Yvon ontkent bijna-ontslag, Jinek vraagt niet door

Yvon Jaspers ontkent de bewering van Albert Verlinde dat haar contractonderhandelingen met KRO-NCRV zeer moeizaam zijn verlopen. Dat was dinsdagavond te zien in de talkshow van Eva Jinek. Het was duidelijk dat Jinek en Jaspers voor dezelfde omroep werken, want de talkshowhost was wel héél mild voor haar collega. Ze durfde niet aan te stippen dat Verlinde van bronnen heeft vernomen dat Jaspers vlak voor de kerst bijna is ontslagen door KRO-NCRV.

Jinek vroeg Jaspers slechts of ze zich herkende in het beeld dat Verlinde schetste. “Ja, ik ben aan de beurt, hè. Sjongejonge. Ik heb gewoon een contract, ik ga gewoon Boer Zoekt Vrouw doen, ik ga gewoon Onze Boerderij doen. Niets aan het handje“, zei de Boer Zoekt Vrouw-ster, die daarop geen vervolgvragen kreeg.

Vlak daarvoor ging het nog wel over Jaspers’ discutabele dubbelrol als presentatrice van boerenprogramma’s op tv en door ForFarmers betaald promoter van het boerenleven. Ze zou KRO-NCRV onder druk hebben gezet om door te gaan met het boerenlevenpromotie-programma Onze Boederij, omdat ze daarmee ook het belang van ForFarmers dient.

Jinek: “Iets anders, Yvon. We horen jou zeer oprecht en gepassioneerd praten over jouw betrokkenheid bij het boerenleven. Je hebt ook een professionele samenwerking met ForFarmers, daar is veel gedoe over. Even kort: wat is dat voor organisatie?

Jaspers: “Dat is een veevoerbedrijf.”

Jinek: “En die hebben jou in dienst genomen om…

Jaspers: “Nee, ze hebben me helemaal niet in dienst genomen.

Jinek: “Ze betalen jou om…

Jaspers: “Ik doe soms een klusje voor hen. Dan klets ik met boerinnen in het land. Dan zet ik ergens een tent op en dan praten we over hoe die boerinnen kunnen overleven. Van: zetten we een winkeltje op het erf of niet? Moet je een camping beginnen? Wat zijn de trends in de agrarische wereld? En ik doe dan het dagvoorzitterschap.”

Jinek: “Verdien je daar veel geld mee?

Jaspers: “
Daar verdien ik fijn geld mee, ja.

Jinek: “Je wil niet zeggen hoeveel?

Jaspers: “Nee.

Jinek: “Maar fijn geld.”

Jaspers: “Ja.”

Onderzoek

Jinek: “Nu loopt er een onderzoek naar deze samenwerking bij het Commissariaat voor de Media, die de publieke omroep en dit programma controleren over oneigenlijke reclame. Wanneer krijg je daar een uitspraak over?

Jaspers: “Dat weet ik niet. Het kan een jaar tot anderhalf jaar duren. Maar het is helemaal niet stiekem, hè? Al 25 jaar geleden deed ik Het Klokhuis en toen deed ik in het land dingen voor kinderen. Nu doe ik vijftien jaar boerentelevisie en dan doe ik dingen in het land voor boeren. Dat doen heel veel presentatoren. Het is niet geheim en goedgekeurd door de KRO.”

Het is helemaal niet geheim. Er is geen boer in Nederland die het niet wist. Er wordt nu gezegd dat ik stiekem via ForFarmers geld zou sluizen naar een programma en dat het een soort geheime sponsoring is. Het is niet eens in me opgekomen. Natuurlijk niet.”

Boos

Jinek: “Maakt het je boos?

Jaspers: “Ik heb dingen in de krant gelezen van: dat je zo kunt denken!”

Jinek: “Je bent een verstandig mens. Heb je ergens in het proces gedacht van: ik heb er toestemming voor en het mag, maar misschien is het beter dat ik het niet doe om gesodemieter te voorkomen?

Jaspers: “Ja, maar weet je: ik heb gewoon zó’n liefde voor mijn portemonnee voor die boeren. Ik vind het zo mooi om met die mensen te praten en ik leer er zo veel van. Ik sta gewoon met boerinnen in een weiland. Het is heel onschuldig. Daar zitten geen kwade bedoelingen achter.

Ik kan stoppen, ja, maar waarom? Dan moeten alle presentatoren na de publieke omroep stoppen met dingen in het land doen die iets soortgelijks top tv doen. Als het moet, dan stop ik, maar veel liever stop ik niet. Het onderzoek moet eerst uitwijzen of de KRO mij geen toestemming had moeten geven en als dat zo is, dan heeft het gevolgen voor heel veel presentatoren, want dan mag niemand meer buiten z’n tv-werk iets doen.”

Lees ook: Pikant: KRO-NCRV dreigde Yvon Jaspers te ontslaan (gisteren)

Foto: BNNVARA

39 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Pastoor van Puffelen
januari 17, 2019 22:57

Jinek is nep links om bij de NPO te mogen blijven. Ze is wel erg slecht bezig vinden wij. Weg van de tv dus en graag snel. Gewoon het kind gaan opvoeden, misschien lukt dat wel,. positieve aandacht geven en niet linksachtig indoctrineren, zo sneu en nep, met dat inkomen. Amen. Schenk uw geld aan mijn kerk, dat vindt God aangenaam. PS. Amen

Gast
Dexter F.
januari 17, 2019 14:47

Ik vind Eva na haar zwangerschapsverlof ook minder pakkend.
Lijdt ze aan post-natale verlinksing ofzo?
“Hoe houden we Engeland in de EU?” vroeg ze aan Siebrand Buma.
“We?” Ze wordt geacht objectief te zijn, maar dat lijkt over heb ik een paar maal gemerkt…

Gast
Hans S.
januari 17, 2019 12:45

Eva Jinek is verworden tot een slap aftreksel van Jeroen Pauw, de scherpte heeft ze niet meer, onderwerpen zijn saai, ze ziet er vermoeid uit, heeft haar langste tijd gehad.

Gast
Peter
januari 17, 2019 10:27

Zelfde omroep en doe dan dit gesprek niet, nu leek het pseudo journalistiek. Vooral kwalijk was het dat Jinek de marketing van Jasper’s Farmers klus onbeantwoord liet toen de vergelijking werd gemaakt met het bijklussen van andere publieke omroep collega’s. Even simpel; was Jaspers gevraagd als ze geen Boer zoekt Vrouw zou hebben gepresenteerd, alleen maar omdat ze liefde voor boeren heeft?

Gast
Rapper Djokko
januari 16, 2019 23:38

Jinek is aardig maar het is veel minder dan Pauw.

Yvon Jaspers is een heerlijke vrouw.. die moeten ze ,lonen zodat we allemaal zo een schatje kunnen hebben.

Gast
Rapper Djokko
januari 16, 2019 23:37

Jinek is aardig maar het is veel minder dan Pauw.

Yvon Jaspers is een heerlijke vrouw.. die moeten ze clonen zodat we allemaal zo een schatje kunnen hebben.
Kijk dat is vooruitgang.. weg met die takke weiven .. lang leven het clonen van slaafse knappe vrouwen.
En toen werd ik wakker.

Gast
JohanV
januari 16, 2019 23:29

Jinek en Jaspers hebben allebei heel goede kijkcijfers, dat kunnen blijkbaar veel lezers hier niet hebben, jammer dan.

Gast
Tempelman
januari 16, 2019 22:50

Jaspers schnabbelde ook al bij toen ze voor het Jeugdjournaal werkte?

Gast
Bp
januari 16, 2019 21:49

Aammehoela en zijn gaaaap jank/ijlverhalen.

Gast
Ans
januari 16, 2019 21:47

Ik vind Jinek niets,niet scherp in het vragen stellen,en door vragen. Yvon een kijkcijverkanon. Waarom mag zij niet bijverdienen,kijk eens naar onze politici . Iedereen doet dat als hij daar de gelegenheid voor krijgt en wil,niets mis mee.

Gast
aammehoela
januari 16, 2019 21:47

Ook Jinek profiteerde van het rumoer rond de Brexit. Meer kijkers dan normaal. Of al die kijkers, het begon ook later dan normaal, alles hebben gekeken weet ik niet. Normaal kijk ik het vaak af, nu enkel het Brexit onderdeel gezien. Nog wat rond gezapt en toen de tv uitgezet. Had even geen zin in Yvon. Niets bijzonders te melden als ik het zo teruglees dus niets gemist. Vanavond maar weer eens kijken.

Gast
lki
januari 16, 2019 21:42

ForFarmers levert veevoer aan de bio-industrie en is dus niet gebaat bij een kritische benadering van veeboeren. Je zult Yvonne nooit horen zeggen in Op de Boerderij: “Moeten we geen geiten meer houden in Nederland vanwege gezondheidsrisico’s.” Opvallend was dat veel boeren de aandelen in voor ForFarmers verkochten bij de beursgang.

Gast
tja
januari 16, 2019 20:57

zapp bij Jinek regelmatig weg het is niet interessant meer

Gast
Meningloos
januari 16, 2019 19:57

Tsjonge, wat een genuanceerde beelden worden hier uitgewisseld, complimenten hoor!
Is ook bijzonder dat iedereen die succesvol is en daarmee veel geld verdient gelijk graaier en hypocriet wordt genoemd. Maar maakt me wel benieuwd naar jullie capaciteiten én verdiensten!

Gast
Vincent
januari 16, 2019 19:22

Ja Theo, dat hebben we wel gezien toen mevrouw Hello Goodbye presenteerde.

Haha!

Gast
Tante Tina
januari 16, 2019 18:29

wie, jij Godefroy?

Gast
Godefroy France
januari 16, 2019 18:23

Verschrikkelijke wijven !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Tante Tina
januari 16, 2019 18:13

sorry hoor Theo, maar Yvon is een inwisselbaar poppetje, het format is ijzersterk, maar iedere pietlut kan dit presenteren

Gast
Theo
januari 16, 2019 17:58

Geronimo, Yvon is in Nederland hét kijkcijferkanon, dus zij mag dat.
Niets of niemand kan ook maar in haar schaduw staan.

Gast
Geronimo
januari 16, 2019 17:51

Vissenoog is alleen ‘scherp’ als het om ‘iTwam’p gaat. Vissenoog is slechts een starfuckertje zonder relevante kwalificaties voor haar job.

Yvonne Jaspers is een graaiende theemuts, maar op een of andere manier accepteren mensen dat.

Gast
Maria
januari 16, 2019 17:49

Altijd maar weer zeuren en zaniken. Zo bevestig je weer de vooroordelen die er al zijn EVO.

Gast
EVO
januari 16, 2019 17:23

Wat een niveau hier weer zeg. Op zijn trumperiaans vrouwonvriendelijk . Goed bezig mannen. Laten we vooral het stereotype bevestigen. Triest.

Gast
Er ist wieder da
januari 16, 2019 17:07

Wat een lilleke kop zeg…

Gast
derechter
januari 16, 2019 16:37

Yvonne jaspers schnabbelt bij omdat ze a. zoveel van de boeren houdt en b. er zoveel van leert Yeah right…

Gast
Deadly Viper
januari 16, 2019 16:29

Die Engnek was niks, is niks en wordt ook niks.

Gast
liefkleinhertje
januari 16, 2019 16:04

Die Jinek functioneert niet meer op haar werk omdat ze achter dat voorhoofd alleen aan baby Pax (wat een domme naam maar alles beter dan Bart) denkt
Daar hebben wel meer oestrogeen wezens last van daarom verdienen ze ook minder dan mannen.
En terecht.

Gast
Pastoor van Puffelen
januari 16, 2019 15:42

Zowel die gladde Jinek als die hitte boerinnen verkoopster zijn enge trollen. De TV in failliet, zoek uw heil in mijn kerk, ik zal u en de uwen redden. Dat weet u toch?

Gast
Bart de Mol
januari 16, 2019 15:39

wie noemt zijn kind nou liefkleinhertje….

Gast
Tim
januari 16, 2019 15:32

@ Goor Joling
Dat is iets anders dan een productlijn aanprijzen.

Gast
Goor Joling
januari 16, 2019 15:25

Waarom vroeg ons boerinneke niet of de interviewster van dienst misschien ook links en rechts wat schnabbeltjes in het land doet? Ter meerdere eer en glorie van haar portemonnee?

Gast
Meneer Kaktus
januari 16, 2019 15:12

Toch zou ik ze maar wat graag door de caravan jagen. Allebei. Stuk voor stuk Tegelijk.

Gast
liefkleinhertje
januari 16, 2019 15:02

Die Jinek moet lekker gaan bakfietsen door de grachtengordel maar dat programma door iemand anders laten doen.
Dat mens heeft nog zo’n last van d’r eierstokken dat ze geen normale vraag kan stellen dat is gewoon zielig.
Daar heeft dit voorhoofd al een tijdje last van ,wie noemt nou zijn kind Pax ?

Gast
Henk
januari 16, 2019 14:58

Vrouwen kunnen heel gemeen zijn tegen elkaar. Stelt Eva zulke vragen ook aan politici en collega`s?

Gast
robb
januari 16, 2019 14:49

Dat Eva mocht niet door vragen ze hebben dezelfde werkgever.

Gast
robb
januari 16, 2019 14:48

Jinek heeft meer kijkers alleen is Pauw veel beter zonder boos te worden met humor hebben zijn gasten het veel moeilijker .

Gast
Curryworst
januari 16, 2019 14:40

Als je het uitgeschreven ziet staan dan merk je pas wat voor een hopeloos slechte interviewster Jinek is. Het is onbedoeld komisch.
Ik begrijp wel dat men graag aanschuift bij haar. Zonder kleerscheuren en met een glimlach keer je als gast na de uitzending huiswaarts.
Volgens mij is Jinek met haar gedachten meer bij haar baby dan bij de gasten.

Gast
Roger van Xaveren
januari 16, 2019 14:32

Haha, wat een heerlijk vileine uithaal naar de in-en-in hypocriete Jaspers!

Gast
Job
januari 16, 2019 14:18

Jinek is niet bepaald scherp uit de Kerst gekomen. Saaie afleveringen tot op heden….

Gast
Lora
januari 16, 2019 14:12

Wat een stomme journalistiek om te schrijven
Jaspers: “Ja, maar weet je: ik heb gewoon zó’n liefde (doorgestreept) voor mijn portemonnee voor die boeren.”

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen