Merel Westrik vindt talkshow ‘doodeng’ na DWDD-drama

Merel Westrik vindt het ongelooflijk spannend dat zij gebombardeerd wordt tot hét gezicht van Net5 nu ze daar een gezichtsbepalende talkshow gaat presenteren. Ze vindt het met name eng vanwege de felle kritiek die ze kreeg op Half 8 Live, dat in de zomer van 2012 werd uitgezonden op het tijdstip van De Wereld Draait Door. “Toen werden er verschrikkelijke dingen over me gezegd; ik was een dom wijf, een lichtgewicht dat er alleen maar zat omdat ik zo leuk kon lachen.”

Hoe heeft ze dat ervaren? “Dat kwetste me enorm, ook omdat ik wél mijn best deed. Het is een zoektocht, je carrière, je zult af en toe mislukken. Ik heb er ook een hekel aan als mensen doen alsof dat pad een pad vol rozenblaadjes is. Dat is het niet. En dat is niet erg, als je maar alles geeft wat je in je hebt“, vertelt ze in de nieuwste LINDA.

Nu gaat ze het dus opnieuw proberen op Net5. “Ik heb er bloedveel zin in. Maar ook weer dat contrast: doodeng. Aan de andere kant, als je het niet doet, maak je het ook niet mee. En alles hieraan voelt goed, ook de timing. Het is een buikgevoel.

Eén ding heeft Westrik mee: de nieuwe creatief directeur van Net5, Linda de Mol, wordt vaste gast in het praatprogramma. Zij gelooft heilig in het concept van een vrouwelijke talkshow.

Foto: Talpa

46 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
BRAAK
augustus 19, 2019 22:46

Ik heb haar meegemaakt als gastvrouw en interviewer voor een zaal vol, hopeloos geval, timing 0, vraagstelling 0, kleding 0, onzeker 10!!!

Gast
Henny Huisman
augustus 18, 2019 10:15

Hallo lieverds

De Nederlandse televisie lijkt wel een familiebedrijf…. Ze doen ’t alleen nog maar met elkaar… En daar komen alleen maar’ kindertjes’ van met waterhoofden en open ruggetjes…John, laat toch eens wat nieuw bloed toe in je ‘familie’… Er zijn heus meer Linda’s en Johnny’s te vinden in Nederland… Mja, dan moeten jullie de ‘koek’ delen en daar wringt de schoen natuurlijk….

Gast
Joop55
augustus 17, 2019 12:25

Westrik mag zich eerder zorgen gaan maken om een komend drama.

Gast
Jan knipoog
augustus 17, 2019 12:15

In het artikel wordt het een pré genoemd dat Linda de Mol als vaste gast regelmatig aanwezig zal zijn.
Dat lijkt mij nou niet bepaald een pré.
Volgens mij wordt kijkend Nederland zo langzamerhand ” de Mol” moe
Steeds weer hetzelfde lacherige koppie, blaadje en meninkje. Baah.
Let op; over maximaal 2 jaar lopen de kijkcijfers gierend terug van programma’s waar Linda inzit

Gast
Boerderijhond
augustus 16, 2019 22:30

Ze poseert ook wel eens met haar zweetvoeten kijk maar op wikifeet Merel Westrik….

Gast
Henny Huisman
augustus 16, 2019 21:20

Hallo lieverds

Merel, 3,5 miljoen kijkers, gor fot it girl!!

Gast
Flöki
augustus 16, 2019 17:52

Gelukkig gaat dit m niet worden.
Merel mist uitstraling voor dit soort
programma’s,om nog maar te zwijgen
over intellect.

Gast
Enzo Voorthuijsen
augustus 16, 2019 10:39

Beste Merel, deze stress is van korte duur, prog. wordt al weer snel opgeheven.

Gast
Cestrien
augustus 16, 2019 09:44

Wat een hatelijke reactie van die tuthola Jolanda Braaksel. Als het geen synoniem is draagt ze haar naam met ere. Schijnbaar is intellectueel per definitie niet altijd intellligent. Wat een gifbeker is dat toch.

Gast
Henny Huisman
augustus 16, 2019 08:53

***000 Het zit ergens tussen Rtl4 en Sbs6…

Gast
000
augustus 16, 2019 08:38

Maar ff serieus… waar vind je Net5? Niet op nummertje 5 van de afstandsbediening toch? Vgm heb ik nog nooit iets op Net5 gekeken…..

Gast
Henny Huisman
augustus 16, 2019 08:22

Hallo lieve Merel,

Inderdaad lieverd, het is doodeng om helemaal geen kijkers meer te hebben, ik ben ervaringsdeskundige… Sterkte bij Talpa meid!

Gast
A.M.
augustus 15, 2019 23:27

Als nu de kijkers maar Net5 weten te vinden!

Gast
shrink
augustus 15, 2019 23:22

Merel ging nat omdat ze Wilders “interviewde”, lees: op genante wijze naar de mond praatte, het is een wonder dat ze het nog zo ver geschopt heeft. Verder lijkt ze me een leuke vrouw, maar ik vrees dat ook hier weer het Peter Principle opgeld doet: de meeste mensen reiken precies één positie hoger dan hun capaciteiten rechtvaardigen.

Gast
JohanV
augustus 15, 2019 22:24

Ze heeft 1 ding mee: Linda Botex de Mol is vaste gast, het zal mij benieuwen.

Gast
Sarah
augustus 15, 2019 20:32

Succes lieve Merel!! <3

Gast
Hennt Huisman
augustus 15, 2019 20:18

Maar wel je voeten vaker wassen…

Gast
Spaanse Eikenprocessierups
augustus 15, 2019 20:16

Merel, als je dit leest, ze schrijven over echt IEDEREEN de vreselijkste dingen dus trek je er maar niks van aan. Je moet er gewoon boven proberen te staan. En in tegenstelling tot Twan Huys wordt het vast een succes. Je bent in ieder geval al een stuk slimmer dan hij. Geen zorgen maken!

Gast
Sesamzaadstraat
augustus 15, 2019 20:04

Die wenkbrauwen, dat kan toch niet?!

Gast
Johnny👀
augustus 15, 2019 19:58

Als ik haar zie moet ik aan Bert van sesamstraat denken,heeft ook van die wenkbrauwen.

Gast
Bart
augustus 15, 2019 19:55

@NPO Kijker Juist weg met die Halsema!

Gast
sjon
augustus 15, 2019 19:43

en ze stinkt onder de klots oksels

Gast
Henny moet terug!
augustus 15, 2019 19:32

Ze heeft zweetvoeten…

Gast
Karel
augustus 15, 2019 19:30

Het schijnt dat ze een IQ heeft van 137… Dus intelligent is ze wel

Gast
Chris
augustus 15, 2019 19:11

Mike, Merel is verre van intelligent.

Gast
Mike
augustus 15, 2019 19:09

Merel is een leuke, spontane, intelligente vrouw wat ik graag naar kijk op tv, dus ik zal zeker de nieuwe talkshow gaan zien! Succes! Je kunt het!

Gast
tim
augustus 15, 2019 18:22

gezichtsbepalend???

Gast
Dikkiedik
augustus 15, 2019 16:24

Laat meteen haar borstelige wenkbrauwen even bijwerken!

Gast
sukkel
augustus 15, 2019 15:34

Gedoemd te mislukken

Gast
Henny Huisman
augustus 15, 2019 15:28

Hallo lieverds

Wat zullen Merel en Linda de kijkcijfers van Rtl4 missen…. Bij een willekeurige regionale omroep krijgen ze nog meer kijkers dan bij Net5… Nederland kan Sbs6 al niet vinden op de afstandsbediening, laat staan Net5… Jammer hoor, want ik gun ’t die lieverds zo….

Gast
Henk
augustus 15, 2019 15:00

Het wordt een beestenboel.

Gast
Dij Enkletser
augustus 15, 2019 14:52

“Linda de Merel “

Gast
Rob
augustus 15, 2019 14:44

Merel, Merel, Merel… Doe het niet! Niemand kijkt naar Net 5 en dat gaat ook niet lukken met vijftiger Linda de Mol.

Gast
Flop per de flop Pulpa aan de Top
augustus 15, 2019 14:21

Merel zal nooit mooi gaan fluiten. Het is een oei oei vogeltje zonder kwaliteit.

Gast
Volger
augustus 15, 2019 13:54

Bij Art zat ze om de 30 seconden haar haar goed te doen, die tik moet ze afleren, heel storend, voor de rest wel een leuke vrouw!!!

Gast
No. 14
augustus 15, 2019 13:19

Wie is de mol? Linda of Merel?

Gast
Don
augustus 15, 2019 13:17

Ik ook! Eng mens, kan haar kop en lijf nooit eens stil houden = érg irritant!

Gast
De groot
augustus 15, 2019 12:58

Ik ben groot fan van Halsema, veegt de stad lekker schoon; dat wilde al die import Amsterdammers toch zo graag? Altijd maar klagen over die toeristen, wn nu weer huilie huilie omdat niks meer mag. Onzin, go Halsema!!!

Gast
PPP
augustus 15, 2019 12:54

Ik moe poepe

Gast
#NPO Kijker#
augustus 15, 2019 12:52

Laat al die vrouwenhaters maar l u l l e n

Ze kunnen niet tegen een vrouw boven hun. Zie Halsema. Het gaat niet om haar zoon maar om de vrouw Halsema

Daar kunnen de kleine zieltjes niet tegen.

Gast
joep uit tilburg
augustus 15, 2019 12:49

niet bang zijn, als art kan presenteren dan kan jij het ook mischien veel beter

Gast
Jolanda Braaksel (columniste)
augustus 15, 2019 12:46

Merel Westrik heeft dezelfde kapper als de kapperloze hond van mijn buren, afgaande op deze foto. Zij meent met warrigkapseligheid wellicht net als Conny Palmen intelligent over te komen, maar dit zal jammerlijk falen. Intellectuelen als ikzelve prikken daar moeiteloos doorheen. Een talkshow presenteren is niet hetzelfde als autocue lezen bij het tweerangs RTL-nieuws. Het is jammer dat parvenues op de Nederlandse televisie veelal boven hun plafond gaan zitten, Merel Westrik (echte naam Ekster Weststrik) was bij haar eerste nationale show, het ontbijtprogramma op NPO1, op haar plek. Al was het maar omdat 95% van alle Nederlanders er op dat moment nog niet over pijnst om de tv aan te zetten.
Ik ben een stijlvolle, niet rancuneuze intellectuele vrouw.

Gast
Buurman
augustus 15, 2019 12:40

Het indekken is alvast begonnen.

Gast
Roelf B.
augustus 15, 2019 12:37

Wie is dit?

Gast
Mark
augustus 15, 2019 12:37

Nou Merel, gezien de neerwaartse spiraal waarin lineaire televisie en in het bijzonder Talpa zich bevindt zou ik als ik jou was ernstig rekening houden met een tweede teleurstelling. Maar niet geschoten is altijd mis en het ijzer smeden als het heet is. Dat snap ik heel goed, je wordt er niet jonger op, schoonheid vervaagt en nog net op tijd even cashen. Allemaal goed voorstelbaar. Zou hetzelfde doen als ik haar was.

Gast
Ramon
augustus 15, 2019 12:37

Waarom je zo druk maken voor iets waar niemand naar kijkt?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen