Qmusic neemt afscheid van slogan ‘You make us Q’

Geplaatst op Tue 17 Sep 2019 om 15:40

Na vier jaar ‘You make us Q’ gebruikt te hebben, gaat Qmusic vanaf nu verder met de slogan ‘Q sounds better with you’. De wijziging komt tegelijkertijd met een opfrissing van de huisstijl en een update van de website en audiovormgeving. Dat heeft de Persgroep laten weten. Qmusic heeft ervoor gekozen om de nieuwe slogan weer in te laten zingen, zoals eerder ook het geval was met de slogan ‘Q is good for you’. Met deze slogan bestormde de feelgoodzender in 2005 de Nederlandse markt.

In 2015 werd deze slogan na tien jaar vervangen vanwege een complete vernieuwing van het merk Q en de huisstijl. Het positieve feel good-karakter bleef behouden, maar om de luisteraar nog meer centraal te zetten, veranderde de slogan van het station toen in ‘You make us Q’.

Marketing manager Jorn Agterberg legt bij Adformatie uit waarom de slogan verandert: “We hebben bij Qmusic een traditie opgebouwd waarbij we de luisteraar centraal zetten, in alles wat we doen. Je ziet dat nu steeds meer merken dat doen en het draagt de naam fan centricity of customer centricity. Wij zijn daarin voorloper en dit uitte zich in de slogan ‘You make us Q’. Dat was letterlijk: jij, de luisteraar of de adverteerder, maakt wie we zijn.

Toch deed Qmusic zichzelf met die slogan tekort, aldus Agterberg. “Want wij hebben tenslotte de professionals en persoonlijkheden in huis die ervoor zorgen dat luisteraars horen wat voor hen relevant is: leuke content en de beste muziek. Met andere woorden, de luisteraar is niet de architect van het station, maar staat wel altijd centraal bij alles wat we doen. De nieuwe slogan verwoordt dat beter: Q sounds better with you.

Programmadirecteur Dave Minneboo vult aan in het persbericht van Q: “Naast de nieuwe slogan leggen we ook nog meer de nadruk op hitmuziek. Dit is een logische volgende stap na de komst van de Top 40 en een aanscherping van het format. In de audiovormgeving hoor je dat terug door de zogenoemde music-liner ‘Maximum hits’. Deze term komt regelmatig voorbij in de intro van hitmuziek.

Foto: Qmusic








15 Reacties op “Qmusic neemt afscheid van slogan ‘You make us Q’”


  1. Sum Ting Wong

    Dus het wordt nu geen Qmusic, maar QU music?

  2. Schele Christina

    Nee maar GVD het bevrijdingsjournaal.
    Wie heeft dat bedacht, welke idioot heeft daar toestemming voor gegeven?
    Dit is absoluut het failliet van NL.
    Het meisje met de zwarte fiets zou haar LUger tegen zijn/haar achterhoofd zetten, afdrukken en snel wegfietsen.
    Wat een poppenkast!

  3. Schele Christina

    Geef me dan maar die Negerkoning of die invloedrijke *kuch* &pepernotenvreetster

  4. Telos

    Q Music heeft ook andere soundprocessing sinds gisteren. Net als in Vlaanderen gebruiken ze nu Omnia.9 processing. Optimod is out.

  5. StefanV

    Echt?! Nog meer nadruk op hitmuziek? Deze verschrikkelijke radiozender doet de hele dag al niks anders dan generieke hitparadepop draaien. Het ene na het andere veilige liedje gebaseerd op standaard formules en akkoordenschema’s. Sommige nummers komen tijdens werkuren zelfs 2-3 keer voorbij.

    Wat gaan ze voortaan doen dan? Gewoon de hele week alle nummers uit de Top 40 steeds opnieuw draaien aan de lopende band?

  6. Ron

    Hitmuziek draaide ze altijd al, dus dit is marketing geneuzel waar deze Minneboo steeds mee zwaait. Of draaide ze enkel flops al die jaren, nee want dan is het duidelijk natuurlijk…

  7. Minder of mirjam

    Q buys a Tesla for you!

  8. Martijn

    Nog meer hitmuziek? Die nummers kent iedereen toch al? Goede reden om geen Q te luisteren dus. Anders ontdek ik nooit nieuwe muziek!

  9. Kevin Frikandel

    De slogan van Q music wordt vervangen door enkel de namen van “Anna Noshin & Nikkitutorials” af te beelden onder het logo in bijpassend font

  10. FlyingLotus

    Op welke frequentie zit deze zender?

  11. Erick Doetze

    roekoe roekoe

    roekoe roekoe

  12. Kjoe Mjoesik

    Qutzender!!!!!

  13. Nick Tiboel

    PERSROEP HEEFT SINDS MAANDAG DPGMEDIA

  14. Remco Terhorst

    Met andere woorden, de luisteraar is niet de architect van het station, maar staat wel altijd centraal bij alles wat we doen. De nieuwe slogan verwoordt dat beter: Q sounds better with you.

    …wat een maatschappelijke bullbull.

  15. StefanV

    @Martijn: als je nieuwe muziek wilt ontdekken, kun je het beste zelf op zoek gaan via diensten als Spotify. Je zult dan ook ontdekken dat Nederlandse radiozender een zeer beperkte en bekrompen selectie uit het aanbod voorschotelen, helaas extreem gericht op veilige formule-matige liedjes. Dat terwijl er zo veel meer is. Er wordt echt meer dan genoeg goede muziek gemaakt anno 2019.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.