NPO wil Facebook/YouTube-jongeren teruglokken

De NPO wil jongeren die nu video kijken op Facebook en YouTube teruglokken naar NPO.nl met zijn nieuwe Netflix-achtige platform, dat uiterlijk vlak na de zomer wordt gelanceerd. Dat zegt Just Vervaart, manager marketing en business intelligence bij de NPO, tegen Adformatie. Het nieuwe platform heeft het in zich om daarin te slagen, denkt hij. “NPO.nl is nu nog voornamelijk een uitzending gemist-dienst, we maken nu de transitie naar een echt on-demandproduct.

Het wordt een soort Netflix, maar dan met betere content, vertelt hij. “De NPO heeft een prachtig archief van Nederlandstalige content, waar Netflix niet aan kan tippen. Het is de uitdaging om met behulp van data het juiste programma, op het juiste moment aan de juiste gebruiker aan te bieden.”

Wat NPO.nl nu niet heeft en straks wel, is het Netflix-achtige algoritme waarmee kijkers suggesties krijgen. “Wie Jinek kijkt, zal waarschijnlijk ook Pauw willen zien. Dataverzameling op de specifieke gebruiker na het inloggen en met toestemming zal leiden tot betere en meer persoonlijke aanbevelingen.

En daarmee hoopt hij jongeren terug te lokken. “Als we op die platforms laten zien wat we hebben en het vervolgens lukt om ze naar NPO.nl te loodsen, waar we ze op basis van data optimaal kunnen bedienen en verrassen, dan is dat volgens mij mogelijk. Aan ons om dat te realiseren.

Foto: NPO

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen