‘Boze GTST-fans zijn afgestompte fabeltjesverslaafden’

Geplaatst op Wed 30 Jan 2013 om 13:33

Tv-recensent Marcel Peereboom Voller heeft geen goed woord over voor de fans van Goede Tijden Slechte Tijden die op Twitter een scheldkanonnade loslieten op koningin Beatrix. Dat blijkt uit zijn column in De Telegraaf. De fans waren boos omdat GTST maandag niet doorging vanwege het abdicatie-nieuws. Zij vonden dat ze ‘recht’ hadden op de serie. “Nu heeft iedereen tegenwoordig wel recht op iets en wordt dat op de meest verongelijkte wijze opgeëist, maar dit is gestoord“, stelt hij. 

De GTST-kijkers scholden Beatrix uit voor ‘kut’, ‘dat ouwe mens’ en ‘bitch’. “Hadden deze afgestompte fabeltjesverslaafden in plaats van te schelden naar de talloze overzichten van leven en werk van ‘tante Bea’ gekeken, dan hadden zij hun portie alsnog gehad. Meer goede én slechte tijden dan in welk sprookjesfeuilleton dan ook.

Op Twitter ontstond al snel een tegenbeweging tegen de GTST-hooligans. Zij verzamelden de meest belachelijke reacties op een aparte internetsite.

Zie ook: Goede Tijden Slechte Tijden-fans woest op Beatrix








62 Reacties op “‘Boze GTST-fans zijn afgestompte fabeltjesverslaafden’”


  1. kijker

    Laat de GTST-sterren hier maar eens hun zegje over doen!! Je zult toch zulke domme aso-fans hebben!!

  2. Anonymous

    Je weet het al wat voor ouders deze kinderen hebben, dat is de volk dat naar RTL kijkt, To.kkie

  3. Robin D.

    Je kunt niet ieder GTST/RTL-kijker over een kam scheren Peereboom!!

  4. Leen

    Ik ben geen GTST-fan, maar ik vond al die aandacht voor Bea wel veel te ver gaan, continu hetzelfde, op het laatst dacht ik ook : mens rot toch eens op, zonder dat ze er zelf wat aan kon doen.

  5. iVon

    @Robin D. helemaal mee eens.

    Maar diegene die het betreft, tiener/puber GTST Fans incl. ouders, kunnen zich deze woorden wel aantrekken.

  6. Den Draaiert Joost

    Helemaal met Peereboom eens. Hear hear!

  7. Daan

    Voor het eerst eens met hem. Dom volk.

  8. Ronald

    Inderdaad, je bent wel heel triest als je gaat schelden op Twitter e.d. omdat je soapje een keer niet doorgaat.

  9. annora

    Bravo, M.Peereboom Voller. Helemaal mee eens. Wie de schoen past, trekke hem aan. Het zegt wat van het niveau van deze fans van GTST. Persoonlijk vind ik deze soap verschrikkelijk

  10. Onanymous

    Een beetje mosterd na de maaltijd, iedereen met een beetje analytisch vermogen wist allang met wat voor type kijkers we hier te maken hebben. En die Erland Galjaard maar trots zijn op zijn zenders, waar ieder weldenkend mens zich verre van moet houden.

  11. mischa

    Las net een kleine selectie van die Twitter-berichtjes. Het was kk-hoer dit, k Bea dat enz. Niet te geloven, wat een iq loos gepeupelte. Ik ben geen fan van Bea
    en die familie, integendeel, maar om haar een hoer te noemen en die ziekte toe te wensen gaat alle perken te buiten.Ik vind het niks dat het nu stormt en regent maar ik ga niet alle weermannen en vrouwen nu de huid vol schelden. Ik hoop dat al die mensen die zo tekeer gingen op Twitter op de een of andere manier aangepakt ( kunnen ) worden. Vrijheid van meningsuiting bestaat gelukkig in dit land maar je hebt altijd infantiele figuren die er niet me om kunnen gaan !

  12. kampie

    Robin D.
    Wed 30 Jan 2013 om 13:43:

    doet hij dat dan? Heeft het over BOZE gtst fans.
    Moeilijk he, begrijpend lezen

  13. kampie

    iVon
    Wed 30 Jan 2013 om 13:51

    geldt ook voor jou!

  14. Anonymous

    Voor het eerst ben ik het met meneer Peereboom eens.

  15. bengel

    Ze zouden die hele serie GTST moeten afschaffen als dit soort randdebielen er naar kijken.

  16. Anonymous

    Het goede van twitter is dat die mensen die zoiets twitteren heel makkelijk te achterhalen zijn.

  17. Me84

    Ik kijk gewoon naar GTST, maar om onze koningin uit te maken voor alles en nog wat slaat geheel nergens op..
    Hoe vaak maak je nu een troonswisseling mee in je leven?
    Heb er met plezier naar gekeken de gehele avond en gisteren gewoon naar de dubbele aflevering..Hoe simpel kan het zijn??

  18. Laura

    Lekker makkelijk om alle GTST-kijkers over één kam te scheren. Ik kijk ook altijd GTST, maar ik vind al die berichten over het Beatrix volstrekt belachelijk!

  19. nathalie

    Ik kijk geen GTST en ben geen fan van het koningshuis.
    Ik vond het goed dat er veel aandacht aan werd besteed, zoiets gebeurt maar eens in de 30-35 jaar, maar iets minder had ook wel gekund.
    Toch zal ik haar missen.
    Vind de koningin een leuke, integere en lieve vrouw.
    Ik had het ook prima gevonden als ze had gezegd, het koninghuis houd op te bestaan er komt geen opvolger.

  20. variabel

    Marcel Peereboom Voller, u had het niét beter kunnen zeggen. Als ik die reacties lees van Neêrlands intelligentsia dan rijzen mij de haren te berge. Wát is belangrijker, GTST of de Koningin? Retorische vraag dus!

  21. Ronald

    variabel. Bij velen blijkbaar GTST, stel je voor dat je een keer een aflevering mist waarbij die het met die doet en die ander vervolgens met die. Boeiend. Gepaste starf zou eigenlijk zijn een tijdelijke GTST stop…

  22. kampie

    Laura
    Wed 30 Jan 2013 om 14:49

    weer een muts die moeite heeft met lezen. Hij heeft het duidelijk over de BOZE kijkers! Is dus niet iedereen!

  23. Donald

    Ik heb totaal niets met dat GTST-gedoe, maar dat gelul over Beatrix – en het dan nog eens uitsmeren over uren – hoeft voor mij ook niet!
    Zoiets kan je toch in een paar minuten af in een extra nieuws-bulletin!

  24. tiffany

    RTL DE GROOTSTE HERHALINGS ZENDER VAN NEDERLAND

    Denken ze nu echt dat de komkommertijd is begonnen ?

  25. Flippo

    @Tiffany: sterker nog, die is in volle gang. In januari en februari betalen de adverteerders -net als in de zomer- veel minder voor de reclamezendtijd. Zo gaat dat altijd. RTL heeft onder de huidige leiding al veel meer nieuwe programma’s in januari en februari dan vroeger.

  26. peter

    Geef het volk brood en spelen, en laat ze even in de waan van fantasie en rijkdom, ik gun iedereen 2 x 10 minuten per dag zijn soap, maar het pubergedrag en meteen kwaad zijn gaat mij ook te ver

  27. Laura

    kampie
    Wed 30 Jan 2013 om 15:19

    Ik heb het niet alleen over het artikel zelf, maar ook over de reacties van iedereen die zo negatief doet over GTST-kijkers.
    Laat mensen aub in zijn waarde en lekker kijken naar wat ie wil op tv!

  28. tiffany

    Dan kan je beter vertrekken bij rtl en naar sbs kijken die gewoon nieuwe programma’s uitzenden

  29. tiffany

    noem me paar nieuwe op svp

  30. Jos

    Ik denk dat RTL nu wel snapt dat ze voorlopig nog maar beter niet met GTST kunnen stoppen.

  31. Mark

    Jongens, bij die pubertjes zijn de hersenen nog niet helemaal ontwikkeld, daarom zeggen en doen ze ook allemaal domme dingen (grenzen opzoeken).

  32. Anonymous

    Jos, Laura, Me84 e.a. idioten die om 20.00 uur niets anders kunnen doen dan een afstandsbediening pakken om een half uur met open mond te kijken naar een bewegend schermpje: Er is meer te beleven op deze wereld. Ga sporten, meng je in een vergadering die over niets gaat of doe mee in een plaatselijke sneu dam -of breiclubje. DOE in vredesnaam iets nuttigs met jullie leven, buiten de deur!

  33. Laura

    Anonymous
    Wed 30 Jan 2013 om 16:46

    Mensen mogen toch zeker zelf weten naar wat ze kijken? JA ik kijk GTST, maar dat betekent niet dat ik voor de rest geen leven heb.

    Anderen kijken elke dag het Journaal, DWDD of voetbal. Moeten ze zelf weten.

    Ik geniet al jaren van GTST en dat blijf ik ook nog jaren doen. :)

  34. Nederland1 is flop

    ik word stront ziek van die eikel, kan Marcel Peereboom Voller niet gewoon in de riool gaan wonen.

  35. Anonymous

    Laura: Om 20.00 uur kijk je geen tv. En anders heb je echt geen social leven. Het spijt mij wel. Maar ik en al mijn vrienden zitten of in de fitness, bij een vereniging of onder een ander sociaal gebeuren. Jouw leven valt of staat met een stom hersenloze tv-programma, wat ook nog eens beroerd staat geprogrammeerd, om 20.00 uur. Sorry meid, maar ik blijf je er op attenderen: Doe verdomme iets zinnigs / nuttigs / echt sociaals met je leven. Het zou mooi zijn als Ziggo, UPC of een andere kabelboer elke avond rond de klok van 20.00 uur voor een “plotselinge” stroomstoring / stroomstilte zorgt, dan kun je pas nadenken of tot het besef komen dat er meer is dan G-T-S-T. Amen!

  36. Ronald

    Nederland 1 is flop.
    O dus jij vind die reacties van die lui normaal?
    Weet ik gelijk wat voor type jij bent.

  37. .

    RTL is verantwoordelijk voor de langere nieuwsuitzending, en niemand anders. RTL maakt de keuze om GTST niet uit te zenden; waarom krijgt Beatrix dan de volle laag?
    RTL zou excuses moeten maken voor het wangedrag van deze ‘fans’.

  38. Wim

    Ik heb ook niets met GTST, maar geef de fans wel gelijk (zolang de kritiek netjes blijft). Want als je geïnteresseerd bent in dit breaking news, waarvan iedereen weet dat de ‘nationale publieke zender’ Nederland 1 dit uitgebreid weergeeft, waarom dan ook op RTL of SBS? Geef iedereen waar hij of zij graag naar kijkt! En de gemiddelde RTL-kijker kijkt nu eenmaal graag GTST, nou en! En als volgers van GTST ook het nieuws over de koningin willen volgen, dan nemen ze toch GTST gewoon even op?
    Ik ben geen Erland Galjaard of John de Mol, maar volgens mij was dit de meest simpele en verantwoorde manier van programmeren geweest. RTL had ook desnoods gewoon om half negen verder kunnen gaan na GTST.
    Ik geloof dat ik de heren netmanagers maar eens moet gaan helpen met deze simpele redenering.

  39. vinn

    Ik wordt hier zo moe van! Dus omdat Bea de troon verlaat is iedereen verplicht omdat te kijken? Ned1 scheenk er toch aandacht aan dan hoeft rtl4 het toch niet ook te doen? Maar dit deden ze wel en niet voor de kijkers maar voord e cijfers. Als mensen het wilden zien keken ze wel naar een andere zender. Het is jammer dat we nu nooit zullen weten hoeveel kijkers GTST had getrokken maar ik denk zeker wel een miljoen want iedereen had om 1900 toch al het nieuws gehoord dus voor de rest boeied het toch niet.
    Gelukkig kon ik om 2000 gwn gtst kijken op rtl4.nl

  40. IQ

    Geeft maar weer eens aan wat voor dombo’s die kijkers van GTST zijn. Ze kijken nooit nieuws en zullen waarschijnlijk nooit naar de PO kijken. Ook op mijn werk zijn er van die vrouwen die nooit journaal kijken. Ik kijk HvN toch, zeggen ze dan. Van Nieuwsuur hadden ze nog nooit gehoord. En ja, het mooiste voorbeeld blijft toch de opmerking over Wit-Rusland. “Ja, natuurlijk en waar ligt Groen-Rusland dan”. Echt zo’n stomme GTST-kijkster………..

  41. Ludo_S

    Ach meneer Peereboom Fuhrer ofzoiets.. Als uw columpje morgen niet kan verschijnen omdat HMDK Beatrix haar verhaal laat afdrukken op uw “pagina” wil ik u nog wel is horen.
    Ps ik heb altijd connecties om dat te regelen-)))
    mvg,

    L. Sanders
    Meerdijk

  42. Anonymous

    Hebben die GTST-kijkertjes nu geen Majesteitsschennis gepleegd??? Kunnen ze een paar maanden gevangenisstraf voor krijgen :)
    I.p.v. opsluiten, geef ze maar een flinke boete… kan het begrotingstekort weer een beetje naar beneden!

  43. Anonymous

    En het inkomen van de Majesteit kan ook wel een flink wat omlaag ….. kan het begrotingstekort nog weer verder naar beneden! :P

  44. Anonymous

    RTL zou voor straf een twee weken lang geen GTST moeten uitzenden. Dat zal die ééncelligen leren

  45. Opa

    Ik hoop toch niet dat ze Lingo 2 weken lang niet uitzenden, wat dan ben ik helemaal van de leg.

  46. TVkijker34

    Nederland1 is flop

    Wed 30 Jan 2013 om 17:13
    ik word stront ziek van die eikel, kan Marcel Peereboom Voller niet gewoon in de riool gaan wonen.

    @ Nederland1 is flop = een zielige RTL fan, meneer scheld en geeft af op alles wat maar geen RTL is, hoe ziek ben je dan!

  47. Ronald

    Tvkijker34. Hij behoort dan ook tot dat volk die die reacties tegen de koningin normaal vind. Echt zo’n dropout van de samenleving, afgestompt door de pulp van de CO.

  48. Nederland1 is flop

    PO-fanbois zijn hersenloze volgelingen van het koningshuis.

  49. Ronald

    Nee ik heb verder niks met het koningshuis… poppenkast. Maar ik ben niet zo zielig de konongin uit te schelden omdat n soapserietje niet doorgaat…

  50. Opa

    Ik ben fan van de koningin en van Ned1.

  51. Sub-Zero

    Hoe kan die gekke Wiet eerder vrij zijn dan Sil? :?

  52. RobB

    Twee punten:

    1. m.b.t. nationale gebeurtenissen dient men zich te wenden tot de Publieke Omroep; dit is ook één van DE taken die juist DIE kanalen op zich dienen te nemen (en ook doen)!

    2. hoewel ik géén GTST volg, maar wel vaak RTLZ: ik vond het ook al vervelend dat zowel RTLZ als RTL4 overgingen op alles en nog wat m.b.t. de koningin. De NOS had tenminste één zender; de overige zenders gingen gewoon door! Zou RTL-Nederland dat ook niet kunnen doen; één ‘nationale zender-achtig iets’ aan kunnen wijzen, en dat eventueel aangeven via een balk boven- of onderin de huidige programma’s van de andere RTL-programma’s? Dan kan men gewoon zelf kiezen of men die info tot zich wil nemen namelijk. :)

  53. Anonymous

    Fijn om te weten opa.

  54. Anonymous

    Die griet die tweette of die bitch niet in het weekend kon aftreden moet even flink in haar natte k u t worden genomen

  55. Anonymous

    @ Sub Zero Het is mischien een schok voor je maar ze spelen het maar he. Het is niet echt! Domme jongen!

  56. MjH

    @Anonymous Wed 30 Jan 2013 om 17:16

    Vertel eens, en wat doet u voor zinnige dingen in het leven, buiten @Laura terecht te wijzen, omdat zij een andere smaak en levensindeling heeft als u.

    @Sub-Zero, kijkt U GTST :)

    @Anonymous, Wed 30 Jan 2013 om 20:12

    Nou precies, heb ik mij ook afgevraagd.

  57. Yes!

    Pedante lul is het. Het Koningshuis is ons gegeven, we hebben er niet voor gekozen. Peereboom zou zich moeten schamen. Men heeft het recht GTST te claimen.
    RTL had tot acht uur om zich over de Koningin te buigen.

    Galjaard weet wat voor waarde er word gehecht aan GTST en had dat niet moeten onderschatten. Denkfout van RTL.

  58. Anonymous

    Je kon duidelijk merken op tv dat de strijd tussen RTL Nieuws en NOS nog altijd hoog is: Anders was RTL wel gemakkelijker met GTST begonnen. Maar RTL hield het vol tot rond 21.30 uur en de NOS won de strijd tot 23.00 uur. Helaas zijn er in dit land dan ook nog GTST fans die moeten zeuren. Maar goed, die hebben geen andere invulling om 20.00 uur. Nee, een half uur moeten kijken naar een bewegend beeldscherm en als het iets anders verloopt, dan is men toch in de stress! Nogmaals: Zoek iets nuttigs en doe om 20.00 uur iets zinnigs / beters met jouw / uw leven. Ga sporten, vergaderen, afwassen, je partner echt weer eens verwennen of doe iets NUTTIGS voor de buurt / vereniging!

  59. Laura

    Anonymous
    Thu 31 Jan 2013 om 12:11

    Misschien moet je zelf eens iets nuttigs gaan doen i.p.v. iedere GTST-kijker af te zeiken en continue deze site in de gaten houden. Succes alvast! Ik ga nu GTST terugkijken van gisteren ;-)

  60. Anonymous

    @ Laura: Sneu huisvrouwtje, als dat jouw leventje alleen maar is: GTST voor, GTST na… bah, zo’n figuur komt er bij mij niet over de drempel: Ik ben na het werk van 18.00 uur tot 22.00 uur of in een sportschool of bij een vereniging te vinden, net als 100.000 andere sociale mensen. Laura, sterkte of moet ik jouw partner sterkte wensen? Ik kan ook begrijpen dat mensen het niet uithouden bij jou, als je overdag niets anders meemaakt of wilt doen. Als ik bij een kabelboer zoals UPC of Ziggo zat, zou ik het wel weten met een storinkje.

  61. boemboem33

    @ leen
    vond ik dus ook
    oke je zend wat uit over de koningin maar moet dat serieus ong. 4 uur duren!

  62. Erik

    Ag ja ik ben zelf ook trouwe gtst kijker en was ook niet blij. maar goed zoiets als dit komt maar eens in de zovele jaren voor dus ja en dan is het logisch dat bepaalde zenders ervoor kiezen het te willen uitzenden en in dit geval was dat nou eenmaal rtl4.En ag met een uur lang gtst dinsdag hebben ze het toch weer goed gemaakt?zag trouwens dat die 2e aflevering dinsdag ook nog eens over de 2 miljoen kijkers heeft getrokken. dat is voor een dinsdag bijzonder. meestal alleen op vrijdag halen ze de 2 miljoen of meer.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.