Nieuw logo voor Nederlandse Publieke Omroep

De Nederlandse Publieke Omroep is sinds donderdag de nieuwe naam van de bestuursorganisatie die het geheel van publieke omroepen in Nederland overziet. Met NPO wordt afscheid genomen van de oude naam, Publieke Omroep. Volgens een woordvoerder van de NPO bracht de oude naam ‘niet zelden’ verwarring met zich mee. De nieuwe naam is tevens verwerkt in een nieuw corporate logo, die gelijkenissen vertoon met andere logo’s van de NPO.

Met het nieuwe logo van de NPO is er een geheel nieuwe logofamilie ontstaan, die online tentoongesteld wordt. “In een sterk concurrerende omgeving worden aan de herkenbaarheid van de merken van NPO steeds hogere eisen gesteld“, aldus een woordvoerder van de NPO. “Dat is dan ook de reden om te werken aan de restyling van de radio-, tv- en internetlogo’s. Door deze merken aan elkaar te verbinden wordt bereikt dat het publieke mediadomein nog beter herkend zal worden door kijkers en luisteraars. Gekozen is voor de ruitvorm als gemeenschappelijk element. Deze is dan ook terug te vinden in bijna alle platformlogo’s.

NPO wordt overigens geen publieksmerk. Het contact met het publiek verloopt via de reeds bestaande en sucesvolle platformmerken Nederland 1, 2 en 3, Radio 1, 2, 3FM, Radio 4 en 5, de digitale themakanalen en Omroep.nl.

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen