SBS 6 wederom door twee miljoen met Ajax


De kijkcijfers van dinsdag 27 oktober 2020 (SKO)

Na de 2,4 miljoen kijkers voor Ajax – Liverpool vorige week, wist Atlanta – Ajax dinsdagavond bijna 2,1 miljoen kijkers (34 procent) te boeien op SBS 6. Zij zagen hoe de clubs gelijkspeelden met 2-2. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De door Hélène Hendriks gepresenteerde wedstrijd liet alle concurrentie achter zich, al hield RTL 4 zich nog behoorlijk goed staande. Het prime-time-vullende Het Perfecte Plaatje kwam uit op bijna 1,3 miljoen kijkers (19 procent).

Het brons op prime time was voor de NPO 1-combinatie Opsporing Verzocht (808.000 en 12 procent) en TV Show (898.000 en 15 procent).

Verder was NPO 2’s Nieuwsuur het meest in trek met 515.000 kijkers (8 procent).

Eerder op de avond wist het persmoment van Mark Rutte en Hugo de Jonge over het coronavirus – ze kondigden aan dat de huidige lockdown zeker tot in december duurt – veel kijkers te boeien. NPO 1 trok er 2,9 miljoen kijkers (46 procent) mee en RTL 4 bijna 1,3 miljoen (20 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek: 491.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Drie Sterren Camping: 444.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Rookie: 354.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Before I Go To Sleep: 185.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met War of the Worlds: 141.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Godzilla: 139.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Journaal Extra (2,9 miljoen), het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,6 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), M (1,4 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), RTL Nieuws Extra (1,3 miljoen), RTL Boulevard (979.000), GTST (884.000) en Editie NL (818.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren de voetbalnabeschouwing (836.000), Op1 (836.000), Jinek (725.000) en Journaal laat (531.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 18 procent en RTL 4 brons met 17 procent.

Top 15
01. Journaal Extra (NPO1) 2.944.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.260.000
03. Atlanta – Ajax (SBS6) 2.099.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.604.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.448.000

06. M (NPO1) 1.444.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.420.000
08. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 1.273.000
09. RTL Nieuws Extra (RTL4) 1.271.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 979.000


11. TV Show (NPO1) 898.000
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 884.000
13. Voetbal CL NB (SBS6) 836.000
14. Op1 (NPO1) 836.000
15. Editie nL (RTL4) 818.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.1%
2. SBS6 / 18.3%
3. RTL4 / 17.1%
4. NPO2 / 5.8%
5. Vero / 5.0%

6. NET5 / 5.0%
7. NPO3 / 4.4%
8. RTL5 / 3.9%
9. RTL7 / 2.0%
10. RTL8 / 2.0%


11. TLC / 1.4%
12. Ziggo / 1.0%
13. RTLZ / 0.9%
14. SBS9 / 0.8%
15. Discov / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,3%
2. Talpa TV 29,1%
3. RTL Nederland 25,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

62 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bart
oktober 29, 2020 09:04

@Achtmet Eens! Opsporing Verzocht is urgent genoeg om dagelijks uit te zenden i.p.v. minder uitzendingen en deze korter te maken.

Het is ook nog steeds belachelijk dat AVROTROS moest stoppen met Vermist. Frans Klein vond dat het wel mooi was zo. Ik kan denk ik wel 100 NPO programma’s opnoemen waar dat zeker voor geld maar niet voor Vermist.

Gast
aammehoela
oktober 28, 2020 20:28

De samenvattingen, normaal rond het miljoen, nu op SBS 6 slechts 316.000 kijkers. Dat krijg je als je pas na half twaalf hiermee begint en er ook nog eens een reclameblok er tegenaan gooit.

Gast
Achtmet
oktober 28, 2020 19:46

Opsporing Verzocht moet er elke dag opkomen ,goed voor de kijkcijfers met in de hoofdrollen het type bontkraagjes >

Gast
Bart
oktober 28, 2020 19:21

Zojuist was John van den Heuvel terecht boos omdat de NPO minder en kortere afleveringen van Opsporing verzocht wil.

En daar kwam nono Rob Goossens weer in de bocht, die vond Opsporing Verzocht wel wat voor op RTL5. Ha Ha! Peter van der Vorst zou zeker moeten uitzoeken of dit programma naar RTL4 te halen is. En dat moet het natuurlijk gewoon op de ma, di, wo op RTL4 en misschien ook dagelijks met een blokje in Boulevard of Editie.nl

Gast
Feitje
oktober 28, 2020 19:05

Nou ajax is voor de winter wel klaar in de CL. Kun je weer voor 3 man CL gaan uitzenden op 6.

Martien is na volgende week ook afgelopen.
Linda werkt alleen in september.

Krijg je déjà vu naar 2019

Die gaan weer terug naar 5%

Gast
Bart
oktober 28, 2020 18:29

Cl op Veronica veel prettiger, alleen al dat vreselijke grote SBS 6 logo rechts. Bŕrrrrr

Gast
Bart
oktober 28, 2020 16:52

@Jan Omdat ze nog steeds geld opleveren. Dat is de enige reden. En er kijkt altijd wel iemand.

Gast
B
oktober 28, 2020 15:58

Het is weer RTL kleuter dag vandaag.

O wacht het is woensdagmiddag!

Gast
RTL heeft in 5 jaar tijd grootste percentage marktaandeel ingeleverd
oktober 28, 2020 15:24

Ra, ra hoe kan dat…..

Gast
Mark
oktober 28, 2020 14:59

Arjan, enz.

SBS 6 wint wel heel makkelijk vanavond met voetbal: NPO 1 heeft EO concert van hooguit 550.000. Hadden ze beter net als komende weken weer compilatie van Kunst & Kitsch kunnen doen, NPO 1 kijkers merken het verschil toch niet. RTL 4 heeft Over Winnaars en Bureau 040, haalt ook maar gemiddeld 500.000. Denk dat RTL 5 misschien nog wel wint van RTL 4 met Borsato Budget Bruiloft.

RTL 4 zaterdag winnaar van de avond. Geen WIDM meer en SBS 6 heeft een film van onder de 300.000 kijkers. Finale van HGT gaat zo wel heel gemakkelijk winnen. Misschien wel 1,5 miljoen. Geubels ook boven 1 miljoen. Bingo show op 6 dramatische kijkcijfers zonder Linda ervoor.

Gast
Chiel
oktober 28, 2020 14:54

@Mark, als het klopt dan heb je ook echt 0 respect voor je kijkers. Net als om 18.00 uur tot 18.10 uur een aflevering van een comedy op Veronica. Geen idee WAT ze dan uitzenden maar van 22 minuten blijven er dus 10 over.

Gast
Jan de 💩
oktober 28, 2020 14:49

Ik vermoed dat Helene Hendriks een alien is , net zoals Roderick Veelo en zanger Milow . Ze lijken wel op mensen maar ze hebben het nog niet helemaal onder de knie .

Gast
Mark
oktober 28, 2020 14:40

Zoals verwacht zond SBS 6 de nieuwe aflevering van Lingo weer na middernacht uit, i.v.m. perco. Net als de vorige maanden. Ah joh, wat maakt het uit, wordt toch gesponsord door de Vriendenloterij moet Ome John gedacht hebben. Kost me geen drol. Dan maar tv voor anderhalve man en een paardenkop. Aflevering een dag doorschuiven kan niet, anders loopt het schema in de soep. Moet dagelijks op de buis doordeweeks, net als GTST. RTL 4 heeft de dag erna wel eens 2 x GTST achter elkaar uitgezonden bij breaking news. Zo had SBS 6 het ook kunnen doen. En Lang Leve De Liefde een XL aflevering. En Wordt U Al Geholpen een dagje overslaan.

Gast
Ger met de ster
oktober 28, 2020 13:35

@ Opbouwen en Afbouwen.

Absoluut niet te vergelijken. zet voetbal op kindernet of spice en je krijgt dezelfde aantal, want ajax is hot.

Gast
Covid-20
oktober 28, 2020 12:48

Als ik zo al die domme reacties hier lees zijn er heel wat meer corona gevallen in dit land dan bekend is bij het eenzijdige RIVM….

Gast
Jan
oktober 28, 2020 12:47

Denk dat u hierboven geen verstand van tv inkomsten heeft, TALPA ontvang overal geldstromen uit de hele wereld !

Gast
RTL 4 weer top marktaandeel
oktober 28, 2020 11:05

Knappe prestatie van RTL 4, weer hoog marktaandeel. Wat zullen ze jaloers zijn bij SBS met die miljoenen verslindende voetbalrechten…

Gast
Ron
oktober 28, 2020 11:02

GTST zit weer in een goede flow. Pakkende verhaallijnen zorgen weer dat de weg omhoog weer gevonden is.

Gast
televisionboy
oktober 28, 2020 10:35

GTST krabbelt wel omhoog

Gast
Ans Jeliek
oktober 28, 2020 10:10

Jan
wo 28 okt 2020 om 10:05

Iedere jandoedel kan dat. Zie Talpa.

Gast
Huismaker
oktober 28, 2020 10:09

1Vandaag met de peilingen van de medewerkers van het mediakartel:
vvd breekt alle records ……

dus:
Bedrijven en zzp-ers moegen nu rustig failliet gaan (Wiebes bij WNL-zondag)
Miljarden naar Griekenland, Spanje, Italie, Frankrijk en Portugal
Geen cent naar de zorg (Rennen naar de parkeergarage)
Rutte (“Ik heb een foutje gemaakt” (x56)
enz enz
En dat breekt alle records ? ………
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Tuurlijk. Dream-on.

Gast
Jan
oktober 28, 2020 10:05

@ Mijn naam is geheim Waarom worden deze zenders eigenlijk in stand gehouden ? Volgens de regels moesten deze toch een toegevoegde waarde hebben? Of kan iedereen zomaar een commercieel tv station beginnen, zonder voorwaarden, en zonder doelstelling in de statuten?

Gast
🗣wordt snel verwijderd...
oktober 28, 2020 10:00

Gunoten van Ajax.
TLP wederom 2de….
Veronica andermaal beter!

Gast
Chiel
oktober 28, 2020 09:45

@Mijn naam is geheim, ze maken er toch gewoon winst mee. Zal ze een zorg zijn. Ik mag toch HOPEN dat RTL7 en RTL8 geen zenderdirecteur heeft.

Gast
Mijn naam is geheim
oktober 28, 2020 09:44

8. RTL5 / 3.9%
9. RTL7 / 2.0%
10. RTL8 / 2.0%
RTL 7 scoorde met Godzilla: 139.000 kijkers.

Werk aan de winkel voor de directeurtjes die directeurtje willen spelen!

Op alle lijstje bungelen de zenders onderaan.

Gast
Alfonso
oktober 28, 2020 09:40

Oh jee, als Meiland en het voetbal voorbij is, dan donderstraalt de hele flikkerse zooi in elkaar bij Talpa, hoe dom kun je zijn om al je MILJOENEN in te zetten op dat voetbal

Gast
Mediakenner
oktober 28, 2020 09:27

Wat ik eerder al zei John moet meer investeren in de naam SBS dan in net5 of Veronica.
Veronica is geen grote naam dus tel die tegenwoordig niet tussen al die zender.
Zou zeggen weg met die namen net5 en Veronica.
Vroeger was Veronica in de jaren tachtig goed waren weinig zenders.
Dus allemaal omdopen SBS.

Gast
anonymous
oktober 28, 2020 09:21

Als ik foto’s van Hélène zie vraag ik me altijd af
of ze vroeger een man was.
Dat gezicht, kaak, er klopt iets niet.

Gast
Sophie
oktober 28, 2020 09:12

de persoon die zichtzelf Opbouwen en Afbouwen noemt blijft de lezer van dit forum irriteren met zijn copy-paste oneliner, dag iin, dag uit….. sneu persoon….

Gast
Mijn naam is geheim
oktober 28, 2020 09:08

Wat een succes:

MAX, OP1 en M.

Allemaal NPO

Gast
Ans Jeliek
oktober 28, 2020 08:59

J.J. de Koningh
wo 28 okt 2020 om 8:53

En zij is bij Talpa niet het enige varkentje.

Gast
MC bezoeker 44
oktober 28, 2020 08:54

@Cyntia Merel zat daar iig wel op haar plek.

Gast
Ans Jeliek
oktober 28, 2020 08:54

Cyntia Kabonski
wo 28 okt 2020 om 8:41

Dat klopt. Ze wil weer bij een echte zendergroep werken.

Gast
J.J. de Koningh
oktober 28, 2020 08:53

Zo kwam ik onlangs die Hélène Hendriks tegen in onze lokale supermarkt. Zonder make up of andere verzorging. Nog zelden zoiets lelijks gezien, een soort varken. En ze heeft een nogal merkwaardig hoofd. Ik vergeet dat niet meer, telkens als ik beeld van haar zie. Kan zij het niet bij radio houden?

Gast
Ans Jeliek
oktober 28, 2020 08:52

2 miljoen CL. Zoveel is dat niet.

Gast
🗣wordt vast weer verwijderd...
oktober 28, 2020 08:47

548.000 kijkers (43%) verlieten lieten RTL 4 toen Eva Jinek in beeld verscheen!

Gast
the pat
oktober 28, 2020 08:44

heel goed SBS met voetbal en martien meiland doen jullie het goed de rest van de aankopen Linda wendy lukt het allemaal niet meer.. ja wendy op zondag maar komt door martien meiland en rian van dorst dat we het aan het kijken zijn..

Gast
Naam onbekend
oktober 28, 2020 08:43

2. SBS6 / 18.3% + 5. Vero / 5.0% + 6. NET5 / 5.0%

3. RTL4 / 17.1%

Wat een succes voor Talpa

Gast
Cyntia Kabonski
oktober 28, 2020 08:41

Van zeer betrouwbare bron vernomen dat Merel Westrik in gesprek is met RTL betreft een terugkeer bij RTL nieuws.

Gast
Jan
oktober 28, 2020 08:38

@ Patty Koot U jaloezie kent duidelijk geen grenzen , SBS gaat heel goed de laatste tijd . Het is toch fijn voor de betrokkene dat een com. tv bedrijf vaker scoort
en dat RTL niet het alleenrecht heeft om te scoren ? Wat ze overigens ook maar met mate doen !

Gast
Concert van Hoop
oktober 28, 2020 08:27

Waarom lukt het RTL toch steeds niet om in te spelen op de actualiteit in de programmering?

Geen geld?
Geen kwaliteit?
Geen maatschappelijk besef?
Geen…..?

Of is het doel alleen nog “snack tv” en zoveel mogelijk geld verdienen?

Gast
Patty Koot
oktober 28, 2020 08:27

Talpa gaat binnen 2 jaar naar de befraafplaats.

Gast
Frans
oktober 28, 2020 08:27

De naam SBS zit goed in de race.
Laatste tijd best hele goeie kijkcijfers. Top!
SBS onze Nederlandse zender.

Gast
wim
oktober 28, 2020 08:26

CL voetbal gaat volgend jaar naar Fox sports, samenvattingen naar NOS

Gast
Patty Koot
oktober 28, 2020 08:21

Champions League bij NPO ooit scoorde gemiddeld 6 miljoen kijkers.

Gast
Wim
oktober 28, 2020 08:21

Nelly Veenendaal:7.52
Als je kijkt naar de kijkers die Vrijdags na de Mask Singers blijven hangen voor Jinek, zou ik daar niet blij mee zijn.
De helft van de kijkers heeft een IQ van een tampon.

Gast
Jan
oktober 28, 2020 08:19

linderdaad , als het voetbal op RTLl had gezeten waren de jubelberichten niet aan te slepen . SBS is gewoon, net zoals RTL met zijn lego, mask en voice programma`s, goed bezig

een com zender heeft nu eenmaal programma`s nodig waar veel mensen naar kijken

Gast
Little Fred
oktober 28, 2020 08:18

Wat is er met Anniko v Santen haar gezicht gebeurd?

Gast
Naam onbekend
oktober 28, 2020 08:14

Cijfers zeggen alles. Inderdaad en ook de dagelijkse honderden jaloerse RTL reacties

NPO en Talpa stijgen weer met stip!!!!

Gast
Patty Koot
oktober 28, 2020 08:12

Dag Top 10:
slechts 1 x Talpa.
Opbouwfase.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen