RTL-gezicht: ‘Niet Jinek, maar Op1 grote reclamezuil’

Niet de talkshow van Eva Jinek, maar juist concurrent Op1 fungeert als één grote reclamezuil voor de eigen omroep. Dat stelt Rob Goossens, tv-journalist van De Telegraaf en RTL Boulevard, in het dagblad. Goossens heeft flink lopen turven en is erachter gekomen dat Op1 één groot pr-vehikel is. Hij stelt dat de NPO zich ‘vier keer zo vaak schuldig’ maakt aan promotie van eigen shows als RTL. Daarmee factcheckt hij het NRC, dat juist beweerde dat Jinek één grote reclamezuil is.

Zowel Op1 als Jinek zijn nu ruim twee maanden onderweg en Jinek heeft acht keer reclame gemaakt voor programma’s uit eigen stal en Op1 maar liefst 33 keer, aldus Goossens.

Hij vindt de suggestie van NRC’s tv-recensent Arjen Fortuin dat Jinek ’veel lippendienst aan collega’s’ bewijst flauw en onterecht. “Zij heeft vaker over NPO-programma’s (13) dan over die van haar eigen zendergroep (8) gebabbeld.”

Goossens constateert: “Voor zover Jinek al een reclamezuil is, bewijst ze dus vaker ’lippendienst’ aan haar voormalige NPO-collega’s dan aan haar huidige bij RTL.”

Andersom promoot Op1 bijna nooit iets van de concurrent, stelt hij. Naast de 33 keer dat er een NPO-show werd gepromoot, werd er slechts drie keer iets van RTL of SBS gepromoot, zo turfde hij.

NPO-gezicht Wouter van der Goes reageert geërgerd: “Hahahahaha, na een lange brainstorm en 3 hei sessie’s heeft De Telegraaf toch eindelijk iets gevonden. Hilarisch!

RTL-gezicht Daphne Lammers daarentegen: “Interessante inventarisatie van de Telegraaf. Promotie van eigen programma’s gebeurt veel vaker bij talkshow NPO dan talkshow RTL.

Het Telegraaf-artikel ‘Op1 blijkt groot succes als NPO-reclamezuil’ kunt u hier lezen.

Foto: NPO

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Ali B is terug in het land: moeten de paparazzi op hem jagen of hem met rust laten?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen