Frans Bauer blijft Wendy van Dijk de baas op zaterdag


De kijkcijfers van zaterdag 16 februari 2019 (SKO)

Tv-kijkend Nederland blijft op zaterdag liever kijken naar Frans Bauer dan naar zijn directe concurrent Wendy van Dijk. Ook gisteren trok Frans Bauer in China meer bekijks dan Wie Ben Ik. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar Frans Bauer in China bij NPO 1 op een publiek van 1,3 miljoen kijkers (23 procent) kon rekenen, moest Wie Ben Ik op RTL 4 genoegen nemen met 892.000 kijkers (17 procent). Daarmee staan ze op plaats vijf en elf in de dagelijkse kijkcijfer top 15.

Bauer heeft dan ook wel een heel mooie lead-in: Wie is de Mol was met 2,5 miljoen kijkers (37 procent) de winnaar van de avond. RTL 4 trok met Holland’s Got Talent 1,4 miljoen kijkers (22 procent).

Het brons op prime time was voor NPO 3, dat met de nabeschouwing van Wie is de Mol, MolTalk, 1,1 miljoen kijkers (17 procent) wist te bekoren.

Verder keken de meeste mensen op prime time naar de Eredivisie-wedstrijd Heerenveen – PSV op FOX Sports Eredivisie 1. Daar stemden 502.000 mensen (8 procent) op af.

SBS 6 bleef wederom achter met ditmaal 393.000 kijkers (6 procent) voor de film The Great Wall.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Earths Natural Wonders: 310.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 182.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Ambulance: 274.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Bad Boys 2: 192.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Con Air: 127.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 100.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Kassa (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (918.000), RTL Boulevard (645.000), Eigen huis en tuin (616.000), Blauw Bloed (508.000) en Lachen om home video’s (416.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Studio Sport (625.000), Hart van Nederland (544.000), Nieuwsuur (529.000), Shownieuws (468.000) en Iedereen is gek op Jack (384.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 30 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.534.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.037.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.608.000
04. Holland’s Got Talent (RTL4) 1.446.000
05. Frans Bauer in China (NPO1) 1.328.000


06. Kassa (NPO1) 1.279.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.234.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.136.000
09. MolTalk (NPO3) 1.072.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 918.000


11. Wie Ben Ik (RTL4) 892.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 645.000
13. Studio Sport (NPO1) 625.000
14. Eigen huis en tuin (RTL4) 616.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 544.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 30.0%
2. RTL4 / 18.2%
3. SBS6 / 7.2%
4. NPO2 / 5.5%
5. FS1 / 4.6%


6. NPO3 / 4.4%
7. NET5 / 4.1%
8. RTL7 / 3.7%
9. RTL5 / 3.2%
10. Vero / 2.4%


11. RTL8 / 2.0%
12. BBCFirst / 1.2%
13. SBS9 / 1.1%
14. FS2 / 1.0%
15. Comedy / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,9%
2. RTL Nederland 27,1%
3. Talpa TV 14,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AVROTROS

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat Wendy van Dijk in het echt een sympathieke vrouw is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen