Paul de Leeuw en RTL 4 verbreken exclusieve contract

Opvallend tv-nieuws: Paul de Leeuw en RTL verbreken per 14 oktober hun exclusieve contract. Dit is een jaar eerder dan beide partijen overeengekomen waren. Dat heeft de zendergroep laten weten. Paul kan zijn ei niet kwijt bij RTL. “De afgelopen tijd is er bij mij een sterke drang ontstaan om zonder verplichtingen na te denken over mijn toekomst. Ik ben op het punt gekomen in mijn carrière dat ik reflectie en verdieping zoek“, aldus de presentator, die voor lijkt te sorteren op een VARA-comeback.

De presentator wil andere dingen doen. “Ik vraag me steeds vaker af of er nog plek is voor mijn manier van tv maken. Er zijn nog zoveel andere manieren om mijn talent in te zetten.”

Paul wil met meerdere partijen m tafel kunnen. “Om dat te onderzoeken wil ik onafhankelijk van welke partij dan ook en met andere makers in gesprek. Ik ben blij dat RTL mij die ruimte gunt.

RTL en Paul blijven op projectbasis met elkaar samenwerken. Hij is voorlopig sowieso nog te zien met Ranking The Stars en als jurylid bij Holland’s Got Talent.

RTL-directeur Peter van der Vorst zegt respect te hebben voor het verzoek van Paul en wil ook in de toekomst blijven samenwerken, al is het op een andere manier.

Foto: RTL

68 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Donald
september 11, 2020 10:31

Ga maar heel diep in een ouwe vleermuisgrot zitten met spiegels dan heb je verdieping en reflectie.

Gast
Chelsey
september 11, 2020 07:40

“RTL SIX BETER DAN NIX!”

Gast
Bob
september 11, 2020 07:02

Geen idee wat Paul gaat doen, maar ik denk als hij een jaartje pauze neemt en ondertussen werkt aan een mooi nieuw format of weer nieuwe muziek gaat maken, dat hij wel eens zeer succesvol terug kan komen! En ja, Paul verdient vrijheid, die krijg je niet bij de commerciële omroepen.

Gast
Evert Santegoeds
september 10, 2020 23:49

Meiland krijgt een tv-carrière met Paul bij Talpa.

Gast
Ben
september 10, 2020 21:54

Wat een gelul van paul. Hij wordt overal uitgekotst!! Zijn kijkcijfers zijn dramatisch slecht. Kijk op internet naar de likfilmpjes met jonge jongens. Ook deze anti zw piet engerdje heeft zijn waterlo gevonden.
Nu jinek nog en dan dringt het bij de klaagbrigade pas echt door.
Een overgrote meerderheid wil zw piet.
Ook defensie gaat dit ontdekken.
Let maar op.

Gast
Albert Verlinde
september 10, 2020 19:56

Paul gaat naar Talpa.

Gast
Lau
september 10, 2020 18:59

Nu eindelijk eens een show met Linda de Mol?
Kan John hem tevens verlijden om Sint (en Kerst?) & de Leeuw voor SBS6 te maken.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
september 10, 2020 18:43

Eindelijk diep in de spiegel gekeken en de enige juiste conclusie getrokken.

Gast
J
september 10, 2020 18:12

Er is gewoon geen plek (en geld) bij RTL voor alle dingen die Paul wil doen. Het weekend zitten ze gewoon al vrij vol.
Sept/okt – HGT
nov/dec – Oh Wat Een Jaar
jan/feb – All You Need Is Love
Mrt/April – Nieuwe spelshow met Chantal Janzen.
Mei/Jun – Lego Masters

Gast
Bart
september 10, 2020 18:11

Net als Jos bink raakt Paul meer en meer uit beeld. Ook de tijd van Paul is gekomen. Paul, denk aan je zelf. Richt op je gezin en geniet van je vrije leven. Geen verplichtingen, lekker helemaal niks.

Gast
ano@niem.nl
september 10, 2020 17:56

De Leeuw zou een goede spelshow man zijn. Hij deed ooit eens 1 van de acht.
Maar zoiets zou hij heel goed kunnen. Iets heel anders dan hij normaal doet.

Gast
Pullekie
september 10, 2020 17:46

De definitie ondergang van Darkroom Paultje ?????

Gast
Sinterklaas verlaten
september 10, 2020 17:45

Geen zwarte piet meer.
Geen Paul de Leeuw meer.

Gast
Willie Wortel
september 10, 2020 17:01

Paul is weg bezuinigd daar de Pinokkios.

Gast
Chatal
september 10, 2020 16:56

Paul scoort niet bij de familiezender, daarom exit.
Maand geleden las ik hier een bericht dat de Schreeuw van de Leeuw weer terug kwam, nou niks dus, maar goed ook.

Gast
Mick
september 10, 2020 16:53

@Bart En vandaar dat saaie Winston Dancing on Ice deed met Patty in plaats van Gerard.

Gast
Bart
september 10, 2020 16:52

@Ron Gerard staat sinds vorig jaar exclusief onder contract bij RTL. Vandaar dat hij geen programma met Gordon kan doen op SBS6.

Gast
Rob Goossens - ik speculeer er op los zonder enig bewijs
september 10, 2020 16:51

Medialane en Talpa Network worden samengevoegd.

Dat wordt Endalpa.

Gast
Rob Goossens - ik speculeer er op los zonder enig bewijs
september 10, 2020 16:50

Medialane en Paul gaan naar Talpa Network waar zij de Nederlandse versie van de Graham Norton Show gaat maken. Ivo Niehe zou ook meegaan. The Christmas Show, Holland Zingt Kerst, Even tot Hier, Herrie in…, en Simone Kleinsma gaan mee naar Talpa, waarschijnlijk voor comedy.

Gast
Dennis
september 10, 2020 15:47

Hopelijk komt Sint & De Leeuw nog op tv dit jaar.

Gast
robb
september 10, 2020 14:41

Paul heeft het al geregeld , als hij weer wat gaat doen op tv is het bij de Vara waar hij zonder toezicht zijn ding kan doen .

Gast
Mark
september 10, 2020 14:27

Als ik Ome John was zou ik hem snel vastleggen. En dan Sint & De Leeuw prime time 2 uur lang op SBS 6 op 5 december, wordt nu al gouden tv, met coronaproof editie. Komt Sinterklaas (Hans Kesting) in een pausmobiel de studio binnen? Paul de Leeuw zou met het Eurovisie Songfestival in Rotterdam ook de hele avond live gaan op RTL 4. Kan ook zo op SBS 6 in 2021. Met allemaal oud ESF deelnemers in een studio met live verbinding met Koos Van Plateringen op locatie. En geef hem weer zo’n programma met wensen van publiek die in vervulling gaan in de studio of op locatie. Vooral met gehandicapten en bejaarden, die nemen zichzelf ook al niet serieus.

Gast
CB
september 10, 2020 14:09

Dat was te verwachten. Paul hoort bij het VARA-meubilair :)

Gast
Mike
september 10, 2020 13:42

Paul komt sterker uit de crisis. Meer mensen hebben wel eens een mindere periode van vijftig jaar.

Gast
Diana Zeildoek
september 10, 2020 13:29

Paul moet de luwte in. Hij heef het niet meer en niemand van zijn vriendjes zal dat tegen hem zeggen. Ranking the stars is toch wat ego tv over je collega artiesten en HGT daar komt Paul ook niet echt uit de verf. Paul was ooit baanbrekend nu niet meer.

Gast
Greasy Smurf
september 10, 2020 13:24

Jezus, wat een zeikerd. En nu weer RTS op losse schroeven natuurlijk door dat gedraai van dit vaginahoofd.

Gast
mediakaal
september 10, 2020 13:17

peanut +1

Gast
Fredje in Leer
september 10, 2020 13:16

Joehoe…

Gister Ranking the “stars” gezien.. maar wat is Paul tijdens het programma aan een dood paard aan het trekken..
Famke Louise; brandt licht maar er is echt niemand thuis..
Die drugs kikker; overdreven iedere keer lachen omdat ze opgepakt is geweest..
En Kjeld.. die was gister te veel in zichzelf gaan geloven en het leverde plaatsvervangende schaamte op tv op…

Ga lekker van je knaken genieten en laat het over aan de nieuwe generatie.. het trucje is nu wel bekend ondertussen…

Gast
Gwendolyn
september 10, 2020 13:06

Precies wat RTL wil en wat ook de toekomst gaat worden, met veel freelancers. Misschien nog een paar vaste gezichten op contract.

Gast
Tycho Graagnat
september 10, 2020 13:02

snoezigkleinhertje
do 10 sep 2020 om 12:40 ,

Nee hoor. Ook BNNVARA heeft niet stil gezeten ondertussen dus die gaan absoluut geen nieuw contract met hem sluiten. De toppers van de omroep zoals ‘Twee voor twaalf’bleven bestaan maar er verdween ook het een en ander. Formats werden verdeeld over NPO1, 2 en 3 (mix met oude BNN formats) en nederlandse series als Klem, Oogappels deden het goed.
Verrassend was ook de serie Dertigens met jammerlijk te lage kijkcijfers. Paul is jaren 80 en zou dat zelf moeten inzien. Voor het geld hoeft hij het immers niet te doen. Hij heeft meer dan genoeg verdiend en een man met een inkomen bovendien. Ga gewoon totaal andere dingen doen, het is geen gezichtsverlies.

Gast
oja
september 10, 2020 12:54

Hopelijk blijft ie van de buis, beste nieuws wat bbetreft Paul. Als ie naar talpa zou gaan is het ook lachen, want dat afvoerputje kan hem wel gebruiken

Gast
snoezigkleinhertje
september 10, 2020 12:40

Deze overbetaalde veelvraat is nu dus overbodig bij RTL en gaat nu dus bij de VARA verder met zijn zakken vullen.
Dan kunnen we weer kijken naar een nietszeggend flut programma als Laat De Leeuw waar ondertussen deze graai worst weer met zijn jatten in de subsidie ruif zit.

Gast
Ben Zine
september 10, 2020 12:33

Zie Paul op contractbasis nog wel weer ‘De Kwis’ doen met Van der Laan en Woe. ‘Even tot hier’, met Van der Laan en Woe, kan hiernaast prima blijven bestaan.

Gast
Peanut
september 10, 2020 12:32

Dit is toch eigenlijk managementtaal voor: het heeft niet gewerkt, we gaan niet met je door. Maar als je zegt dat je iets anders wilt gaan doen, mag je de dingen die wel werken blijven doen… (HGT, RTS).

Gast
Margriet
september 10, 2020 12:17

Toevallig contact gehad met John de Mol?

Gast
Ronnie
september 10, 2020 12:00

Ranking the Star doet Paul erg leuk moet ik zeggen, ik lig meestal dubbel. Maar dat natuurlijk eerst ook een NPO programma. Ik vind hem niet echt bij RTL passen en ook niet bij Talpa, maar zie hem prima iets presenteren op NPO 1.

Gast
MC bezoeker 37
september 10, 2020 11:51

Het was ook niet een hele geslaagde combi. RTS blijft wel aardig en HGT zal die ongetwijfeld goed doen, maar alle andere projecten waren toch matig op de Sinterklaas special na. Daarnaast merkte ik ook wel wat frustratie dat Beau tijdens Corona de voorkeur kreeg boven Paul. Mijn inziens logisch, want Paul heeft niet veel succesvols neergezet bij RTL.

Gast
azijnzeiker
september 10, 2020 11:50

Laat Paul maar harde grappen maken, in de periode van nu kan dat makkelijk.

Gast
mediakaal
september 10, 2020 11:49

Zoeken ze bij de VARA nog een schoonmaker buiten kantooruren. Ik zou niet weten wat voor baantje ze anders voor hem hebben bij de VARA. Neem aan dat de jongere BNN daar wel een stokje voor gaat steken

Gast
Garry glamour
september 10, 2020 11:49

Goede zaak dat ie vertrekt , probleem is alleen waar gaat ie naar toe .
De tijd dat je thuis bleef voor Paul is al lang geleden .
Ranking the Stars ( welke ster ) is dit seizoen het dieptepunt , zelfs Ryan van Dorst kan het programma niet redden , met als triest diepte punt , piepkuiken ( Marc Marie Huijbrechts ) . WAT een aansteller , dat Mathijs fan van hem is , zegt veel over Mathijs .
Ik hoop dat Paul zich weer bezig gaat houden met improviseren , dat is zijn kracht .

Gast
Bram beter bekent van de commune
september 10, 2020 11:47

Haaii Ja jongens ben helemaal omgeturnd , keek ik doorgaans alleen NPO , en soms SBS (op de fles!) leuk he… zelf bedacht ha ha ha !Maar het is enkel nog RTL . Zoooo cooool men , weet je niet? Ja dan hebben we eerst RTL nieuws, goede tijden slechte tijden , en dan verschillende programma`s , zoooo coool men
en dan Jinek , wat coool men, ja wij ouwe lllln lusten ook nog wel een groen blaadje
Dus voortaan in de commune RTL 4

Gast
Grodom
september 10, 2020 11:46

Kan niet. Volgens Paul de L. is ons land volledig afhankelijk van hem. We zijn gek op hem en daarom mag hij gewoon een miljoen verdienen. Want Paul vertelt dat hij die subsidiecenten gewoon waard is…..
Stop met lachen. Dit was geen grapje van hem.

Gast
the pat
september 10, 2020 11:45

hopen dat SINT en de LEEUW door gaat dan

Gast
Bernie
september 10, 2020 11:40

Ik vermoedde het al een beetje. Het was begin dit jaar al een aparte keuze dat Paul geen quarantaine-tv of iets mocht doen of overnemen van Beau. Voor improvisatietelevisie is hij prima geschikt. Jammer ook dat dit de definitieve doodsteek zal zijn voor Ranking the Stars. Overigens snap ik de kritiek niet op de keuze van de gasten bij Ranking the Stars, de type gasten zijn vergelijkbaar met eerdere seizoenen.

Gast
Marc E. Putto
september 10, 2020 11:39

Nou wat gaat deze belegen droeftoetert nu weer doen? Talpa wellicht, op hangende poten terug naar de linkse arbeidersradiozendamateurs? Of toch weer de EO..?

Gast
Wendy's dealertje
september 10, 2020 11:38

Paul ziet sterren

Gast
kees
september 10, 2020 11:37

Terug naar de basis Paul. Een live-programma, snel, chaotisch en met veel improvisatiekunde.

Gast
Martien Wijnland
september 10, 2020 11:37

Lekker bieren 🍻 met Eva 🍺 Jellinek. Ze heeft een late night borrelpraat-programma.

BIER 🍻 BITTERBALLEN 🧆

Gast
Art Rooijakkers
september 10, 2020 11:36

@Feder

Mijn overstap is heel erg geslaagd.
Vanavond mag ik al weer optreden van Peter.

Gast
Feder
september 10, 2020 11:34

Welke overstap van NPO naar RTL is eigenlijk wel geslaagd?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen