Frans Bauer blijft Wendy van Dijk de baas op zaterdag

Geplaatst op Sun 17 Feb 2019 om 8:00


De kijkcijfers van zaterdag 16 februari 2019 (SKO)

Tv-kijkend Nederland blijft op zaterdag liever kijken naar Frans Bauer dan naar zijn directe concurrent Wendy van Dijk. Ook gisteren trok Frans Bauer in China meer bekijks dan Wie Ben Ik. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar Frans Bauer in China bij NPO 1 op een publiek van 1,3 miljoen kijkers (23 procent) kon rekenen, moest Wie Ben Ik op RTL 4 genoegen nemen met 892.000 kijkers (17 procent). Daarmee staan ze op plaats vijf en elf in de dagelijkse kijkcijfer top 15.

Bauer heeft dan ook wel een heel mooie lead-in: Wie is de Mol was met 2,5 miljoen kijkers (37 procent) de winnaar van de avond. RTL 4 trok met Holland’s Got Talent 1,4 miljoen kijkers (22 procent).

Het brons op prime time was voor NPO 3, dat met de nabeschouwing van Wie is de Mol, MolTalk, 1,1 miljoen kijkers (17 procent) wist te bekoren.

Verder keken de meeste mensen op prime time naar de Eredivisie-wedstrijd Heerenveen – PSV op FOX Sports Eredivisie 1. Daar stemden 502.000 mensen (8 procent) op af.

SBS 6 bleef wederom achter met ditmaal 393.000 kijkers (6 procent) voor de film The Great Wall.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Earths Natural Wonders: 310.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 182.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Ambulance: 274.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Bad Boys 2: 192.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Con Air: 127.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 100.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Kassa (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (918.000), RTL Boulevard (645.000), Eigen huis en tuin (616.000), Blauw Bloed (508.000) en Lachen om home video’s (416.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Studio Sport (625.000), Hart van Nederland (544.000), Nieuwsuur (529.000), Shownieuws (468.000) en Iedereen is gek op Jack (384.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 30 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.534.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.037.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.608.000
04. Holland’s Got Talent (RTL4) 1.446.000
05. Frans Bauer in China (NPO1) 1.328.000


06. Kassa (NPO1) 1.279.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.234.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.136.000
09. MolTalk (NPO3) 1.072.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 918.000


11. Wie Ben Ik (RTL4) 892.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 645.000
13. Studio Sport (NPO1) 625.000
14. Eigen huis en tuin (RTL4) 616.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 544.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 30.0%
2. RTL4 / 18.2%
3. SBS6 / 7.2%
4. NPO2 / 5.5%
5. FS1 / 4.6%


6. NPO3 / 4.4%
7. NET5 / 4.1%
8. RTL7 / 3.7%
9. RTL5 / 3.2%
10. Vero / 2.4%


11. RTL8 / 2.0%
12. BBCFirst / 1.2%
13. SBS9 / 1.1%
14. FS2 / 1.0%
15. Comedy / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,9%
2. RTL Nederland 27,1%
3. Talpa TV 14,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AVROTROS








34 Reacties op “Frans Bauer blijft Wendy van Dijk de baas op zaterdag”


  1. Woi!ter.

    Genoten van Kassa.
    TLP wederom 3de…
    Veronica scoorde met BBT.

  2. Ikke

    De luizen moeder 5,1 mil kijkers incl uitgesteld kijken!

  3. Remi

    Het zou me zeer verbazen mochten we Brecht van Hulten nog gaan terugzien.

  4. Zondag

    12. RTL Boulevard (RTL4) 645.000

    WEER minder kijkers.

  5. Het is lente

    01. Wie is de Mol (NPO1) 2.534.000

    NPO1 laat RTL ZEER VER achter zich

  6. Peanut

    @zondag: zijn er altijd nog ietsje meer dan de 108.000 die 6Inside vandeweek scoorde 😂

  7. Het is lente

    Peanut
    Sun 17 Feb 2019 om 10:14

    DWDD is de lachende derde met 5 x per week 1,4 gemidd.

  8. eva

    Zondag,RTL Boulevard begint wel obsessie te worden voor jou.

  9. Bart

    6Inside en RTL Boulevard zijn beide rotzooi. Van mij hoeft er geen hond meer te kijken naar dat geroddel.

  10. TV eend

    Wie ben ik is wel een leuk spelletje, maar naar die chagrijnige kop van die Wendy en die 2 schreeuwerige lama’s valt gewoon niet naar te kijken.

  11. Het is lente

    eva
    Sun 17 Feb 2019 om 10:19

    Nee hoor, maar MC is wel teveel pro RTL.

  12. Ron

    Bijzondere executie in WIDM, wel leuk na die deceptie van vorige week.

  13. K

    Frans maakt een programma puur omdat hij is wie hij is ..en ook laat hij zien dat als je jezelf blijft eerlijke tv voorgeschoteld krijgt…bij Wendy zie je voornamelijk dat het gespeeld leuk of goed moet zijn…dat gaat een tijdje goed…maar vroeg of laat word je erop afgestraft door de kijker…dat is wat nu gebeurd…wat zij ook gaat presenteren …gaat weinig of geen kijkers meer trekken.

  14. Virginia Rens

    @ Ron

    Bijzondere executie, is er iemand onthoofd of doodgeschoten in WIDM, zo ja, dan kijk ik het graag terug.

  15. robb

    Wendy doet het wel goed maar Ruben Nicolai zie je in elk RTL programma een rol spelen , dat lukt hem ook niet hij probeert leuk te zijn maar dat lukt hem niet het komt heel nep over in tegenstelling tot Frans Bouwer en Mariska als ze een rol spelen doen ze het verdomt goed het is niet nep.

  16. Chiel

    Wat is wie is de Mol toch iedere week weer saai! Die spellen…. Gelukkig begint snel de Vlaamse versie weer

  17. J

    Humberto vind ik bij deze rondes van HGT het veel beter doen als Johnny dat deed. Past goed bij Humberto dit programma. Ben verder gaan fan van hem, maar met dit programma krijgt hij wel meer de gun factor terug.

    Wel jammer dat het niet meer live is en nog steeds in een kleiner decor dan in de periode met Robert. Het is ook niet eens echt semi-live uitgezonden, want het komt te geproduceerd/nabewerkt over. Jammer. Verbeterpunt voor volgend jaar.

  18. npo verpulvert rtl en Talpa

    Het is zoals elke dag weer. NPO met voor een oeder interessante en kwalitatieve programma’s verpulveren de geldgraaiers en bagger programma’s van Talpa enRTL.

    Fijn dat er de NPO is

  19. Shanquilia vd Put

    Jij wil vast dan wel extra betalen voor een abonnement op de NPO zodat je voor je eigen amusement betaalt. Dan kunnen mensen die niet naar de NPO kijken een abo op iets anders nemen. Of moet jouw amusement verplicht worden betaald door een ander?

  20. Bart

    @Shanquilia vd Put Hou ‘s op met zeuren, dram-aap.

  21. Shanquilia vd Put

    Zeuren of een valide punt maken? Ik probeer mensen bewust te maken van de scheve situatie die nu heerst in het Nederlandse kijkamusementwereldje.

  22. Bart

    @Shanquilia vd Put Zeuren zei ik. Preken doe je maar in je moskee.

  23. Shanquilia vd Put

    *druipt teleurgesteld af*

  24. Bart

    Haha

  25. sjaak

    Het zogenaamde talent is dit jaar om te huilen in Hollands got talent.
    Zelden zo´n slecht jaar gezien. Die vervelende Pietje is wel het ergste.
    Dat over het paard getilde kwalletje had er met een publieksjury al lang uitgevlogen

  26. sangria v d zeut

    Helemaal met Van De Put eens! De techniek staat niet stil dus waarom geen tellerstand op je tv dan betaal je gewoon per gekeken minuut, net zoals bij gas en licht . Volgende week zit ik weer een maand in Spanje, maar betaal wel voor
    onbekeken uren, en internet !

  27. sangria v d zeut

    @Sjaak Wordt ook niet voor normale mensen gemaakt !
    RTL is duidelijk op zoek naar een nieuwe doelgroep!!
    Zoals SBS6 dat nu ook doet, maar dan wel voor normale mensen met veel geld

  28. aammehoela

    Steeds meer kijkers kijken niet of nauwelijks CO. De verwachting was dat deze zin de NPO zou betreffen maar niets is minder waar. En dat kan toch niet enkel het feit van die irritante reclameblokken zijn. Neen, velen beginnen de NPO weer te ontdekken. Daar waar velen juist bij “4” begonnen zie je nu dat velen toch weer naar 1 of 2 en op zondag naar 3 kijken. Of men haakt helemaal af en kijkt slechts Netflix of kijkt een enkel programma terug. Maar diezelfde Netflix-kijkers beginnen deels verzadigd te worden en keren ook af en toe terug. WIDM is trouwens een mooi voorbeeld van dat jongeren dit graag volgen.

  29. De oudere zus van West

    nou wij oude wijven kijken nog steeds naar de bold and the beautiful , koffietijd
    dr Phil GTST weei ik veel wie ben ik , we hebben ook een RTL fanclubje opgericht
    Ja mn man mag het niet weten , die vervlioekt RTL , maar als mn man op het mediapark zijn werk aan het doen is , nofdigen we elke woensdag de 32 vrouwen uit
    om alle RTL programmas te bekijken
    dan doen we gezellig in de kelder van ons huis die mijn man heeft omgebouwd als tv studio en bioscoop theaterje ,
    Nou gezellig hoor , begint al om 10 uur smorgens bij koffietijd
    de banketbakker uit Eemnes heeft dan de heerlijke gebakjes al gebracht
    mocht u ook lid willen worden kijk op www. oudewijventv.nl

  30. Ton

    Wendy van Dijk ,Albert Verlinde , Humberto Tan, Gordon, Twan Huys, zijn passee. Om er maar eens een paar te noemen. Nederland wil nieuwe gezichten , de mensen zijn deze figuren zat. Hoe veel moeten de kijkcijfers nog dalen voor die omroep bazen dat ook inzien.
    .

  31. Het is lente

    01. Wie is de Mol (NPO1) 2.534.000

    NPO verpulvert de graaiers van RTL

  32. Edwin M

    Het was me de avond wel als het om de kleinere zenders ging. Wat een rotzooi zonden RTL7 en een Veronica uit zeg. Die zenders leunen op geweren en geweld. Triest. Ja en Hollands Got Talent, zoveel talent bleek er in deze show niet te zitten. Uiteraard weer een zingend kind naar de finale inclusief ouders met fake en push gedrag en bedrukte dasjes.

  33. Weg Ermee

    Wat een armoede bij de staats tv.
    Op primetime eerst dat walgelijk gehypte spelletje gevolgd door Frans Bauer o.a. huppelend bij een voetbal training. Zo zielig!
    Wansmaak tv en daar turen nog meer dan 1,3 miljoen koekeloerder naar, treurig!

  34. Maxer

    Zoals het nu lijkt zal het ca. € 25,— per jaar extra kosten als de gehele NPO reclamevrij wordt indien alle zenders blijven bestaan. Dit hebben wij er graag voor over om de kwaliteits programma’s van de NPO te kunnen blijven bekijken. Voor alle klagers: iedereen betaalt ook al ca. € 25,— per jaar voor Fox sports eredivisie, of je een abonnement hebt of niet, iedereen betaalt (Ziggo klanten in de loop van 2020 als het huidige contract afloopt). Daarnaast hebben veel mensen een Netflix en/of Videoland abonnement van € 9,— tot € 13,— per maand.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.