Boulevard vindt verkouden Art Rooijakkers egoïstisch

Het is egoïstisch dat Art Rooijakkers maandagavond snipverkouden aanschoof in de talkshow van Eva Jinek. Door zijn verschijning kunnen andere mensen ernstig in de problemen worden gebracht. Dat zei Diederik Jekel dinsdagavond in RTL Boulevard, dat met het nieuws opende. Art veroorzaakte flink wat onrust bij kijkers door verkouden aan tafel te gaan zitten; de kijker heeft immers al een halfjaar geen verkouden mensen op tv gezien. De presentator had naar eigen zeggen geen corona.

Zelfs als je alleen verkouden bent, kun je andere mensen tóch nog in de problemen brengen, legt Diederik uit. “Het is lastig: stel je voor dat hij een verkoudheid had doorgegeven aan een redacteur, dan had die zich vervolgens moeten afzonderen met de angst: is dit corona of niet?

Als Art andere mensen ook verkouden maakt, dan kunnen zij niet meer aan het werk totdat ze getest zijn. “Dan moet je je laten testen enzovoorts, dus ook een verkoudheid die je verspreidt is vervelend. Dus ook als je denkt: jeeej, ik heb geen corona: blijf je dan wel extra aan de maatregelen houden als je verkouden bent.”

We moeten ons denken veranderen, aldus Diederik. “Ik denk wel dat we een land zijn van geen piepers. We hebben hier allemaal zonder uitzondering weleens verkouden of halfgrieperig op het werk gezeten. Dat is misschien wel iets wat we de komende winter wat minder moeten doen.”

Art heeft geen excuses aangeboden voor zijn tv-optreden. Hij vindt het genoeg om te wijzen op zijn negatieve coronatest.

Foto: RTL

27 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Het Ware Woord
oktober 30, 2020 08:09

ANS JELIEK • Húh, sinds wanneer is 10 uur ‘s avonds ‘late night’?! Dan begint het snérpende gekríjs en gerátel van die tante nl. al… Om 11 uur sjeest ze alweer huiswaarts!! Niks ‘late night show’ dus. Daar heeft ze ook de totáál foute stem voor: véél te hoog en véél te hard!!! 🙀

Gast
Umfufu
oktober 28, 2020 18:53

@Iemand

Ik vind het altijd zwaar k ut wanneer Artje op tv is, laat staan met een dr uiper.

Gast
Repelsteeltje
oktober 28, 2020 13:15

@Mijn naam is geheim

Is uw naam misschien Droplul?

Gast
Ron
oktober 28, 2020 13:14

Niet alleen bij Boulevard hoor, de hele media spreekt met 1 mond, in alle programma’s. Of het nu Boulevard is of VI.

Gast
"Boulevard" moet eigenlijk zijn "steegje"
oktober 28, 2020 13:10

Narrow minded lieden daar bij Boulevard. Lezen nooit iets over covid buiten de media om.

Gast
Joop
oktober 28, 2020 11:56

@iemand: Klopt helemaal. De media is zo geil op Corona en mensen shamen en bang maken.

Gast
iemand
oktober 28, 2020 11:36

Het griepseizoen is toch ook weer begonnen en als Art negatief getest is is er niets aan de hand. Dacht je dat hij daar gezeten zou hebben als ze wisten dat hij positief was. Natuurlijk is hij gecontroleerd Jinek en co zijn ook niet achterlijk. Iedereen is zo bang gemaakt dat alles opeens corona is. Kijk maar op de site van het AD gisteren gingen de ministers , sporters en journalisten in Spanje een groot diner houden nadat ze net daarvoor strenge maatregelen hadden afgekondigd. En wij maar keurig binnenblijven en zoeken naar iemand die iets verkeerd heeft gedaan.

Gast
Ron
oktober 28, 2020 11:01

Mijn Diederik Jekel-alarm ging af dus niets gezien van zijn tirade. Wat een idioot.

Gast
Ernestine
oktober 28, 2020 10:58

Zo iedereen is weer los gegaan! Echt niveau MC. Art Royakkers had een negatieve testmaar snotterde nog na. Ziekenhuismedewerkers met een positieve test en geen klachten worden verzocht toch te komen werken ivm te weinig personeel! Beetje vreemd! Boulevard zeikt hun eigen collega af omdat ze de laatste tijd roomser dan de paus zijn. Hopelijk is dhr Jekel wijs genoeg om bij Boulevard op te stappen en ga doen waar je echt goed in bent, de wetenschap! Je geloofwaardig raakt zoek en dat voor een zakcentje. Prettige dag

Gast
Art van Nederland
oktober 28, 2020 10:39

Gelukkig loopt zijn contract medio ‘21 af.

Gast
Realist
oktober 28, 2020 09:47

Door Corona bestaat griep en verkoudheid niet meer. Corona heeft immers precies dezelfde symptomen. Je hoeft echt niet gestudeerd te hebben dat er iets totaal niet klopt. Ondertussen zijn de regeringen ongestoord bezig met hun duistere plannen.

Gast
Jeroen
oktober 28, 2020 09:35

Ach Jinek. Ach Art. Wat een voorbeeld voor de ontredderde natie. Deze mensen kunnen de verantwoordelijkheid niet aan om met het hun (verkouden) smoel om tv te komen.

Gast
Jos
oktober 28, 2020 09:25

De redactie van Jinek is eerder in de fout gegaan met het niet houden aan 1,5 meter tijdens onderbrekingen. Zeer kwalijk. Kan het programma niet meer serieus nemen.

Gast
Mousy
oktober 28, 2020 09:24

Ik heb het woord egoïstisch niet gehoord/horen zeggen, niet door Diederik en ook niet door de overige aanwezigen. 😁

Dit is weer zo typisch MC.

Gast
Mijn naam is geheim
oktober 28, 2020 09:20

Veel voetballers zijn negatief en na een uur weer positief.

Art is een egoïstische drop l u l !!!!!

Gast
El
oktober 28, 2020 09:18

Ja maar Bruce Springsteen heeft een nieuwe cd gemaakt, daar moeten bekende BN-ers dan toch over vertellen? Verkouden of niet, dit is essentieel! /sarcasme

Gast
Ans Jeliek
oktober 28, 2020 09:17

Corry Jankbal
wo 28 okt 2020 om 9:14

Niet liegen.

Gast
Corry Jankbal
oktober 28, 2020 09:14

Met een besmettelijke ziekte lekker toch aanschuiven bij een talkshow. Wat voor intens zieke klote mentaliteit heb je dan?
Asociaal verderfelijk karakter heeft die Art Rooijakkers.

Gast
Mijn naam is geheim
oktober 28, 2020 09:10

Op1 – Jinek deze week 3-0

Cijfers zeggen alles!

Gast
Ans Jeliek
oktober 28, 2020 09:10

Veel erger dan het ‘Art-incidentje’ is de WNL-presentatrice van Goedemorgen Nederland.
Wat slecht!

Gast
Ans Jeliek
oktober 28, 2020 09:05

Frank Drebbing
wo 28 okt 2020 om 9:00

Het marktaandeel binnen de doelgroep van Miss Late Night (Eva Jinek) is uitstekend en daar gaat het om.

Gast
Frank Drebbing
oktober 28, 2020 09:00

Alles voor de kijkcijfers. Express een opstootje creeren om hysyerica jinek nog een beetje te legitimeren. Kijkcijfers en hooggespannen verwachtingen worden drastisch naar beneden bijgesteld. Als Peter R. De Vries in het programma vetschijnt is dat het begin van het Einde!! Project jinek is mislukt.

Gast
Rat Dooimakker
oktober 28, 2020 08:54

En zo is het! Wat een achterlijk klapmongool ben je dan om met je gore snotneus daar te gaan zitten en bewust jouw gore bacillen gaat verspreiden in deze tijd?! Echt weer narcistisch gedrag van een omhooggevallen BN’er. En dan ook nog als een betweter gaan stellen dat ie echt heus geen corona heeft terwijl allang duidelijk is dat de testen onbetrouwbaar zijn! Kutvent!

Gast
Naam onbekend
oktober 28, 2020 08:53

Mag je bij RTL Boulevard roddelen over collega’s

O wacht, het is de waarheid en dan mag het wel.

Gast
Wim
oktober 28, 2020 08:50

De redactie van Jinek is er een van lik mijn vestje.
Zij hadden dit nooit mogen toestaan, en ook vrouwe Jinek niet.
Maar ja er moeten natuurlijk altijd zgn RTL sterren bij haar opduiken.

Gast
Olcay
oktober 28, 2020 08:49

Ach die Diederik toch. Wat een belangrijk nieuws weer!

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 28, 2020 08:49

Was misschien niet handig, maar we moeten ook niet doen alsof dit een nationale ramp is.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen