RTL 4 met grote tv-show over vals zingende mensen

RTL 4-baas Peter van der Vorst brengt de kijkers een nieuw tv-programma waarin vals zingende mensen centraal staan. Het gaat om een groots opgezette show waarin men moet raden welke kandidaten wél kunnen zingen en welke vals zingen. Dat heeft producent Warner Bros onthuld. Het programma, van de makers van The Masked Singer, is op zoek naar ‘mensen die zich kunnen voordoen als een fantastische zanger(es), maar die eigenlijk geen noot zuiver kunnen zingen’.

In het programma draait alles namelijk om één vraag: kun je aan iemand ZIEN of hij/zij een fantastische stem heeft, zonder dat er ook maar één noot wordt gezongen?

Elke aflevering heeft acht kandidaten, waarvan een deel heel goed kan zingen en een deel zo vals zingt als een kraai. Een panel van vijf bekende Nederlanders met verstand van showbizz en een bekende gastartiest moeten in een aflevering door middel van verschillende rondes er achter komen wie van deze acht kandidaten een goede zanger(es) is, zonder ze ook daadwerkelijk te hebben horen zingen.

Na elke ronde mag de gastartiest een kandidaat elimineren waarvan hij/zij denkt dat dit een slechte zanger is. Uiteraard krijgt de gastartiest advies van het panel. Of de keuze terecht is, daar komen ze snel achter, want deze kandidaat zingt na de eliminatie een nummer, zodat direct duidelijk wordt of de keuze van de artiest juist was.

Uiteindelijk blijft er één kandidaat over. “Om te onthullen of deze overgebleven kandidaat een goede zanger(es), zal hij/zij geen solo nummer zingen, maar een duet samen met de gastartiest van de aflevering. Het kan dus zo maar zijn dat de gastartiest een lied zingt samen met iemand die nog nooit een toon zuiver heeft gezongen of wellicht wordt het een fantastisch duet.”

In deze muzikale gameshow gaat het er natuurlijk om dat dat de spelers én de kijkers verrast worden, maar het is vooral belangrijk dat er veel gelachen wordt.”

Foto: RTL

58 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Beetje
maart 12, 2020 15:22

Aub niet weer inde jury carlo of irene aly b neem aub eens andere,bekende,nederlanders

Gast
Donald Dumb
maart 12, 2020 10:29

Elbert.
De ware muzikale talenten moet je ook buiten de top40 zoeken.
Ga eens naar een groot festival en laat je overrompelen door alle goede zangeres en zangeressen die je daar tegenkomt
Da’s het euvel in Nederland. Bij de meesten houdt de muziekkennis op bij de top 40. Staat het daar niet in, wordt het niet geluisterd…

Gast
Eric Mouthaan
maart 12, 2020 08:18

Mannnn

Gast
Elbert
maart 12, 2020 07:51

Ja Fred de Kenner zucht maar diep.

Gast
Elbert
maart 12, 2020 07:46

Wat me nog meer stoort aan de Nederlandse zenders is dat we de Engelse taal zo opgedrongen krijgen door de “heren” in Hilversum. Lijkt wel of we in Engeland wonen. Wat men op NPO1 draait op de radio is vaak niet om aan te horen. De heren Spits en Meurders hebben dat ooit in de jaren zeventig van de vorige eeuw afgeschaft en geboycot en sindsdien is het het Engelse wat overheerst in Hilversum. Vroeger stonden alle talen in de Top 40 wat zeker zo leuk was. Nee, de Nederlandse zenders zijn een bolwerk geworden van praatprogramma’s die zijn weerga niet kent en muziekprogramma’ zijn er niet meer. Ja, The Voice of Holland (ook weer een Engelse titel hoe kan het ook anders) waar niks uit voortkomt en de “winnaars” worden geprezen en je hoort er nooit meer wat van. Het is droevig gesteld met de talenten.

Gast
Fred de Kenner
maart 12, 2020 07:39

*zucht*

Gast
Elbert
maart 12, 2020 07:34

Vroeger hadden we nog artiesten met enige allure. Helaas een uitstervend ras. Iedereen wil maar artiest worden. Conny Vandenbos, Benny Neyman, Gert en Hermien, Corry Konings, Pierre Kartner, Rob de Nijs, waren of zijn toch namen die veel voor de Nederlandse muziek hebben betekend. Daar is nog maar bitter weinig van over. We hebben nu Jannes nog en Sieneke die echt wel over een goede stem beschikken. Verder is het huilen met de pet op. Het wordt steeds slechter met de artiesten hier. Daarom luister ik graag naar de Duitse zenders waar artiesten nog echt kunnen zingen en je hoort er nog eens wat nieuws dan al die oude meuk hier op de Nederlandse gouwe ouwe. Komt me de neus uit bah!

Gast
Bart
maart 12, 2020 07:32

Weer een show met zingen. Wat een creatieve armoede!

Gast
Annoniemus
maart 12, 2020 06:50

Dit word een doorslaand succes , want negen van de tien artiesten in ons land die denken dat ze kunnen zingen , zingt zo vals als een kraai !

Gast
Jaap Aap
maart 12, 2020 06:34

Rot nou toch gewoon eens op met je zangshows.. Hoeveel miljard wil je er nog inpompen en het laten floppen voor duidelijk wordt dat alleen tokkies en werklozen dit kijken… Zo triest!

Gast
Bert
maart 12, 2020 05:31

Leuk! Wat een verrassing weer een idols kloon. Hopelijk komen er genoeg blanken in voor die we uit kunnen lachen. Alle andere kleuren is natuurlijk discriminatie.

Gast
Nathan
maart 12, 2020 05:24

Rot toch eens op met die zangshows.

Gast
GrijzePilion
maart 12, 2020 02:58

Leuk, zolang die verschrikkelijke Anouk maar wegblijft als jury. Als er iemand vals zingt….

Gast
Cor Boter
maart 12, 2020 00:46

Jorik de Junk is een kansloze nonono.
Die wil je er niet bij hebben als er geen zinnig woord uitkomt.

Gast
Gerald Hiemskerk
maart 12, 2020 00:28

Briljant bedacht, met Ali B en Jorik S. in de jury en Wendy Anorexia in een rood jurkje op het podium. En een opgezette Bowghi in de derde juystoel. Echt Briljant! Zonder dooie hond geen goeie show!

Gast
Suzy Wang
maart 12, 2020 00:08

Met die 2 bimbo’s moet dat wel lukken.

Gast
Donald Dumb
maart 11, 2020 23:54

Tja, Johm. En wat heeft het ons uiteindelijk gebracht.
Honderden eendagsvliegjes…

Gast
Johm
maart 11, 2020 23:31

Hou nou eens op met zang programma’s. Is dit nou creatieve armoede of zijn mensen echt zo geïnteresseerd in zulke tv formats.

Ik was na Idols 1 er wel klaar mee. En we zijn nu 20 jaar verder.

Gast
Leo knots
maart 11, 2020 23:01

Hopperdehop en wederom een flop!

Gast
Willem van Oranje
maart 11, 2020 22:47

Mijn God, mijn God, heb medelijden met mij en met dit arme volk.

Gast
timon
maart 11, 2020 22:36

Nieuw idee voor tv-programma: show over TV-directeuren die slecht zijn in het programmeren van de juiste tv programma’s.

Gast
Winterklaar
maart 11, 2020 21:56

Als dat maar niet wordt verward met het Songfestival.

Gast
Arie
maart 11, 2020 20:51

Tino Martin doet ook mee. Zingt bij elk optreden vals.

Gast
Peter v.d. V
maart 11, 2020 20:15

Ben al bezig met een nieuw format, wie is het slechtste in bed.

Gast
NPO the only one!
maart 11, 2020 20:13

Wil Luikinga, leeft die nog? (Wil wil wel!)

Gast
Axel-F(Arnhem)
maart 11, 2020 19:58

Ja het oude format Patsboem show. een best leuk programma.

Patsboem show met als Jury destijds met Patricia Paay, Sjef van Oekel.
Presentator Wil Luikinga

Gast
NPO the only one!
maart 11, 2020 19:55

Gewoon helemaal niet naar kijken, lijkt mij de beste remedie, dan wordt ’t zo weer van de buis gehaald!!!

Gast
Lies
maart 11, 2020 19:50

Wat een bagger, wie verzint zoiets? Moeten we straks ook gaan raden wie de beste klusser, de beste pizzabezorger of de beste moppenverteller is? Mijn god zeg.

Gast
Lies
maart 11, 2020 19:35

Ik ga kijken,lijkt mij heel leuk!

Gast
Zomaar
maart 11, 2020 19:33

De lelijkste maken als mogelijk nog lelijker dan ze al zijn, en zingen dan als de beste, en contra.

Gast
Dom dommer domst voor tok kies
maart 11, 2020 18:46

Wie verzint zoiets, wie kijkt hier naar.

Wie dit leuk vindt moet echt naar de psy!!!

Gast
Donald Dumb
maart 11, 2020 18:38

NPO 18.25

Ja, dat zei ik ook al…
We hebben The Voice al…

Gast
NPO the only one!
maart 11, 2020 18:32

Dan mag Lil Kleine er aan meedoen!!!

Gast
Zomaar een persoon
maart 11, 2020 18:26

Vergezocht idee. Graaf dan liever het oude Talpa-format ‘De Nix-factor’ weer op.

Gast
NPO the only one!
maart 11, 2020 18:25

Veel vals zingende mensen? dan is ’t toch gewoon TVOH!!!

Gast
Kusje
maart 11, 2020 18:07

Weer een zangshow creatief zijn ze wel

Gast
Britt Scholte Lover
maart 11, 2020 18:06

Dit zou zomaar eens een groot succes kunnen worden , zou dit op zaterdagavond komen op rtl 4 ?

Gast
Gwendolyn
maart 11, 2020 17:32

Stom idee.

Gast
J
maart 11, 2020 17:30

Dit plaatste ik gister hier al in de reacties, maar MC houdt mijn bericht tegen, zodat ze zelf ook een keer wat nieuws kunnen schrijven.

Gast
Martijn
maart 11, 2020 17:19

Grappig, dit is dus gewoon een programma-onderdeel uit het SBS6-programma Thank You For The Music van onze Kim-Lian (mijn excuses dat ik dit weet) maar daar keek natuurlijk geen hond naar…

Gast
Melania Wauss
maart 11, 2020 16:13

Niet van die rare vragen stellen, Donald.

Gast
Donald Dumb
maart 11, 2020 16:12

The Masked Singer is vast door iemand gewonnen.
Is daar ooit nog wat van vernomen?

Gast
Bastiaan
maart 11, 2020 16:02

Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten bedenken…. ene bagger naar de andere wordt uitgestort

Gast
Sven L.
maart 11, 2020 15:55

Soort Masked Singer / idols mash-up…? Ik weet het niet hoor.

Gisteren stukje gezien van nieuwe seizoen TMS Duitsland op ProSieben. Aantal kleine wijzigingen gezien; ten goede van de show! Hopelijk gaat de Nederlandse variant er ook zo uitzien.

Gast
Donald Dumb
maart 11, 2020 15:54

Inderdaad, Johanneke.
Precies wat je zegt.
En juist die valszingende types zullen geholpen worden door autotune.
Komen ze ook eens in de hitlijsten.
Sommige mensen worden graag bedonderd…

Gast
NPO de enige echte!
maart 11, 2020 15:51

En peter zingt zelf ook een nootje mee

Gast
Johanneke van Es
maart 11, 2020 15:39

Voor zoiets hoef je niet een complete tv-show op te tuigen. De hedendaagse Top 40 staat vol met types die niet kunnen zingen en alleen succes hebben dankzij een zorgvuldig opgebouwd imago in combinatie met het gebruik van de nieuwste versie van autotune software. Bij vals gezang zap ik sowieso altijd weg, dus fijn dat ik nu alvast weet wat RTL me voor wil schotelen. Dan kan ik dat programma meteen al skippen op mijn afstandsbediening.

Gast
Donald Dumb
maart 11, 2020 15:36

Om mensen te zien falen heb je niet toch nog zo’n een zangprogrammaatje nodig?
Daar is immers The Voice al voor…

Gast
Curryworst
maart 11, 2020 15:33

Ik ga zeker kijken, vind het namelijk heerlijk om te zien hoe mensen falen. Ge-wel-dig!

Oh en neppert Curryworst mensen weten heus wel dat ik zulke dingen niet zou zeggen.

Gast
Karel
maart 11, 2020 15:32

Dit wordt een succes.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen