Rick Romijn moet jaar herstellen van oogoperatie

Rick Romijn is donderdag met succes geopereerd aan zijn losgelaten netvlies. Hij moet nog zeker een jaar herstellen van de ingreep. Dat werd ’s middags gebeld in de radiovariant van Veronica Inside, waarin hij sidekick is. Sidekick Niels van Baarlen staat in nauw contact met zijn collega en weet hoe het nu met hem gaat. “Hij is geopereerd en het is naar omstandigheden goed gegaan. De operatie is geslaagd. Hij had nu nog 16 procent zicht, maar het netvlies ligt weer op zijn plek“, zegt hij.

Romijn zal nooit meer in staat zijn om te kijken zoals voorheen. “Hoeveel hij in de toekomst gaat zien is nog niet te voorspellen. Ze hopen dat zijn zicht voor 40 tot 70 procent terugkeert. Het duurt ongeveer een jaar.”

Door deze operatie zit de radio-VI met een bezettingsprobleem. “Het enige vervelende is dat hij zes weken geen auto mag rijden. Er is een soort langzaam werkend gas in zijn ogen gespoten en daardoor zetten die pupillen uit ofzo en dat gaat zes weken duren.”

Hopelijk gaat Romijn snel weer aan de slag, aldus Van Baarlen. “Niemand wil toch zes weken thuiszitten? Als hij hier kan komen, dan kan hij werken natuurlijk.”

De komende dagen moet hij gewoon even met rust gelaten worden. Ik denk wel dat we moeten proberen om hem daarna zo snel mogelijk weer naar Hilversum te laten komen.”

Lees ook: VI-collega’s geinen over netvliesloslating Rick Romijn (gisteren)

Foto: Talpa, SBS

21 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
MolTalk
januari 17, 2020 14:22

Laten we geen enkel risico nemen en hem 2 jaar thuis laten zitten.

Gast
Joop55
januari 17, 2020 13:03

Minder luchtvervuiling in de ether. Dat hoongelach is een gelijkschakeling met de koolstofdioxide.

Gast
MediaPrak
januari 17, 2020 12:46

En er is echt geen slimme ITer welke met algaritmes en voice tracks een comp programma kan schrijven welke automatisch gehinnik en schaterlachen genereerd?

Gast
o.p. lichter
januari 17, 2020 12:40

Wat lees ik nou werken , dat domme lachen om die vreselijke genee . Laat hem maar een paar weekjes in de zorg meedraaien dan piept hij wel anders .

Gast
Ron
januari 17, 2020 11:42

Ze willen zorgen dat hij elke dag een lift krijgt naar de studio en weer terug. Waarom niet gewoon vanuit huis inprikken in de uitzending? Microfoon en verbindingssetje en probleem opgelost! Ze denken veel te moeilijk. Je hoeft nergens meer fysiek aanwezig te zijn, alles kan thuis!

Gast
WaveX
januari 17, 2020 11:33

Lieve aaibare mannen zijn huisdiertjes voor verwende en strontvervelende wijven.

Gast
Alex Jones
januari 17, 2020 11:00

Ze liggen bij de arbo dienst nog dubbel van het lachen een sidekick in de behandelkamer.

Gast
sokkenbreier
januari 17, 2020 10:41

Rick is een lieve aaibare man, helemaal niet zuur en juist zeer veel interesse in de ander.
Ik hoop dat hij snel opknapt en weer bij de radio is, ik mis zijn gulle lach!

Gast
Jaja
januari 17, 2020 10:39

Die DJ’s en sidekicks zijn allemaal zzp’ers dus daar komt geen Arbo arts aan te pas, hooguit een verzekeringsarts als ze voor uitval door ziekte verzekerd zijn.

Gast
WaveX
januari 17, 2020 10:34

Ze geloven het zelf al: ‘ mag hij komen “”Werken””… niemand in dat hele complex weet wat dat is. In een trendy omgeving met een laptopje voor je neus en een hippe mok muntthee ernaast doen alsof je er toe doet heet bezigheidstherapie. Dan zegt de ingehuurde Arbo arts inderdaad na een afgescheurde manicuur nagel dat je minimaal een maand thuis moet blijven

Gast
Fox Mulder
januari 17, 2020 10:34

Niet leuk voor Rick maar we zijn wel van de eeuwige gejammer van rupsje nooitgenoeg af.

Gast
WaveX
januari 17, 2020 10:25

Welke Arbo arts heeft hij?
Mijn Arbo arts vind dat een goede vriend 3 weken na een zware darm operatie wel weer kan beginnen. Maar dan heb ik het over iemand die dag in dag uit in de constructiebouw werkt en niet een uurtje per dag op zijn bolle reet zit en schaap achtig mee moet lachen met de Grote Baas in een microfoon en voor de rest zijn bek moet houden.

Gast
Respect ✌️
januari 17, 2020 10:18

Tijd om met pensioen te gaan

Gast
Rutte heeft homo (en Arie Boomsma ook)
januari 17, 2020 10:14

Ik heb er blind vertrouwen in dat het goedkomt.

Gast
John
januari 17, 2020 10:12

Misschien kan hij met Kicken podcasts op gaan nemen.
De invalide podcast.

Gast
Sjimmie Geduld
januari 17, 2020 10:05

hahahahahaha….

Gast
Sjimmie Geduld
januari 17, 2020 10:04

In het land der sidekicks is eenoog koning.
Vreseliujk, je zal mar sidekick zijn geworden in het leven.
Sidekick hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.

….hahahahahahahahahahaha……..hahahahahahahaha.

Gast
Karlijn
januari 17, 2020 10:03

ge kunt eventueel een andere zender gaan luisteren Bo als deze zender u niet aanstaat in plaats van zure stukjes te schrijven. Het siert u niet en getuigd van een zekere domheid en lethargie om zich te ergeren maar er wel zielloos naar blijven luisteren en achteraf erover klagen. Wij noemen dat een zure k ut.
Neem nog een paar glaasjes azijn om de dag goed te beginnen.

Gast
ome H
januari 17, 2020 10:03

Voegt niks toe aan radio maar ik wens hem veel beterschap

Gast
Karlijn
januari 17, 2020 10:00

Beterschap gewenst.

Gast
Bo
januari 17, 2020 09:38

Het programma wordt er niet slechter op zonder Rick. Hoe vervelend dit ook voor hem is. Maar Rick is echt de zeurende oom op een verjaardag, de hele dag klagen en mopperen over alles en niks. Geen greintje inlevingsvermogen in een ander en volstrekt zwart/wit. Bij Evers trok ik hem nog wel gezien de samenstelling van de rest van het team maar de beste man is een beetje in zichzelf gaan geloven.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen