Angela: ‘Maurice de Hond, terug naar je Ikea-bureautje’

Als het aan Angela de Jong ligt, zien we Maurice de Hond niet nóg een keer aan een talkshowtafel over het coronavirus praten. Hij heeft er totaal geen verstand van. Dat zegt de opiniediva in haar column in het AD. De Hond heeft talloze statistieken omtrent het coronavirus geanalyseerd en adviseert nu tégen de 1,5-meter-samenleving. Bovendien stelt hij dat het virus helemaal niet overdraagbaar is via voorwerpen en dát gaat weer in tegen het handenwasadvies van de overheid.

De visie van De Hond op de huidige crisis kan De Jong gestolen worden. Ze zat zaterdagavond met ergernis te kijken naar Op1, waar de opiniepeiler ruim het woord kreeg, al werd hij wel onderworpen aan een live-factcheck van Ab Osterhaus, die het overigens behoorlijk eens was met De Hond.

De Jong vindt het lachwekkend. “Maurice de Hond heeft kennelijk een LOI-cursus virologie gevolgd“, bitcht ze. “Het is ronduit gevaarlijk, want hij ging lijnrecht in tegen het overheidsbeleid.

Op1 beseft zich niet genoeg dat De Hond voor veel kijkers een autoriteit is. “Dit is wel Maurice de Hond. Naar wie we gewend zijn wél te luisteren en aan wiens woorden we, zeker in verkiezingstijd, grote waarde hechten.

Dat Osterhaus tegenover De Hond zat, maakt het volgens haar alleen maar erger. “Door hen zo naast elkaar te zetten, suggereer je aan de kijker dat ze min of meer gelijkwaardig zijn en hun mening dus ook.

Laat al die LOI-virologen waar ze thuis horen: achter hun Ikea-bureautjes in plaats van talkshowtafels“, besluit ze haar column.

Foto: NPO

65 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Sookie Stackhouse
april 21, 2020 12:24

Het wordt tijd dat Angela eens haar k bek gaat houden met alle onzinbrij die eruit komt…….kontelikker vban Jinke!

Gast
anoniem
april 21, 2020 11:33

angela de jong ad

jammer dat je niet uit een rijke familie

met grote bedrijven komt als Linda de mol

daardoor is angela behindert

Gast
Penny Wise
april 21, 2020 10:38

Met andere woorden: Hou je Bekvam! ;)

Gast
Marry Hens
april 20, 2020 22:04

Wellicht is womanizer de Hond een kluifje voor Leontine B.

Gast
Nils Holgersson
april 20, 2020 21:29

Maurice de Hond is een groter gevaar voor dit land dan corona

Gast
Willie
april 20, 2020 18:42

Is Angela even uit het holletje van Rutte gekropen

Gast
Frans
april 20, 2020 18:38

Ongelooflijk linkse trut heb een hekel aan Wilders Baudet Trump en alles wat maar enigszins rechts is tot haat zaaiend aan toe .een van de redenen dat ik het AD heb opgezegt !!!!!!

Gast
Willem
april 20, 2020 18:23

Wat een onzin! Angela de Jong heeft de wijsheid in pacht maar niet heus. Maurice de Hond heeftvl cijfers en statistieken geanalyseerd en daar conclusies aan verbonden. Die mij heel geloofwaardig overkomen. Ab Osterhaus was het daar deels mee eens en soms niet. Het was een gesprek waarin ook ruimte was voor kritiek. Het verhaal over superspreading en luchtvochtigheid klinkt als heel goed mogelijk. Net zoals het feit dat het virus in afgesloten ruimtes lang blijft hangen. Angela de Jong denkt dat ze heel wat is maar ze is niet meer dan een omhooggevallen huismoeke die toevallig doordat ze een podium heeft in het AD en wordt uitgenodigd in talkshows als belangrijk wordt gezien.

Gast
teuntje
april 20, 2020 18:12

Osterhaus was hett anders wel met Maurice eens die lult keurig mee

Gast
teuntje
april 20, 2020 18:11

IK ga me meer en meer aan die Angela irriteren…..laat ze eens op die Janknek letten die avond aan avond lazerus zit te presenteren hysterische schreeuwmuts is het….. maar nee dat is haar dinnetje die ze dr reet likt

Gast
Gerda
april 20, 2020 18:07

Dit keer helemaal eens met Angela. Gevaarlijk de mening va de Hondt.

Gast
Breimer
april 20, 2020 17:37

Angela zit er volkomen naast de deskundige was het zeker voor 90% met de hond eens!!! En je moet in nederland kennelijk de RIVM gegevens serieus nemen. Die er meermaals dagelijks naast zit. Maar vanuit de velen de overheid met te weinig testen en te weinig mondkapjes de anderhalve meter voor heilig verklaard
In Nederland stonden we lange tijd in de top drie landen waar de meeste mensen op mail inwoners sterven! Samen met Italië en Spanje. Ja daar staat Nederland met dank aan het heilige RIVM

Gast
LOLU
april 20, 2020 17:15

angela de jong, talent: tv kijken. professie: zeiken over tv, publiek: kansloze mensen die nog tv kijken.

Gast
Alex
april 20, 2020 17:15

Ja dus, de lange arm van Politiek Den Haag.
Wie niet voor mij is, is tegen mij….. Dhr de Hond is een statisticus en dhr Oosterhuus kon niet anders dan met veel beweringen mee gaan.

Gast
Lucien
april 20, 2020 17:06

Als Ab Osterhaus het op hoofdpunten eens is met Maurice, wie is die kwee De Jong dan om kritiek te hebben. Wat een walgelijk stompzinnig zelfingenomen kortzichtig mens. Kan ze niet voorgoed van tv af?

Gast
Ron
april 20, 2020 16:50

Gelukkig heeft Angela ook vaak geen verstand van TV, dus dat scheelt. Wat een onzin loopt ze weer te verkondigen..

Gast
Pablo ijscobar the first
april 20, 2020 16:40

Bn-ers bedoel ik

Gast
Huismaker
april 20, 2020 16:40

KWEK KWEK KWEK KWEK Fascisme, Racisme, Populisme, Seksisme, Trump, Die-Wilders, Baudet ….. “Zo ! Mijn baantje bij het mediakartel is verzekerd. Wat hoe ik het goed he ? Ik ben ook een deugmens. Iedereen die een andere mening heeft, is een gevaar”. Doet mij aan de DDR denken. Alleen mensen die in de pas lopen worden de getolereerd. LACHWEKKEND.

Gast
Pablo ijscobar the first
april 20, 2020 16:39

Al die ben-erg voelen het aan hun wateren al lang. Het is juist is deze tijd dat het afgelopen is. Dit zijn voor alle ben-erg de laatste spastische stuiptrekkingen. Nederland wordt verlost van het allergrootste deel ben-ers. Ook voor deze minkukel is het einde in zicht.

Gast
Fidan
april 20, 2020 16:21

Wat heerlijk dat Nederland Angela heeft. Zij weet alles en zij schrijft en praat ook zo vriendelijk over mensen. Haar man moet van SM houden want afgaande op haar uiterlijk en persoonlijkheid kan dat niet anders zijn.

Gast
Dorine
april 20, 2020 16:18

……zegt de vrouw die pretendeert overal verstand van te hebben dat werkelijk op niets gebaseerd is. Het is jammer dat iemand die haar emoties en frustraties omzet in strijd en ongefundeerde kritiek een platform geboden krijgt.

Gast
Misutoria
april 20, 2020 16:15

Ik begin me te ergeren aan Angela de Jongh. En dat zeg ik!

Gast
ton
april 20, 2020 16:15

Ik heb jaren aan een Ikea bureau gewerkt, ging prima, een uitstekend buro.

Gast
man pan
april 20, 2020 16:05

Verschil is dat Angela de Jong de belastingbetaler niet tonnen heeft gekost, dit in tegenstelling tot Maurice de Hond (google maar op zijn Ipad scholen)

Gast
Simon
april 20, 2020 16:01

Tegenwoordig wordt het als een gevaar gezien tegen overheidsbeleid in te gaan? Daar is ander alle aanleiding toe als je in de top 10 staat van meeste corona doden per 1 miljoen inwoners.

Gast
Bart M.
april 20, 2020 16:00

Als ik Angela moet inschatten kom ik meestal niet veel verder dan een oliebollentest.

Gast
Bep
april 20, 2020 15:58

Helemaal gelijk Angela!

Gast
Lies
april 20, 2020 15:53

Zowel Maurice als Angela zijn ooit door de media als ‘deskundigen’ gekwalificeerd. De een is nu semi viroloog, de ander is semi media deskundige. Ze doen eigenlijk allebei hetzelfde, nergens verstand van hebben maar wel lekker roeptoeteren vanaf de zijlijn.

Gast
Leo knots
april 20, 2020 15:49

Laat Angela dan terug gaan naar de Febo met haar lelijke volgevreten gezicht. Nog nooit iets zinnigs uit gekomen

Gast
Kuis
april 20, 2020 15:46

Angela moet oppassen dat ze zichzelf niet dusdanig grote hoogte toe-eigent dat ze straks een eigen NORAD ID krijgt.

Voor de mensen die niet weten wat dat is:
Alle door de mensen gemaakte objecten die langdurig in een baan om de aarde draaien krijgen zo’n identificatie nummer.

Gast
Keta Minek
april 20, 2020 15:39

Ikea-bureautje wel wat laag dunkend.

Gast
Boris
april 20, 2020 15:34

@Ella.

Vergeet je nu bewust Mediacourant?

Gast
Kwebbeldick
april 20, 2020 15:32

Angela is de doelgroep. Een stokoude, moddervette kerel. Afvoeren die handel.

Gast
Ella
april 20, 2020 15:28

We hebben in dit land vier mediagroepen die de markt beheersen: NPO, RTL, DPG en Mediahuis. En zij zitten allen op precies dezelfde lijn als het politieke kartel.

Dat is een zeer gevaarlijke situatie.

Gast
Ella
april 20, 2020 15:23

De hele media en politiek zijn zo nauw met elkaar verweven dat elk ander geluid monddood en belachelijk gemaakt wordt.

Dwarsdenkers, die hebben we juist in deze tijd heel hard nodig.

Gast
Falko
april 20, 2020 15:22

Maurice de Hond
@mauricedehond

Krijg melding dat het artikel van Dr. Van Tilburg over 1,5 meter en mondbescherming een hoax zou zijn.
Dus tot nader orde, kan hier niet vanuit gegaan worden.

Wat stom…..
Een bron is geen bron in de journalistiek

Gast
robert
april 20, 2020 15:17

Wie is angela ikea de jong om erover te oordelen?

Gast
Mike
april 20, 2020 15:16

Linkse figuren vinden alles wat niet links is al snel extreem rechts. Meestal zijn dat de figuren die zelf extreem zijn. Net als de gene die een ander voor fascist uitmaken zijn zelf de fascist. Of bijvoorbeeld die anti homo gedrag vertonen zoals diegene laatst in Amsterdam dat zijn eigenlijk gefrustreerde homo’s die zwaar in de kast zitten.

Gast
Boris
april 20, 2020 15:07

Maurice de Hond: ‘Krijg melding dat het artikel van Dr. Van Tilburg over 1,5 meter en mondbescherming een hoax zou zijn. Dus tot nader orde, kan hier niet vanuit gegaan worden.’

Kan gebeuren Maurice. Niemand heeft gezegd dat het leven als viroloog makkelijk zou zijn.

Gast
Ron
april 20, 2020 15:04

AD links? AD is extreem rechts!

Gast
Thomas
april 20, 2020 15:03

Angel/AD beschouwt Op1/NPO als objectief/neutraal met haar 95% linkse tot extreem linkse duiders.

Gast
Thomas
april 20, 2020 15:01

Angela beschouwt Op1/NPO als objectief/neutraal met 95% linkse tot extreem linkse duiders.

Gast
Indy
april 20, 2020 14:51

Het was een zeer zwak optreden van de Hond. En hij wist het gezien zijn lichaamstaal. Bijzonder nerveus en gespannen. Op essentiële punten kreeg hij géén gelijk van Osterhaus. Nee meneer de Hond, U veroorzaakt wederom polarisatie.

Gast
anoniem
april 20, 2020 14:44

Desalniettemin begrijp ik eigenlijk niet waarom mw. De Jong hier blijkbaar ook al verdiensten aan heeft…

Gast
anoniem
april 20, 2020 14:43

@StefanV: Ik heb 5 minuten gekeken naar meneer De Hond en ik heb meer het gevoel dat hij een nieuwe markt wil aanboren, dan kennis van zaken heeft..

Gast
StefanV
april 20, 2020 14:40

Het gebeurt niet vaak, maar deze keer heeft Angela de Jong volledig ongelijk. Ook zij sluit zich aan bij de groep mensen die graag makkelijk wil scoren over de rug van Maurice de Hond, zonder inhoudelijk te kijken naar zijn bevindingen.

Wie dat wél doet, ziet dat De Hond zijn artikelen met talrijke bronnen onderbouwt. Hij pretendeert ook geen viroloog te zijn. Hij heeft op andere vlakken deskundigheid die mogelijkerwijs best van pas kan komen.

Uit het feit dat Osterhaus hem op veel fronten gewoon gelijk gaf, blijkt dat De Hond echt niet maar zo uit z’n nek zat te kletsen. Misser van Angela, dus.

Gast
anoniem
april 20, 2020 14:36

Ik raad eenieder aan om voor betrouwbaar nieuws over Nederland, buitenlandse berichtgeving hierover te volgen. Omdat het namelijk gemakkelijker is kritisch te zijn over een ander land! Zo kunnen ook buitenlanders weer onze Nederlandse kritiek tot zich nemen.. :-)

Gast
Eva J
april 20, 2020 14:31

Uit betrouwbare bron weet ik, dat Angela haar columns schrijft in haar luxueuze villa achter een marmeren bureau (gesponsored door RTL, maar dit terzijde).

Dit weekend weer scharen Angela? Dikke kus op je dikke….☺

Gast
xandertje
april 20, 2020 14:29

Maurice de Hond heeft gelijk in wat hij zegt. Dat is niet iets dat bewezen moet worden, dat is het al. Dus het slaat nergens op wat Angela zegt.

Laten ze dus maar eens aandacht gaan besteden aan zijn verhaal in plaats van wat je nu al 6 weken hetzelfde hoort in alle talkshows.

Gast
Blinde Herdershond
april 20, 2020 14:27

Angela wordt een beetje overmoedig. Hoogmoed komt voor de val.
Die gaat nog eens ongenadig op haar bolle smoeltje.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen