Giel lacht om 70k bij NPO, mist nu héle radioshow

Het lijkt erop dat Giel Beelen zijn ‘slecht betaalde’ nachtshow op NPO Radio 2 niet erg serieus neemt. Hij heeft zijn collega’s afgelopen nacht wéér in de problemen gebracht door zich te verslapen. Dat was te horen op de publieke radiozender. Nadat Giel vrijdag de eerste anderhalf uur van zijn show miste, is hij vannacht helemáál niet komen opdagen. Het nachtduo Rick van Velthuysen en Erik-Jan Rosendahl is normaal te horen van 2.00 tot 4.00 uur, maar moest wederom het Giel-slot overnemen.

Een paar minuten na vier uur ’s nachts wist Rick even niet wat hij meemaakte. “Ehhh serieus… Misschien moeten we een belletje plegen. Je zou toch denken dat hij ons even een appje kan schieten als het twee minuten langer duurt vandaag. Dit neigt weer naar een herhaling van zetten.

Al snel bleek Giel niet op te nemen. “Oooo mijn god! Hoe leg ik dit thuis uit? Dit ga je niet geloven, dit ga je niet menen, dit gaat echt niet gebeuren!

Ongekend, vindt Rick het. “Als mensen zich afvragen waar dit over gaat… Vorige week, in de nacht van donderdag op vrijdag, hadden we hetzelfde probleem als nu. Giel had mij gisteren nog plechtig beloofd: ‘Dit gaat nooit meer gebeuren!’ Ohhh…. Zijn hele telefoon staat ook uit! Dan weet je een beetje wat er gebeurt.

Bonje met de leiding

Sidekick Erik-Jan: “Dit is de tweede keer in vier dagen. Vorige week heb ik een heel klein beetje bonje met de leiding hier gekregen dat ik mijn ongenoegen uitte op de zender dat ik jullie een beetje in de steek liet. Laat ik het nu anders doen: ik kan tot 5.00 uur zitten, want ik moet wel met de kinderen zometeen naar school en dan heb ik laat maar zeggen een uurtje of twee slaap. Misschien blijf ik wel tot 6.00 uur zitten als er een cokedealer in de buurt is.

Rick: “Ik ga er gemakshalve vanuit dat de telefoon van Giel wederom is uitgevallen, wat een heel vervelende kwestie is, maar toch maak je je ergens dan wel weer zorgen. Je denkt bij jezelf: het kan toch niet zo zijn dat je nu grappen zit te maken, terwijl er allemaal dingen aan de hand zijn die je liever niet wil.”

Volgens Rick was Giel op WhatsApp voor het laatst online om 22.30 uur, dus hij vermoedt dat zijn collega zich gewoon wederom heeft verslapen.

Erik-Jan begon op de melodie van ‘Flappie’ te zingen: “Ja, z’n naam is Giel, hij heeft zich weer verslapen, je kan niet echt zeggen dat die show lekker soepel loopt. Giel verdient hier zeven ruggen, maar ik denk dat hij van al dat geld slaappilletjes koopt!

Zeven ruggen

Ook luisteraars namen Giel behoorlijk op de hak. “Hoeveel wekkers kun je kopen voor zeven ruggen?“, vroeg iemand zich af.

Zo rond 5.00 uur, als Rick normaal gesproken al in bed ligt, was de dj behoorlijk gesloopt. “Ik ben volledig naar de klote. Ik ben helemaal afgedraaid.”

Rick kon om 6.00 uur eindelijk het stokje overgeven aan Jeroen Kijk in de Vegte, die zich ook verbaasde over de afwezigheid van Giel, die zich dus waarschijnlijk wéér verslapen heeft.

Jeroen: “Laten we hopen dat dat het is.”

70.000 euro

Het lijkt erop dat Giel zijn radioshow bij de NPO meer als een bijbaan ziet door zijn enorme salarisval. Waar hij tot voor kort bij Radio Veronica 250.000 euro per jaar verdiende, zit hij nu bij NPO Radio 2 rond de 70.000 euro.

Voor veel mensen is 70.000 euro een erg hoog salaris, maar Giel vindt het ‘fucking weinig‘. In een poging om toch nog een beetje rond te kunnen komen, is hij daarom meditatiekussentjes gaan verkopen.

Foto: SBS

41 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
😷Paulus
oktober 28, 2020 12:33

😷Geil is een expert op gebied van: Rukken voor het slapen voor het slapen gaan. Misschien kan daarin lesgeven op sociale media. Mooie bijverdienste. 😁😁

Gast
Ronaldz
oktober 28, 2020 11:19

Een beetje zorgelijk is dit wel. We gaan richting de middag en horen niks van Giel.
Geen enkel NPO 2 collega die hem even in de uitzending opbelt en vraagt hoe het met hem gaat?

Gast
Keta Minek
oktober 28, 2020 11:13

Er zijn dus ambtenaren die van uw belastinggeld betaald worden (a 70K per jaar) om midden in de nacht dom te lullen tussen een paar slechte nummers door. Laat dat even op u inwerken…

Gast
Ron
oktober 28, 2020 11:05

Giel gaat naar de middag toe als Stenders naar Veronica gaat binnenkort. Daar lijkt hij nu op voor te sorteren.

Gast
Fons
oktober 28, 2020 11:04

Giel is al jaren een ongeleid projectiel. Sommige reacties vind ik wat overdreven, niemand hoeft er medelijden te hebben met Giel Beelen.
In het bedrijfsleven zal je bij 2 x verslapen niet ontslagen worden, maar wel een laatste waarschuwing krijgen. Ben overigens wel benieuwd wat de reden is waarom Beelen er niet was.

Gast
StefanV
oktober 28, 2020 11:04

Subtiele boodschap van de collega-DJ’s in de vorm van muziek: de eerste plaat die na 04:00 uur werd gedraaid was Let’s Work van Mick Jagger…

Gast
Mattie Valk (de echte)
oktober 28, 2020 10:33

Ik fap stiekem op Marieke.

Gast
Jan de 💩
oktober 28, 2020 10:27

3fm is verworden tot een elitaire gayzender van vrije blije vlinders die onder sociale druk allemaal happy-homo zijn geworden en er genoegen in scheppen reclamedeuntjes en pauzemuziekjes tot megahits te bombarderen .

Gast
Jan de 💩
oktober 28, 2020 10:20

Radio 2 dj’s staan allemaal op de automatiese piloot hun doorsnee meuk te draaien . Van elke band kennen ze 1 tot 3 nummers die dan ook steevast dagelijks herhaald worden .

Gast
Jannes van Loon
oktober 28, 2020 10:18

Oh Rick heeft twee uur langer moeten werken helemaal afgebroken voor de volgende keer gewoon deed ik ook de non-stop aanzetten wat een gezeik.

Gast
Wat sleeeeecht.
oktober 28, 2020 10:16

Niks aan de hand mensen ik zat vast aan mijn meditatiekussentje uit india.

Gast
Zomaar een persoon
oktober 28, 2020 10:14

Een ideetje voor Giel: koop eens een wekkerradio. Die kan gewoon aan de stroom. Ja Giel, t’is geen hip technisch hoogstandje, maar soms is dat juist een voordeel.

Gast
Joe Banana
oktober 28, 2020 10:08

Al mijn hele leven mijd ik het domme geouwehoer van plaatjesdraaiers als de pest. Wat mij betreft worden behalve Giel Beelen ook al die andere halve garen naar huis gestuurd.

Gast
Janus
oktober 28, 2020 09:47

Nelly Veenendaal heeft helemaal gelijk: voor die tijdstippen huur je toch geen (te) duur betaalde plaatjesdraaiers in…

Gast
Joost
oktober 28, 2020 09:42

Giel zijn glorie lag op 3FM, al lang geleden….

Gast
Bromsnor
oktober 28, 2020 09:40

Altijd al veel flauw gedoe op 3fm in de nacht, vooral die Rik van Velthuysen, wat een melig gedoe. Hoe oud is die vent eigenlijk?

Gast
Ans Jeliek
oktober 28, 2020 09:30

Mopsie
wo 28 okt 2020 om 9:29

De burger betaalt dat.

Gast
Mopsie
oktober 28, 2020 09:29

Begrijp ik het nou goed dat de NPO tonnen betaald om op onmogelijke uren dj’s te hebben waar geen mens naar luistert? Maak overdag een goed programma en herhaal dat tussen 12 en 6 in de nacht, prima bezuinig!

Gast
Smulpaap
oktober 28, 2020 09:27

Hij doet t expres => negatieve aandacht is….

Gast
anonymous
oktober 28, 2020 09:18

Rik van.Velthuysen is gesloopt na 2 extra uurtjes radio……🙄
Sukkel, stel je niet aan.

Gast
Gerdinand Frapperhaus
oktober 28, 2020 09:13

Ik werk mij minimaal veertig uur per week uit de naad voor 4100 euro per maand. En dat vind ik echt niet tyfusweinig, ik ben er trrots op dat ik een halve ton per jaar verdien

Gast
L. Koopmans
oktober 28, 2020 09:11

Misschien een ideetje dat Giel in (de buurt van) Hilversum een kamertje huurt. Dan kan hij wat langer slapen. Nu moet hij volgens mij uit Haarlem komen.

Gast
Wilfred Gemeen
oktober 28, 2020 09:10

Het is nog proeftijd dus eruit met die gast.

Gast
Harry
oktober 28, 2020 09:05

Weg met die gozer aub.

Gast
Frank Drebbing
oktober 28, 2020 09:03

Zwakke leiders zien van alles door de vingers. Mazzel voor hem!

Gast
Ronaldz
oktober 28, 2020 08:59

Ik luister graag (terug) naar Giel Beelen. Hij had Veronica echt niet moeten verlaten voor deze onmogelijke tijdstip. Het is ietwat voorbarig om hem zo in de zeik te nemen op de vroege ochtend. Als er wat naars gebeurd is met hem, dan sta je behoorlijk voor paal. Maar als hij ook echt weer verslapen heeft, dan vrees ik voor zijn baan.

Gast
🗣wordt vast weer verwijderd...
oktober 28, 2020 08:52

Giel is nog niet aan de Wintertijd gewend.

Gast
Biel Geelen
oktober 28, 2020 08:41

En per direct moet half wakker Nederland ook weer iemand tot op het bot beledigen terwijl niemand weet wat er aan de hand is. Voor hetzelfde geld ligt ie dood in bed, of zwaar depressief in een hoekje van de kamer. Maar nee, kapot moet hij!

Gast
Pijpgraag
oktober 28, 2020 08:40

Giel,miezerig ventje,flikker op bij de radio man,muzieksmaak heb je al sowieso niet,en ga lekker naar een werkkamp om daar discipline te leren

Gast
Lilly Labiamus
oktober 28, 2020 08:25

Wat is het toch een loser, onze mottige Giel.

Gast
Oke
oktober 28, 2020 08:20

Giel gedraagt zich nu zoals hij eruit ziet….. als een zwerver.

Gast
BiroHeks
oktober 28, 2020 08:20

Zit die gast aan de drugs of zo? Man man man.

Gast
Patty Koot
oktober 28, 2020 08:19

Een onsamenhangend artikel.

Gast
Naam onbekend
oktober 28, 2020 08:19

Het is toch eigenlijk in en in triest.

De economie in zwaar weer maar Giel feest er op los met drank en drugs.

Gast
Giel Krikke
oktober 28, 2020 08:14

Giel had net even wat beters te doen.

Gast
Arseen
oktober 28, 2020 08:09

Weg met die gast

Gast
Leo
oktober 28, 2020 08:05

Een normaal mens wordt nu ontslagen. Ben benieuwd naar er nu gebeurt

Gast
Richard
oktober 28, 2020 08:04

Goh, Rick van Velthuysen en Erik-Jan Rosendahl… Dat is een duo die ik al vijftien jaar niet meer heb gehoord. Denken ze nog steeds vet grappig, jolig en melig te zijn?

Gast
B
oktober 28, 2020 08:03

Zal er wel uitgegooid worden . En terecht .

Gast
Ed
oktober 28, 2020 08:00

70.000 is 70 ruggen, geen 7.

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 28, 2020 08:00

Haha, grappig dit! En waarom zitter er überhaupt DJ’s van 02:00-04:00 uur? Dan kun je toch ook non-stop muziek draaien?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen