Jeroen vd Boom klopt zichzelf op borst over tv-succes

Jeroen van der Boom heeft een flinke egoboost gekregen van de hoge kijkcijfers van zijn SBS 6-talkshow Hoge Bomen. Hij klopt zichzelf vandaag in De Telegraaf uitgebreid op de borst over zijn tv-succes. Dat is te lezen in de kiosk. Jeroen is helemaal perplex van zijn grote aantrekkingskracht. “Ik sta er nog steeds versteld van dat ik met dat programma gemiddeld iedere avond rond de miljoen kijkers heb getrokken. Het format is in positieve zin ingeslagen als een bom“, vertelt hij.

Nederland keek massaal, zegt Jeroen. “Toen ik Sylvie Meis vroeg hoe ’echt’ ze was, ging dat vraaggesprek viraal. Of de uitzendingen met Rachel Hazes en Louis van Gaal, waarover half Nederland een dag later nog niet was uitgesproken.

Iedereen vond dat hij het heel goed deed, zegt de zanger. “Achteraf wist ik niet wat me overkwam. Ik kreeg heel veel complimenten.

Jeroen heeft het idee dat Nederland hem nu pas écht op waarde schat. “Blijkbaar word ik door het grote publiek nu anders bekeken. Misschien iets serieuzer. Als mens ben ik geen spat veranderd. Ik heb onbewust de verdieping opgezocht.

Hij heeft er door zijn SBS 6-show naar eigen zeggen enorm veel fans bijgekregen. “Er is een grote schare mensen bijgekomen die mij heeft ontdekt. Die hadden een ander beeld van mij. Ikzelf ben niet veranderd“, zegt hij. “Daar ben ik natuurlijk heel blij mee, met die waardering.

Tweede seizoen

Hoge Bomen krijgt een vervolg op SBS 6. “Door het succes van de eerste reeks Hoge Bomen ligt de lat opnieuw heel hoog“, zegt hij. “Dat de eerste serie zo spraakmakend was, dat konden we ook niet voorspellen.”

Het was ook zeker niet mijn intentie om er een veel bekeken talkshow van te maken. Ik begin pas net en ben nog lang niet op het niveau van de gevestigde namen.

Hoge Bomen is een talkshow waarin BN’ers aan de piano hun levensverhaal vertellen, terwijl ze worden opgehemeld door vrienden en familie. Naar verluidt heeft Jeroen daarom aanvankelijk gesmeekt of hij niet gewoon gast kon zijn in plaats van presentator.

Foto: SBS

33 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Piepmuis
september 14, 2020 10:56

De kwal…

Gast
Mieke Telkamp
september 11, 2020 22:37

Zucht… Na 100 pogingen met een piano en een interview tussendoor is het gelukt. 100x een andere naam gehad en nu met hoge bomen eindelijk bij de magische 1 miljoen. Als je dit paar seizoenen volhoudt krijg je een sticker.

Gast
Donald Dumb
september 11, 2020 16:13

De grootste van Jeroen vd Boom is…
Jeroen vd Boom…
De rest van het land mot hem niet meer…
Wat een verwaande kwast zeg. Ongelofelijk!

Gast
Nana Mouskouri
september 11, 2020 15:58

Jeroen vd Boom. Denkt dat ie alles kan. Bij toppers piano man van Billie joel zingen, meteen geluid afgezet.

Gast
veer
september 11, 2020 14:57

als het een ander het niet doet moet je jezelf wel een veer in je r**t steken.

Gast
Henk
september 11, 2020 14:53

De meest over het paard getilde BN’er, met een heks als manager: zijn vrouw.

Wonderlijk wat John de Mol, al jaren, in hem ziet.

Gast
Teuntje
september 11, 2020 13:33

Jeroen ookzo een kontlikker als hij zichzelf niet opde borst klopt doet niemand het whaaaaaaaaa

Gast
J. Bloemheuvel
september 11, 2020 12:58

COBWEB 10.37.
U bent veel te mild over dat trieste
figuur.
Ik vind er nichts aan.
Sorry moet niks zijn.

Gast
aldus
september 11, 2020 12:48

Nu al dé grap van 2020: Jeroen in combinatie met ‘verdieping’.

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
september 11, 2020 12:47

a) Er keken gemiddeld rond de 700K mensen naar en zeker geen miljoen
b) Werd uitgezonden op een avond waarop zowel NPO1 als RTL4 niks fatsoenlijks programmeerden. Met iets meer concurrentie was het gewoon rond de 400K geëindigd.

Maar goed, dat merkt Jeroentje nog wel in reeks 2 als er ‘opeens’ geen hond meer kijkt.

Gast
Britt Scholte Lover
september 11, 2020 12:38

Gewoon een kopie van Linda’s zomerweek

Gast
Barry
september 11, 2020 12:30

Jeroen, als je de gunfactor wil verspelen, moet je vooral doorgaan met zo hoog van de toren blazen. Net als Ivo Niehe, kijk mij eens.

Gast
Ron
september 11, 2020 12:20

Louis heeft dat liedje over hem zelf ook geschreven en gecomponeerd en verbeterd…

Gast
Gerda
september 11, 2020 12:20

Ow Jeroen..Ga door…Want anders wordt VI zo saai..
En dan mag jouw zoontje naast je zitten..

Gast
L van Gaal
september 11, 2020 12:12

Dat liedje dat Jeroen voor me zong…. het ontroerd mij nog dagelijks…. Oh Louis….

Gast
Jordao
september 11, 2020 11:41

Als er een troffee was voor de grootste slijmbal aller tijden dan had ie alle records verbroken.

Gast
Waddup
september 11, 2020 11:16

@curryworst de enige reden dat ze ‘viral’ gingen zoals Jeroen zegt is DOOR Veronica Inside.

Gast
WEDDEN DAT
september 11, 2020 11:16

Haal die Jeroen lekker van Wedden dat ik het kan af. Zet daar een echte presentator neer. Iets met een Rolf, een X en een Wouters.

Gast
Mono
september 11, 2020 11:16

Oh Louis, jij man van veel gezichten. Jij mag bij hoge bomen staan.

Gast
Curryworst
september 11, 2020 11:14

Het enige leuke aan dat programma is dat het constant in de zeik genomen werd in VI.
Dat kleffe gedoe met Sylvie en Louis van Gaal. Hoe vaak die beelden wel niet voorbij gekomen zijn in VI.

Gast
CrazyP
september 11, 2020 11:12

Jeroen is een ongekend fenomeen zoals je ze maar zeer zelden tegenkomt op deze planeet. Een planeet vol non-talent.

Waarom zou hij dit niet gewoon de hele dag mogen roepen? Aangezien het toch onmiskenbaar is. Zou dat hem niet juist schijnheilig maken? Nee, zeg het dan ook maar gewoon de hele dag, tegen alles en iedereen.

Gast
Layka
september 11, 2020 11:10

Ivo Niehe zal zich wel zorgen maken over z’n positie.

Gast
Pettie Fart
september 11, 2020 11:08

Jeroen heeft het idee dat Nederland hem nu pas écht op waarde schat.

BWHAHAHAHAAAHHA HAAAHHHAA HAAAAAHHHAHA!!!
Dream on Jeroentje, dream on.

Gast
Geronimo
september 11, 2020 10:58

Haha, er is inderdaad nog steeds een markt voor Jiskefetachtige initiatieven.

Gast
Ron
september 11, 2020 10:56

De grootste engnek en narcist die er rond loopt in dat wereldje. Er zijn er vele van in de media, maar hij is een uitzonderlijk geval.

Gast
AlexF
september 11, 2020 10:50

René van Gellekom
vr 11 sep 2020 om 10:47

tja ik gun die John en Linda echt. Vorige week dinsdag belde John me op met
06—834. Met de vraag ivm formats. Ik zei 5m niet minder. en toen zei zijn zus toe nou john je kan het missen. Hmmm zei john en verbrak de verbinding.

Gast
René van Gellekom
september 11, 2020 10:47

Talpa is flopperdeflop FLOPPERDEFLOP!!!!!!?

Gast
Willie Wortel
september 11, 2020 10:45

Hij kan en mag trots zijn.

Gast
Falco Buteo
september 11, 2020 10:44

“Ik begin pas net en ben nog lang niet op het niveau van de gevestigde namen”
Crap, hij dreigt met doorgaan.

Gast
Henry
september 11, 2020 10:41

Die gelooft in sprookjes

Gast
CrazyP
september 11, 2020 10:39

LOL

Gast
Cobweb
september 11, 2020 10:37

KWAL

Gast
Huub
september 11, 2020 10:34

Jeroen heeft een gouden toekomst als talkshowhost. Goede en kritische interviewer met veel levenservaring en zeer belezen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen