RTL 5 wint geen marktaandeel met nieuwe maandag

Het vervangen van speelfilms door Nederlands amusement op de maandagavond heeft RTL 5 niets opgeleverd. De line-up Mijn Vieze Vette Vervelende Verloofde en De Modepolitie 2.0 heeft de tv-zender niet aan extra marktaandeel geholpen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De realityshow Mijn Vieze Vette Vervelende Verloofde van Lieke van Lexmond trok een magere 270.000 kijkers, terwijl De Modepolitie 2.0 een score van 315.000 kijkers neerzetten.

Het marktaandeel van RTL 5 was maandagavond exact hetzelfde als een week geleden, namelijk 3,6 procent. Toen stond er een herhaling van de Amerikaanse film I, Robot op het programma, goed voor 278.000 kijkers.

Er ging maandag nog een programma in première op RTL 5: de dagelijkse realityshow Oh Oh Europa. Daar keken om acht uur ’s avonds 200.000 mensen naar.

RTL 5 was de negende zender van de avond.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen