Beau na felle kritiek op M: ‘Daders waren Marokkanen’

De kritiek was vorige week niet van de lucht toen Margriet van der Linden de aanval op het Amsterdamse homostel Fabio en Daniel besprak met D66-leider Rob Jetten en burgemeester Femke Halsema zonder ook maar één keer de Marokkaanse achtergrond van de verdachten te benoemen. Door wegkijken los je het probleem al helemáál niet op, riepen critici. Beau van Erven Dorens had het homostel gisteren aan tafel zitten en durfde het Marokkanen-woord wél in de mond te nemen.

Beau van Erven Dorens: “Laten we het eens over de daders hebben. In dit geval zijn het volgens mij Marokkaanse jongens. Is dit iets wat je vaker tegenkomt dat het geweld en de dreiging uit die groep komt?

De ‘roze’ politieagent Mark Achterbergh daarop: “Het komt vaker voor, maar het is niet een exclusief verhaal. Als je bijvoorbeeld kijkt in de Biblebelt, dan heeft het niets met de islam te maken.”

Beau: “Maar daar is ook homogeweld en homofobie?

De agent: “Jazeker.”

Beau: “En loopt het dan ook zo uit de hand als in deze zaak?

De agent: “Het loopt in een stad vaak sneller uit de hand, doordat er veel meer mensen bij zijn, maar wat je bijvoorbeeld ziet in dorpen, is dat het veel meer achter gesloten deuren gebeurt en het meer gebeurt op het gebied van pesterijen en mensen het dorp uitduwen. Daar zijn helaas ook genoeg voorbeelden van, van mensen die uit hun huis of dorp worden gejaagd.”

Foto: RTL

107 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
HJ
mei 23, 2020 11:18

Lekker wegkijken, meneer Achterbergh. Ga vooral zo door. Het volk weet beter.

Gast
Quillaume
mei 23, 2020 09:16

In een volk waar je geen traditionele Zwarte Piet meer mag en kan zijn, waarom dan wel met je voor velen walgelijke seksuele voorkeuren te pas en te onpas te koop lopen? Wordt door steeds meer als een smerig profocatie gezien. Zijn dan van asso’s agressieve response zo onverwachts of onbegrijpelijk? Ja, voor wereldvreemde sukkels wel!

Gast
Sjaak
mei 22, 2020 22:11

Rifapen eruit.

Nederlands leren, rifaap!

Gast
Rifapen eruit
mei 22, 2020 21:56

Mocro’s zijn corpora aliena in de Nederlandse samenleving. DaarZe zullen er dus nooit bijhoren, ook jij niet Donald Dumd. De 1e generatie was hier aantoonbaar te gast. OPTIEFEN dus. Stinkende knoflookvreters. En schop de rest er achteraan. Genoeg is genoeg.

Gast
Boerenverstand
mei 22, 2020 12:49

Wat een onzinopmerking over de biblebelt van die politieagent. Daar wordt niemand in elkaar gemept. Op Urk is het eerste lesbische stel getrouwd. Geen enkel probleem. De meeste gereformeerden die ik ken, zijn juist heel tolerant. Helaas is een partij als de CU wel tegen gelijke behandeling; die hebben in hun beginselprogramma staan dat het huwelijk alleen voor man en vrouw mag zijn. De jongeren in de CU willen dit artikel schrappen, maar de oude partijleiding is tegen. Dat is niet okee; het is onbegrijpelijk dat zo’n partij in een coalitie toegelaten wordt; heel hypocriet ook van D66 en VVD (en in veel provincies en gemeenten ook PvdA) om met zo’n partij samen te werken, en FvD en PVV te verketteren. Maar hoewel niet tolerant, meppen de CU-leden niemand in elkaar, en dat doen ook de SGP’ers niet. Dat zijn toch echt de islamieten die dat doen.

Gast
Max
mei 22, 2020 11:19

Goh, fantastisch die Beau! Wat een stoere woorden neem je toch in de mond! Geweldig, ik ben ineens fan van je…

Gast
pieter baan
mei 22, 2020 10:44

Dat antwoord van die agent, dhr Achterbaks was typerend. Wist niet hoe snel hij het moest corrigeren. Wegkijken! Struisvogelpolitiek. Kopje thee!

Gast
Daaristieweer
mei 22, 2020 10:30

@Beau is een kneus en @ Henkie

Eens. Het zijn gewoon Nederlanders in Nederland. Punt uit. Andere dingen benoemen is alleen maar een zondebok zoeken om je eigen gedragingen te verbloemen.
Alsof LHBTI door de gemiddelde Nederlander geaccepteerd wordt. Gaat toch weg.
En deze sodomieten vragen er om, elkaar aflebberen ook nog. Die troep komt naar Amsterdam om lekker ziektes te verspreiden. Kunnen niet eens de Nederlandse taal maar wel lekker op straat aflebberen als een dronken puber.
Walgelijk!!!

En liever een Nederlander in mijn straat die in het verleden sodomieten in maar heeft gebeukt dan een Nederlander (daar zijn er veel van) die een ped0-sodomie verleden heeft met kinderen.

Gast
Nozem
mei 22, 2020 10:22

Sst dat mag je niet zeggen dat het natuurlijk weer die Marokkanen zijn dat ze er niet van maken verwarde jongeren !! Dat tuig wordt maar gepamperd pfffff

Gast
Mark
mei 22, 2020 10:12

Die Marokkaantjes lopen toch ook allemaal met van die schoudertasjes rond? Gaaaayyy… Ik vraag me telkens af wat daar eigenlijk in zit? Net zoiets als bij vrouwen: make-up enzo? Je ziet ze ook overal met hele groepen in gejatte traningspakjes dicht bij elkaar “stoer doen” en elkaar omhelzen en handen geven (ik zou dan gelijk 3 x een boete uitschrijven, 3 x coronaregels overtreden, maar ja, die betalen ze toch niet).

Gast
Mr. Trololo
mei 22, 2020 09:03

Alle Mocro’s er uit en snel een beetje.
Jij eerst Donald Dumb.
En dan jouw analfabete moeder.

Gast
Muurbloempje
mei 22, 2020 08:31

Mag toch wel zeggen wat de achtergrond is van de daders. Het zijn weer hetzelfde ” groep” tuigen.

Gast
Thea Rosenbaum zum Zauberflöte
mei 22, 2020 08:25

Donald Dumb
vr 22 mei 2020 om 1:00

En zo is het!

Gast
Sjoerd
mei 22, 2020 06:37

Homohaat is vrijwel altijd direct gelinkt aan religie. Marokkanen benoemen is schijnbaar al heel wat maar het echte homogeweld komt wel vrijwel altijd vanuit mensen met een islamitische achtergrond. En dan lijken Marokkanen hier nog de boventoon te voeren boven turken.

Gast
Dreetje
mei 22, 2020 05:37

Schop alle Marokkanen het land uit en we zijn van een hoop gezeik af. Zo simpel is het mensen.
Ze zullen er NOOIT bij horen.

Gast
mc
mei 22, 2020 01:53

goedzo mc, heel goed dat jullie zeggen waar het op staat. heb het gevoel dat ik nu echt overkom als een conservatieve malloot maar ben echt klaar met dat volk :)

Gast
Donald Dumb
mei 22, 2020 01:00

Vogelverschrikker.

Ook in overwegend katholieke landen als Polen zijn er anti homowetten.
Ook meneer Bolsonaro in Brazilië moet er niks van hebben.
In Rusland is er ook stevig homogeweld..

Gast
vogelverschrikker
mei 22, 2020 00:13

Homohaat heeft zeker wel met de islam te maken. Immers in Sharia-landen zoals Arabië of Afghanistan is homoseksualiteit verboden. Wie zich daar niet aan de regels houdt riskeert stokslagen of de doodstraf.

Gast
Bart
mei 21, 2020 23:45

@M Totale onzin wat je zegt!

Gast
HBaz
mei 21, 2020 23:38

In Staphorst of in Urk kan je vast ook niet hand in hand lopen. Dan krijg je die gereformeerde jeugd achter je aan.

Gast
Alex
mei 21, 2020 21:05

70% van de Mocro-mannen is bi of neigt sterk naar homogedrag. Leer je sporenboekje Beau goed doorgronden voordat je wat roept om de aandacht.😊😎

Gast
john de nikkser
mei 21, 2020 21:04

er is maar ene goede Marokkaan en helaas hij is d???

Gast
Leo
mei 21, 2020 20:56

Marokkanen zijn kampioen in het bedrijven van homoseks, Beau!

Gast
Chelsey
mei 21, 2020 20:53

Oh jee, Beau probeert weer sympathie bij de kijker te krijgen door weer zo’n fake actie in te zetten! Het wordt nu zo langzamerhand wel erg doorzichtig wat je aan het doen bent Beau! Een echte talkshowhost die ertoe doet wordt je er toch niet van beste nepper!

Gast
De Heer
mei 21, 2020 20:25

M.. tja die bewijst opnieuw dat ze er niks van bakt, weten we allang. Maar de burgemeester van Amsterdam die het probleem niet benoemt(hoe los je het dan op) is lachwekkend.

Gast
Jack
mei 21, 2020 20:03

Angela de Jong heeft weer een plus voor haar favoriete show!

Gast
IKNOW
mei 21, 2020 19:42

Waarom lopen volwassenen sowieso hand in hand? Ben je bang dat je elkaar kwijt raakt? affectie? kom op als je dat met handen vasthouden wil bewerkstelligen is er wel wat meer fout in je relatie.

Gast
Henkie
mei 21, 2020 19:41

Hulde voor de agent die zegt dat het ook door gewone Nederlanders gebeurd. Als je het over wegkijken hebt kun je ook zeggen dat we het niet willen hebben over wat de witte Nederlanders doen. Drugscriminaliteit in het zuiden van het land heeft niets met Marokkanen te maken bv, dus dan hoeven we er niets aan te doen.
Als je zegt dat het Marokkanen zijn dan moet je voortaan bij alles de nationaliteit gaan noemen.

Gast
Beau is een kneus
mei 21, 2020 19:14

die Grünberg steeds beter te snappen. Mensen die hier geboren zijn en soms zelfs hun ouders ook zijn in ogen van racisten blijkbaar geen Nederlanders. Nee, we gaan dan de afkomst van hun ouders of grootouders benoemen. Wat zegt dat dan over de persoon en over de media die dit bezigd…… stigmatiserend bezig net als toen met de “joo den”. Terwijl dit ook gewoon Nederlanders waren.

Naar wel doodleuk praten over “homofobie” en discriminatie van LHBT
Wat een gotspe. Racisme is kennelijk diep in de cultuur geworteld. Zat voorbeelden, van “apartheid” tot zwarte Piet en j0 denkoek/moorkop en nee gerzoen aan toe.

We gaan het nooit leren. Stop dan ook aub met die trieste herdenkingen

Gast
Beau is een kneus
mei 21, 2020 19:12

Begin die Grünberg steeds beter te snappen. Mensen die hier geboren zijn en soms zelfs hun ouders ook zijn in ogen van racisten blijkbaar geen Nederlanders. Nee, we gaan dan de afkomst van hun ouders of grootouders benoemen. Wat zegt dat dan over de persoon en over de media die dit bezigd…… stigmatiserend bezig net als toen met de “joden”. Terwijl dit ook gewoon Nederlanders waren.

Naar wel doodleuk praten over “homofobie” en discriminatie van LHBTI.
Wat een gotspe. Racisme is kennelijk diep in de cultuur geworteld. Zat voorbeelden, van “apartheid” tot zwarte Piet en jodenkoek/moorkop en negerzoen aan toe.

We gaan het nooit leren. Stop dan ook aub met die trieste herdenkingen

Gast
@@Aardappelpiet
mei 21, 2020 18:53

Hoe weet jij dat?

Gast
Aardappelpiet
mei 21, 2020 18:11

Ik vind gaywebsites niet ranzig hoor. Die van gelijk kaliber als heterosexwebsites.

Gast
iemand
mei 21, 2020 16:38

Was het ook niet Pim Fortuyn die het met ze deed toen ze aan hem vroegen of hij een hekel had aan Marokkanen en hij zei hoezo een hekel ik doe het met ze.

Gast
@Aardappelpiet
mei 21, 2020 16:32

Wat doe jij op dat soort ranzige sites?

Gast
Aardappelpiet
mei 21, 2020 16:01

Het klopt wel, kijk maar op gaywebsites. Bijna altijd Marokkaanse jongeren die voor geld sexen met mannen.

Gast
Donald Dumb
mei 21, 2020 15:59

Kuis.
Hahaha. Ik denk dat een kinderdagverblijf met zo’n naam snel gesloten is…

Gast
Kuis
mei 21, 2020 15:50

@Donald
Eigenlijk zou iemand in Nederland het lef moeten hebben om zijn kinderdagverblijf “het vaticaantje” te noemen.
Eens kijken wat de reacties zijn en of mensen daar hun kinderen naartoe durven sturen.

Gast
Huismaker
mei 21, 2020 15:20

Beau zo de wind waait waait mijn jasje.

Gast
Donald Dumb
mei 21, 2020 15:13

Kuis. Ja.
Aflevering 1: Homo’s in Staphorst.
Kijken wat er gebeurd…

Gast
Jack
mei 21, 2020 15:09

Laat Beau zij. Marokkaanse vriendjes vragen naar hun gedrag!

Gast
Klaassen
mei 21, 2020 15:05

“Het Marokkanen-woord”. Wat is dit nu weer voor kolder? Hou toch eens op met die slecht vertaalde Engelse ongein. Correct: het woord “Marokkanen”.

Gast
Mieke
mei 21, 2020 15:02

Jaja. Door wie worden zwarte mensen gediscrimineerd en vernederd?

Gast
Kuis
mei 21, 2020 14:52

Lijkt me een mooi programma idee. Laat een groep bekende homo’s een paar maanden in een homo intolerante straat of dorp gaan wonen.
Komen ze weer eens uit hun bubbel.

Gast
Donald Dumb
mei 21, 2020 14:43

Goed, dit probleem is nu benoemd.
Waarneer gaan de wegkijkers het hébben overmisbruik van kinderen door met name blanke geestelijken?
Onlangs weer een priester beschuldigd van jarenlang kindermisbruik…

Gast
Donald Dumb
mei 21, 2020 14:38

Op de Biblebelt worden homo’s ook niet getolereerd…

Gast
Saskia
mei 21, 2020 14:35

Berbergalore

Gast
Betweter
mei 21, 2020 14:23

@Donald Dumb
do 21 mei 2020 om 14:17

Dumbass is ook weer online en hoe. Lees en huiver …

Gast
Sander
mei 21, 2020 14:20

Waar religie zege viert zijn de homo’s de sjaak inderdaad. Zoals in de biblebelt en waar de islammeren mekkaren.

Gast
Donald Dumb
mei 21, 2020 14:17

Geweld tegen homo’s in de “Biblebelt”??? Laat me niet lachen!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen