MAX volgt RTL en SBS niet: ‘Wij zijn er wél in zomer’

Geplaatst op ma 13 jul 2020 om 10:25

Omroep MAX wil de kijker op het hart drukken dat zíj hen deze zomer níet in de steek laten. Waar RTL en SBS een heel herhalingencircus optuigen, komt de omroep van Jan Slagter – net als in voorgaande jaren – met een bomvolle programmering in de zomermaanden. Hij wil de kijker daarop wijzen met een nieuwe zomercampagne, waarin MAX wordt neergezet als dé zomeromroep. “MAX is er in de vakantiemaanden altijd met veel nieuwe en grote programma’s. Ook déze zomer.”

Jan Slagter, directeur van de omroep, zegt: “Met deze campagne willen we onderstrepen dat we er zijn voor onze doelgroep, ook déze zomer, die er voor iedereen anders uitziet dan normaal. Uiteraard met mooie programma’s op radio, televisie en internet.”

Slogan van de multimediale campagne is ‘MAX is er, ook déze zomer’. “De campagne bestaat uit online en offline media. Onder andere een zomerse televisiespot, een outdoor campagne en een online campagne maken deel uit van de middelenmix.”

MAX vindt het heel belangrijk om er juist wél te zijn in de zomer. “Vroeger was de vakantieperiode een tijd van veelal herhalingen, maar met die trend brak MAX jaren geleden al. En deze zomer is dat niet anders.”

Op televisie brengt de omroep tijdens de vakantiemaanden nieuwe succestitels als Van onschatbare waarde, Denkend aan Holland, Hollandse Zaken en MAX vakantieman. Ook programmeert MAX deze zomer tal van eenmalige en nieuwe programma’s.”

De reclamepsot:

Foto: Roland J. Reinders








25 Reacties op “MAX volgt RTL en SBS niet: ‘Wij zijn er wél in zomer’”


  1. Carwash

    Ik citeer Tommy: Tja, makkelijk praten. De NPO heeft een eindeloze en onuitputtelijke geldbron: u en ik.

    Zo kan ik t ook.

  2. oja

    Helemaal eens. Dat geklets zomerstop vanwege minder advertenties of kijkers is old school. Adverteerder is waar kijker is en niet andersom. Jan begrijpt dat heel goed. Top!

  3. Juraj

    HHB Droomhuis Gezocht Bed and Breadfast

    Jan ga je mond spoelen!

    Neem voorbeeld aan KN vanavond De Slimste Mens
    een Huis Vol en Spoorloos

    Chapeau!

  4. Walter

    Prachtige omroep voor jong en oud.

  5. Juraj

    PS

    Vergat nog We zijn er Bijna

    Vorige week las ik hier dat adorate
    Goede rondom Max en BV
    Ben er mee eens als je kijk naar KN
    en AT zie je meer kreatieviteit

  6. Slash

    Walter, je bedoelt jong-bejaard en oud-bejaard? LOL

  7. Danny van Fok!

    Ik kan dit programma zeker wel waarderen

  8. Danny

    Alweer de Slimste mens……dan beter een herhaling kijken op RTL of SBS. Vind dat zo’n dom programma…misschien eens wat veranderen aan het format..Het Domste Programma of de Domste mens

  9. T

    @Danny: och zijn de vragen te moeilijk voor je?

  10. Ron

    Dat is een beetje appels met peren vergelijken. Max is geen zender die 24/7 gevuld moet worden, en dan nog, wellicht hebben ze veel programma’s die nog pre-corona gedraaid zijn en dus nog niet eerder zijn uitgezonden, dat kan. Maar RTL en Talpa hebben dat niet of nauwelijks.

  11. slag janter

    ben 67 jaar,
    ik wil niet oud gemaakt worden door Jan en c.s.

    Heb Netflix ontdekt, dank allen.

  12. televiesiegekkie

    Natuurlijk: als je gewoon elke maand een vast bedrag aan miljoenen gestort krijgt van de overheid, heb je geen problemen om nieuwe programma’s te maken. RTL en Talpa moeten gewoon bezuinigen door Corona. Lekker makkelijk scoren zo met andermans geld.

  13. Corrie

    Makkelijk praten met belastinggeld.

  14. robb

    Netflix is leuk voor er bij , als je regelmatig kijkt ben je er snel doorheen soms naar een half uur zoeken nog niks gevonden.

  15. WEST*

    @TELEVISIE GEKKIE RTL heeft toch meer cashflow dan een omroepvereniging
    zoals MAX . RTL heeft èèn miljoen per dag minstens om hun bedrijf te runnen !

  16. Bart

    @Ron Dan nog slaat het nergens op dat je bepleit dat ze goed bezig zijn. Met een beetje creativiteit was er wel een betere programmering neergezet dan dat ze nu hebben bij RTL en SBS.

  17. Peter

    Jammer dat je dag is goed stopt. En Jeroen het slechts twee jaar dit programma heeft gemaakt. Ook dat is Jan slagter. Als je de baas bent dan neem je weleens maatregelen die goed of slecht zijn. Denk ook aan het kortstondige dienst verband van Jan van veen.

  18. Remco

    Ja makkelijk met al dat belastinggeld!

  19. Garry glamour

    Omroep Max is 1 van de weinige die in de zomer door programmeert en dat siert ze .
    Tevens is het ook de omroep waar niet telkens dezelfde BN ‘ers te zien zijn die leuk doen.
    Het is jammer dat We zijn er bijna dit jaar niet doorgaat ( vanwege de corona ) .Heerlijke slow televisie en genieten van de deelnemers en van de route die gevolgd word .

  20. mediakaal

    waarom een zomerstop bij de commercielen in de zomer? Ik weet niet hoe het bij u is maar in deze periode geef ik het meeste uit, Maar ik zal wel niet de gemiddelde nederlander zijn.

  21. Abij

    Tenminste een goede zender die doorpakt! Kijk graag naar 1 en BBC first ook een goede zender! Ik verveel me niet hoor kan goed zonder RTL 4 en SBS!

  22. chris?

    af en toe goede programma’s maar te veel bak en braad

  23. Harry

    Slagter maakt gehakt van de een-

    heidsworst van de commerciëlen

  24. Apfelflapf

    Omroep MAX : voor nog meer enge mannen met witte haren .

  25. Pullekie

    Hou vol Jan , ff de baard door laten groeien, en we hebben de nieuwe Sinterklaas in huis !

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.