SBS 6 wederom door twee miljoen met Ajax


De kijkcijfers van dinsdag 27 oktober 2020 (SKO)

Na de 2,4 miljoen kijkers voor Ajax – Liverpool vorige week, wist Atlanta – Ajax dinsdagavond bijna 2,1 miljoen kijkers (34 procent) te boeien op SBS 6. Zij zagen hoe de clubs gelijkspeelden met 2-2. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De door Hélène Hendriks gepresenteerde wedstrijd liet alle concurrentie achter zich, al hield RTL 4 zich nog behoorlijk goed staande. Het prime-time-vullende Het Perfecte Plaatje kwam uit op bijna 1,3 miljoen kijkers (19 procent).

Het brons op prime time was voor de NPO 1-combinatie Opsporing Verzocht (808.000 en 12 procent) en TV Show (898.000 en 15 procent).

Verder was NPO 2’s Nieuwsuur het meest in trek met 515.000 kijkers (8 procent).

Eerder op de avond wist het persmoment van Mark Rutte en Hugo de Jonge over het coronavirus – ze kondigden aan dat de huidige lockdown zeker tot in december duurt – veel kijkers te boeien. NPO 1 trok er 2,9 miljoen kijkers (46 procent) mee en RTL 4 bijna 1,3 miljoen (20 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek: 491.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Drie Sterren Camping: 444.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Rookie: 354.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Before I Go To Sleep: 185.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met War of the Worlds: 141.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Godzilla: 139.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Journaal Extra (2,9 miljoen), het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,6 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), M (1,4 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), RTL Nieuws Extra (1,3 miljoen), RTL Boulevard (979.000), GTST (884.000) en Editie NL (818.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren de voetbalnabeschouwing (836.000), Op1 (836.000), Jinek (725.000) en Journaal laat (531.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 18 procent en RTL 4 brons met 17 procent.

Top 15
01. Journaal Extra (NPO1) 2.944.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.260.000
03. Atlanta – Ajax (SBS6) 2.099.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.604.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.448.000

06. M (NPO1) 1.444.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.420.000
08. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 1.273.000
09. RTL Nieuws Extra (RTL4) 1.271.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 979.000


11. TV Show (NPO1) 898.000
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 884.000
13. Voetbal CL NB (SBS6) 836.000
14. Op1 (NPO1) 836.000
15. Editie nL (RTL4) 818.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.1%
2. SBS6 / 18.3%
3. RTL4 / 17.1%
4. NPO2 / 5.8%
5. Vero / 5.0%

6. NET5 / 5.0%
7. NPO3 / 4.4%
8. RTL5 / 3.9%
9. RTL7 / 2.0%
10. RTL8 / 2.0%


11. TLC / 1.4%
12. Ziggo / 1.0%
13. RTLZ / 0.9%
14. SBS9 / 0.8%
15. Discov / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,3%
2. Talpa TV 29,1%
3. RTL Nederland 25,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen