‘Sanoma en SBS moesten even flink samen het café in’

De samenwerking tussen Sanoma en SBS kende een moeizame start, maar nu hebben ze elkaar volledig ontdekt. Dat zegt Peter Mulder, commercieel directeur van SBS, in een SBS-magazine. Mulder is er blij mee dat beide partijen elkaar gevonden hebben. “De plus van de samenwerking wordt nu ook zichtbaar. En dat het even duurde, is logisch. Culture eats strategy for breakfast zeggen ze toch? Twee verschillende culturen moeten elkaar eerst vinden, ménsen moeten elkaar vinden.

Sanoma en SBS hebben daar goed de tijd voor genomen. “Samen eens flink het café induiken om de mens achter de specialist te leren kennen, en ontdekken hoe leuk het is om samen gave dingen voor een klant te maken.

SBS kwam in juli 2011 in handen van Sanoma (67 procent) en Talpa (33 procent). “Het overnemen van SBS Broadcasting zoals Sanoma en Talpa dat deden is één, maar het vervolgens laten werken voor de klanten in de praktijk is heel wat anders. Maar het mooie is: sinds twee jaar zie ik dat bij ons volop gebeuren.

De merken van Sanoma en SBS werken nu volop samen. “In de praktijk zal het steeds minder voorkomen dat een klant aanklopt voor slechts één onderdeel van ons aanbod: inmiddels bevat zo’n 60 tot 70 procent van alle branded partnerships op tv bij SBS een crossmediaal concept met Sanoma-onderdelen.”

“Vorig jaar was dat nog maar 30 procent, zo snel gaat dat.

Lees ook: SBS stopt met aanbieden doelgroep tot 25 jaar (18 november)

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Ali B is terug in het land: moeten de paparazzi op hem jagen of hem met rust laten?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen