SBS 6 grijpt in bij Dit Vindt Nederland: flink ingekort

SBS 6 zet het mes in de megaflop Dit Vindt Nederland. Het programma wordt waarschijnlijk teruggebracht van één uur naar een half uur per dag. Dat heeft tv-directeur Marco Louwerens laten weten aan Shownieuws. Er kijkt geen hond naar de Boulevard-concurrent: SBS 6 weet er zo’n 100.000 kijkers mee te boeien. Na een volle week met baggercijfers zijn ze bij de zenderleiding tot de conclusie gekomen dat het roer om moet. Vooralsnog gaat het programma echter niet van de buis.

Showkenner Albert Verlinde heeft erover gebeld met Marco. “Ik weet wel – en dat heeft Marco een beetje aangegeven – dat ze Dit Vindt Nederland echt een kans geven. Maar ze zijn ook aan het kijken of het niet korter moet.”

Dit Vindt Nederland is nu een één uur durend kippenhok. “Het is wel héél lang, dat je denkt: zo veel vindt Nederland ook weer niet dat het een uur moet duren. Ze zijn aan het kijken of dat een half uur misschien kan worden.

Dan zou het programma van 18.30 tot 19.00 uur of juist van 19.00 tot 19.30 uur op de buis komen. Wat gebeurt er dan in die andere dertig minuten? “Dan kan 50/50 met Winston terugkomen in de programmering.

Slecht nieuws dus voor de fans van Lingo en Man Bijt Hond. Die programma’s waren vorig seizoen nog te zien in de vooravond van SBS 6.

Foto: SBS

54 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jaap Aap
september 9, 2020 22:09

Wat Bob zegt.

Als ze ‘advocaat’ is, heeft ze dan niet wat beters te doen dan dit onzinnige programma te presenteren.

Rot gewoon op met je kutkop van tv, niemand zit erop te wachten.

Gast
Emma Greveling
september 9, 2020 21:43

Een goed idee om het programma naar een uur terug te brengen. Nathascha Harlequin vind ik goed presenteren. Maar een half uur is zat voor zo een opinie programma. Niets mis mee verder. Jammer dat mijn mede Nederlanderds hier soms racistische of vernederende opmerkingen hebben voor Harlequin. Ze zijn zielig, want ze doet het goed en treedt integer op.

Gast
Feitje
september 9, 2020 21:21

Haha netjes hoor 3 weken, en de eerste wijziging zit in het vat

Gast
Ome Cor
september 9, 2020 19:57

Ik kijk zelden naar de commerciëlen simpelweg omdat ik niet houd van programma’s die nep zijn, nergens over gaan, opgeblazen zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan. Laten we zeggen dat de programma’s in het algemeen werkelijk gemeende diepgang ontberen: het moet allemaal gemakkelijk te consumeren zijn.
Maar DVN vind ik als format niet verkeerd; de “side-kick” is goed, scherp, to the point. Natacha heeft HET niet, ze wil wel maar ze kan het niet. Vorige week nerveus, beetje opgefokt en bitchy; deze week dan weer geforceerd om dat van vorige week te corrigeren. Als zij lacht, kan ik niet lachen.
Een andere presentator die het kippenhok, wat het inderdaad af en toe is, misschien wat beter kan dirigeren, zou kunnen helpen voor de rust.
Of minder stellingen poneren of spreektijd van de gasten managen.
Een half uur is volgens mij te kort want dan lijkt het zo’n opvullertje.

Gast
xandertje
september 9, 2020 19:43

Geen stelling over Akwasi op maandag? Geen stelling over de Gouden Koets?
Waarom spelen ze niet in op de actualiteit? Woke?

Gast
Max
september 9, 2020 19:09

DVN is best wel te pruimen hoor, maar een uur is te lang!

Gast
Sem
september 9, 2020 15:54

Get woke, go broke !

LOL

Gast
Nederland Zoek
september 9, 2020 15:49

Dit vindt Nederland?
Maak het maar zo kort totdat Nederland helemaal niks meer vindt.

Gast
Corrie
september 9, 2020 15:32

LLDL loopt en daar wordt maar mee gegooid. Heeft elk tijdstip al gehad. SBS wordt triest met elke keer een nieuwe weg ingaan. SBS moet camping zijn, dat is de kijker gewend.

Gast
Bob Oeverloos
september 9, 2020 14:55

Wanneer heeft ze dan -als jurist tenminste- voor het lastst esn rechtbank van binnen gezien? Zou het als crimineel niet prettig vinden als ik een advocaat heb die denkt dat ze belspelletjes met kijkers doet in plasts mij te verdedigen voor mijn witwas en deal praktijken!!

Gast
Teuntje
september 9, 2020 14:09

Harlekijn is net een schooljuffrouw wat een naar mens zeg alsof ze in de rechtbank staat laat die lekker van de buis verdwijnen zitten mensen niet op te wachten

Gast
Japierabo
september 9, 2020 14:04

Das racisme of discriminatie zal onze gekleurde medemens nu wel roepen.

Gast
Bart
september 9, 2020 13:43

Zo wel heel dom zijn om dan uitgerekend terug te komen met 50/50.
De slechtste quiz ooit op de Nederlandse televisie. Zelfs de presentator valt er bijna van in slaap. SBS6 moet niet zo eigenwijs doen en gewoon stoppen met Dit vindt Nederland. Sterker nog ze hadden er nooit aan moeten beginnen.

Gast
Anna
september 9, 2020 13:43

Natuurlijk ga ik niet naar dit idiote K*Tprogramma kijken met die jankerd/vooringenomen deuger Natacha Harlequin met haar ridicule zoektocht naar intenties als iemand een al dan niet leuke grap maakt (Johan Derksen bijvoorbeeld met zijn leuke grap over die knotsgekke leugenaar en oproeper tot gebruik van serieus geweld zeurpiet Akwasi).

Racisme bestaat en zal blijven bestaan. Racisme komt voor onder alle groepen mensen van elke kleur dus ook onder n*gers, ook onder die hysterische plunderende brandstichtende crimineel aanbiddende BLM schreeuwbende.

Natacha Harlequin ga iets anders doen en bespaar ons je nietszeggende gezeur.
Laat anders maar zien voor de resterende tijd van dit K*Tprogramma hoe fantastische Nederland ook is/kan zijn.

Gast
Anna
september 9, 2020 13:41

Natuurlijk ga ik niet daar dit idiote K*Tprogramma kijken met die jankerd/vooringenomen deuger Natacha Harlequin met haar ridicule zoektocht naar intenties als iemand een al dan niet leuke grap maakt (Johan Derksen bijvoorbeeld met zijn leuke grap over die knotsgekke leugenaar Akwasi).

Racisme bestaat en zal blijven bestaan. Racisme komt voor onder alle groepen mensen van elke kleur dus ook onder n*gers, ook onder die hysterische plunderende brandstichtende crimineel aanbiddende BLM schreeuwbende.

Natacha Harlequin ga iets anders doen en bespaar ons je nietszeggende gezeur.
Laat anders maar zien voor de resterende tijd van dit K*Tprogramma hoe fantastische Nederland ook is/kan zijn.

Gast
JobF
september 9, 2020 13:41

Zou dan wel dit worden :
18:00 LLDL
18:30 DVN
19:00 50/50
19:30 Mr Frank visser
Maar dit zou beter zijn :
18:00 DVN
18:30 50/50
19:00 LLDL
19:30 Mr Frank visser
Tenminste als 50/50 echt terugkomt zoals hier staat. Ik zou eerder Lingo doen, @Mark zei dat de opnames van Lingo weer beginnen. Ik weet niet of dat klopt

Gast
Mike
september 9, 2020 13:33

Van 60 naar 30 minuten zeg ik al dagen. Fijn er naar me geluisterd wordt.

Wat vindt Nederland is een leuk programma.

Please geen 50/50 terug. Beter Lingo.

Gast
Beppie Rotjeknor
september 9, 2020 13:31

De Nederlander weet juist heel veel van heel weinig.
Deze experts juist weinig van heel veel.

Gast
Fct van der meulen
september 9, 2020 13:11

Weg met dit soort shit programma’s, er zijn er nog veel meer

Gast
Sport 7 kijker
september 9, 2020 12:44

misschien kunnen ze net als ze ’s nachts doen de hele avond een Hart van nederland loop uitzenden.

Gast
WEST*
september 9, 2020 12:39

Vind RTL soms ook heel platvloers Hotter than my daughter is schaamteloos ordinair
en dat programma over woonwagenkamp bewoners , en het programma op de camping zijn ook geen klasse programma`s
En dan gaat men hier het verwijt maken dat SbS6 een campingzender is !
hoe hypocriet

Gast
Ron
september 9, 2020 12:38

Het heeft er ook mee te maken dat niemand zit te wachten op meningen TV. Iedereen springt maar in dat gat, zelfs Shownieuws is verworden tot 1 grote meningenshow en heeft haast niets meer van doen met de bron/basis; shownieuws. Het is een gewoon een talkshow geworden waarin naar elkaar gewezen wordt en iedereen de maat wordt genomen. Het is van een hysterie vandaag de dag waar de honden geen brood van lusten, al die programma’s overigens waaronder ook Boulevard. Vind je het gek dat iedereen massaal naar Netflix vlucht en dergelijke.

Gast
Sjoerd
september 9, 2020 12:32

Dit programma staat mijlenver bij het DNA van SBS vandaan. Het verschil tussen SBS en RTL is te klein geworden. RTL weer wat chiquer, SBS weer iets platter. Dan is er weer onderscheid en worden de doelgroepen beter bediend. Het is nu te veel van het zelfde, dus alle twee net niks.

Gast
Bart
september 9, 2020 12:12

Mischien kunnen ze beter een spelshow herhalen over de rooie. Met wendy van dijk. Ik denk dat er dan in ieder geval meer kijkers zullen zijn. Toen nederland nog heel gewoon was. Dit programma wat vindt nederland is echt helemaal niks.

Gast
Winde
september 9, 2020 12:11

BNrs van de ronde tafel, door elkaar heen kakelend, onder “leiding” van kenau Harlekijn. Ik zit niet te wachten op die types die o zo graag op tv willen komen met het maakt niet uit wat.

Gast
Mark
september 9, 2020 12:11

Zoals ik afgelopen weekend al zei: Dit Vindt NL onderdeel maken van de 5 Uur Show en het programma Nederland Komt Thuis noemen. Tussen 18:00 – 20:00 uur achtereenvolgens in blokken van een half uur HvNL/Shownieuws, 50/50 (of MBH), LLDL, Mr. Visser, Lingo.

Gast
jmp
september 9, 2020 12:02

Wellicht dat Wilfred Genee (en mevrouw Genee) mevrouw Harlekijn, sorry Harlequin opnieuw kan uitnodigen bij Veronica Inside voor een nieuw sollicitatie gesprek…

Gast
Robert
september 9, 2020 12:01

Ook maar eens gekeken, gaat het niet worden. Deze mevrouw zal een goede advocate zijn, maar presenteren kan ze niet. Gasten helpen ook niet mee, wat een armoe.

Gast
Ron
september 9, 2020 11:58

@Goedemorgen: ik sluit niet uit bij een succes van Big Brother dat Talpa met een soortgelijk format gaat komen, na Utopia. Zo gaat het altijd, copy/paste. Maar ik verwacht niet gelijktijdig. Denk dat ze eerst willen afwachten wat een Big Brother gaat doen qua kijkcijfers vandaag de dag, dus het is een mooie testcase voor Talpa.

Gast
Gerda
september 9, 2020 11:56

Ja dat soort reality programma’s lijkt idd een vaste schare fans te hebben. Afschuwelijk, maar ze moeten toch wat, zou je zeggen

Gast
Goedemorgen
september 9, 2020 11:52

Rtl komt straks met Big Brother dan kan SBS toch De Gouden Kooi uitzenden? Of gaan ze echt alleen maar kutprogrammas uitzenden?

Gast
Mink Vaillant
september 9, 2020 11:52

Stoppen met SBS6 lijkt me de beste optie. Gewoon iets nieuws beginnen 😎

Gast
StefanV
september 9, 2020 11:50

Ik heb gisteren een stuk gekeken. Het is helemaal niet zo’n onaardig programma. Misschien inderdaad wat te lang.

Gast
Ron
september 9, 2020 11:49

@Frank: goed idee, maar weet niet of een uur LLDL wel lucratief is v.w.b. kijkcijfers.

Gast
Gerda
september 9, 2020 11:48

De dame die het presenteert is ook wel erg irritant hoor
Het lijkt wel vijftigerjaren televisie..
Maar dat gevoel heb ik toch bij SBS6
Vijftiger jaren teevee..

Gast
Frank
september 9, 2020 11:46

Zet Lange Leve de Liefde om 18.30 een uur lang

Gast
Ben Zine
september 9, 2020 11:45

Sinterklaas heeft mij een geheimpje verteld en het is te mooi om het geheim te houden: Z warte P iet neemt Harlekien dit jaar mee naar Spanje en laat haar daar onbetaald de kadootjes inpakken voor eind 2021. Niet verder vertellen, moet een verrassing blijven voor ons.

Gast
Curryworst
september 9, 2020 11:39

Willen we meer of minder Dit Vindt Nederland?
Minder, minder, minder!
Aldus hun tv-directeur.

Gast
De glazenwasser is ladderzat
september 9, 2020 11:38

Talpa bezuinigd in ieder geval niet op zendtijd.

Gast
Eveline
september 9, 2020 11:35

Die Harlekein met haar wapperende handjes, irritante stem die denkt dat ze bij de rechtbank staat. Daar moet ze lekker naar terug en nooit meer op TV

Gast
Flip de Beer
september 9, 2020 11:34

Ik zou Lingo laten terugkeren

Gast
Henk de Vries
september 9, 2020 11:32

Mensen stop toch met die zender

Gast
scott_0
september 9, 2020 11:27

Meningen zijn als kontgaten, Iedereen heeft er een, maar niemand is er in geïnteresseerd.

Gast
Johan
september 9, 2020 11:26

Ik begrijp echt helemaal niks van die mensen bij SBS/Talpa. Na jarenlang swabberen leken ze vorig jaar eindelijk de juiste snaar te hebben gevonden met programma’s als Lingo, Man bijt Hond en later op de avond bv Meiland. Ze hadden eindelijk een fatsoenlijke vooravond staan die goed liep, en nu halen ze het weer overhoop met programma’s waar de SBS kijker duidelijk niet op zit te wachten. SBS/Talpa omarm nou de status van campingzender en maak de programma’s die de gewone man wil zien.

Gast
Jeroen
september 9, 2020 11:26

John moet toch een andere richting opgaan met zijn SBS vlaggenschip.
Het is 2 jaar al een rommeltje. Dat hebben kijkers door.
Eerst een paar mensen eruit gooien die geen verstand hebben.

Gast
J.P.
september 9, 2020 11:26

Bananen!

Gast
Bij RTL gaan ze de programma’s steeds meer oprekken uit geld gebrek
september 9, 2020 11:23

Blijkbaar nog voldoende geld in kas bij Talpa Tv

Gast
Zomaar
september 9, 2020 11:23

Wie zijn toch die Nederlanders die er wat van vinden?
10 ingezonden meningen kan je ook binnen een schaal van 100% verdelen.

Gast
Marq
september 9, 2020 11:22

Hey stil aan:Lingo is afgelopen seizoen al corona proof uitgezonden hoor. wel opletten he??

Gast
tom
september 9, 2020 11:18

Allemaal visieloze directeuren en jaknikkers…: Römer, Louwerens. Ongelooflijk dat soort types op die plekken

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen