?

Gast
Garry glamour
juni 29, 2020 16:31

De tokkies betalen ook belasting en zijn niets minder dan u en ik .

Gast
Wyatt
juni 29, 2020 16:22

Mensen die die misselijke grap van Derksen leuk vinden zijn ook gewoon tokkies.

Gast
Garry glamour
juni 29, 2020 16:21

William Raaf , je slaat de spijker precies op zijn kop .Nu de mooie meneer of mevrouw uithangen, maar als het over mensenrechten of uitbuiting in andere landen gaat houd men de mond .
Geld is wat telt ,lekker voetballen in een land waar homo,s worden gestenigd, vrouwen worden verkracht en als je een mening hebt wordt je vermoord.
En allerergste is dat ze vinden dat ze een voorbeeldfunctie hebben.
Nou als dat een voorbeeld moet zijn voor de jeugd ,zie ik het zwaar in .
Ik heb respect voor Wim Kieft ,eerlijk over zijn verslavingsperiode en een goed mens.

Gast
Marijke
juni 29, 2020 16:14

William Raaf, weer goed verwoord! Dat zijn de feiten en niet anders, stelletje hypocrieten

Gast
Lariekoek
juni 29, 2020 16:12

Gelukkig vertonen de heren van VI geen opportunistisch gedrag! Ik zal Kieft op een idee brengen; gewoon Koeman bellen en zeggen dat hij Wijnaldum, Depay, van Dijk, Babel, Vermeer en Promes niet meer moet oproepen voor Oranje. Succes ermee!

Gast
ivan
juni 29, 2020 16:00

Die van de Gijp heeft nooit een weerwoord tegen Derksen,. Bij veel van de uitzendingen van de VI heb ik van Gijp nooit Derksen zien corrigeren.Hij is altijd bang voor hem, want uiteindelijk draait heel die VI om Derksen.

Gast
Karel de Grote
juni 29, 2020 15:43

Goed zo @William Raaf! Tell it like it is!

Gast
Richard
juni 29, 2020 15:31

Ipv woke zijn op kosten van de sociale dienst, willen alle linksdraaiende scharrelkoffie drinkende beroepsinclusievers gewoon eens lekker aan het werk gaan? Alvast bedankt.

Gast
Marco
juni 29, 2020 15:16

Het zou mooi zijn als al die moraalridders nu eens de ultieme oplossing bekijken waar het eigenlijk allemaal om draait. Zo simpel en uiteindelijk voor iedereen aanvaardbaar.
Maar helaas, roepende in de woestijn.
Op dit moment zijn namelijk onze salonmoralosten, oa Jeffrey, Tim, Arie en weet ik wie meer zelf discriminerend bezig. Hoe het zit? Tja, niet zo moeilijk.

Gast
Michael
juni 29, 2020 15:01

Wim Kieft: er komt geen zinnig woord uit, is zwaar verslaafd, lult mee met Derksen ivm geld, een zeer onbeduidend voetballertje dat bij voorkeur zwarte wijven neukt.
Wim Kieft: eersteklas loser.

Gast
By the way
juni 29, 2020 15:00

Tja, Wim is net weer overgestapt van Ziggo naar VI voor een prettig contractje. Die heeft er alle belang bij dat het circus blijft doorgaan bij Veronica. Bij Ziggo komt hij er niet meer in, zijn plek is opgevuld.

Gast
VI kijker
juni 29, 2020 14:59

Arie Boomsma is een f likkertje met een klein ego dat hij probeert te compenseren met het oppompen van spiermassa. Alle VI kijkers lopen weg van deze deugkees, en dat zijn er heel wat meer dan de heilige boontjes die wel ooit keken.

Gast
Michiel
juni 29, 2020 14:57

Maar die kijkers zijn toch gewoon tokkies, racisten en PVV-stemmers? Okay, een aantal daarvan zullen zich meer verwant aan de club van Baudet. Of mag dat niet meer gewoon gezegd worden? Ieder zijn eigen ding, maar dan niet gek opkijken als je in een hokje geplaatst wordt waar je gewoon thuis hoort. Is het niet gek dat de vrijheid van meningsuiting maar één kant op mag gaan? De witte meneren van VI mogen iedereen voor van alles en nog wat uitmaken, maar wij mogen daar dan geen oordeel over vellen. Rechtse politieke correctheid in een notendop.

Gast
Momo
juni 29, 2020 14:12

Kieft heeft eens een keertje gelijk.

Gast
Eveline
juni 29, 2020 14:05

Kieft heeft helemaal gelijk, hele goede col7mn in de Telegraaf. En hij weet waar hij over praat, zijn ex. Komt uit Aruba of Curaçao en hij heeft kinderen met haar.

Gast
goed stuk
juni 29, 2020 14:01

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/26/de-nieuwe-orde-van-oranje-houdt-nederland-een-spiegel-voor-a4004215

Het initiatief voor de boycot kwam uit Liverpool. Van Virgil van Dijk, aanvoerder van Oranje. Beer van een vent, goedmoedig, heersend op het veld. Een Champions League-winnaar die waakt over het welzijn van zijn medespelers. Hij voert met Memphis Depay en Georginio Wijnaldum de hiërarchie aan sinds het afscheid van Wesley Sneijder, Arjen Robben en Robin van Persie. Toevallig waren zij alledrie wit. De nieuwe orde wordt geleid door voetballers met gemengde roots, spelers die volgens insiders zelf het onrecht in de maatschappij hebben meegemaakt. Black Lives Matter raakt hun ziel.

John Olivieira van FARE Network: „Dit is weer een nieuwe generatie. De eerste generatie kwam voor een goede toekomst, de tweede werd hier geboren. De derde vraagt zich af waarom zij anders zou zijn als hun ouders en zijzelf in Nederland geboren zijn. Wat zij duidelijk maken: ‘Je praat niet over ons, maar met ons.’”

‘Cafépraat’
Ronald Koeman ziet die betrokkenheid ook. Toen Van Dijk hem vorige week belde over het statement dat hij wilde maken, gaf de bondscoach hem de gelegenheid daarvoor. Koeman is met de tijd meegegaan, zeggen de mensen die hem kennen. Tien jaar terug zou hij sociale media als onnodige afleiding hebben beschouwd. Nu zit hij er zelf op, probeert hij de denkwereld van zijn spelers zich eigen te maken. En wuift hij hun hartenkreten niet weg. Koeman steunt ze. „De spelers zien hoe zij en andere mensen regelmatig belachelijk worden gemaakt. Het wordt altijd maar afgedaan onder de dooddoener van cafépraat. Maar ze gaan er te ver in”, zei Koeman deze week over Veronica Inside in het AD.

Gast
Grace
juni 29, 2020 13:59

Yes met Heleen

Gast
MolTalk
juni 29, 2020 13:59

Arier Boomsma is schijnheilig, heeft zelf sportscholen waar ie alleen maar de in zijn ogen elite toelaat, de rest wordt geweigerd. Dus Kieft heeft helemaal gelijk.

Gast
T.E.D.
juni 29, 2020 13:57

Ja? En wat klopt er niet aan die omschrijving?! Als je ziet wat voor’n bagger die Gijp en Derksen door de jaren heen, compleet zonder enige gene of rekening houden met andere mensen? Dan heeft het nog veel te lang geduurd! Nu niet huillie huilie gaan doen!

Gast
Leo knots
juni 29, 2020 13:51

Arie Boomsma vindt alleen Arie Boomsma goed. Walchelijk mannetje

Gast
Tino
juni 29, 2020 13:33

Wim heeft alle kanten van het leven gezien en beleefd hij weet wat er speelt voor mij heeft hij dan ook recht van spreken

Gast
Gerda
juni 29, 2020 13:32

Ow ik snap het eindelijk Arie wil Genee zijn rol in VI overnemen en alle tokkies bekeren! Dat ik daar nu niet eerder opgekomen ben…

Gast
William Raaf
juni 29, 2020 13:32

Waarom gaat de racist Depay voetballen in slavenstaat Qatar ?
Waarom zweeg hij toen tiendizenden meisjes werden verkracht in het dorpje waar hij voetbalt ?
Memphis stamt uit Egypte. Prïé-islamitisch Egypt (toen ze nog top dog off the world waren en mind boggling monumenten en pyramides bouwden) waarom heb jij die naam ‘cultureel geapproprieerd/gejat’ ? (sic)
Waarom hoor ik ‘Memphis’ niet over de moderne (dus het hier en nu !) slavernij in Nigeria, Sudan of wat dat betreft zijn dorpje Lyon ?

Beste Memphis wist je dat er weer zes mensen zijn doodgestoken in Engeland ?
Beste Memphis heb jij ooit een boek gelezen ?
Beste Memphis heb je ooit Martin Luther King jr. gelezen ?
Jij bent exact het tegenovergestelde. Het spiegelbeeld.
Lekker stoer blijven haten jongen. En bovenal gretig je centjes verdienen op de slavenknekelvelden van Qatar.
Respect jongen !

Vraag resteert
Gaat het NLs elftal onder leiding van de über-deugende Memphis Qatar boycotten vanwege de slavenarbeiderslijkenbergen
Of gaan ze voor de centjes en doen ze net of die slavenarbeiderslijkenbergen niet bestaan ?
Ik vermoed (blindelings) het tweede.
Dat noemen we deugen.
Tegen Zwarte Piet
Tegen die gemene Johan
Maar wel bloedgeld incasseren en daadwerkelijke slaven de spreekwoordelijke middelvinger geven.
Wat een man !
Chapeau !
klap, klap, klap

Gast
Roetveegpiet is racistisch
juni 29, 2020 13:32

Het is duidelijk dat negatief stereotypisch generaliseren bij neplinks tegenwoordig de norm is en als je genuanceerde opmerkingen maakt je door neplinks als racist wordt weggezet.

Gast
Kuis
juni 29, 2020 13:26

Als 800.000 VI kijkers allemaal op Wilders gaan stemmen en dan daardoor alle reclame op radio en TV stopt kon dat nog wel eens heel erg populair gaan worden.

Gast
Ronnie
juni 29, 2020 13:26

Arie Boomsma is een duidelijk voorbeeld van iemand die TOTAAL niet weet wat er buiten Amsterdam allemaal speelt in Nederland. Hij weet helemaal niet wie de gemiddelde Nederlander is, omdat hij zich alleen omgeeft met andere gutmenschen met geld. De kijker van VI is niet te downgraden tot Tokkie doelgroep, want naar VI kijkt de normale man, die van voetbal houdt en van kantinehumor. Hoog en laag opgeleid. Arie kan helemaal niet spreken voor de gemiddelde Nederlander, want hij is zelf geen gemiddelde Nederlander.

Gast
Ron
juni 29, 2020 13:25

@Ruud: natuurlijk wel, Genee is echt geen heilige waar alles vanaf hangt hoor. Over zijn vertrek komen ze ook wel weer. Bovendien hebben de heren zelf ook aangegeven dat ze graag verder willen met Wytse en/of Helene.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen