Qmusic neemt afscheid van slogan ‘You make us Q’

Na vier jaar ‘You make us Q’ gebruikt te hebben, gaat Qmusic vanaf nu verder met de slogan ‘Q sounds better with you’. De wijziging komt tegelijkertijd met een opfrissing van de huisstijl en een update van de website en audiovormgeving. Dat heeft de Persgroep laten weten. Qmusic heeft ervoor gekozen om de nieuwe slogan weer in te laten zingen, zoals eerder ook het geval was met de slogan ‘Q is good for you’. Met deze slogan bestormde de feelgoodzender in 2005 de Nederlandse markt.

In 2015 werd deze slogan na tien jaar vervangen vanwege een complete vernieuwing van het merk Q en de huisstijl. Het positieve feel good-karakter bleef behouden, maar om de luisteraar nog meer centraal te zetten, veranderde de slogan van het station toen in ‘You make us Q’.

Marketing manager Jorn Agterberg legt bij Adformatie uit waarom de slogan verandert: “We hebben bij Qmusic een traditie opgebouwd waarbij we de luisteraar centraal zetten, in alles wat we doen. Je ziet dat nu steeds meer merken dat doen en het draagt de naam fan centricity of customer centricity. Wij zijn daarin voorloper en dit uitte zich in de slogan ‘You make us Q’. Dat was letterlijk: jij, de luisteraar of de adverteerder, maakt wie we zijn.

Toch deed Qmusic zichzelf met die slogan tekort, aldus Agterberg. “Want wij hebben tenslotte de professionals en persoonlijkheden in huis die ervoor zorgen dat luisteraars horen wat voor hen relevant is: leuke content en de beste muziek. Met andere woorden, de luisteraar is niet de architect van het station, maar staat wel altijd centraal bij alles wat we doen. De nieuwe slogan verwoordt dat beter: Q sounds better with you.

Programmadirecteur Dave Minneboo vult aan in het persbericht van Q: “Naast de nieuwe slogan leggen we ook nog meer de nadruk op hitmuziek. Dit is een logische volgende stap na de komst van de Top 40 en een aanscherping van het format. In de audiovormgeving hoor je dat terug door de zogenoemde music-liner ‘Maximum hits’. Deze term komt regelmatig voorbij in de intro van hitmuziek.

Foto: Qmusic

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen