Wesley Sneijder na VI-rel: ‘Racismedebat slaat door’

Wesley Sneijder vindt dat we na het hele gedoe over Veronica Inside wel kunnen concluderen dat het racismedebat volledig is ontspoord. Dat geeft de oud-profvoetballer vandaag aan in de Volkskrant. Wesley vindt het jammer dat de racismehysterie nu een slachtoffer heeft geëist in de vorm van Johan Derksen. “Johan Derksen heeft soms verkeerde momenten. Als je kwetsende dingen zegt, kun je een reactie verwachten“, zegt hij. Maar ook: “Zijn oprechtheid is mooi.”

Een zwartepietgrapje heeft Johan Derksen de kop gekost. “In de huidige tijd worden uitspraken snel uitvergroot“, zegt Wesley.

Wesley is het met Johan eens dat het racismeprobleem groter wordt gemaakt dan het is. “Racisme? Ik kan me niet voorstellen dat het er nog steeds is in Nederland.”

Zelf heeft Wesley een multiculturele vriendenkring. “Ik heb Turkse, Marokkaanse en Surinaamse vrienden. Ik maak alle kleuren mee en heb met ze gevoetbald. Vorige week zat ik ergens met Quincy Promes van Ajax en vroeg hem: ‘Maak jij het weleens mee?’ Hij zei nee.”

Racisme valt absoluut niet goed te praten, maar we moeten niet doorslaan. Volgens mij is Nederland het meest multiculturele land ter wereld. Alles kan en mag. Laten we het peaceful houden met elkaar.”

Het Volkskrant-interview met Wesley Sneijder kunt u lezen via Blendle.

Foto: RTL

31 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
anoniem
juli 4, 2020 19:42

@De enige echte De enige echte Jaap Aap

Kijk maar uit, wie weet leest Arie Boomsma mee.. :-)

Gast
De enige echte De enige echte Jaap Aap
juli 4, 2020 16:03

@anoniem oke domme zoeloe

Gast
anoniem
juli 3, 2020 21:35

@Denk

Daarom wordt het ook wereldwijd aangekaart. En hoewel in Nederland de meerderheid niet racistisch lijkt te zijn, gaat er heel wat mis in onze Tweede Kamer, bij sollicitaties, belastingdienst en zelfs het leger en onze politie.

Gast
Denk
juli 3, 2020 21:16

Natuurlijk is er racisme, ook in Nederland, maar de meerderheid hier is niet racistisch. Het lijkt erop dat iedere blanke in ons land een schuldgevoel aangepraat moet worden. Met welk ander land zullen de gediscrimineerden graag willen ruilen? Ik ben benieuwd….

Gast
anoniem
juli 3, 2020 19:02

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wat vind doorslaan.. Het is verbazingwekkend en soms ook beschamend welke bagger er soms op het internet wordt uitgekotst.. Je raakt er bijna gewend aan.. :-)

Gast
age
juli 3, 2020 16:52

Vlgs mij kunnen de meeste witte mannen het zich net als .Wesley niet voorstellen dat er nog steeds racisme is in Nederland.

Gast
Ger
juli 3, 2020 16:16

Voetbalde

Gast
Ger
juli 3, 2020 16:16

Gullit is een mee huiler nooit een minuut last gehad van discriminatie en rijkaard voelde altijd bij ons op het plein met zijn broer herman ook nooit last gehad. En Frank stond zijn mannetje wel net zoals zijn broer. Die Tan is een pure fascist heeft totaal niks met blanke.

Gast
Dirk Kuyt
juli 3, 2020 15:27

Ik was beter als Sneijder en Robben bij elkaar

Gast
Snorlax
juli 3, 2020 15:20

“Racisme? Ik kan me niet voorstellen dat het er nog steeds is in Nederland.” Dit slaat natuurlijk nergens op er is nog steeds racisme in Nederland. Ik ben het wel met hem eens dat iedereen volledig doorslaat en je tegenwoordig niets meer mag zeggen.

Gast
sjors
juli 3, 2020 14:49

Goed gesproken van wes idd.

Gast
KoalaNL
juli 3, 2020 14:46

Beroepsvoetballer weten niet wat racisme is.
Net zoals ze ook niet weten wat een homo is.
Of beter: wie er homo is bij al die voetballers.
Het lege brein van Sneijder spreekt.

Gast
iemand
juli 3, 2020 14:32

Gelukkig hoorde gisteren Klaver nog zeggen wat Derksen zie over Akwasi is racistisch
en Akwasi is een woordkunstenaar. Iedereen zou eens moeten kijken op YT hoe Wilders Klaver aanpakt over het racisme debat. Hij stond met de bek vol tanden.

Gast
Arie
juli 3, 2020 14:04

Uiteraard wordt Sneijder aangevallen op zijn mening “dat we zijn doorgeslagen in het racismedebat”. Die mening mag je helemaal niet verkondigen! Foei!
Maar dan komt de bonusquote: “Vorige week zat ik ergens met Quincy Promes van Ajax en vroeg hem: ‘Maak jij het weleens mee?’ Hij zei nee.””
Voor degene die het voetbal niet volgt: Promes is een zwarte voetballer, en een goede bovendien. Een voetballer wordt beoordeeld op zijn voetbalspel, zowel in de kleedkamer als in de media.

Gast
Momo
juli 3, 2020 13:49

Klopt, we hebben het ook helemaal niet meer over Akwasi en zijn bedreigingen.

Gast
Hansie
juli 3, 2020 13:22

Wesley Sneijder zegt niet bij zijn volle verstand te zijn geweest toen hij een jaar geleden op een auto danste in Utrecht. Van het incident herinnert Sneijder zich niks. ‘Het mooiste was dat ik ’s ochtends wakker werd in het politiebureau. Er stond een agent in mijn celletje. Ik vroeg: wat heb ik gedaan? Vandalisme. Ik was blij toe. Hij vraagt: hoezo ben je blij? Ik zeg: voor hetzelfde geld had ik iemand doodgeschoten

Bij deze de eeuwige kwalificatie Wesley Sneijder
is een idioot.😵

Gast
ZeerNetteHeer
juli 3, 2020 13:18

Anders dan Arjan Robben
Loopt Wesley Sneijder te tobben
Wat hij moet doen met zijn leven
Zijn geld heeft hij aan Yolanthe gegeven
En zijn hersenpan is leeg
Het beste is als hij voortaan zweeg.

Gast
JAN
juli 3, 2020 13:15

We worden allemaal gedwongen om mee te doen met die flauwe kul ,en iedereen loopt als een kudde mee ! Het is de hype van 2020
En het gekke is dat er vroeger nooit opstand is geweest tegen de KL KL CLAN in Nederland
Neen toen waren ze met de flower power bezig , en met het kraken van woningen , en demonstreerde tegen de oor lo g in Vietnam, maar waren wel beschaafder dan de jeugd van nu !
Ja dat was een schone tijd de jaren 60
en iedere zaterdag middag luisteren naar Joost of the Dutch coast , jawel de zaterdagmiddag gebeurtenis bij Veronica de top 40 en oh wat goed als de Golden Earring weer op 1 stond ,of de Beatles , en s`avonds natuurlijk kijken naar een avondje Avro , en men stond op in de trein tram of bus voor ouderen ,
en men sprak ze met U aan!
ja…. toen was geluk, beleefdheid , heel gewoon !

Gast
Wodan
juli 3, 2020 13:01

Een kleine man maar grootse uitspraken en daar ben ik het wel mee eens

Gast
Zalmneusje
juli 3, 2020 12:43

Denk dat 80% vd NL’se bevolking er net zo instaat als Wesley.

Gast
Vonzipper
juli 3, 2020 12:43

Wesley slaat de spijker op zijn kop. Leuk ook dat hij Promes even citeert. Memphis moet weer eyeballen.

Gast
azijnzeiker
juli 3, 2020 12:35

Bedreigingen en aanzetten tot geweld van Akwasi daar heeft ook het niemand meer over. Dit was nog voor de foute grap van Derksen.

Gast
Michiel
juli 3, 2020 12:32

Wat een simpele ziel is het ook. Witte rijke man heeft geen last van racisme en vindt dat het daarom niet bestaat. Heeft het even gecheckt bij zijn rijke vrienden en die zijn het helemaal met hem eens. lol

Gast
MolTalk
juli 3, 2020 12:28

Google maar eens op “Yolanthe Turkse Chick”

Gast
Henk
juli 3, 2020 12:27

Wes heeft gelijk.
Gewoon een jongen van de straat die met alle kleuren omgaat.
Net als ik, maar ik ga wel voorzichtiger worden.Ongedwongen plezier met andere nationaliteiten en kleuren moet je voorzichtig mee zijn.En kaaskop pik ik ook niet meer en rooie en bleekscheet.

Gast
Logicus
juli 3, 2020 12:27

Dat Derksen Zwarte Pieten enorm beledigt door ze met de raaskallende nitwit Akwasi te vergelijken, heeft Derksen niet de kop gekost, omdat Zwarte Pieten intelligente Pieten zijn die wel tegen een grapje kunnen.

Gast
Sender
juli 3, 2020 12:25

Nog wel wat van zijn ‘ Ondiep’se’ nuchterheid aanwezig. En natuurlijk heeft hij gelijk. Een debat is over en weer elkaar standpunt(en) ter tafel brengen brengen en bespreken waarbj geweld een no go is want dan ben je zelf degene die zich als zogenaamde achtergestelde verkeerd opstelt.
Het hoeft niet doodgezwegen op tv echter het dient besproken te worden in een veilige omgeving waar ruimte is voor zwowel de een als de ander.
Nu werd het veelal besproken in ophitsende tv programma’s die er niet blanco in stonden zoals M. Een programma dat mede de toon heeft doen verergeren, een vooroordeel had en aan stemmingmakerij deed/doet.
Dat is ten alle tijde gevaarlijk en maakt dat we nu een situatie hebben die nauwelijks in (goede) banen is te leiden.
van der Linden moet haast wel een heel moeilijke jeugd hebben gehad en met haar geaardheid hebben gevochten. Daar moet de oorsprong liggen om te vechten voor iedereen die zich maar een beetje achtergesteld voelt in de samenleving, homoseksuelen, dongekere mensen, vluchtelingen, vrouwen die problemen ondervinden in het bedrijfsleven , jongeren meer inspraak en zo nog een tiental groepen.
En dan kun je inderdaad geen amusant tv programma maken. Want iedere dag in samenspraak met de redactie tover je een volgende achtergestelde groepering en je eigen frustratie uit de hoge hoed.
Maar denk niet dat de mensen het trucje niet in de gaten hebben.

Gast
Johan
juli 3, 2020 12:05

Hier maakt Sneijder een fout. Het heeft Derksen niet de kop gekost. Die is nog populairder. Het heeft het racisme debat de kop gekost door te doen alsof er niks speelt en het gaat om een grap. Niemand heeft het meer erover.

Gast
shrink
juli 3, 2020 11:55

Halleluja, wat een Groot Denker is die Sneijder. De Here Jezus wedergekeerd op aarde, peace, love en Holland Multiculti Walhalla. Zou me niet verbazen als dit allemaal ingefluisterd is door zijn aanstaande ex, hoe heet ze ook alweer, Jomanda of Jolantha…

Gast
Robert
juli 3, 2020 11:54

De telegraf maakt veel kapot.

Gast
Baudet is fakenieuws
juli 3, 2020 11:52

Haha Sneijdertje is een mooie gozer, helemaal zichzelf. Niet de slimste maar hij zegt wel soms dingen die kloppen; zoals dit.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen