AD vindt &Chantal ouderwets, niet origineel en saai

Niet alleen de Volkskrant, maar ook het AD is niet onder de indruk van de nieuwe personalityshow &Chantal van Chantal Janzen. Het was ‘ouderwets, weinig orgineel, braaf en saai’. Dat schrijft tv-recensent Angela de Jong vandaag op de AD-site. De Jong mist de oude Janzen, want tegenwoordig lijkt ze steeds meer op de ‘popperige, onechte Wendy van Dijk‘, meent ze. “De oude Chantal zie ik nergens meer. De ondeugende, pittige, flapuiterige Chantal“, zegt de tv-recensente. 

Het begon al met de dansende opening van &Chantal, aldus De Jong. Die kon in 1980, maar niet in 2017, vindt ze. “Helemaal niet als je daarna een van a tot z van te voren bedachte en uitgeschreven stand-upper doet, die elke vorm van originaliteit mist.”

De interviews die daarop volgden waren ‘nikserig’ en ‘echt honderd keer minder humoristisch en gevat dan Chantal in haar oude vorm op een slechte maandag’, stelt de AD-ster.

Bovendien vindt De Jong dat er té veel dezelfde gasten te zien waren op RTL 4: Janzens gasten Ruben Nicolai en Jeroen van Koningsbrugge zaten voorafgaand ook in Oh Wat Een Jaar. De volgende gasten zijn Gordon en Miljuschka Witzenhausen. “Need I say more, RTL 4?

De tv-kenner vreest dat Janzen zich niet goed laat adviseren. “Ze lijkt te lijden aan dezelfde kwaal als Paul de Leeuw: te veel ja-knikkers om zich heen en mensen die snel zoveel mogelijk geld aan haar willen verdienen. Dat moet ook iets te maken hebben met productiebedrijf Medialane waar beiden toe behoren.

Al met al vreest De Jong dat Janzen langzaam heel erg Wendy van Dijkerig wordt. “Zelfs in Chantal blijft Slapen is ze geen schim meer van haar oude, spontane, gekke, stoere, hartveroverende, bijzondere zelf.”

De vernietigende column van Angela de Jong kunt u lezen op de AD-site.

Foto: RTL

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen