Temptation ineens een flop: ‘Tijdsgeest is veranderd’

De medewerkers van RTL 5 lopen vandaag huilend door de gangen. De enige kijkcijferhit die de zender nog in handen had is ineens ook een flop: Temptation Island. Het nieuwe seizoen begon gisteren met 237.000 kijkers, waar dat er in de afgelopen jaren steeds bijna 600.000 waren. Wat is er aan de hand? Tv-recensent Han Lips (fictieve naam) van Het Parool denkt dat de mensen programma’s als Temptation Island sinds de rel rondom De Villa ineens ‘not done’ vinden.

Alles veranderde toen eind vorig jaar in De Villa twee meisjes aangerand werden, aldus Lips. Nu is Temptation Island weer terug. “Hoewel het een mooi seizoen belooft te worden, merkte Lips dat hij met andere ogen keek dan voorheen.”

Vervolgt: “Waar hij vroeger onbeschaamd genoot van het ordinaire geslemp en geslet, vroeg Lips zich nu af of die lui niet tegen zichzelf in bescherming moesten worden genomen. En of het moedwillig verpesten van een relatie wel zo leuk is. En hoe vrijwillig die ‘verleiders’ hun taak eigenlijk uitvoeren.”

Het programma heeft zijn onschuld verloren, aldus Lips. “Ingehaald door de tijdgeest.”

Het is nog niet bekend hoe RTL 5 reageert op het plotselinge kijkcijferdrama rondom Temptation Island. Het zou goed kunnen dat de show per direct weer wordt terugverhuisd van woensdag naar donderdag.

Foto: RTL

54 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
bertus
februari 29, 2020 23:59

Er kijkt niemand naar Temptation maar wel naar Grande Fratello Vip 3 Miljoen kijkers van EndemolShine Italy.Sinds Ziggo Mediaset heeft op kanaal 74 is Big Brother ook te bekijken via Grande Fratello Vip op streams Diretta.En Big Brother in Italy is leuk om te kijken zeg de hele dag muziek en hoe luxe kun je het hebben.Maar het huis heeft veel weg van Secret Story daar krijgen ze ook themaparty s en opdrachten.En veel drank tja livestreams is toch anders dan opname s.Big Brother is terug in Nederland Grande Fratello Vip vanuit Italy met 2 livestreams heerlijk muziek en leuke inwoners ze maken niet eens ruzie met elkaar lol maken.Niks tv kijken de hele dag Livestreams aan Talpa en RTL

Gast
Lies
februari 27, 2020 18:59

@Steef: waarom?

Gast
Steef
februari 27, 2020 18:19

Ik ben docent op het MBO. Wordt weer drama volgende week op woensdag het eerste uur.

M.i. nog steeds ontzettend succesvol in de juiste doelgroep.

Gast
Caramba
februari 27, 2020 15:53

Ik word nog eens een influencer als niet-kijker.

Gast
John
februari 27, 2020 13:31

RTL5 sowieso een dramatische en deprimerende zender. Die zender baas of bazin daar denkt dat iedereen zit te wachten op leedvermaak en het zien van ellende van anderen. Er staat daar vermoedelijk een behoorlijk naar en ziek persoon daar aan het roer.

Gast
Geronimo
februari 27, 2020 13:02

My guilty pleasure is back. Dat wordt weer genieten.

Gast
Ron
februari 27, 2020 12:54

Het is misschien nu ook wel het moment om de kijkcijfers van Videoland openbaar te maken. Netflix begint hier voorzichtig ook mee door een dagelijkse Top 10 te maken van best bekeken series en films van de dag te plaatsen. Erg slim.

Gast
Jos Brech
februari 27, 2020 12:42

Ik denk dat we terug moeten naar 3 zenders in Nederland.

Gast
Willem
februari 27, 2020 12:17

19% in doelgroep. Kijk ‘ns verder dan de absolute cijfers, MC.

Gast
Chazia Mourali
februari 27, 2020 12:04

Oja, net als Meisje van Plezier. Staat al maanden op Videoland. Niet even een aflevering, nee het hele seizoen. Het is dan toch niet raar dat men niet meer linear gaat kijken en dus die cijfer instorten? Maak keuzes. Daaaag.

Gast
Chazia Mourali
februari 27, 2020 12:02

1. Waarom is het verplaatst naar woensdagavond?
2. Waarom eerst nog doorgaan met de ordinaire versie? (Simpel: was al voor een deel opgenomen)
3. De Temptation Island USA variant komt in een NLse versie in feb 2021, maar zit NL hier op te wachten? (nog saaier?)
4. Wat werkt nog wel op RTL5?
5. Waarom is Ex on the Beach op MTV nog wel een hit?
6. Waarom RTL5 niet volproppen met real life amusement?
7. RTL is de zwakste schakel, tot ziens.

Gast
Chiel
februari 27, 2020 12:00

@Mick, de laatste maanden doet RTL5 er eindelijk weer een beetje toe met de Nederlandse reality programma’s om half 9/half 10. Rond de half miljoen kijkers vaak. Vooravond is wel te treurig voor woorden, terwijl er met wat afwisseling zelfs met herhalingen wat van te maken is.

Flodder, 61 afleveringen, op RTL7 herhalen ze ook al zo;n 2 jaar. Bizar!

Gast
Monica.
februari 27, 2020 12:00

Temptation Island ik kijk er niet naar.

Gast
Mick
februari 27, 2020 11:57

Nee, jonge meisjes zijn nu gewend dat ze Temptation Island gewoon tussen de goedkope romcoms op Videoland kunnen vinden.

Wat had RTL5 nou eigenlijk? RTL5 heeft zichzelf de nek omgedraaid, een totaal overbodige zender vandaag de dag.

Gast
Het niet stoppen is gemiste kans voor RTL
februari 27, 2020 11:50

Ook nu is het weer duidelijk dat de boel nog steeds niet op orde is bij RTL. Fout op fout.

Gast
Rechtsrealist
februari 27, 2020 11:49

T.i. is een linkse hobby.
Het scheelt wel dat ze op een eiland zitten. Moeten ze alleen nog een hek erom heen zetten. Dan een Coronavirusje erop loslaten of af laten zinken

Gast
Olaf
februari 27, 2020 11:45

Ik dacht even dat het die acteur was van maaskantje

Gast
Peanut
februari 27, 2020 11:43

Ik vraag me af wat er in je bovenkamer zit als je uitsluit dat mensen met een sixpack intelligent kunnen zijn.

Gast
Braknek
februari 27, 2020 11:39

Lekker belangrijk dat ‘sixpackje’
Wat zit er in de bovenkamer????

Hoogste tijd dat de kijker eindelijk volwassen werd en ook tv voor volwassenen kijkt.

Gast
OMG
februari 27, 2020 11:37

@Mart

Dat zal best, maar die data is officieel niet beschikbaar noch gecontroleerd door een onafhankelijk bureau, dus is als argument irrelevant.

Tel alle kijkcijfers van die tijdstippen bij elkaar op + Netflix, dan blijft er weinig over ;)

Gast
Mart
februari 27, 2020 11:34

@OMG

600.000 abonnees betekenen niet 600.000 kijkers. 1 abonnee heeft meerdere gebruikers.

Gast
OMG
februari 27, 2020 11:30

haha iedereen die aangeeft dat men het op Videoland kijkt… dus 400.000 mensen kijken naar Videoland vanwege Temptation? Ik geloof er niks van. Zeker niet omdat Videoland maar slechts 600.000 abonnees heeft.

Gast
cookie
februari 27, 2020 11:28

Wie heeft er zin in 4x 8 minuten reclame, dus zullen er ook veel het programma of opnemen of idd op Videoland kijken.
Wij kijken ook alleen nog nieuws en sport live.

Gast
robb
februari 27, 2020 11:19

Videoland ik ken niemand die dat heeft wel heeft iedereen Netflix .

Gast
Jimmy Aquarius
februari 27, 2020 11:18

Twee reageeerders hebben hier goed over nagedacht (de rest …?) en hebben groot gelijk!
Te maken met VOETBAL en het moet nog spannend worden zoals Captain obvious laat weten (do 27 feb 2020 om 10:58)

“Onzin. Moet even op gang komen. Lijkt iets minder gepromoot voorafgaand aan het seizoen dan vorige seizoenen. Waarschijnlijk bewust? Koppels zijn goed. Wordt weer genieten.”

Gast
Rechtsrealist
februari 27, 2020 11:16

11.09

Ja en daarom holt Nederland achteruit qua verstandelijke vermogens.
Domheid is de nieuwe standaard.

Gast
De rolstoel van marc de hond
februari 27, 2020 11:14

Zijn mensen hier echt zo simpel? Alleen maar Videoland en die aanranding? Vergeten dat vorig jaar een enorm saai seizoen was. Geen vreemdgaan, geen actie, niks. Haha

Gast
Peanut
februari 27, 2020 11:13

Als het op Videoland wel weer scoort, huilen ze niet bij RTL, want dat is de belangrijkste reden om Temptation Island door te zetten. Als het daar ook onderuit gaat is het klaar. Of als er toch weer mensen zijn die niet zo blij zijn met het verloop van de opnamen.

Gast
Peter uit Abcoude
februari 27, 2020 11:13

Op videoland is het een succes. Kijkcijfers zeggen niets tegenwoordig.

Gast
John
februari 27, 2020 11:10

Rtl5 gaat vanavond de 2 afleveringen herhalen voor de mensen die het gemist hebben

Gast
Waar gaat het heen
februari 27, 2020 11:09

Ik vind het zorgwekkend dat meiden die populair worden omdat ze alleen maar meedoen met dit programma aanbeden worden en als voorbeelden worden gezien door jongere meiden.

Gast
Ronnie
februari 27, 2020 11:09

Ik snap niet waarom er nog steeds getwijfeld wordt hoe dit komt.. Het staat al eerder op Videoland! De mensen die eerst op TV keken, doen dit steeds meer via Videoland. En er zal ook vast een groep zijn, die het ondertussen wel een keer gezien heeft allemaal.

Gast
Rechtsrealist
februari 27, 2020 11:08

Marq.

Het zal me ook niet verbazen dat er onder de kijkers van dit eh… TV gedrocht lui bij zitten die er wel schande van spreken dat ene Marco B vreemdging.

Gast
Hanna
februari 27, 2020 11:04

Eén woord:

voetbal

Gast
Pauline
februari 27, 2020 11:03

Raken de mensen eindelijk op die immorele sletten uigekeken ?

Gast
Marq
februari 27, 2020 11:03

Echt een programma voor en door tokkies waar zuipen en vreemdgaan gepromoot word.wat een bagger zeg.

Gast
Bert
februari 27, 2020 11:01

Zet er eentje in met HIV en eentje met een chlamydia. Kunnen ze achteraf blij zijn dat ze gelukkig alleen chlamydia hebben.

Tijdsgeest is nu transgender tutorials, autistisch schreeuwende songfestival presentatoren. Of wat ik zag bij First Dates was ook zo geweldig, Syrier Mohammed gaat daten met een blonde deerne en vertelt hoe hij zijn familie heeft achter gelaten in de zgn. oorlog.

Heel normaal tegenwoordig…

Gast
Achterberg
februari 27, 2020 11:01

Alles onder PvdV is bagger of gejat van NPO en Talpa

Gast
robb
februari 27, 2020 11:01

Nu MAFS nog van de buis , walgelijk programma om domme mensen te laten geloven dat je kan trouwen met een onbekende .

Gast
Smurf
februari 27, 2020 11:00

XL en Videoland.

Gast
Roen
februari 27, 2020 10:59

Eindelijk heeft iedereen in de gaten dat die dames zich laten gebruiken om sex te hebben. En natuurlijk allemaal mooie mensen anders is er geen model die met hun kont gaat lopen rijden en er bovenop gaat zitten. Tis allemaal heel erg goedkoop

Gast
Olivier
februari 27, 2020 10:58

We leven in een tijdperk die spastische hang naar over correctheid kent. Omdat jongeren in hun social media leven en een wereldbeeld hebben van perfecte mensen die nooit iets fout doen en waar een belediging of een grapje een doodzonde is. We zijn volkomen doorgeslagen in politieke correctheid en het vermogen om beledigd, gekwetst te worden, of zelfs alleen maar onderwerp van een grap is al teveel. In een wereld waar hersenloze Kardashians en pukkelige Youtubers als rolmodel dienen is geen plaats voor het echte leven. Kinderen moeten kniebeschermers aan als ze gaan buiten spelen, want je zou maar vallen. Onder de douche houdt iedereen zn broek aan, want stel je voor dat je een andere religie tegen het hoofd stoot. Een man met een pruik in vrouwenkleren verdient tegenwoordig de allerhoogste vorm van respect, maak je er een grap over wordt je onmiddellijk verketterd. Waar gaan we heen…

Gast
Captain obvious
februari 27, 2020 10:58

Onzin. Moet even op gang komen. Lijkt iets minder gepromoot voorafgaand aan het seizoen dan vorige seizoenen. Waarschijnlijk bewust? Koppels zijn goed. Wordt weer genieten.

Gast
sbs is dood
februari 27, 2020 10:57

Is dit WEDEROM een item waard? Dacht dat MC het hier al over gehad had in item Kijkcijfers, maar nee…RTL moet en zal kapot geschreven worden….Laten we het eens over de cijfers van SBS hebben, oh nee dat mag niet…Waarschijnlijk zit John hier achter. Hoeveel zal hij MC betaald hebben?

Gast
Pakkme van Agteren
februari 27, 2020 10:57

Denk niet dat het per se aan de Villa-rel ligt. De meeste mensen die daar kritiek op hadden hoorden niet eens bij de doelgroep van het programma volgens mij. Het vorige seizoen van Temptation was het saaiste seizoen ooit en het concept is volledig uitgemolken in de afgelopen drie jaar.

Gast
Rechtsrealist
februari 27, 2020 10:57

Temptation Island.

Het bewijs dat een deel van Nederland qua geestelijke ontwikkeling achtergebleven is.

Gast
Powered by Jasper
februari 27, 2020 10:57

Op Videoland wél een hit!

Gast
100% Gegarandeerde RTL Pulp
februari 27, 2020 10:55

Ze zijn bij RTL redelijk de weg kwijt.

Veel programma´s uit de oude doos, weinig creativiteit, veel herhalingen, veel pulp, etc..

Temptation Island zo gedateerd.

Gast
Warmoes
februari 27, 2020 10:55

Ja man MC, calm down. no spang.
Degenen die huilend door de gangen lopen, werken niet bij RTL

Gast
Pro Du Cent
februari 27, 2020 10:54

Ik vraag me af Shit…. gemist? of Shit gemist?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen