Nieuw decor helpt Jan en Albert nog niet omhoog

Geplaatst op Wed 10 Apr 2019 om 15:30

De Albert Verlinde en Jan Versteegh-show 6 Inside heeft van John de Mol een gloednieuw decor gekregen, maar de cijfers zijn nog ouderwets slecht. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Critici keken maandag vreemd op toen 6 Inside ineens vanuit een nieuw decor kwam. Hoewel het programma een van de grootste vooravondflops in de geschiedenis van SBS 6 is, mag de rubriek maar blijven aanmodderen. Mogelijk heeft John de Mol iets anders in de planning.

De kijkcijfers wijzen zo overduidelijk uit dat de kijker 6 Inside niet ziet zitten tussen zes en zeven, dat het bijna niet anders kan dat het nieuwe decor een verhuizing betekent.

Eigenlijk zou 6 Inside vanaf deze lente verhuizen naar 18.30 uur, recht tegenover RTL Boulevard, maar daar heeft SBS 6 op het laatste moment van af gezien. Een verhuizing naar een later tijdstip in de vooravond is onrealistisch vanwege het relatieve succes van Utopia.

Het lijkt er dan ook op dat het team van Shownieuws zich zorgen moet gaan maken. Het zou zomaar kunnen dat 6 Inside verhuist naar de late avond.

John de Mol heeft dan wel aangekondigd dat hij vanaf september 2019 een talkshow wil op de late avond van SBS 6, maar de talkshowmarkt is overvol en het enige Talpa-talent die het zou kunnen, Wilfred Genee, wil niet.

Lezers van Mediacourant zien een verhuizing naar de late avond niet zo zitten. Op de poll ‘6 Inside: kielhalen of verhuizen naar de late avond?’ hebben tot nu toe 500 mensen gestemd en 67 procent van hen verkiest het van de buis halen van 6 Inside boven een verhuizing naar de late avond.

6 Inside trok op maandag en dinsdag respectievelijk 162.000 kijkers (5 procent) en 132.000 kijkers (4 procent).

Een overzicht van de kijkcijfers tot nu toe:

  • Week 01: 253.000 kijkers,
  • Week 02: 170.000 kijkers,
  • Week 03: 170.000 kijkers.
  • Week 04: 153.000 kijkers,
  • Week 05: 156.000 kijkers,
  • Week 06: 122.000 kijkers,
  • Week 07: 132.000 kijkers,
  • Week 08: 159.000 kijkers,
  • Week 09: 154.000 kijkers,
  • Week 10: 137.000 kijkers,
  • Week 11: 142.000 kijkers,
  • Week 12: 152.000 kijkers,
  • Week 13: 147.000 kijkers (deze week tot nu toe).

Foto: SBS








45 Reacties op “Nieuw decor helpt Jan en Albert nog niet omhoog”


  1. john

    ach er moet toch wat op sbs, maar ik denk dat die 2 beter lachen om homevideo’s kunnen presenteren op hetzelfde tijdstip, daar keken meer mensen naar.

    ik voorzie een niet zo succesvol sbs. 3e flop van de mol. sport7/talpa10/sbs

  2. jack

    Ja, vermoedelijk gaat Shownieuws op de schop, 6Inside gaat naar de late avond.
    Minder algemeen nieuws, meer shownieuws.

  3. Bhgf

    Niemand zit te wachten op een vuile roddel nicht van 50+ en een talentloos schandknaapje wat perse op tv moet maar totaal niks te bieden heeft

    Praten over wat bekende mensen doen heel de dag
    Het zal je beroep maar zijn

    Trieste losertjes

  4. pip

    Al geef je Jan een gouden ring hij is en blijft een lelijk ding.

  5. M.

    Met afstand een veel mooiere en beter decor dan de tafel hiervoor. Nog steeds niet mooi genoeg in mijn ogen, teveel blauw en iets te traag voelt het voor mijn, en aub muziek tijdens de uitzending, het is wel erg stil, Fiona is ene kanjer van een wijf en Albert doet het fantastische, we zullen zien tot en 27 december dan wordt er besloten of ze doorgaan of van de zender af wordt gehaald.

  6. Rietlander

    Wat ik in de wandelgangen beluister: aan 6Inside wordt net zo lang gesleuteld tot het goed is. Koste wat kost. De verwachting is dat Jan eruit gaat, er een sterker iemand naast Albert wordt gezet en er betere deskundigen worden gezocht. Deskundigen als Victoria, Rossana en Barbara Barend gaan er ook uit, die zijn te licht of niet prettig genoeg in hun presentatie. Shownieuwsdeskundigen zullen vaker aanschuiven bij 6Inside. Bij Show wordt ingezet op meer echte deskundigen, naast Santegoeds, den Aantrekker en Ettekoven. Anke de Jong, Glamour-baas is daar een van, daar zijn ze tevreden over na paar presentaties. Contract Santegoeds zou overigens deze zomer aflopen, is niet duidelijk wat er met hem gebeurt.

    Hart en Show zijn zulke sterke merken van SBS6 dat die nooit zullen worden opgegeven.

  7. Mike

    Hart en Show zijn helaas niet zulke sterke merken meer. Scoren zeer zeer matig en ze kosten heel erg veel geld. Absurd dure presentatoren ook die het presenteren. Moet heel veel geld bij. Miljoenen per jaar. Dus waarom zouden ze er niet gewoon mee stoppen?

  8. Puk

    6 inside ipv shownieus. Want dat setje leeghoofden van shownieuws voegt niets toe. Een stelletje ja knikkers zonder enige kritische noot en niets zeggend nieuws over buitenlandse artiesten waar geen hond op zie te wachten.
    Maar ja sjonnie beslist he en doet meestal niet wat de kijker zou willen

  9. Ron

    Jan is ook een zwakke schakel in het geheel. Het is geen match met Verlinde. Die moet je af en toe van repliek kunnen geven, dat geeft spannende TV. Ja-knikkers zijn dodelijk voor het programma. Verder voegt het qua nieuws echt niets toe. Het is een vroege editie van RTL Boulevard met exact dezelfde onderwerpen alleen een half uur eerder op TV. En af en toe een nieuwtje van Verlinde wat ook vaak geen vette scoop meer is….Nee dit gaat niet lang meer duren op deze manier dat 6 Inside. Decor is een lachertje veel te kil, veel te donker. Het straalt niets uit.

  10. Rik

    Ik heb het al vanaf het begin vreemd gevonden dat SBS zowel 6 Inside als Shownieuws heeft. Dat is toch volledig dubbelop? Dezelfde items gebruiken, in een ander decor en met andere presentatoren, waarom???

  11. Malleman

    @Rietlander: Hart en Show sterke merken? Piet Paulusma is met zijn “Poets Weer” ook een sterk ‘merk’, maar word eind dit jaar ontslagen omdat het weer niet meer vanaf locatie, maar vanuit een studio door Dennis Wild en een lange vrouw-met-lastige-naam-die-er-wel-fantastisch-en-sexy-uitziet, gepresenteerd.

    Dus om een lang verhaal kort te houden: Naast Piet Paulusma, zal ook Hart en Show verdwijnen als zogenaamde “belangrijke” merken. Want onder John de Mol is een merk niet belangrijk, maar wat het aan reclame inkomsten binnenkomt / oplevert. Dus GELD is bij SBS-John belangrijker dan het gevoel van de kijker bij zijn / haar geliefde “merk”…

  12. Ernestine

    Je kunt een achtergrond decor wel vervangen, maar als wat er voor het decor zit niet goed is kun je beter stoppen.

  13. Tim

    Er moet eens goed gekeken worden naar de insiders. Zo vind ik dat Koos van Plateringen toegevoegd moet worden en als een soort Aram van BLVD een rol moet krijgen.

  14. Claire

    Jan Versteegh was gewoon de verkeerde keus voor dit programma. Die moet je niet achter een desk zetten.

    Combinatie Victor Brand met Albert of Patty is een stuk aangenamer om naar te kijken en te luisteren.

  15. Job

    Mike Hart van Nederland haalt gewoon elke avond 600-700 duizend kijkers gemiddeld. En shownieuws gemiddeld 500.000. zijn meestal de 2 best scorende programma’s op SBS 6. Geen enkele reden om dat de veranderen. Snap ook niet waar ze die talkshow willen neerzetten. Ik zou alleen een talkshow maken op Zaterdag en Zondag (omdat er dan geen zijn) dan wilt Genee mis wel

  16. Mark

    Die kop weer… Nieuw decor helpt Jan en Albert nog niet omhoog.

    Misschien moeten ze er nog een paar minuutjes aan sjorren dan komt ie vanzelf omhoog.

  17. john

    John wil van shownieuws af en ook van Hart. wil met anp een nieuwsuitzending maken. met daarna het weer. (a la rtl nieuws en rtl weer) Amara amwuka en Dennis wilt zijn al aangenomen. er komen waarschijnlijk ook nieuwslezers van het anp. Hart zal dan waarschijnlijk verdwijnen.

  18. nl

    Storm in een glas water, kijkcijfers zijn laag maar stabiel, maar of mensen nu kijken oor een decor, vraag ik me af, de inhoud zal wil je meer kijkers trekken moeten veranderen, misschien zelfs wel andere presentatoren. Meneer Verlinden is een ouwe roddeltante aan het worden, met weinig feeling meer met de showbizz als directeur van stage entertainment. Meneer Versteeg heeft geen enkele feeling met Verlinden. Kortom nog geen enkele progressie.

  19. Laurens

    Teveel zenders/kanalen, veel van hetzelfde, weinig vernieuwend, steeds minder kijkers, steeds meer concurrentie (Netflix, YouTube, etc.). Welke zender/kanaal gaat als eerste de lucht uit?!

  20. Rubicon

    Ik wacht even op reactie van @remi

  21. Greetje

    Bhgf@ klopt,mee eens.

  22. Ivo

    Nou zit ik een keer klaar on 6 inside te kijken.
    Nu begint het om 6 uur met een vooruitblik en vervolgens reclame. Oef… dan Zapp ik dus weg. 6 uur is 6 uur. Na een minuut of 10 kan dan reclame maar niet voordat het begonnen is. Ik denk dat meer mensen denken als ik. Begin dan om 8 voor 6 met die vooruitblik en laat het programma gewoon om 6 uur beginnen.

  23. NPO kijker-woensdag

    Decor is veel mooier dan op bovenstaande foto.

  24. CreaBea

    enigste wat Albert omhoog houd is Viagra , lol ;-)

  25. Albert

    Al draagt een aap een gouden ring…..

  26. Bart

    Sinds vandaag heeft de achterwand wissellende kleuren: nice!

  27. aqua

    De eerste de beste dakloze doet het beter als Jan .

  28. Bjorn

    Airen milene er neerzetten in plaats van Jan Versteegh, die is zo slecht zelfs oplezen van de autocue.

  29. Asjemenou

    Dat blauw wordt SBS6 haar ondergang! Elke marketeer / grafisch vormgever weet dat de kleur niet uitnodigend of warmte uitstraalt voor het bereiken van een familie doelgroep.

  30. kijker

    Het enige merk dat SBS nog heeft is “Stoppen” gewoon sluiten die tent er zijn genoeg betere zenders dan SBS en de Mol moet zijn verlies maar nemen met al zijn zenders.

  31. Marc

    Jan versteegh eruit!!!!!!!!!!!!!! Dat werkt al vanaf het begin niet, en Patty is ook 3x niks meer hoor zo sloom! En het decor is nu veel te kil en te blauw straalt niets uit.

  32. Lies

    Rik hier boven gaf het ook al aan. Waarom in godsnaam een Shownieuws en een 6 Inside? Ik vind het knap dat je zoveel kostbare televisieminuten kunt vullen met BN-er nieuws? Terwijl RTL Boulevard hetzelfde brengt?
    Jan Versteegh is daar totaal niet op zijn plek. Door hem te vervangen zal het vermoedelijk niet meer kijkers trekken. Het is een kopie format. Daar zijn ze goed in bij Talpa, maar het scoort niet.

  33. bastiaan

    of een een decor iets zegt over de inhoud! en veel te veel van hetzelfde op tv

  34. Ron

    Ze hebben al veranderingen doorgevoerd in het nieuwe decor van 6 Inside. De kleuren uit de screens lopen nu door in het hele led decor in de achtergrond. Het oogt dus per item in de show weer anders van kleur. Ziet er voor wat het waard is wel beter uit nu….

  35. Wolter

    Voetbal vanavond! Bij Veronica! Want Veronica doet het beter en scoort altijd, helemaal vanavond!!!

  36. Bart

    6 Inside gaat niet naar de late avond want daar bij SBS6 komt talkshow vanaf september of januari.

  37. Fred

    Jammer dat de poll op Mediacourant slecht in elkaar zat. De “keuzes” kielhalen of verhuizen naar de late avond waren veel te beperkt. Ik mis de keuze om het programma op dit tijdstip te houden. Ik vind het best een leuk programma, maar het mag wel een beetje minder een schaamteloze kopie zijn van het oude Boulevard.

  38. toxilogic

    Decor moet om-meer sex, mooie schaarsgeklede mannen en vrouwen als achtergrond en op de voorgrond een vrouw met diepgang (minimaal c-cup), dat wordt dus Katja Schuurman, yesss

  39. Lieke van Lexmond Lover

    6 inside bied niets nieuws, alles wat in rtl boulevard word gezegd word ook gezegd bij 6 inside en daar ligt juist het probleem!

  40. Max

    Gewoon lekker de sfeer van shownieuws en 6 inside samenvoegen en dit combineren met nieuws, hart van NL en shownieuws. Komt best goed daar!

  41. ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ

    Zitten we rustig te wachten op de items van het opsporingsprogramma voor delinquente criminelen komt daar ineens die glijbek van Kwalbert met z’n Vonedelpark-tv tussendoor.
    Dan slik je wel een stukje kots weg.
    Dit hoeft niet van ons.
    Kan dit anders? Ja.
    Kan dit beter? Ja.
    Kan dit weg? Haha, dikke troep trek je niet zomaar door.
    Oeverloos gezwets heeft geen toekomst.

  42. Vera Storm

    Met ANP in je broekzak lijkt me een groot actueel avondblok met nieuws en weer, waarbinnen ook plaats is voor regionaal nieuws (HvN) en nieuws uit showbizzland (samenvoegen Shownieuws + 6Inside) het meest logisch. Je kunt dat in diverse formatjes gieten, zodat je er ook een talkshow-achtig concept in kunt fietsen, niet alles hoeft een uur te duren tenslotte. Binnen zo’n carrousel behoudt elk merk z’n identiteit. Doet RTL met Editie, Nieuws en BLVD ook. En met zo’n concept heb je ook meteen een blauwdruk voor een potentieel sterk online platform.

  43. Joris Agema

    Met alle respect…. met een decor verandering draai je dit rampje niet om. Je moet dieper graven. Wat is het nou? Entertainment programma? Nee, heb je al met Shownieuws. Actualiteiten programma? Nee, het nieuws heb je al met Hart van Nederland. Praatprogramma? Nee, daar is sfeer aan tafel te weinig spannend en kritisch voor. Ga echt eens heel kritisch kijken naar format en reden voor kijker om hier naar toe te zappen.

  44. critikast

    Kijkers stemmen massaal op een programma omdat het decor zo mooi is. Jammer dat er twee presentatoren voor zitten, die alleen maar irriteren en gemene achterbakse onzin uitkramen . Kliko !!!

  45. CreaBea

    Vera Storm : opzich wel, alleen dan raak je de klanten kwijt om als eerste het nieuws te brengen door het ANP.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.