Nieuwe look en feel voor tv-zender Discovery

Het merk Discovery krijgt vanaf vandaag een nieuwe look en feel. Er is onder meer een nieuw logo: op zender laat dit logo een draaiende wereldbol zien in de letter D en het statische logo bevat een wereldbol waarbij elk continent te zien is. “De wereldbol is altijd het kloppende hart geweest van Discovery en dat wordt middels deze refresh benadrukt. Ook wordt hiermee direct gerefereerd aan Discovery’s wereldwijde aanwezigheid“, legt een woordvoerster van de zender uit in een persbericht.

De vormgeving is naast een nieuw logo vernieuwd met een modern font en een aangepast kleurenpalet, die zowel on- en off air worden doorgevoerd. “De refresh wordt ondersteund door een merkcampagne waarbij onder andere een promo wordt uitgezonden die de programma’s van dit najaar aankondigt. Deze promo is geïnspireerd op de bekende ‘Shackleton’ advertentie uit de begin jaren 1900.”

Discovery heeft in de mannendoelgroep (25 tot 54) een marktaandeel van rond de 4 procent in Nederland. “Deze positie willen we verder uitbouwen. Dat gaat zeker lukken met deze refresh in combinatie met onze unieke content”, zegt Discovery’s Benelux-baas Alco De Jong.

De brand refresh is in april uitgerold in de VS en wordt in de aankomende maanden globaal doorgevoerd.

De nieuwe Discovery-promo kunt u hier zien.

Foto: Discovery

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen