AD had in 2016 groter papieren bereik dan Telegraaf

Foto: SBSNiet De Telegraaf, maar het AD was in 2016 de krant met het grootste papieren bereik. Het gemiddelde bereik van het AD met al zijn regio-edities was 1,317 miljoen tegenover 1,296 miljoen voor De Telegraaf. Dat meldt Adformatie op basis van cijfers van NOM Printmonitor. De andere grootste kranten zijn Metro (1,080 miljoen), de Volkskrant (749.000), NRC Handelsblad (355.000), Trouw (337.000), Reformatorisch Dagblad (170.000), nrc.next (129.000) en Het Finncieele Dagblad (125.000).

Met print en digitaal samen is De Telegraaf nog wel altijd de grootste in bereik met een marktaandeel van 30 procent. Het AD volgt echter op de voet met een aandeel van 29 procent.

De hoofdredacteur van het AD, Hans Nijenhuis, kwam onlangs in opspraak vanwege een heel eng fragment uit het NPO 3-programma What The Hague. Daarin liet Nijenhuis zich niet van zijn beste kant zien.

Hij onthulde een ruzietje te hebben gehad met de VVD. “In een opwelling heb ik wel gezegd: ‘Luister eens, we kunnen ook Wilders premier maken als je dat wilt, hè? Dus je doet het via ons voortaan.’ Misschien moet je dit niet onthullen, maar dit is wel een beetje hoe het gaat.

Toen het AD de grote concurrent vorig jaar voor het eerst inhaalde, gaf Nijenhuis aan dat hij denkt dat De Telegraaf zijn lezers somber maakt. “Als je De Telegraaf uit hebt, denk je: het gaat wel slecht met de wereld. Hoe lang wil je een krant lezen waar je elke dag somber van wordt?

Foto: AD

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen