RTL-baas laakt 62.000 euro voor Serious Request-spotje

Foto: SBSPieter Klein, adjunct-hoofdredacteur van RTL Nieuws, vindt het bespottelijk dat de NPO 61.579 euro heeft uitgegeven aan het spotje voor goede doelen-actie 3FM Serious Request. Dat heeft hij gezegd op Radio 1. De NPO nam het spotje op in Marokko met model Lois als boegbeeld. “Ik viel over dat marketingbudget. Dat is een arbeidsplaats, dames en heren. Weggegooid in een spotje. Pak gewoon wat ander beeld. Dit heb je helemaal niet nodig. Wat een onzin allemaal. Met hun ‘marketingbudget’.

RTL-collega Peter van der Vorst valt vooral over de onthulling dat Lois een model blijkt te zijn. Velen dachten dat het meisje op de Serious Request-posters écht een meisje in nood was. “Wat is er ‘fout’ aan om met echte beelden en verhalen geld in te zamelen? Gebeurt heel vaak. Zou ik liever zien.

3FM had moeten melden dat het hier om een model gaat, vindt hij. “Gewoon eerlijk vermelden onder in beeld: dit is een model/geënsceneerd.

De NPO is lekker bezig, concludeert mediakenner Marianne Zwagerman. “Dit Is De Dag op zwart, een roomwitte kerstpromo, een model speelt een oorlogsslachtoffer voor 3FM. De NPO is zo kolderiek dat je als criticus zwijgt.

Lees ook: NPO betaalde 62.000 euro voor Serious Request-spotje (vanochtend)

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Begrijpt u dat Maxime Meiland niet echt geliefd is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen