Piet trekt op NPO 1 meer kijkers dan opvolger op SBS 6

De eerste aflevering van Piet Paulusma’s weerbericht op zijn nieuwe thuiszender NPO 1 trok donderdagavond om 17.57 uur een mooie 847.000 kijkers (27 procent). Daarmee deed hij het een stuk beter dan zijn lead-in Missie MAX, die 575.000 kijkers (24 procent) scoorde. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Paulusma beleeft daarmee een succesvol debuut bij Omroep MAX. Hij blijkt een waardevolle toevoeging voor de omroep én voor heel NPO 1.

Bij SBS 6 trok Paulusma vaak meer dan een miljoen kijkers, maar dat zou op NPO 1 ook nog zomaar kunnen gebeuren als Tijd voor MAX weer terug is van de kerstvakantie.

En hoe doet de opvolger van Paulusma op SBS 6 het eigenlijk? Het moderne, maar volstrekt sfeerloze Weer.nl wist gisteren na Hart van Nederland 813.000 kijkers (24 procent) te boeien. Daarmee verloor het weerbericht zo’n 130.000 Hart-kijkers.

Al met al is dit dus dé grote denkfout van John de Mol: denken dat Nederland liever een hypermoderne weerstudio vol met 3D en augmented reality ziet dan een authentiek, leuk gepresenteerd simpel weerbericht door een geliefde tv-persoonlijkheid.

Overigens kun je je wel afvragen of de aanstelling van Paulusma niet zonde is van het belastinggeld. Twintig minuten na Piets Weer is er ook al een weerbericht in het NOS Journaal, dus het is allemaal wel een beetje dubbelop.

Foto: Omroep MAX

Meer in Omroep MAX

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen