SBS wijzigt schema: politieserie Yolanthe op donderdag

SBS 6 past zijn tv-schema aan en schuift de nieuwe politieserie van Yolanthe Cabau erin op donderdagavond. Daar gaat DNA, zoals de serie heet, het vanaf eind deze maand opnemen tegen MAX Masterclass op 1 en Chantal’s Pyjama Party op 4. Het station spreekt van een ‘sexy en spannende politieserie’ met ‘vier sterke vrouwen in de hoofdrol’. Naast Yolanthe, die niet langer Sneijder-Cabau genoemd wordt, gaat het om Loes Haverkort, Belinda van der Stoep en Maaike Martens.

DNA is een serie waarin vrouwelijke recher­cheurs samen met een vrouwelijke Officier van Justitie moordzaken oplossen en ondertussen balans proberen te vinden in hun ver van perfecte privélevens. Plaats delict? Amsterdam.

Er spelen ook wat mannelijke acteurs in mee. “Maar met alle res­pect voor die drie mannelijke collega’s, DNA draait om de vrouwen en hun relaties. Vrouwen die midden in het leven staan en met herkenbare dilemma’s worstelen“, aldus SBS 6.

Het klinkt al met al als een typische Net5-serie, maar Talpa Network schuift hem er nu last minute toch in op de donderdagavond van SBS 6. Op dat plekje om half negen had de zender eigenlijk Undercover in Nederland op het menu staat.

DNA is geproduceerd door Talpa Fictie, de makers van onder meer Gooische Vrouwen en Divorce. De eerste uitzending is op 29 augustus om 20.30 uur bij SBS 6.

De septemberschema’s van NPO 1, RTL 4 en SBS 6 zien er nu als volgt uit:

NPO 1:

  • Maandag: Radar en Spoorloos
  • Dinsdag: Opsporing Verzocht en Opgelicht
  • Woensdag: Aan ’t Zand en De S.P.E.Lshow
  • Donderdag: MAX Masterclass en Mannen in het wild
  • Vrijdag: Flikken Rotterdam en Bed & Breakfast
  • Zaterdag: Beste Zangers en Dit Was Het Nieuws
  • Zondag: Onze Boerderij en Nick & Simon: The Dream

RTL 4:

  • Maandag: Ons Huis Vol Spullen en The Repair Shop
  • Dinsdag: Ver Van Huis en Dossier Van den Heuvel
  • Woensdag: Het Spijt Me en Je Kent Me Toch Schat?
  • Donderdag: Chantal’s Pyjama Party en The Big Music Quiz
  • Vrijdag: The Voice Senior (vanaf 27/9 The Masked Singer)
  • Zaterdag: Dancing With The Stars en Taboe
  • Zondag: Expeditie Robinson en Familie Kruys

SBS 6:

  • Maandag: Chateau Meiland en Waar is De Mol
  • Dinsdag: Steenrijk Straatarm en Niets Liever Dan Een Kind
  • Woensdag: De Wereld Rond Met 80-Jarigen en Zo Goed Als Nieuw
  • Donderdag: DNA en Mr. Frank Visser Doet Uitspraak
  • Vrijdag: Helden door de Modder VIPS (avondvullend)
  • Zaterdag: Ik Hou Van Holland en Echt Waar
  • Zondag: Miljoenenjacht en Flirty Dancing

Foto: SBS

62 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bart
augustus 18, 2019 09:59

Ik ben verliefd op Yolanthe ik wil haar.

Gast
Boerderijhond
augustus 18, 2019 00:41

Een mooie verschijning die wel wat beters aan de haak kan slaan,
Maar ze kan beter gewoon normaal doen..

Gast
Bart
augustus 17, 2019 23:35

Ik wist het wel als ik Yolanthe naast me in bed vond.

Gast
Boerderijhond
augustus 17, 2019 23:06

Yolanthe Karbouw Verkasbergen moet die schone schijn van dat glamourleven hier en daar met die Utrechtse popiejopie achter haar laten. Van boven bont van onder stront! Net zoals die wannabee Sophia Loren, Silvia de Weisneus of zoiets
Druk de zelfvernietigingknop in en begin opnieuw!
Hoe hoger je klimt des te harder je een smak maakt!
Eenvoud is het mooiste kleed…

Gast
René
augustus 16, 2019 11:44

Wellicht hadden ze Expeditie Robinson op donderdagavond gevreesd, dat gevaar is er nu niet meer.

Gast
Bust
augustus 16, 2019 09:36

Arme Loes, als actrice op de poster achter de talentloze wannabe staan, dat moet pijn doen.

Gast
Mike
augustus 16, 2019 09:11

Aflevering 1: “De golddigger die bezweek aan een overdosis fillers.”

Gast
Mick
augustus 16, 2019 01:20

Series zijn zeer welkom op een goede familiezender! Meer series, kom maar met een goede Nederlandse comedyserie, de terugkeer van Kees&Co was een hit.

Dit is sowieso beter dan Undercover in Nederland, dat UiN staat symbool voor het oude SBS.

Gast
Bea
augustus 15, 2019 23:53

Die voorspellingen omg koekoek

Gast
Bart
augustus 15, 2019 23:12

DNA en Undercover in Nederland had een betere combinatie geweest
Meester Visser op maandag voor of na Chateau Meiland
Na Miljoenenjacht had Waar is de Mol gekund.
Flirty Dancing is weer zoiets waar ze niet aan hadden moeten beginnen. Een flop qua idee, presentatie en uitzendavond.

Gast
Spaanse Eikenprocessierups
augustus 15, 2019 23:07

Kan ze meteen die dwerg inrekenen als hij weer op auto’s staat te stampen
Whoahahahahaha

Gast
Henryk Humpf
augustus 15, 2019 21:19

Ja, van mannen-DNA heeft Jolante heel veel verstand.

Gast
Maastricht 😍
augustus 15, 2019 19:55

Flikken Maastricht komt voorlopig niet want de opnames beginnen pas 25 augustus. Eerst maar flikken Rotterdam wat ik echt niks aan vind. Flikken Maastricht is de beste politie serie ooit

Gast
Johnny👀
augustus 15, 2019 19:50

Nou,ze weet anders heel goed hóe je een huis leeg moet roven,vraag maar aan die Volendammer.

Gast
Henny moet terug!
augustus 15, 2019 19:15

Yolanthe een politieserie? WHAHAHAHAHHAHAHAHA. Lekker geloofwaardig. Die domme gans krijgt nog geen pot wortelen open, maar moet wel zaken gaan oplossen? Doei SBS…

Gast
Martijn Dimonis
augustus 15, 2019 19:14

Kan iemand mij vertellen wanneer die irritante kermis eens ophoud hier?

Gast
Laurens
augustus 15, 2019 19:12

Genieten van SBS? Het hele hele jaar al bagger. En nu in september moet het gaan gebeuren????? Slaap verder.

Gast
Teevee
augustus 15, 2019 18:38

Genieten van veel top programma’s op SBS6 dus.

Gast
kijkertje
augustus 15, 2019 18:13

Sterke maar dure programmering SBS. Spannend!

Gast
Laurens
augustus 15, 2019 18:09

Ze zijn bang voor Flikken Maastricht… Toch maar op donderdag

Gast
Bart
augustus 15, 2019 17:10

Ja ik wel

Gast
Bart
augustus 15, 2019 17:06

Trekken ze managers van RTL aan die schijnbaar wel kunnen programmeren. Pleuren ze nog een week van te voren het schema om. Vast weer bemoeial John zelf. Tijd dat die oprot

Gast
Bart
augustus 15, 2019 16:39

Gelukkig heb ik er wel verstand van.
Denk ik.

Gast
Bart
augustus 15, 2019 16:37

@Bart 15:08 Zielig persoon om met mijn naam te reageren. Je hebt geen verstand van media dus wegwezen hier!

Gast
Weg Ermee
augustus 15, 2019 16:00

Zo zo zo dat NSO1 is ook lekker vernieuwend

Gast
Sean
augustus 15, 2019 15:50

Dus een politiesoap in, waar kan het ook anders, Amsterdam? Nou, ik blijf er voor thuis, hoor!

Gast
RB
augustus 15, 2019 15:49

Een sexy en spannende politieserie met Yolanthe. Wauw, een 1 aprilgrap in augustus!

Gast
Edwin Biezemans
augustus 15, 2019 15:48

Ga eens weg met die voorspellingen, stelletje auti’s.

Gast
FLOP FLOP
augustus 15, 2019 15:33

Voorspelling:

Maandag:

NPO1:
Radar: 1.200.000
Spoorloos: 1.700.000

RTL4:
Ons Huis Vol Spullen: 660.000
The Repair Show: 500.000

SBS6:
Chateau Meiland: 1.000.000
Waar Is De Mol: 850.000

Dinsdag:

NPO1:
Opsporing Verzoch:t 1.150.000
Opgelicht!: 1.300.000

RTL4:
Ver Van Huis: 710.000
Dossier van der Heuvel: 490.000

SBS6:
Steenrijk, Straatarm: 640.000
Niets Liever Dan Een Kind: 400.000

Woensdag

NPO1:
Aan ’t Zand 570.000
S.P.E.L. Show 1.150.000

RTL4:
Het Spijt Me: 1.170.000
Je Kent Me Toch, Schat: 700.000

SBS6:
De Wereld Rond Met 80 Jarigen: 650.000
Zo Goed Als Nieuw: 450.000

Donderdag:

NPO1:
Max Masterclass: 500.000
Mannen In Het Wild: 458.000

RTL4:
Chantal’s Pyjama Party: 1.400.000
The Big Music Quiz: 700.000

SBS6:
DNA: 630.000
Mr. Frank Visser doet uitspraak: 980.000

Vrijdag:

NPO1:
Flikken Rotterdam: 1.310.000
Bed & Breakfast: 1.230.000

RTL4:
The Voice Senior: 1.760.000

SBS6:
Helden Door De Modder VIPS: 330.000

Zaterdag:

NPO1:
Beste Zangers: 800.000
Dit Was Het Nieuws: 995.000

RTL4:
Dancing With The Stars: 1.310.000
Taboe: 650.000

SBS6:
Ik Hou Van Holland: 1.230.000
Echt Waar?!: 450.000

Zondag:

NPO1:
Onze Boerderij: 890.000
Nick en Simon: The Dream: 500.000

RTL4:
Expeditie Robinson: 1.350.000
Familie Kruijs: 1.040.000

SBS6:
Miljoenenjacht: 1.600.000
Flirty Dancing: 400.000

Gast
sukkel
augustus 15, 2019 15:30

Pulpa de campingzender whaaaaaa

Gast
ano@niem.nl
augustus 15, 2019 15:29

Na Miljoenenjacht start Winston met The Wall.

Gast
Bart
augustus 15, 2019 15:08

Al die programma’s horen op Veronica thuis. Veronica heeft een betere naam dan SBS.

Gast
rob
augustus 15, 2019 15:01

De programmering van SBS ziet er helemaal niet slecht uit vind ik alleen ik vraag ik mij af beginnen ze niet met teveel sterke titels/ goed scorende programma’s ??. zondagavond na 5 weken miljoenenjacht wat dan ? worden de kijkcijfers een stuk minder en dat verwacht ik ook wat gaat gebeuren met de maandagavond om 20:30 en donderdagavond om 21:30 uur. Ze zullen best een goede start maken vooral in het weekend met Linda en dan kan er een positief persbericht uit etc etc maar vraag mij af wat ze nog hebben voor programma’s later dit jaar in nov/dec.

Gast
ano@niem.nl
augustus 15, 2019 14:59

Op papier heeft SBS6 op alle avonden betere papieren dan de andere stations.

Gast
Jay
augustus 15, 2019 14:52

Aan ‘t Zand van Omroep MAX kan nog weleens een verrassing worden.

Gast
Mark
augustus 15, 2019 14:43

MAX Masterclass haalt wel 800.000 – 900.000, in slaap gesukkelde bejáárden na het 8 uur journaal dat tegen die tijd alweer richting 2 miljoen gaat.

Gast
Doekje Fillema
augustus 15, 2019 14:39

Na de vakantie branden de commerciëlen los, meer dan opbranden wordt het niet.

Gast
Mies Bauwman
augustus 15, 2019 14:36

Lieve mensen in het land, ik lees van alles over strijd. Maar welke strijd dan? Kijk eens naar de cijfers van de afgelopen maanden en je ziet dagelijks de verschillen. Cijfers zeggen meer dan commerciële praatjesmakers. Daarnaast is het helemaal niet meer van deze tijd om alleen een sterke herfstprogrammering te hebben en de rest van het jaar alleen maar herhalingen en oude formats uit te zenden. Neen, de kijkers in het land hebben dit heel goed door. En terecht.

Gast
Paut Pielusma
augustus 15, 2019 14:29

@TopofFlop / Wees eens eerlijk RTL en Pulpa hebben toch niets wat de moeite waard is om je tijd in te steken. Logisch dat de kijker en masse naar Netflix vertrekt.

Gast
TopofFlop
augustus 15, 2019 14:21

We hebben meer naar het televisiescherm gekeken, maar veel minder naar kabeltelevisiestations. Er wordt steeds meer naar Netflix, YouTube en andere videodiensten gekeken op het tv scherm. Het kijktijdaandeel van NPO, RTL en Talpa neemt echt wat af! Langzaam naar beneden, nu al zo’n 3 jaar.

Gast
Flop per de flop Pulpa aan de Top
augustus 15, 2019 14:19

Weer zo’n omhoog gevallen golddigger die bij Talpa haar non kwaliteit mag vertonen.

Droevige tv op Talpa voor onnadenkende.

Gast
Tv junkie xl
augustus 15, 2019 14:13

In de close-ups zie je de botox en fillers echt goed zitten bij Yo

Gast
P v VO...
augustus 15, 2019 14:10

Wat een onzin wordt er toch geschreven op deze site !
we hebben in uren meer naar televisie programma`s gekeken dan vorig jaar.
Er is een raportje verschenen van de SKO. Dus tv leeft nog steeds
Dus niks einde van een tijdperk, dat televisie heet !

Gast
Karin
augustus 15, 2019 14:05

Buiten het feit dat ik Yolanthe een pracht vrouw vind,maar acteren kan zij echt niet…NPO1,RTL4,SBS6 de strijd barst los,ben echt benieuwd.

Gast
Norvo
augustus 15, 2019 14:05

“Pulpa” :-) Heh, daar moest ik wel om gniffelen.

Gast
o.p. lichter
augustus 15, 2019 14:04

Hoe krijgen ze het toch weer voor mekaar om dit soort troep uit te zenden , ongelofelijk .

Gast
Dartsfan
augustus 15, 2019 13:49

@dartshater
Haha wat een originele naam, en wat een realistische voorspelling zeg!

Gast
Guttegut
augustus 15, 2019 13:48

Gaat ze uit de kleren? Dan zit ik er klaar voor, anders sla ik effe over

Gast
Dartshater
augustus 15, 2019 13:47

Voorspelling:

Maandag
Radar 35.200.000
Spoorloos 48.600.000
Ons huis vol spullen 20.000
The repair show 4.000
Chateau meiland 1.000
Waar is de mol 8

DINSDAG
Opsporing verzocht 81.100.000
Opgelicht 12.400.000
Ver van huis 700
Dossier van der Heuvel 510
Steenrijk, straatarm 650
Niets liever dan een kind 0

WOENSDAG
Aan t zand 550.000
S.P.E.L. show 1.2100.000
Het spijt me 1.100
Je kent me toch schat 680.000
De wereld rond met 80 jarigen 680.000
Zo goed als nieuw 550.000

DONDERDAG
Max masterclass 80.000
Mannen in het wild 90.000
Chantals pyjama party 1.600
The big music quiz 750
DNA 20.000
Mr. Frank visser 60.000

Vrijdag
Flikken maastricht 12.300.000
Bed and breakfast 1.25
Voice senior 1
Helden door de modder VIP’s 3

Zaterdag
Beste zangers 3.720.000
Dit was het nieuws 232990.000
Dancing with the stars 1
Taboe 72
Ik hou van Holland 260.000
Echt waar 80.000

Zondag
Onze boerderij 30.000
Nick en simon: the dream 10.000
Expeditie robinson 420.000
Familie kruijs 80.000
Miljoenenjacht 90.000
Flirty dancing 0

Gast
Ik wilde dit even kwijt.
augustus 15, 2019 13:45

@@Magnus Dickendorfer
Thu 15 Aug 2019 om 13:08

Ben je helderziende of zo, je hebt nog helemaal niks gezien of gehoord, en je zegt nou al dat het niks is/word…FLAP-DROL..

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen