DPG baalt dat LINDA. niet meer in Sanoma-boedel zit

DPG Media (voorheen De Persgroep) baalt er van dat LINDA. niet meer tot de boedel van Sanoma Nederland hoort. Dat zegt DPG-baas Erik Roddenhof, die de media van Sanoma heeft gekocht, in het AD. Roddenhof had LINDA. er graag bij gehad. “We zijn al langer bezig met de mogelijkheid voor een overname en in die periode zat LINDA. inderdaad nog bij het pakket. Toen de gesprekken deze zomer serieuzer werden, was het verkocht. Jammer, zeker, want ook LINDA. is een prachtblad.

Linda de Mol verhuisde haar tijdschrift begin dit jaar aan het mediabedrijf van haar broer John de Mol. Wel kon Sanoma nog de Libelle aan DPG Media aanbieden. Dat tijdschrift is qua bereik groter dan de LINDA., maar online stelt het niet veel voor.

Roddenhof wil met Libelle online de aanval gaan openen op LINDA. “De kwaliteit van de site van Libelle en van andere Sanoma-tijdschriften is – ik zal het eerlijk zeggen – soms matig. Het kan veel en veel beter en Sanoma vindt dat ook. Daar willen we de komende jaren dus flink in investeren, omdat we inmiddels bij onze kranten zien dat mensen best voor een digitaal abonnement willen tekenen als ze maar kwaliteit krijgen.”

De grootste catch lijkt NU.nl te zijn. Gaat die site content delen met DPG-site AD.nl? “Dat ligt totaal niet voor de hand. Want ze doen het allebei goed en brengen allebei het nieuws op een andere manier, met een andere tone of voice, en dat willen we zo houden. En nee, aan redactionele samenwerking denken we ook niet. We hebben binnen DPG al ervaring met concurrerende media zoals Trouw en Volkskrant: het blijkt geen enkel probleem.

Foto: Talpa Network

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen